قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

وعده ایجاد 190هزار شغل جدید

دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۲۱ ق.ظ
در آستانه یکسالگی دولت تدبیر و امید، رئیس جمهور می گوید تصمیمات جدیدی درباره اشتغال زایی گرفته شده که در صورت عملی شدن می توان انتظار داشت 190 هزار شغل جدید تا پایان سال ایجاد شود. در جلسه اخیر شورای عالی اشتغال نیز وزارت کار و معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور، گزارشی از دستکم 50 راهکار مهار بیکاری ارائه کرده اند؛ با این وجود هنوز حدود 2.5 میلیون کارجو چشم انتظار اقدام عملی دولت در بازار کار هستند

به گزارش ایران اکونومیست ، بیکاری و مسئله اشتغال جوانان سالیان متمادی است که کشور را درگیر خود کرده و تقریبا می توان گفت دستکم 4 دولت گذشته نتوانسته اند بر این معضل بزرگ ملی فائق آیند.

تلاش ها و اقدمات فراوانی از تزریق منابع بانکی به طرح های خوداشتغالی، بنگاه های کوچک زودبازده و تا حدودی نیز مشاغل خانگی صورت گرفته؛ اما ماحصل کار نتوانسته است منجر به مهار بیکاری در کشور شود و بسته بودن درهای بازار کار همچنان به عنوان یکی از بزرگترین معضلات خانواده ها باقی مانده است.

میلیاردها تومان پول در سال های فعالیت دولت های هفتم تا دهم به ایجاد اشتغال در کشور اختصاص داده شد اما کارشناسان بازار کار می گویند این اقدام دولت ها به جای اینکه منجر به اشتغال زایی قابل توجه شود، منجر به ایجاد بیکاران بدهکار در کشور شده است.

از حدود یکسال پیش تاکنون هم که دولت تدبیر و امید بر سر کار آمده است، اشتغال به عنوان یکی از بزرگترین خواسته ها و مسائل پیش روی جوانان مطرح شده و دولت یازدهم نیز وعده کرده در اینباره قدامات موثری را انجام خواهد داد.

در حال حاضر، طبق آمارهای رسمی کشور حدود 2 میلیون و 500 هزارنفر بیکار مطلق عموما زیر 30 سال در کشور داریم که بخش قابل توجهی از این گروه بالغ بر 1.2 میلیون نفر را تنها فارغ التحصیلان دانشگاه ها تشکیل می دهند.

طی 8 سال فعالیت دولت های نهم و دهم، منابع فراوانی از سوی بانک ها با هدف ایجاد اشتغال به طرح های گوناگون تزریق شد، اما آنچه که مقامات دولت تدبیر و امید از نتیجه آن سخن می گویند تنها آمارسازی و نشان دادن کاهش نرخ بیکاری بر روی کاغذ بوده و در واقعیت مسائل پیش روی جوانان جویای کار همچنان به قوت خود باقی ماند.

دکتر حسن روحانی رئیس دولت یازدهم در اولین گزارش 100 روزه از فعالیت دولت خود، پرداختن به مسئله بیکاری را از مهم ترین برنامه های این دولت اعلام کرد. وی همچنین عنوان کرد، بیکاری موضوعی بسیار جدی است که دولت با آن مواجه است.

علاوه بر رئیس جمهور، تاکنون مقامات مختلفی از دولت تدبیر و امید مانند وزیر کار، وزیر کشور، وزیر ارشاد، وزیر اقتصاد، نیلی مشاور اقتصادی، معاون اول رئیس جمهور، ترکان دیگر مشاور رئیس جمهور و برخی مقامات دیگر درباره بیکاری سخن گفته اند.

تاکید قریب به اتفاق مقامات دولت تدبیر و امید بزرگ بودن وسعت بیکاری در کشور، جدی بودن این مسئله برای دولت و خانواده ها و لزوم پرداختن به آن بوده است. آنها همچنین هشدارهای مکرری درباره عبور بیکاری از مرز 10 میلیون نفر داده اند.

در روزهای گذشته، رئیس جمهور یکبار دیگر درباره تلاش دولت تدبیر و امید برای حل مشکل بیکاری سخن گفت و عنوان داشت: آنچه به مردم قول داده بودیم در سال 92 محقق شد. برای سال 93 هم برنامه داریم و می دانیم می خواهیم به کجا برسیم و بر این مبنا حرکت می کنیم تا معضل بیکاری را به زانو درآوریم.

وی تصریح کرد: بر این اساس در دولت تصمیماتی اتخاذ شد که در صورت عملیاتی شدن، می تواند 190 هزار شغل ایجاد کند.

طی روزهای گذشته نیز عادل آذر رئیس مرکز آمار ایران در گزارشی از وضعیت بیکاری گفت: هم ‌اکنون نرخ بیکاری در میان جوانان 26.4 درصد است، البته کیفیت نرخ بیکاری تغییر کرده است.

رئیس مرکز آمار ایران اظهارداشت: براساس آمار، بین سال های 84 و 92 نرخ بیکاری برای افراد بی سواد تغییر نکرده است و درباره افراد دیپلم و زیردیپلم این میزان از 8.6 درصد به 12.1 درصد رسیده است.

آذر ادامه داد: اما درباره کسانی که تحصیلات عالی دارند این میزان از 15.5 درصد به 18.9 درصد رسیده که این موضوع نگران کننده است.

وی به بحث ایجاد اشتغال اشاره کرد و اظهارداشت: اگر پیش از این به ازای هر 20 میلیون تومان یک شغل ایجاد می‌ شد، اکنون باید کارهای دانش‌ بنیان و دانش‌ محور انجام دهیم که هزینه ‌های بالاتری نیاز دارد.

وی افزود: یکی دیگر از چالش‌ های جدی ما اشتغال زنان جوان است چرا که جهت‌ گیری شغل‌ های ما مردانه بوده و باید به فکر کار مناسب برای آنها باشیم.

  • بازرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم