قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

از سیر تا پیاز اعزام به خدمت سربازی

شنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۵۸ ب.ظ

سرباز

هر جوان مشمول خدمت وظیفه  برای اطلاع یافتن ازقانون خدمت وظیفه عمومی مصوبه ۱۳۶۳/۷/۲۹ مجلس شورای اسلامی و آیین نامه مصوب هیات وزیران مورخ ۱۳۶۴/۵/۹ و قانون نحوه معاینه پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی مصوب ۱۳۶۸/۷/۱۵ مجلس شورای اسلامی و آئین نامه اجرایی قانون نحوه معاینه پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی مصوب هیات وزیران مورخ ۱۳۷۵/۲/۲۵ را که در روزنامه های رسمی به چاپ رسیده  است باید مطالعه نماید. این قوانین به صورت کتابهای حقوقی در برخی انتشاراتی ها و کتابفروشی ها موجود می باشد.
طرح دریافت دفترچه اعزام غیر حضوری
هر سال درصدی ازجوانان کشور که به سن ۱۸ سالگی و مشمول شدن نزدیک می شوند  جهت تعیین وضعیت سربازی خود به مراکز وظیفه عمومی سراسر کشور مراجعه می نمایند.  معاونت وظیفه عموی نیروی انتظامی  مدتی است که با هدف  ارائه خدمات  بهتر به مشمولان و خانواده آنها روش و طرح غیرحضوری تعیین تکلیف  مشمولین  را با اهدافی همچون -۱ سرعت -۲ دقت -۳ صحت عمل -۴ کاهش مراجعات -۵ صرفه جویی در وقت و هزینه -۶ کاهش رفت و آمد و رسیدگی به وضع مشمولاجرا نموده است. بر اساس این طرح این معاونت  اقدام به تهیه و تدوین دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی نموده که بعد از چاپ انبوه و هماهنگی لازم با سایر سازمانهای ذیربط در اختیار تمامی مراکز پستی سراسر کشور قرار  می گیرد. مشمولان می توانند دفترچه مذکور را از مراکز پستی تهیه نموده و ضمن مطالعه دقیق نسبت به تکمیل برگهای درخواستی و ارسال آن جهت رسیدگی به مراکز وظیفه عمومی اقدام نمایند.
(الف): ضوابط و شرایط مشمولیت
بر اساس قانون کلیه اتباع ذکور دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف به انجام خدمت وظیفه عمومی برابر مقررات این قانون می باشند و هیچ فرد مشمول خدمت وظیفه عمومی را جز در موارد مطروحه در این قانون نمی توان از خدمت معاف کرد. بر اساس این قوانین هر فرد مذکور ایرانی از اول فروردین ماه سالی که طی آن سال وارد سن نوزده سالگی می شود مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی خواهد شد.بر این اساس  خدمت وظیفه عمومی سی سال است و مراحل آن برای کلیه مشمولان به شرح ذیل است:
الف – مدت دوره ضرورت دو سال و در صورتیکه مشمولان مازاد بر نیاز باشند در صورت تصویب فرمانده معظم کل قوا می تواند این مدت را تا هجده ماه تقلیل دهد.
ب – دوره احتیاط هشت سال.
ج – دوره ذخیره اول ده سال.
د – دوره ذخیره دوم ده سال.
تاریخ شروع و پایانی خدمت در مراحل احتیاط و ذخیره از تاریخ پایان خدمت ضرورت محاسبه می گردد و در هر حال تاریخ خاتمه آن سن پنجاه سالگی تجاوز نخواهد کرد. بر اساس تبصره  این قانون در مواقع ضرورت و بسیج همگانی ممکن است افراد مشمول این قانون تا سن شصت سالگی نیز احضار شوند.
تعیین  سال اعزام  هر مشمول
افراد ذکور ایرانی از اول فروردین ماه سالی که طی آن وارد سن نوزده سالگی می شوند برای روشن شدن وضع مشمولیت خود احضار خواهند شد. بر این اساس  سال احضارهر فرد مذکر ایرانی بابر است با سال تولدش به علاوه عدد ۱۸  مثلا کسی که متولد سال ۱۳۶۷ است سال اعزامش ۱۳۸۵ می باشد. همچنین افرادی که جهت انجام خدمت دوره ضرورت بلامانع تشخیص داده شوند در طی سالی که به سن نوزده سال تمام می رسند به خدمت دوره ضرورت اعزام خواهند شد. در تعیین سن مشمولیت برای احضار و اعزام روز یا ماه تولد تاثیری نخواهد داشت. و کلیه افراد مذکور متولد در یک سال شمسی (از اول فروردین ماه تا پایان اسفند ماه) متولد همان سال تلقی شده و از لحاظ مشولیت در یک طبقه قرار خواهند گرفت.از سوی دیگر کلیه مشمولان احضار شده مکلفند برای تعیین تکلیف و روشن شدن وضع مشمولیت در موعد مقرر خود را به مراکزی که از طرف معاونت وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در رسانه های گروهی اعلام می شود معرفی نمایند. هر مشمول برای آماده شدن  جهت اعزام باید اقدامات زیر را انجام دهد.۱ -مطالعه کامل دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی.۲ -انتخاب نوع تقاضا منطبق با وضعیت مشمول.۳- تکمیل برگ وضعیت و گردآوری مدارک مورد نیاز مطابق با تقاضای مربوطه.۴- درج دقیق اطلاعات مورد نیاز بر روی پاکتهای پستی.۵- ارسال به موقع مدارک از طریق مراکز پستی.۶- حضور بموقع برابر موعد اعلام شده توسط مراکز وظیفه عمومی برای اعزام به خدمت یا رسیدگی به تقاضای مشمول.
تاریخ اعزام مشمولان چگونه محاسبه می شود
مشمولان متناسب با مدرک تحصیلی و ماه تولد خود، در یکی از روزهای سال اعزام، مطابق برنامه زیر به خدمت اعزام می شوند.در صورتی که در تاریخ اعزام های ذکر شده مشمولان عادی و دیپلم و بالاتر مصادف با روز تعطیلی باشد مشمولان مذکور بایستی اولین روز پس از تعطیلی مراجعه نمایند. مشمولان زیر دیپلم :  روزهای نوزدهم ماه تولد در سال اعزام مثلا:  متولدین خرداد ماه در نوزدهم خرداد ماه سال اعزام به خدمت می شوند. مشمولان غایب  هم در نوزدهم اولین اعزام بعدی باید اعزام شوند.
مشمولان دیپلم :  دیپلم خرداد متولد سه ماهه اول هیجدهم آبان ماه سال اعزام ، دیپلم خرداد متولد سه ماهه دوم هیجدهم آذر ماه سال اعزام ، دیپلم خرداد متولد سه ماهه سوم هیجدهم دی ماه سال اعزام و دیپلم خرداد متولد سه ماهه چهارم هیجدهم بهمن ماه سال اعزام باید به خدمت اعزام شود. همچنین  دیپلم شهریور هیجدهم اسفند ماه سال اعزام و مردودین دیماه نوزدهم تیرماه سال بعد و دیپلم آذرماه یا دیماه  نیز هیجدهم مهرماه سال بعد از اخذ دیپلم اعزام می شوند. مشولان غایب نیز باید هیجدهم اولین اعزام  باید مراجعه و اعزام شوند . اگر مشمولان در سال اختیار یا قبل از آن موفق به اخذ دیپلم شوندهمانند مشمولان که در سال اعزام دیپلم گرفته اند موعد اعزام آنان مشخص می شوند
مشمولان فوق دیپلم :  روزهای اول ماه زوج یعنی یکم اردیبهشت ماه ،  یکم تیرماه،  یکم شهریور ماه ، یکم آبان ماه،  یکم دیماه  و یکم اسفند ماه اعزام می شوند.
مشمولان  لیسانس و فوق لیسانس و دکتری  هم  روزهای دوم ماه های زوج دوم یعنی اردیبهشت ماه/ دوم تیرماه/ دوم شهریور ماه/ دوم آبان ماه/ دوم دی ماه/ دوم اسفند ماه  اعزام می گردند.
مشمولان فوق دیپلم – لیسانس، فوق لیسانس و دکتری گروه پزشکی هم  روز سوم ماههای زوج سال به خدمت اعزام می شوند.
گفتنی است بر اساس قانون  انجام امور زیر در مورد مشمولان خدمت وظیفه عمومی مستلزم ارائه مدارک دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت آنان از مراکز وظیفه عمومی می باشد.
الف – شرکت در آزمایشات رانندگی و دریافت گواهینامه.ب – دریافت هر گونه وام و کمکهای کشاورزی، صنعتی دامداری و مسکن از طریق وزارتخانه ها و موسسات دولتی وابسته به دولت و نهادهای قانونی.ج – کاندیدا شدن برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و سایر شوراها و انجمنهای قانونی.د – تحویل اصل گواهینامه یا پایان نامه دوره های تحصیلی دیپلم و بالاتر. از وزارتخانه مربوطه.ه – صدور پروانه کسب و اجازه اشتغال و عضویت در شرکتهای تعاونی.و – ثبت هر گونه نقل و انتقال غیر قهری اموال به طور مستقیم و غیرمستقیم در دفاتر اسناد رسمی.ز – دریافت مستمری از سازمانهای دولتی وابسته به دولت و نهادهای قانونی.ح – استخدام به هر صورت (رسمی، پیمانی، روزمزد و خرید خدمت) در وزارتخانه ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و نهادهای قانونی و نیز شرکتهای دولتی.
مشمولان فارغ التحصیل دانشگاهی
مشمولان فارغ التحصیل دانشگاهی از زمان فراغت از تحصیل حداکثر ۶ ماه (از زمان فراغت از تحصیل) فرصت معرفی دارند.مشمولان خدمات وظیفه عمومی از نظر وضع مزاجی و استعداد جسمی و روانی، به چهار دسته به شرح زیر تقسیم می شوند.
الف – کسانیکه از نظر جسمی و روانی، سالم و قادر به انجام خدمت دوره ضرورت می باشند.
ب – کسانیکه به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی یا روانی، به طور موقت، قادر به انجام دوره ضرورت نمی باشند.
ج – کسانیکه به علت ضعف مزاج یا عدم رشد و یا بیماری جسمی یا روانی، به طور موقت، قادر به انجام دوره ضرورت نمی باشند.
د – مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی یا روانی، به طور دائم قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نمی باشند.
مشمولانی که در سال اعزام یا بعد از آن ترک تحصیل، اخراج یا انصراف از تحصیل بدهند حداکثر ۴ ماه از تاریخ ترک تحصیل فرصت معرفی دارند.
مشمولان فارغالتحصیل چنانچه قبل از فرجه تعیین شده خود را معرفی نمایند. دفترچه آماده به خدمت برای اولین اعزام صادر خواهد شد.مطمئنا مشمولان باید حداقل ۲ ماه قبل از اتمام فرجه قانونی نسبت به تهیه و ارسال مدارک خود اقدام نمایند.

منبع: ابتکار


  • بازرگان

خدمت سربازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم