قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

کسب و کار اینترنتی به سبک آمازون

پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۴۹ ق.ظ
شرکت آمازون (Amazon.com)، خرده فروش آنلاین، تولیدکننده کتابخوان های الکترونیکی و تبلت و ارائه دهنده خدمات وب است...


شرکت آمازون (Amazon.com)، خرده فروش آنلاین، تولیدکننده کتابخوان های الکترونیکی و تبلت و ارائه دهنده خدمات وب است که یکی از مثال های نمادین در حوزه تجارت الکترونیک محسوب می شود. دفتر مرکزی این شرکت در سیاتل، واشنگتن قرار دارد.

آمازون کسب و کار اینترنتی گسترده ای در اختیار دارد که به فروش کتاب، موسیقی، فیلم، لوازم خانگی، وسایل الکترونیکی، اسباب بازی و بسیاری کالاهای دیگر چه به صورت مسقیم و چه به عنوان واسطه برای خرده فروشان و میلیون ها مشتری دیگر می پردازد. کسب و کار خدمات وب این شرکت اجاره فضای ذخیره سازی داده و رایانش ابری را ارائه می کند. همچنین، آمازون تولیدکننده تبلت و کتابخوان های "کیندل" است.

آمازون در سال 1994 توسط "جف بزوس" تاسیس شد. انتخاب این نام به واسطه آغاز آن با حرف نخست الفبای انگلیسی و همچنین ارتباط با رودخانه عظیم آمازون در آمریکای جنوبی بود. بر اساس پژوهش های صورت گرفته توسط بزوس، حوزه کتاب منطقی ترین محصول برای فروش آنلاین محسوب می شد. آمازون وعده تحویل هر کتابی به هر فردی در هر کجا را داده و این وجه تمایز آن محسوب می شد. بزوس آمازون را یک شرکت فناوری که کسب و کارش معاملات الکترونیک را برای مشتریان تسهیل می کند، عنوان کرد.

این در شرایطی بود که راهبرد آمازون اغلب با شک و تردید مواجه بود. بنابر ادعای برخی روزنامه نگاران مالی و تحلیلگران، آمازون در نهایت بازار را به فروشندگان کتاب زنجیره ای باسابقه مانند بوردرز و بارنز اند نوبل، هنگامی که سایت های تجارت الکترونیک خود را راه اندازی کردند، واگذار خواهد کرد. فقدان سود آمازون تا فصل پایانی 2001 به نظر نشان از درستی ادعای منتقدان داشت.

با این وجود، بزوس این قبیل انتقادها را نادیده می گرفت زیرا بر پتانسیل رشد عظیم اینترنت معتقد بود. در حقیقت، آمازون از رشد سریعی برخوردار بود و تا دسامبر 1996، تعداد حساب های کاربری مشتریان آن به 180 هزار رسیده و این رقم کمتر از یک سال بعد در اکتبر 1997 از مرز یک میلیون حساب کاربری عبور کرد. درآمد آمازون از 15.7 میلیون دلار در سال 1996 به 148 میلیون دلار در سال 1997 و در سال 1998 به 610 میلیون دلار رسید. موفقیت آمازون موجب شد تا موسس آن در سال 1999 به عنوان فرد سال مجله تایم انتخاب شود.

با پیروی از راهبرد بزوس، آمازون به سرعت فروش محصولات دیگری غیر از کتاب را آغاز کرد. فروش موسیقی و فیلم در سال 1998 آغاز شد. در همان سال فعالیت های بین المللی آمازون با خرید فروشنده های کتاب آنلاین در انگلیس و آلمان آغاز شد. در سال 1999، فروش محصولات الکترونیکی مصرفی، بازی های ویدئویی، نرم افزار، اسباب بازی و ... در دستور کار شرکت قرار گرفت.

برای حفظ روند رو به رشد، آمازون به چیزی فراتر از سرمایه گذاران خصوصی برای توسعه فعالیت های خود نیاز داشت. از این رو، در ماه می 1997، کمتر از دو سال پس از بازگشایی درهای مجازی به روی مصرف کنندگان و بدون کسب سود، آمازون به یک شرکت عمومی مبدل شد. اگرچه تنوع کالاها به هر چه بیشتر دیده شدن آمازون کمک کرد، اما خدمات این شرکت بود که وفاداری مشتریان و سودآوری نهایی را موجب شد. انتشار بررسی های مشتریان درباره محصولات مختلف به ایجاد جامعه ای از مصرف کنندگان که به یکدیگر برای یافتن هر چیزی از کتابی مناسب تا بهترین مخلوط کن کمک می کردند، منجر شد.

همان گونه که پیش از این اشاره شد، بزوس آمازون را نه شرکت خرده فروشی، بلکه یک شرکت فناوری عنوان می کرد. برای تاکید بر این نکته در سال 2002، خدمات وب آمازون راه اندازی شد که در ابتدا به ارائه داده ها بر اساس الگوهای ترافیک اینترنت، محبوبیت وب سایت و دیگر آمار برای توسعه دهندگان و بازاریابان می پرداخت. این کسب و کار در سال 2006 با معرفی رایانش ابری الاستیک گسترش یافت. در همان سال خدمات ذخیره سازی ساده که به اجاره فضای ذخیره سازی داده در اینترنت می پرداخت در دسترس قرار گرفت.

در سال 1997 و به منظور کسب کنترل بیشتر بر تحویل کالاها، آمازون نگهداری موجودی در انبارهای خود را آغاز کرد. در سال 2000، آمازون سرویسی را ارائه کرد که به شرکت های کوچک و افراد مستقل اجازه فروش محصولات خود از طریق این شرکت را می داد.

به رغم عبور آمازون ار مرزهای خرده فروشی آنلاین، همچنان فروش محصولات آنلاین سهم قابل توجهی از درآمدهای شرکت را شامل می شود. این مساله جای شگفتی ندارد زیرا بیشترین سرمایه گذاری ها و خریدهای آمازون بخش خرده فروشی را هدف گذاری کرده که از آن جمله می توان به خرید شرکت زاپوس، فروشنده آنلاین کفش، در سال 2009 به ارزش 847 میلیون دلار اشاره کرد.

در سال 2007، آمازون فروش کتابخوان های الکترونیک کیندل را آغاز کرد که جریان مثبتی را در بازار کتاب الکترونیک ایجاد کرد. در سال 2011، تبلت کیندل فایر که از سیستم عامل آندرویید گوگل سود می برد، معرفی شد. در سال 2012، کیندل فایر سهمی حدود 50 درصدی در فروش تبلت های مجهز به این سیستم عامل داشت.
مطالب مرتبط
  • بازرگان

آمازون

کسب و کار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم