قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

تو هم می توانی!

شنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۴۴ ب.ظ

آیا تا کنون از خود پرسیده اید؟

چرا گروهی از انسان ها بر مشکلات و موانع و ناهمواری های زندگی غلبه کرده و به اوج قله های موفقیت صعود می کنند و گروهی دیگر مغلوب سختی ها و ناملایمات می شوند و از پای در می آیند؟

چرا گروهی پیوسته برنده و سربلند هستند و گروهی با شکست ها و ناکامی ها مواجه اند؟

و از همه مهم تر این که، چرا موانع و سختی ها گروهی را سرسخت و توانا و آبدیده می کند و برخی دیگر را ذلیل و بی چاره و ناتوان؟


برندگان نیک می دانند واکنش مثبت در برابر موانع و ناملایمات، هرچند ممکن است در کوتاه مدت اثربخش نباشد ولی در بلندمدت نتایج مثبت و سازنده آن شکوفا خواهد شد.  از طرف دیگر واکنش های منفی ممکن است همچون مسکن در کوتاه مدت مسائل را به ظاهر حل کند ولی بعدها موجب بروز مشکلاتی جدی تر خواهد شد.

برنده ها به صورت عملی و واقع گرایانه با مسائل برخورد می کنند و پذیرفته اند که هر انسان زنده مشکل دارد، هر مشکل فرصتی است مغتنم برای پیشرفت و موفقیت. مشکلات، انسان های با اراده را صیقل می دهد.

آدمی اگر مشکلات و ناهمواری ها را مانع پیشرفت خود بداند و دست از تلاش بردارد، فرصت ها را از دست می دهد و بازنده است. بنابراین موفقیت یا شکست با خود اوست.

به عبارت دیگر توفیق یا ناکامی آدمی حاصل مستقیم اندیشه های خود اوست.

توکل به خداوند متعال عالی ترین طرح زندگی تان است و تندرستی و شادمانی و فراوانی و توانگری و بیان کامل نفس را در بر می گیرد.

شادی ها، غم ها، لذت ها، دردها هر کدام به نوبه خویش به انسن کمک میکند که به رشد بیشتری نایل آید و به تعالی رسد.

نوع بینش، نگرش و واکنش در برابر ناملایمات در افراد مختلف، متفاوت است و همین تفاوت، افراد برنده وبازنده را تعیین خواهد کرد.

شما جزو کدام دسته هستید یا آرزو دارید از کدام گروه باشید؟

همواره به خاطر داشته باش ساده ترین کار در جهان این است که خود باشی و سخت ترین کار این است که کسی باشی که دیگران می خواهند. همواره به خاطر داشته باشید که «دست سرنوشت ارباب ترسوها و بنده جسوران است»

 

الهی، تنهایی هایم چه زیباست، چون تو در آنجایی...

خدای مهربان، امسال را با نامت، با یادت و با عشقت آغاز می کنم، امسال می خواهم فقط برای تو باشم، کمکم کن، هدایتم کن، حمایتم کن و نوازشم کن. قلبم را می گشایم برای تو، اگر تو با من باشی امسال را سال شگفتی ها خواهم کرد. از هم اکنون نوازش ترنم باران رحمتت را در قلبم احساس می کنم.

«فرشتگان الهی در صبح گاه روز عید بر سر کوچه ها می ایستند و می گویند: برخیزید و به دیدار پروردگار کریمی بروید که نعمت های فراوان می دهد و گناهان بزرگ را می بخشد».   حضرت محمد(ص)

به نسیم بهار سپرده اند، بر دشت ها و کوه ها گذر کن و دست های مهربان خود را بر مزارع بکش و به خورشید ماموریت داده اند، بتاب! ملایم بتاب بر برف های دی ماه تا آبی گردد زلال پای کوهساران و به خاک گفته اند، به دانه ها بگو که بهار آمده آنان که نمی خواهند بپوسند، در تاریکی حرکت آغاز کنند به سوی روشنایی، به سوی نور تا قلب آسمان.

قدرت تفکر

اولین راه آفرینش ذهنی توانگری این است که باید بپذیریم «توانگری زاییده نیروهای ذهنی و مادی است». برای ایجاد توانگری در زندگیتان باید ذهنتان را به روی توانگری بگشایید.حضرت علی(ع) در این باره فرموده اند: «جهان هرکس به اندازه وسعت فکر اوست».

به عبارت دیگر شما همانی هستید که فکر می کنید. همانی خواهید شد که آرزویش را در سر می پرورانید.

هیچ امری بی احساس ممکن نمی گردد، اگر احساس فقر را به دل راه دهید، بی گمان همان نصیبتان خواهد شد. همچنین اگر احساس سعادت و خوشی کنید، جز نشاط و خوشبختی بهره ای نخواهید برد و اگر همت والا داشته باشید، به پستی نخواهید گرایید! به همین دلیل همواره خودتان را از هرنظر به صورت فردی مجسم کنید که مدام رو به پیشرفت است.

چرا که سرنوشت شما را اندیشه هایتان تعیین می کند. به هرآنچه می اندیشید، می آفرینید و هرچیزی که فکرش را کنید و باورش داشته باشید، بی تردید قابل دسترس است و به سوی شما جذب خواهد شد.

بزرگی اعتقاد داشت، هر چیزی که در زندگی از آن بهره می برید، به علت نحوه تفکر و شخصیت خودتان (از کودکی تا کنون) به طرف شما جذب شده است. با درنظر گرفتن قدرت عظیم جاذبه، شما می توانید زندگی تان را دگرگون کنید چون قادر به تغییر نحوه تفکر و شخصیت خودتان هستید.

 این نکته بسیار مهم است که بدانید آن چه شما درباره خود فکر می کنید خیلی مهم تر از اندیشه هایی است که دیگران درباره شما دارند.

افکار شما فوق العاده قدرتمند و دارای نوعی انرژی ذهنی است که با سرعت نور حرکت می کند. این انرژی به قدری لطیف و نافذ است که از هر مانعی عبور می کند.

«وین دایر» نیز با من هم عقیده است چرا که گفته معتقد است «اگر مشکلی داری، به دلیل طرز فکر توست و تنها راهی که می توانی مشکلات را برای همیشه حل کنی، این است که طرز فکرت را تغییر دهی.»

خوش بین باشید و همه چیز را به فال نیک بگیرید

نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد                عالم پیر دگرباره جوان خواهد شد

شما همیشه بر اساس اعتقادات خود عمل می کنید. لزوما آن چه را می بینید باور نمی کنید بلکه آن چه را باور دارید می بینید.

باید دانست  که تعصب به گونه ای پیش داوری کورکورانه است. هرگز بدون داشتن اطلاعات کافی قضاوت نکنید. به خصوص در مورد خود و توانایی هایتان پیش داوری نکنید، بپذیرید که برای شما محدودیتی وجود ندارد و آنچه را که دیگران انجام داده اند، شما هم می توانید انجام دهید. این است که هیچ کس بهتر و زرنگ تر از شما نیست. باور کنید هرچه را که با اطمینان انتظار وقوعش را داشته باشید، اتفاق می افتد. شما همیشه در زندگی تان با صحبت و فکر کردن در باره وقایع آینده مانند یک طالع بین عمل می کنید، هنگامی که با اطمینان انتظار وقایع خوبی را داشته باشید، معمولا برای تان اتفاق می افتد، عکس این موضوع نیز صادق است. مردم نیز درست مانند آینه طرز تلقی شما را چه مثبت و چه منفی به خودتان منعکس می کنند.

به بهترین چیزها فکر کنید. مرتب به اطرافیان خود بگویید که از هر جهت عالی هستید. به خانواده خود بگویید که به آن ها ایمان دارید و عاشقشان هستید و به آن ها افتخار می کنید. از خودتان بهترین انتظارها را داشته باشید.

تصور کنید بهترین لحظه در انتظار شماست و هرچه تا کنون انجام داده اید صرفا ایجاد آمادگی برای آن لحظه است.

برای دستیابی به ثروت و دارایی  بهتر است در بعضی از باورهای خود تجدید نظر کنید

باید از این عقیده که فقر فضیلتی اخلاقی و معنوی است، دست بکشید. توانگری و دارایی برای رشد و کمال معنوی ضرورت دارد، زیرا به آدمی این آزادی و مجال را می دهد تا بدون دل نگرانی درباره امور مالی و درگیری های روز مره زندگی ، متوجه شکوفایی معنوی باشد.

دیگر نگویید که «پول چرک کف دست است» بلکه بگویید پول و ثروت نیز یکی از نعمت ها و موهبت های خداوند است که با مهربانی در اختیار انسان قرار داده شده است. از طرفی مگر نه این که خداوند قادر، ابتدا طبیعت و نعمت های نهفته در آن را آفرید، سپس اقدام به خلقت بشر نمود.

این نکته را همواره به یاد داشته باشید که با اجرای قوانین توانگری، خدا را وادار نمی کنید که چیزی به شما بدهد، تنها ذهنتان را به روی دریافت آن توانگری می گشایید که خدا از ازل به شما وعده داده است. میزان آرامش و تندرستی و رفاه مالی زندگی تان، میزان توانگری شما را نشان می دهد. این معنای راستین توانگری است.

هنگامی که دچار تنگ دستی هستید، بهترین زمان برای گشودن دل تان به روی توانگری است.

«دلا بسوز که سوز تو کارها بکند       دعای نیمه شبی دفع صد بلا بکند»

الهی، هرچه برای خود خواهم برای دوستانم نیز می خواهم

بسیاری از رهبران بزرگ معنوی توانگر بودند. قرآن کریم و کتاب مقدس، کتاب توانگری و سرشار از داستان ها و وعده ها و امثالی شگفت درباره توانگری است.

به خاطر داشته باشید که خدا تنها منشاء روزی و برکت شماست، نه مردمان و اوضاع و شرایط، این گرایش که پایه و اساس توانگری معنوی است، گرایشی عملی است و کامیابی مالی تان را تضمین می کند.

اگر بتوانید موهبت ها و موفقیت های دیگران را بستایید و خدا را شکر کنید، برای تجلی همان موهبت ها یا حتی نعمات عظیم تر- در زندگی خودتان راه می گشایید.

امام علی(ع) در این باره فرموده اند: «عافیت را برای دیگران بخواه تا نصیب تو شود».

فقرا معمولا به کسانی که در زندگی موفق هستند رشک می ورزند و احساس خصومت می کنند. آیا شما نیز به اطرافیان و آشنایانی که موفق ترند رشک می ورزید و احساس خصومت می کنید؟ اگر چنین است روح و روان شما نیاز به پالایش و بازنگری دارد.

پالایش ذهن برای ایجاد توانگری

نظافت یا پالایش، نخستین گام توانگری و موفقیت است. بدون پالایش ذهنی، نمی توان در عالم محسوس به توانگری پایدار ورضایت بخش رسید.

برای تجلی توانگری راستین، باید خود را از شر آنچه نمی خواهید داشته باشید خلاص کنید تا برای آنچه می خواهید جا(فضا) بگشایید.

به عبارت دیگر برای کسب توانگری، نخست باید خلاء ایجاد کرد.

با تمیز کردن انبار و گاراژ  و اتاق ها و غیره... در ذهن نیمه هوشیارتان (ضمیر ناخودآگاه) اعتقادی راسخ ایجاد می کنید که موجب نظافت و نظم و ترتیب زندگی تان می شود و برایتان توانگری می آفریند. در کنار ایجاد خلاء و بیرون ریختن آنچه لازم ندارید و نظم و ترتیب چیزها باید مدام عبارت «نظم الهی» را تکرار کنید. به زودی شما هم به این نتیجه خواهید رسید که «تکرار عبارات تاکیدی غوغا می کند»

باید هر روز آرام در گوشه ای خلوت بنشینید و در دلتان تکرار کنید:

«من از نظم الهی سرشارم، زندگی وجهانم اکنون از نظم الهی لبریز است!»

هم اکنون به خود بقبولانید که زندگی، شیرین و دوست داشتنی است و مردم اطراف شما آدم های خوب و مهربان هستند. ناگهان با شگفتی درخواهید یافت که زندگی برای شما مفهومی تازه یافته است و این امر صرفا به خاطر دگرگونی دیدگاه تان می باشد، امتحان کنید!

کار دیگری که باید انجام دهید، این است که از چیزها و اوضاع و شرایط و حتی افرادی که می خواهید از زندگی تان حذف کنید، فهرستی تهیه نمایید. (وقتتان را بیهوده به هدر ندهید)

همراه با تمیزکردن گنجه ها و کمدها، زندگی تان را نیز از هرجهت پاک و منزه کنید. خلاصه این که درونتان را از هرگونه پلیدی و ناهنجاری، کینه و نفرت، بخل و حسادت و انتقام جویی پاک کنید، آن گاه آماده دریافت پاک ترین موهبت های الهی خواهید شد.

اگر می خواهید که به راستی توانگر شوید، در هیچ گوشه از زندگی تان نباید مسئله ای وجود داشته باشد که بخواهید آن را از چشم دیگران مخفی و پنهان نگه دارید.

گذشت و بخشش زمینه ساز دریافت موهبت

رسول خدا(ص): بر شما باد گذشت، زیراجز بر عزت بنده نمی افزاید، پس از یکریگر گذشت کنید تا خداوند شمارا عزت بخشد.

دیگران را ببخشید و عفو کنید. عفو و بخشایش آسان تر از آن است که می پندارید.

همچنان که بزرگان ما فرموده اند، «در عفو لذتی است که در انتقام نیست»

حضرت علی(ع) نیز در این باره فرموده اند: «آن که انتقام می کشد یک روز خوشحال است و آن که می بخشد یک عمر مسرور خواهد بود».

چشم پوشی از خطای دیگران و عفو و بخشش آنان، قبل از این که به سود خطاکننده باشد، موجب بزرگی و آرامش عفوکننده می باشد.

قلب و ذهن خود را از هرگونه احساس نفرت، خصومت و پلیدی بزدایید تا نور و معرفت الهی در آن جای گیرد.

هرگز با رهایی  عاطفی چیزی را از دست نمی دهید. بالعکس، برای تجلی موهبت های عظیم تر راه می گشایید، آن هم بدون حس تملک یا سلطه جویی و وابستگی و دلبستگی.

اگر عبارات تاکیدی ویژه عفو و بخشایش را بر زبان آورید، در انجام آن موفق می شوید.

ندا در دهید که « شما دیگران را می بخشید» ذهن نیمه هوشیار (ضمیر برتر یا همان ضمیر ناخودآگاه) آن ها مشتاق عفو و بخشایش شماست.

الهی، از تو برای همسایه مان که (احتمالا) نان ما را ربود، نان! برای یارانی که (شاید) دل مارا شکستند، مهربانی! برای عزیزانی که روح ما را آزردند، بخشش! و برای خویشتن خویش، آگاهی، عشق و عشق و عشق می طلبم.

آن گاه که دشمنان تان را می بخشید، دوستان خود را نیز رها کنید و آزاد بگذارید.

امام علی (ع) فرموده اند: «ببخش و تنگ مگیر که بر تو تنگ گیرند».

وقتی سر خط می نویسید زندگی، نیم نگاهی هم به آخر خط داشته باشید که کج نروید! زیرا زندگی یک بوم نقاشی است که در آن از پاک کن خبری نیست و یاد بگیرید که: در دفتر مشق زندگی، خطاهای دیگران را با پاک کن اغماض پاک کنید تاپیوسته دفتر افکارتان سپید بماند و پاکیزه!

ندا در دهید که «دیگران نیز شما را می بخشند» به زبان آوردن کلام رهایی، حس تملک و قید و بند را از سر راه برمی دارد تا سیمای الهی آن وضعیت رخ بنماید و انسان ها به آزادی و رهایی برسند. اوضاع و شرایط و مشکلاتی را هم که قادر به حل آن ها نبوده اید، رها کنید. این رهایی  معمولا موجب ایجاد راه حل های نهایی و فوری آن ها می شود. 

آفرینش توانگری ذهنی و موفقیت از طریق نوشتن

یکی دیگر از راه های تجلی توانگری نوشتن است، از این طریق می توانید توانگری خود را نخست در ذهنتان بیافرینید.بزرگترین مزیت نوشتن اهداف و برنامه ها این است که به شما و امورتان نظم می دهد چرا که اگر بی هدف باشید، قربانی اوضاع و شرایط ناخواسته می شوید. روان شناسی فقر نشان می دهد که فقرا از این فن استفاده نمی کنند.

برای گرفتن نتیجه، در نظر داشته باشید که باید خواسته  های خود و آنچه را که در سر می پرورانید، بنویسید، نه آنچه را که دیگران می خواهند شما داشته باشید.

خردمندانه این است که سه فهرست تهیه کنید:

آنچه می خواهید از زندگی خود حذف کنید (پالایش و خانه تکانی درون و بیرون)

آنچه می خواهید در زندگی خود متجلی سازید (اهداف و آرزوها)

و آنچه از بهر آن شاکر و سپاسگزار هستید (به داشته های خود ارج نهید)

 از همه مهم تر اطمینان حاصل کنید که:

آیا این آرزوها از سلامت معنوی برخوردار است؟

آیا این آرزوها از نظر عاطفی برای من درست و مناسب است؟

آیا مشتاقم که مسئولیت ناشی از برآورده شدن این آرزوها را بپذیرم؟

ازچه دست می کشم تا برای تجلی آن ها جا بگشایم؟

پس از تهیه فهرست، درباره آن با احدی حرف نزنید، در سکوت برای فهرست خود برکت و لطف الهی بطلبید و آن را به دست مهربان خدا بسپارید و صبر کنید.

«گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی»

خلاصه این که پیش از شروع هر کار، هدف ها و تصمیم هایتان را بنویسید.

 

آفرینش توانگری ذهنی از طریق کلام

دیگر راه آفرینش ذهنی توانگری، تکرار عبارات تاکیدی ویژه توانگری است.

به عبارت دیگر هر آنچه به گفتار درآید، به رفتار درمی آید ، هرآنچه بر زبان آورید همان می شود.

مهم ترین شرطی که کلمات تاکیدی باید داشته باشد روشن بودن آن است، اگر می خواهید توانگری به صورتی روشن و قطعی و معین با شما رفتار کند، کلامی را که درباره توانکری به کار می برید، باید روشن و قطعی و معین باشد.

در ازای هر چند دقیقه مطالعه کتاب های سودمند و الهام بخش، باید حداقل معادل یک سوم آن از وقتتان را صرف تکرار عبارات تاکیدی کنید. توجه داشته باشید که مطالعه درباره توانگری به تنهایی کافی نیست و ثمرات دلخواه را پدید نمی آورد.

به هنگام تکرار عبارات تاکیدی، نیرویی عظیم را به حیطه نامریی می فرستید که قطعا بر جوهر کائنات اثر می گذارد و آن را به صورت ثمرات محسوس درمی آورد.

با تکرار عبارات تاکیدی نمی کوشید خدا را وادارید که چیزی را به شما بدهد، تنها راه دریافت آن فراوانی را می گشایید که پیشاپیش برای شما  مهیا کرده است.

بر زبان آوردن کلام نیکو- حتی اگر گاه به گاه باشد- باز می تواند برای خودتان و دیگران توانگری و کامیابی بیافریند.

عبارات تاکیدی یکی از مهم ترین ارکان تجسم خلاق برای رسیدن به دروازه موفقیت و توانگری است، زیرا تاکید یعنی استوار و محکم کردن، تاکید کلامی نیرومند و مثبت، حاکی از این است که امری پیشاپیش چنین است. راهی برای «استواری و استحکام» چیزی است که تصورش را می کنید.

کافی است روزی پنج دقیقه با صدای بلند عبارات تاکیدی ویژه توانگری را تکرار کنید تا شاهد عظیم ترین معجزات مالی شوید.

چند نمونه از جملات تاکیدی که می توانید همواره تکرارشان کنید تقدیم می شود:

من هستم، پس می توانم، من می خواهم، پس چنین خواهد شد، من موفق هستم.

«چقدر زندگی زیباست، خدایا ترا شکر می گویم که به من سلامتی، توانایی، قدرت و محبوبیت روزافزون عطا کرده ای»

خدایا  چرا من خوشبختم؟

به لطف خداوند متعال، من به هرچه دست می زنم طلا می شود، برای من از آسمان طلا می بارد»

راستی چرا، چرا به هرچه دست می زنم طلا می شود؟

عشق الهی، کائنات، فرشته درون من، خداوند قادر متعال هم اکنون مرا دولت مند، توانگر، موفق، ثروتمند و .... می کند.

با عنایت خداوند و به لطف فرشتگان الهی هرآنچه در مورد{......} به خیر و صلاح من است، هم اکنون مرا می جوید و به سویم می آید.

چه خوب است به معنای عباراتی که هر روز در نماز به کار می بریم توجه کافی داشته باشیم، زیرا از بهترین و قوی ترین عبارات تاکیدی تشکیل شده است.

ایاک نعبد و ایاک نستعین

ربنا آتنا فی الدنیا حسنه  فی الآخره حسنه و قنا عذاب النار

 

سخاوت و بخشش، راز توانگری

الهی لیاقت بخشش و احسان عطایم کن

امام حسین (ع): هرکس ببخشد، سروری می یابد و هرکس بخل ورزد، پست می شود.

بخشیدن و پرداخت خمس و زکات و هدیه دادن و سهیم کردن دیگران درمال خود، همواره نخستین گام به سوی افزایش مالی و توانگری است.به عبارت دیگر «بخشیدن منظم، راه ستاندن منظم را می گشاید».

هرچه نیاز مالی شما بیشتر باشد، نیازتان به پرداخت صدقه، خمس و زکات افزون تر است.

در روایات آمده است که پرداخت صدقه موجب شفا می شود و دفع بلا می کند.

پیامبر اکرم(ص) فرموده اند: هدیه دادن چیز خوبی است، چرا که کینه را از سینه ها می برد.

امام علی(ع) در نهج البلاغه می فرمایند: کسی که یقین به پاداش داشته باشد  در بخشش، سخاوت به خرج می دهد.

از طرفی اگر داوطلبانه برای تجربه های مثبت و سازنده زندگی نپردازید، ناگزیر به زور و برای تجربه های تلخ و مخرب و ناخوشایند زندگی خواهید پرداخت. (مثل مورد سرقت واقع شدن، ضرر و زیان) بخشیدن یک ضرورت و قانون جهانی است.

به خاطر داشته باشید که خداوند نیازی به گرفتن ندارد، ولی انسان ها لازم است که بخشش کنند.

بارتان را سبک و سعی نمایید هرچه دارید و دیگر به کار نمی گیرید میان دیگران تقسیم کنید، هرچه انبارتان، گنجه لباس ها و ظروفتان را خالی تر کنید، بیشتر احساس رهایی و گشایش می کنید و مطمئن باشید که هرچه بیشتر به خاطر داشته باشید که سخاوت در زیاد دادن نیست بلکه به موقع دادن است.

 

تجلی توانگری از طریق توکل به خداوند رئوف

الهی تنها پناهگاهم تویی

خداوند عزوجل: «... و سست نشوید و غمگین نگردید و شما برترید اگر ایمان داشته باشید».

اگر نمی دانید که می خواهید با زندگی تان چه بکنید، همه امور را به خداوند واگذار کنید. چه بسا رویدادی که از آن می گریزید به نفع شما باشد و چه بسا چیزی که بسیار دوستش می دارید، به زیان شما عمل کند! فراموش نکینید که زندگی همین چیزهای کوچک است و اگر به چیزهای بزرگ دل ببندید زندگی را از دست داده اید!

با خود تکرار کنید که: «نور الهی» اکنون در من و زندگی و امورم سرگرم کار است و اراده می کند تا عالی ترین و والا ترین خیر و صلاحم را به انجام برساند و مسلم استت که خرد لایتناهی شکست نخواهد خورد!».

تاثیر تکرار عبارات تاکیدی زیر را دست کم نگیرید

«همه امور را به دست قدرتمند خدا می سپارم»

«اکنون راه های تازه زندگی و شیوه های جدید کار به من نشان داده می شود و همه نیازهایم رحیمانه برآورده خواهد شد».

اگر بر این باور باشید که همه نیازهایتان کریمانه برآورده می شود، الحق که چنین خواهد شد و اگر به طرح الهی زندگی تان بیندیشید، بر اساس قانون جاذبه، آرمان ها و مجال ها و رویدادها و افرادی که باید جزیی از زندگی تان باشند، به سوی خود می کشانید.

ندا در دهید که «هرچیز و هرکس را که دیگر جزیی از طرح الهی زندگی تان نیست، رها می کنید. از طرف دیگر، هر چیز و هرکس که جزیی از طرح الهی زندگی تان نیست شما را رها می کند.

توجه داشته باشید میزان موفقیت شما به این بستگی دارد که تا چه حد می توانید از انجام کارهایی که در زندگی شما اهمیتی ندارد، بگریزید.

سن و سال شما، یا این که تا کنون با زندگی خود چه ها کرده اید و چه ها نکرده اید مهم نیست.

طلبیدن طرح الهی همواره می تواند کمک تان کند تا شما را به سوی والاترین موهبت ها بکشاند.

طلبیدن طرح الهی هرگونه احساس آشفتگی و تردید را از بین می برد و خطاها را می زداید و از همه مهم تر به شما آرامش می بخشد.

همواره به یاد داشته باشید که «آنچه در ملکوت مقدر نشده باشد، در هیچ کجا رخ نمی دهد».

وقتی برای کودکان طرح الهی را بطلبید، به شیوه ای شهودی به سوی آن هدایت می شوند. به همین دلیل در اسلام ارزش زیادی برای دعای پدر و مادر در حق فرزندان قائل شده اند.

وقتی طرح الهی را می طلبید، خودتان را برای هرگونه دگرگونی آماده کیند.

بزرگی در این باره فرموده است «نقشه های خود را به دست خداوند بسپار، آن گاه در کارهایت موفق خواهی شد».

هرگاه به این شیوه تازه بیندیشید، دگرگونی ها به سرعت پیش می آیند. طلبیدن طدح الهی می تواند سازمان ها را نیز توانگر کند.

آن گاه آنچه شما برایشان می خواهید یا موهبتی بهتر و عظیم تر متجلی خواهد شد.

به خود، سرنوشت خود و خدای خود ایمان داشته باشید! تنها  ایمان به خداوند است که هر ایده منفی، ترس و اضطراب را از دل می زداید و این تحول روحی، همه چیز را تغییر می دهد.

به خاطر داشته باشید که خدای متعال همه دعاها را می شنود و به موقع به هریک از آن ها پاسخ می دهد.

«ادعونی استجب لکم»

به جای تعیین تکلیف برای دیگران، دعا کنید تا طرح الهی زندگی شان به سرعت و در کمال آرامش متجلی شود. از طرف دیگر، اگر موهبت دلخواهتان به سرعت پدیدار نمی شود، صبور باشید و بدانید که در وقت الهی به سراغتان خواهد آمد.

شاید مردمان و رویدادهای تازه ای که باید به طرح الهی زندگی تان بپیوندند، هنوز به مرحله پختگی و آمادگی کامل نرسیده اند. بگذارید همه چیز با نظم الهی به پیش برود، پس بیاسایید و بدانید که طدح الهی زندگی تان در زمان الهی متجلی خواهد شد.

همه چیز به بهترین چیز تبدیل می شود، اگر جریانی خوب پیش نمی رود، به خاطر آن است که هنوز به پایان آن نرسیده ای! تمام راه ها به یک جا می رسند، اما تو راه خودت را برگزینو تا پایانش برو، سعی نکن تمام راه ها را طی کنی!

یوسف گم گشته باز آید به کنعان غم مخور      کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور

ای دل غمدیده حالت به شود دل بد مکن        وین سر شوریده باز آید به سامان غم مخور

اعتماد به اراده الهی همانا باور داشتن به طلوع سپیده دمان و بارور شدن مزارع و کشت دانه و برداشت محصول و غیره است، چیزی جز آن نیست. به برآورده شدن آرزوهای خود، این گونه ایمان داشته باشید.

 

تجلی توانگری از طریق فرزانگی

امام حسن(ع) می فرمایند: هرکس خدارا به حقیقت بندگی کند، خدا همه چیز را بنده او گرداند. (بحارالانوار ج67 ص184)

سلیمان نبی از طریق فرزانگی به توانگری رسید. شما هم می توانید از این طریق به توانگری برسید.

برای رسیدن به توانگری نیاز نیست راه دوری بروید، چرا که دانش راستین از درون می جوشد، از وجود خودتان. تحصیلات یعنی ازدرون گرفتن و بیرون کشیدن.

«جبران خلیل جبران»  نیز می گوید: «چشمه ساری که خود را در اعماق درون شما پنهان ساخته است ، روزی قد خواهد کشید و فوران خواهد کرد و با ترنم و نغمه راه دریا را درپیش خواهد گرفت» .

اگر به درونتان مجال بدهید، فرزانگی و دانشی که از آن بیرون می جوشد و متجلی می شود، شما را به حیرت وا می دارد. با تمرین روزانه سکوت و آرامش و مراقبه و تکرار عبارات تاکیدی و خلوت روزانه و اندیشه و مطالعات معنوی، می توانید فرزانگی نهفته در درونتان را بپرورانید تا بجوشد و آرمان های لازم را در اختیارتان بگذارد و شما را به سوی موقعیت ها و رویدادها و مردمانی که بخشی از توانگری یا زندگیتان هستند، هدایت کند.

آن که به خداوند پاک و مهربان بیش از دیگران امید و بیم بسته است ، بیش از همه در خور ستایش است . بزرگمهر

هر روز عبارات تاکیدی ویژه فرزانگی را تکرار کنید و سپاس بگزارید که خرد لایتناهی هایتتان می کند.

  • بازرگان

توانستن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم