قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی
معاون ساماندهی امور جوانان از راه اندازی کارت‌های‌ اعتباری خرید جهیزیه همزمان با هفته ازدواج خبر داد.
محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد با اعلام خبر فوق گفت: مردم ما در سالهای قبل بسیار نگران و دچار مشکلات بودند و ناآرامی‌های روحی بر‌آنان حاکم بود در چند تحقیق که در بخش بهداشت روانی وزارت بهداشت صورت گرفت آمار مشکلات عصبی و روانی از جمله اضطراب و افسردگی بسیار بالا بوده است که بازتاب این نگرانی‌های و اضطراب‌ها در حوزه آینده‌ای که مبهم است به صورت مشکلات رفتاری بروز می‌دهد جوانان ناامید به افسردگی،‌ اعتیاد و مشکلات اجتماعی روی می‌آورند که  زودتر منجر شدن به بیماریهای جسمانی و کاهش طول عمر معلول این ناآرامی‌های روانی است.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های جدی دولت در حوزۀ کار، مسکن و خانواده توانسته است در مدت کم ناآرامی‌هایی را که از گذشته بوده است کاهش دهد.

گلزاری با اشاره به اینکه 24 میلیون جوان در گروه سنی 15 تا 29 سال هستند گفت: وظیفه ما اشتغالزایی برای آنان نیست بلکه پیگیری وظایف دیگر سازمانها در این زمینه از جمله وظایف ماست که با برگزاری جلسات و سیاستگذاری آن را انجام می‌دهیم.

* فعال‌سازی کارت‌های اعتباری خرید جهیزیه از ماه آینده

گلزاری در ادامه با اشاره به راه‌اندازی و فعالسازی کارت‌های اعتباری خرید جهیزیه بیان داشت: وام ازدواج، کارت اعتباری و صندوق ملی جهیزیه در زمینه اقتصادی و سند ملی مشاوره ازدواج، آموزش جوانان در حوز‌ه های فرهنگی از جمله فعالیت‌های معاونت و ساماندهی در حوزه ازدواج است.


وی همچنین اظهار داشت: با سایت‌های همسریابی که تا اندازه‌‌ای می‌توان گفت اعتبار دارند جلسات جدی داشتیم حدود 300 سایت همسریابی غیرمجاز داریم و ما به عنوان وزارت ورزش و جوانان به هیچ یک از آنها مجوز نداده‌ایم چرا که نتوانسته‌اند ما را قانع کنند که ازدواج از طریق دنیای مجازی برای خانواده‌ها قابل اعتماد و اطمینان باشد.

وی با اشاره به اینکه ما بر روی مراکز حضوری انتخاب همسر با کمک مراکز مشاوره معتبر فعالیت می‌کنیم اظهار داشت: امیدواریم تا یک ماه آینده بتوانیم این مراکز را معرفی کنیم و سازمان تبلیغات اسلامی هم در خصوص بحث همسر‌گزینی فعالیت می‌کند.

گلزاری در خصوص سایتهایی که در حوزه ازدواج موقت فعالیت می‌کنند تصریح کرد: این مسئله بسیار نگران‌کننده است چرا که فتواهایی که در این زمینه داده شده درست نیست و این فتواها به عنوان یک ضرورت در موارد استثنایی وجود دارد اما به منزله صدور مجوز نیست.

وی با اشاره به اینکه، باید با فشار افکار عمومی و پیگیری دولت برای بسته شدن این سایتها تلاش کنیم افزود: همچنین کمیته‌ای به پیشنهاد وزیر ورزش و جوانان در حوزه جوانان فعال خواهیم کرد که مباحث رسانه‌ای این حوزه که شامل رسانه‌های مطلوب و ملی است از جمله دنیای مجازی را در آن پیگیری کنیم.

گلزاری در خصوص آمار طلاق گفت: میانگین کشوری طلاق 20 درصد است و از هر 5 ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود. این عدد در شهرهایی مثل یزد و چهار محال و بختیاری که دررده‌های پایین طلاق قرار دارند نیز دو برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه طلاق در خانم‌های زیر 30 سال بیشتر دیده می‌شود یادآور شد: بعد از پیشگیری طلاق در مرحله اول باید فرهنگ‌سازی کنیم و برای ازدواج مجدد افراد مطلقه با همسر سابق تلاش کنیم و در مرحله دوم باید در جهت  ازدواج مجدد آنها تلاش کنیم.

وی در خصوص تدوین سند ملی مشاوره در این زمینه از تجربه 12کشور از  جمله 5کشور اسلامی، 5کشور غربی و  2کشور غیر اسلامی استفاده می کنیم و مجموع مطالعات در روزهای 27 و 28 مهر ماه با حضور 100 نفر از حوزه روانشناسی و مشاوره به بحث گذاشته می‌شوند و سندی در این زمینه نوشته و رونمایی می‌شود.

وی در خصوص پرتال اوقات فراغت گفت: این پرتال بدون این که از افراد متخصص استفاده کند راه اندازی شد. و در حقیقت سامانه غلطی بوده است و قرار است این سامانه بر مبنای قانونی با همکاری مرکز فناوری وزارت خانه  راه اندازی شود.

*مهمترین مسئله دولت اشتغال جوانان است

گلزاری با اشاره به این که 20درصد جوانان بیکار هستند  افزود: بحث اشتغال در شورای عالی جوانان مطرح می‌شود چرا که مسئله اصلی رئیس جمهور در دولت اشتغال جوانان است.

وی در خصوص همکاری بانک‌ها در حوزه جوانان گفت: ایجاد تسهیلات و ضمانت کارت‌های هدیه و وام ازدواج از فعالیت‌های بانک‌هاست.

معاون ساماندهی امور جوانان افزود: در حوزه اوقات فراغت نیز یک برنامه ملی اوقات فراغت را برنامه ریزی و به استان‌ها ابلاغ می‌کنیم.

وی با اشاره به خشونت به عنوان یکی از آسیب‌های بزرگ کشور گفت:‌سطح تحمل مردم جوانان پایین آمده و همین امر موجب نزاع‌های خیابانی شده است که در بسیاری از این نزاع‌ها جوانان ناخواسته به قتل دست می‌زنند اما با برگزاری جشنواره‌های بخشش که با حضور فعالان فرهنگی،هنرمندان و ورزشکاران صورت می‌گیرد بسیاری از این جوانان قصاص نمی‌شوند لذا از این رو دبیر خانه دائمی جشن بخشش راه اندازی خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به این که 25 درصد جوانان خارج از کشور ما فرهیخته هستند افزود: از فعالیت این گروه جوانان از جمله مریم میرزاخانی قدردانی می‌شود همچنین از تجربیات آنان نیز استفاده خواهد شد.
  • بازرگان

ازدواج

جهیزیه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم