قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

بایدها و نبایدهای آغاز یک کسب و کار جدید

شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۸:۵۱ ق.ظ
اگر قصد شروع یک کسب و کار جانبی را دارید با «بایدها» و «نبایدهای» آن آشنا شوید. این نکات ممکن است برای آینده شغلی شما حیاتی باشند.
بایدها و نبایدهای آغاز یک کسب و کار جدید

بسیاری از افراد در طول زندگی کاری خود علاقه زیادی به آغاز یک کسب و کار جانبی دارند. افراد زیادی در این عرصه موفق بوده اند و توانسته اند که تغییرات بزرگی ایجاد کنند اما در مقابل بسیاری از افراد با عدم آگاهی و نداشتن تجربه در این راه به بن بست رسیده اند. اگر شما هم قصد آغاز یک کسب و کار جانبی را دارید با برخی از بایدها و نبایدهای پیش رو آشنا بشید.


بایدها
1. مطمئن شوید که آماده اید

آیا واقعا به توانایی خود ایمان دارید؟ آیا زندگی شغلی و شخصی شما ثبات کافی را دارد که بتوانید چند ساعتی را در هفته به فعالیت دیگر بپردازید ؟ اگر پاسخ شما بله است به فکر آغاز کسب و کار جانبی خود باشید.

2. کسب و کار مناسب خودتان را انتخاب کنید.
کسب و کارهای جانبی به طور معمول در چند حوزه اصلی خلاصه می شود : تولید محصول ، ارائه خدمات ، هدایت کسب و کار ، کمک به دیگران و کارهای فیزیکی . قبل از آغاز به اندازه کافی به استعدادها ، علایق و توانایی خود فکر کنید و به نوعی خودتان در معرض آزمایش قرار دهید تا بهترین حوزه را برای آغاز کسب و کارتان انتخاب کنید.

3. وضعیت مالی خود را به طور کامل بسنجید
وضعیت مالی خود را مرور کنید. نقاط ضعف وضعیت اقتصادی خود را بیابید . میزان پس انداز خود را بسنجید . یک حساب بانکی اضطراری با پس اندازی کافی برای مدت 3 ماه داشته باشید. هنگامیکه از وضعیت مالی و اقتصادی خود مطمئن باشید می توانید تمرکز بیشتری برای کار جدیدی که آغاز می کنید داشته باشید و راحت تر هزینه ها و ملزومات آن را مدیریت کنید.

4. دوستانی که علایق مشترک در زمینه کار مورد نظر شما را دارند پیدا کنید
با پیدا کردن این افراد می توانید ایده های زیادی از آنها بگیرید . از نظرات و پیشنهادات آنها استفاده کنید و یا حتی در صورت امکان با یکدیگر در زمینه کاری مشترک همکاری نیز داشته باشید.

5. تا جای ممکن کسب و کار جدید خود را تبلیغ کنید
می توانید از شبکه های اجتماعی گرفته تا روش های کم هزینه دیگر برای تبلیغ و معرفی خود و کسب و کار جدیدتان استفاده کنید. روزانه زمانی هر چند اندک را به این کار اختصاص دهید.
اولین مشتریان شما افراد خانواده و دوستانتان خواهند بود از آنها غافل نشوید.


نبایدها
1. خیلی معطل نکنید!

بسیاری از افرادی که کسب و کار جانبی خود را آغاز کرده اند و در آن موفق هم بوده اند به طور اتفاقی با آن کار آشنا شده اند. برای مثال انجام یک کار کوچک که می تواند حتی یک لطف کوچک به یک دوست باشد و پیگیری ‌آن ، این افراد را وارد کسب و کار جدیدی کرده است. آنها به فرصت پیش آمده جواب مثبت دادند و موفق نیز شدند.

2. از اینکه کسب و کار شما درآمد ناچیزی دارد مأیوس نشوید
ممکن است کسب و کار جانبی که آغاز می کنید تنها مقدار کمی درآمد ماهانه برای شما داشته باشد. اما مأیوس نشوید و به آینده کسب و کار خود و پتانسیل های موجود فکر کنید . همچنین با گذر زمان همین درآمد اندک می تواند با پس انداز کمک بزرگی برای شما باشد.

3. اجازه ندهید اولین شکست شما را پشیمان کند
آغاز به کار کسب و کارهای جانبی در بسیاری مواقع در مراحل اولیه با شکست مواجه می شوند. ولی اجازه ندهید این شکست شما را پشیمان کند.
افراد موفق می دانند که شکست های اولیه دلیلی بر بی ارزش بودن کارشان نیست در عوض آنها این شکست ها را دلیلی بر قدم های رو به جلوی خود و قدرت ریسک پذیری خودشان می دانند و به جنبه مثبت ماجرا فکر می کنند.

4. بیش از اندازه وقت خود را در مقایسه با درآمد تلف نکنید
یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد در هنگام شروع یک کسب و کار جدید مرتکب می شوند این است که خدمات و تلاش های خود را دست کم گرفته و پول کمی را در مقابل توقع می کنند و یا اینکه زمان زیادی را صرف کار جانبی که درآمد کمی دارند می کنند در این مورد از قیمت های رقابتی بازار و هزینه های خدماتی که ارائه می شود آگاه باشید و سعی کنید توازن را بین زمانی که برای کار صرف می کنید و درآمدتان از آن کار برقرار کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم