قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی
شیخ فیصل نجم از علمای دین در نینوا، به خبرگزاری "الغد پرس” گفت: بسیاری از دستورالعمل های داعش افراط گرایانه است و هیچ ربطی به دین اسلام ندارد.

این روحانی اهل سنت با اشاره به گوشه ای از جنایات داعش از جمله کشتارها و اعدام اقلیت های شیعه، مسیحی و ایزدی منطقه و نیز اعمال مقررات سخت گیرانه برای زنان و محدودیت ها برای جوانان، گفت: داعش عملا به دین اسلام اهانت کرده است که نتیجه آن رویگردانی مردم به ویژه جوانان از دین می شود.

وی در رد مقررات داعش و غیر مرتبط بودن آن به دین وسنت، گفت: آنها قرائت قرآن از طریق بلندگو را حرام کرده اند، یا به زنان امر کرده اند که یا در خانه بمانند یا صورت خود را بپوشانند، حال آنکه در روایات هست که پیامبر عظیم الشان یاران و اهل بیتش را فرا می خواند و از آنان می خواست با بهترین و زیباترین صوت قرآن را تلاوت کنند.

شیخ فیصل نجم می گوید: درست است که در جوامع اسلامی مشکلاتی هست، اما آنها را نه با زور و شمشیر بلکه باید با تعامل و تشویق و اقناع به طور ایجابی اصلاح کنیم.

در همین حال براساس گزارش ها، زنان در موصل به شدت در تنگنا قرار دارند. "ام ضیاء " از جمله زنان موصلی است که می گوید: داعش با زور و مقررات سخت و تهدید زنان، آنها را در خانه هایشان حبس کرده است.

وی افزود: بسیاری از زنان از فعالیت هایشان در محیط های اجتماعی و مشاغل اداری محروم شده اند و دیگر نمی توانند در جامعه مانند سابق ظاهر شوند و اگر هم مجبور باشند در خیابان ها تردد کنند، باید صورت خود را به طور کامل بپوشانند.

جدیدترین دستورالعمل داعش در زمینه پوشش صورت نیز این است که زنان متاهل باید صورت خود را با روبند سیاه، زنان غیر متاهل با روبند سفید و زنانی که قصد مشارکت در جهاد نکاح دارند، با روبندهای زرد صورت خود را بپوشانند و در غیر این صورت با مجازات هایی تا حد مرگ رو به رو خواهند شد.

روبند بستن
ام ضیاء می گوید: هرچه زمان می گذرد، مقررات داعش برای زنان دردسرهای خود را نمایان تر می کند، به طوری که اکنون برای خروج از منزل به دلیل نیازهای درمانی و پزشکی هم مشکل دارند، زیرا خروج از منزل بدون مرد خانه ممکن نیست و علاوه بر آن پزشکان زن یا فرار کرده اند یا مجوز کار ندارند و پزشکان مرد نیز از معاینه زنان منع شده اند.

اذیت, زنان, داعش

مشکلات به همین جا ختم نمی شود. مناسبات اجتماعی در شمال عراق نیز دستخوش تغییراتی شده و به ویژه نسل جوان را عصبانی کرده است .

 

رستوران ها، قهوه خانه ها، فروشگاههای فروش لوح فشرده و فیلم تعطیل شده و پارک ها برای جوانان و زنان ممنوع شده است.

"سید محسن" جوان موصلی که از منطقه تحت کنترل داعش گریخته است ، به الغد پرس می گوید: همه امکانات تفریحی را از جوانان گرفته اند و دریافت اسلحه و جنگیدن برای داعش، تنها تفریح جوانان منطقه است .

بازی, کودکان, داعش

وی درباره قوانین عجیب و غریب داعش که به اعتقاد بسیاری از عراقی ها، بدوی و غیر متمدنانه است، می گوید: تماشای فوتبال، استفاده از لوح فشرده و نوار ویدئو و بازی های معمول منطقه برای جوانان ممنوع شده است و بسیاری از فروشگاههای مربوط به آن را تعطیل کرده اند.

آنها نه تنها لوازم آرایشی و تجهیزات بهداشتی برای زنان، بلکه پوشک بچه را هم به دلیل این که در صدر اسلام نبوده است، حرام اعلام کرده اند.

"محمد زهیر” استاد دانشگاه درباره اعمال داعش می گوید: هرگونه اعمال مقررات با زور و تهدید آن هم به نام اسلام، اخلاقی نیست.

به عقیده وی، سرکردگان داعش دین را نمی فهمند و برداشت آنان از دین، در اسلحه، غذا و رابطه جنسی خلاصه می شود.

احمد الکبیسی، واعظ عراقی که در دبی زندگی می کند، این روزها بخاطر حمله به وهابیت، به عنوان پدر معنوی القاعده و داعش، به دادگاه کشیده شده است.

وی در آخرین اظهار نظر در این باره گفته بود که داعش محصول صهیونیست ها و برای فروپاشی عراق و ضربه زدن به دین اسلام ایجاد شده است.

الکبیسی در واکنش به دومین پرونده ای که دادستان امارات علیه وی گشوده، در نوار ویدئویی روی اینترنت گفت: البغدادی یک عمله یهود است و نه بیشتر!

این واعظ عراقی، همچنین اظهارداشت، "به خدا داعش و ماعش و حتی محمد الوهاب صد درصد ساخته یهودی ها بوده" و به طور مستمر در حال پاره پاره کردن امت اسلامی هستند، بگذارید مرا بکشند، اما من می گویم؛ زیرا در برابر خدا مسوولم !

وی الکبیسی تصریح کرد، داعش ضربات خدشه کننده به دین اسلام وارد کرده است، بنا براین بر علما و مراجع و شخصیت های متعهد دانشگاهی در جهان اسلام واجب است که برای پاک کردن چهره دین از تصویری که داعش ارائه کرده، همت کنند.

  • بازرگان

داعش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم