قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

روسیه مانع اصلی صادرات گاز ایران به اروپا

چهارشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۴۰ ب.ظ
گروه نفت و پتروشیمی:‌رسانه‌های ارمنستان روز گذشته در شرایطی از تلاش روسیه برای جلوگیری از رسیدن گاز ایران به اروپا خبر دادند که اخیرا معاون وزیر نفت از بررسی سناریوهای جدید وزارت نفت برای ارسال گاز به این منطقه خبر داده و اعلام کرده است که امکان صادرات گاز به اروپا وجود دارد. این در حالی است که «ارمنیا ناو» یکی از نشریات ارمنستان در این رابطه نوشته است: ایران به تدریج در حال تبدیل شدن به قوی‌ترین رقیب روسیه در بازار گاز اروپا است و مسکو سعی دارد تمام راه‌های ممکن را برای رسیدن گاز ایران به اروپا ببندد.


این در حالی است که به گفته علی ماجدی، معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل که درباره اقدامات صورت گرفته برای افزایش صادرات گاز کشور و همچنین صادرات به اروپا با «ایسنا» گفت و گو کرده، در این زمینه مسیرها و امکاناتی وجود دارد که باید از آنها استفاده کنیم، اما هنوز مذاکرات جدید صورت نگرفته است.
محمد رییسی، سفیر ایران در ارمنستان نیز در یک کنفرانس خبری پیشنهاد ترانزیت گاز ایران به گرجستان و اروپا از طریق خاک ارمنستان را برای اولین بار مطرح کرده که مورد توجه بسیاری از رسانه‌های ارمنستان قرار گرفت و آن را «قابل توجه و موثر» دانستند. به گفته سفیر ایران در صورت موافقت ارمنستان، ایران می‌تواند گاز ارزان‌تری به این کشور بفروشد و وزیر انرژی ارمنستان به‌زودی برای مذاکره در این باره به ایران سفر می‌کند. 
ارمنستان دسامبر گذشته قرار‌دادی را با روسیه امضا کرد که بسیاری آن را دست‌ و پاگیر می‌دانند و براساس آن این کشور به مدت 30 سال قادر نخواهد بود بدون اجازه شرکت گازپروم روسیه در بخش گاز تصمیم‌گیری کند. شرکت گازپروم گاز طبیعی ارمنستان را تامین می‌کند و یکی از شرکت‌های تابعه آن به صورت انحصاری گاز را در این کشور توزیع می‌کند و اجازه ورود گاز ارزان‌تر به ارمنستان را نخواهد داد، اما آنچه از همه مهم‌تر است این است که ایران به تدریج در حال تبدیل شدن به قوی‌ترین رقیب روسیه در بازار گاز اروپا است و مسکو سعی دارد تمام راه‌های ممکن برای رسیدن گاز ایران به اروپا را ببندد. 
توافق گازی ارمنستان و روسیه و منافع گسترده روسیه در این کشور به یک مانع بزرگ بر سر راه توسعه این کشور و عدم رفع محاصره اقتصادی ارمنستان و همچنین مانعی بر سر راه توسعه کل منطقه تبدیل شده است. تجدید‌نظر در این توافق گازی کار ساده‌ای نیست و تنها در صورت تغییر رویکرد گرجستان نسبت به ترانزیت گاز روسیه به ارمنستان ممکن می‌شود. 
معاون بازرگانی و امور بین‌الملل وزارت نفت با اشاره به اینکه صادرات گاز به عراق با روزانه 7 میلیون متر مکعب در روز آغاز شده و به 25 میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد، تصریح کر‌د: صادرات گاز به ترکیه نیز از سال 2002 آغاز شده است. 
ماجدی همچنین با بیان اینکه در مقابل صادرات گاز به ارمنستان برق دریافت می‌کنیم، گفت: با آذربایجان نیز سوآپ گاز داریم. وی با اشاره به اینکه به دنبال آن هستیم که صادرات گاز به اروپا را از مسیر ترکیه یا مسیرهای دیگری در دستور کار قرار دهیم، افزود: امیدواریم در سال‌های آینده صادرات گاز به اروپا انجام شود.
گرجستان 18 ژوئیه توافق تجارت آزاد با اتحادیه اروپا را تصویب کرد و زمانی که این توافق توسط تمام اعضای اتحادیه اروپا به تصویب برسد گرجستان می‌تواند مقررات ترانزیت گاز روسیه به ارمنستان را تغییر دهد و احتمالا این امر می‌تواند دلیلی برای لغو توافق گازی روسیه و ارمنستان باشد و آنگاه ارمنستان هیچ مانعی برای شروع مذاکرات گازی با ایران نخواهد داشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم