قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی
توفیق یک ایده اقتصادی در گرو داشتن یک چشم انداز، آزاد سازی انرژی خودتان، و تعیین نیاز بازار می باشد. این سه گام بایستی به عنوان عوامل اصلی اقدام به راه اندازی یک کسب و کار، مورد توجه قرار گیرند،


وفیق یک ایده اقتصادی در گرو داشتن یک چشم انداز، آزاد سازی انرژی خودتان، و تعیین نیاز بازار می باشد. این سه گام بایستی به عنوان عوامل اصلی اقدام به راه اندازی یک کسب و کار، مورد توجه قرار گیرند، بنابراین :
• چشم انداز کارتان را تعیین کنید.
• توانائی ها، مهارتها، تخصص ، و همچنین کسب و کارهائی که به انجام آن عشق می ورزید را معین کنید.
• بازار و نیاز آن را شناسائی کنید.

1- تعیین چشم انداز
چشمهای خود را برای چند دقیقه ببندید و تصویری از آنچه دوست دارید در 5 سال دیگر باشید را با تمام جزئیات مجسم نمائید. تا آنجا که می توانید و امکان دارد، جزئیات را هر چه مفصل تر ترسیم نمائید، مثلا":
• در کجا زندگی می کنید؟
• روزها را چگونه سپری می کنید؟
• به چه کاری اشتغال دارید؟
• آیا تنها کار می کنید و یا با دیگران همکاری دارید؟
• چه کسانی در اطراف شما هستند و با چه کسانی معاشرت و رفاقت می نمائید؟
• غیر از کار، اوقات خود را چگونه سپری می کنید؟
بهتر است خود را به این سئوالات محدود نکنید. چشم انداز مفصل و مشروحی برای خود تنظیم کنید و در آن هر چیزی که برایتان از اهمیت برخوردار است را به وضوح معین نمائید. اینها همگی مسائل خصوصی شما هستند که شامل نوع و محل کسب و کار، محل و شرایط زندگی، و اوقات فراغت تان می باشد. چنین اقدامی به شما کمک می کند تا زیر بنای انتخاب یک کسب و کار و یا تصمیم گیری در مورد آن و نیز هدفگذاری واضح و روشنی را پایه گداری کنید.
بهتر است این کار را به کمک شخص دیگری انجام دهید و تصورات و چشم اندازهای خود را با یکدیگر در میان گذارده تا به یک چشم انداز منسجم دسترسی پیدا کنید.
2 - تعیین توانائی ها، مهارتها، تخصص، و نیز آنچه دوست دارید انجام دهید
غالبا" مراجعه به درون و جستجو برای تعیین آنچه دوست دارید به عنوان کسب و کار یا شغل انجام دهید، کار مفیدی است. اصولا" پیدا کردن یک ایده اقتصادی خوب و عالی یک کار است و تطابق آن با مهارتها، توانائی ها، تخصص، و علائق خودتان، کاری دیگر. کسب و کار شما بایستی قدرت رها سازی انرژی درون شما را داشته باشد. به زبان ساده تر بایستی کاری را انتخاب نمائید که حاضر باشید سالها صبح زود برای آن از خواب بیدار شده و تا پاسی از شب به خاطر به ثمر رسانیدن اهداف آن تلاش کنید. به عبارت دیگر بایستی کسب و کاری را انتخاب کنید که اکثر قریب به اتفاق (اگر نه تمامی) محضورات و رودربایستی های شما را تحت الشعاع قرار داده و در بازگو کردن آن به دیگران افتخار نمائید و همیشه پر انرژی و مصمم به انجام آن اصرار داشته باشید.یکی ار بهترین روشهای دسترسی به این هدف، تنظیم سه فهرست جداگانه به شرح زیر می باشد:
فهرست اول: آنچه که در آن خوب هستید
هر فردی در یک کار خیلی خوب است و مجموع چنین مهارتهائی است که می تواند زیر بنای یک کسب و کار موفق قرار بگیرد.شاید شما نتوانید به سرعت بهترین مهارتهای خود را به خاطر آورید، بنابراین بهتر است با نظارت بر رفتار خود طی چند هفته و همچنین پرس و جو، از افرادی که شما را خوب می شناسند و از توانائی ها و قابلیتهای شما اطلاع دارند، به تنظیم این فهرست بپردازید.
فهرست دوم : مهارتهائی که آنها را طی سالیان مدید کسب کرده اید
چه در یک محیط قراردادی و استاندارد کار کرده باشید و یا نه، بدون تردید از پیرامون خود تجربیاتی داشته و آموخته هائی کسب کرده اید. تمامی مسئولیتهائی را که تا به حال داشته اید فهرست کنید؛ در مورد اهداف مختلف و کارهائی که به پایان برده اید فکر کنید. سعی نمائید در این زمینه چیزی از قلم  نیندازید و فهرست را کامل کنید – اقلا" بایستی ده مورد مجزا را نام ببرید.
فهرست سوم : کسب و کارهائی که به انجام آنها عشق می ورزید  
کسب و کارهائی که از انجام آن لذت می برید را فهرست کنید. شاید آنطور که به نظر می رسد، کار ساده ای نباشد. به احتمال زیاد این فهرست موارد زیادی را شامل خواهد شد. بایستی فراتر از عادات و علائق خود سیر کنید. حتی می توانید از کسانی که مدت زیادی است شما را می شناسند به خصوص افرادی که شما را از دوران کودکی می شناسند، بپرسید در دوره ای که از همیشه خوشحالتر و پر انرژی تر بودید به چه کاری اشتغال داشته اید؟
خوب،حالا این سه فهرست را به مدت چند هفته در جائی قابل دسترس و در معرض دیدتان (مثلا" روی میز تحریر)، قرار دهید. هر دفعه با نگاه کرده به این فهرستها، ایده ای به فکرتان خطور خواهد کرد. آنها را در یادداشتی جدا به ثبت برسانید. برای فعال کردن تراوش این ایده ها، از افرادی که خوب شما را می شناسند جهت به یاد آوردن وقایع گذشته و کمک به حافظه تان یاری بگیرید.
3 - نیاز بازار را مشخص نمائید
تا به حال برای رسیدن به ایده اقتصادی تان در درون خود کاوش می کردید، اما حالا وقت آن رسیده است که نگاهی به بیرون و بازار بیندازید تا ببینید محصول یا خدمت شما کدام نیاز را از چه کسانی مرتفع می نماید.
 ستون استخدام نیازمندیهای روزنامه ها، فهرست نیروهای انسانی مورد نیاز سازمان ها و نقل محفل صاحبان کسب و کارها پر است از شغل و ایده های اقتصادی، که بعضا" شاید با مذاق شما نیز خیلی مغایرت نداشته باشد، اما بهترین ایده برای کسب و کاری که موفقیت در آن برایتان تضمین شده باشد، کاری است که به فکر خودتان و متناسب با ویژگی ها و قابلیتهای خودتان باشد و مهمتر از همه اینکه بازار برای افتتاح آن ثانیه شماری کند.
بنابراین دست به کار شوید، موفقیت از آن کسانی است که معمار سرنوشت خود باشند و طراحی آن را به دیگران نسپارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم