قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

عراقچی: ایران؛ بغداد، اربیل و آمرلی را نجات داد

يكشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۳، ۰۲:۰۶ ق.ظ
معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت خارجه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص وضعیت عراق (اقدامات داعش) گفته است: ما از ابتدا با چالش داعش مقابله کرده و بغداد، اربیل و آمرلی را از دست داعش نجات دادیم، همچنین مستشاران و کمک های ایران ، پیش از رسیدن هر کمک دیگری آنجا مستقر شده بودند.

 عراقچی افزود: دولت ایران به همین شکل برای کمک به دولت عراق و دیگر دولت های تهدیدشده توسط داعش آماده است.


 معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، همچنین تاکید کرد که هر نوع ابتکار عمل واقعی برای اصلاح معضلات منطقه ای باید از درون منطقه اغاز شود و براساس همکاری منطقه ای باشد.

وی در سخنانی در نشست شورای امنیت درباره گروه تروریستی داعش ، ابراز امیدواری کرد این نشست به افزایش فهم و تمرکز بر بحران واقعی و مهم در خاورمیانه منتهی شود و بازتاب مهمی برای تمام جهان داشته باشد.

وی تصریح کرد: افراط گرایی که این روزها در قالب گروه داعش و وحشی گری تکان دهنده و خشونت نفرت انگیز آنها بروز پیدا کرده، در میان تهدیدات بزرگی است که عراق و سوریه را مورد تاخت و تاز قرار داده و افق خاورمیانه را تیره کرده است.

وی افزود: ما به طور کامل حرکت کلیشه ای پیوست کردن نام اسلام به فعالیت های خشونت بار و خونین که توسط چنین گروه نفرت انگیزی انجام می شود را رد می کنیم. این چیزی بیشتر از یک سازمان تروریستی نیست که از درون آشوب ایجاد شده و کمک داده شده به آن در دهه گذشته، رشد کرده است.

عراقچی گفت: درحالی که همه ما منافع یکسان در شکست خطر درحال ظهور افراط گراها با خشونت فوق العاده و گروه های فرقه ای داریم ، نخست و بیش از همه ما نیاز داریم متوجه وضعیت و تفکری باشیم که منجر به شکل گیری آنها شده است.

معاون وزیرامور خارجه ایران گفت: دولت بهاصطلاح اسلامی (داعش) یک پدیده جدید نیست. این و گروه های مشابه بدنبال حمله به عراق و در طول سال های اشغال و بی ثباتی پس آن، گسترش یافته اند. در بحران سوریه و حمایتی که آنها از کشورهای خاص و بخش هایی از داخل و خارج منطقه دریافت کردند، یک زمینه جدید برای رشد یافتند، یک دلیل جدید دروغین ساختند و تبدیل به هیولایی شد که حتی حامیان خود را تهدید می کنند.

به گفته عراقچی، مداخله های نظامی و غیرنظامی ماجراجویانه در منطقه و در پی آن امواج کشتار و دشمنی های خونین به رادیکال شدن جوانان اسیب پذیر کمک کرده و شرایط کاملی را برای باندهای تبهکار افراط گرا به وجود آورد تا به نفع خود از آن سود ببرند. 

وی افزود: من فکر نمی کنم کسی مخالف من باشد که امروز ، افراطی گری در خاورمیانه مستحکم تر و گسترده تر از سال 2001 است.

معاون وزیر امور خارجه ایران افزود: باتوجه به آنچه که گفته شد و براساس تجربیات دهه گذشته، معتقدیم هر نوع ابتکارعمل واقعی برای اصلاح معضلات منطقه ای باید از درون منطقه آغاز شود و بر اساس همکاری منطقه ای باشد. مبارزه با افراط گرایی ازاین قاعده مستثنی نیست.

وی ابراز امیدواری کرد، همه کشورهای منطقه خاورمیانه تاکنون به خوبی به این نکته پی ببرند که افراط گرایی تهدیدی برای آنهاست، همانطور که برای سوریه و عراق نیز هست. کسانی که تصور دیگری دارند باید در سیاست های یازده ساله خود تجدیدنظر کرده و برای جلوگیری از افراط گرایی همچنین برقراری ثبات تلاش کنند.

عراقچی یادآور شد: ائتلاف بین المللی علیه داعش که گفته می شود در حال شکل گیری است، باید در مورد پیگیری راهبردی جدی تصمیم بگیرد. از دیدگاه ما شکست افراطی گری مستلزم راهبردی جامع است که باید موارد ذیل را در بر بگیرد:

اول؛ تبعیت کامل از هنجارها و اصول قوانین بین المللی و مفاد منشور سازمان ملل متحد در اجرای اقدامات نظامی علیه گروه های تروریستی.

دوم؛ افزایش حمایت از دولت عراق در مبارزه با داعش، کمک به استحکام وحدت ملی و ارضی در عراق همچنین ترغیب ساختار سیاسی جمیع الاطراف؛ این رویکرد مستلزم ترغیب نیروهای مرکزی و ممانعت از تغییر ساختار قومیتی و فرقه ای است.

سوم؛ ترغیب همه کشورها و بهره برداری از همه توانایی ها در منطقه برای مبارزه علیه افراطی گرایی و تروریسم با کمک جامعه بین المللی و حرکت به سوی اتخاذ سیاست های متحدکننده مبنی بر همکاری. در صورت بروز خللی در این روند، خلایی ایجاد می شود که افراطی گراها به سرعت از آن سوءاستفاده می کنند.

چهارم؛ استمرار و پیوستگی مبارزه با داعش در هرجایی که این گروه تروریستی حاضر است، عراق، سوریه، لبنان و هرجای دیگر و هر کسی را که تهدید می کند، ضروری است. مبارزه موفق علیه داعش مستلزم کمک و توانمندسازی مقامات مرکزی است که با این تهدید بزرگ روبرو هستند و مبارزه می کنند. هر راهبردی که این مقامات را از جمله دولت سوریه (که در چند سال اخیر مقابل داعش ایستادگی کرده است) تهدید کند یا تمایز قائل شدن بین اقشار مختلف یک کشور برای حمایت از آنان در برابر داعش، به شکست منجر خواهد شد. 

پنجم؛ حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه از طریق ترغیب راهکار سیاسی به منظور پایان دادن به جنگ مزمن در این کشور و جبران اشتباهاتی که در گذشته روی داده است. 

ششم؛ تعامل با همه کشورهای منطقه و بازیگران بین المللی به منظور جلوگیری از دسترسی تروریست ها به منابع مالی، بکارگیری منابع انسانی و دیگر ظرفیت های مورد استفاده برای گسترش تروریسم در سراسر منطقه و فراتر از آن. این امر باید اقدامات عینی به منظور پایان دادن به حمایت های مادی و معنوی بعضی از بخش های کشورهای مشخص منطقه را در بر بگیرد. این امر به ویژه از آنجا مهم است که به این حقیقت توجه کنیم گروهی مانند داعش تنها با حملات هوایی ریشه کن نخواهد شد. 

هفتم؛ پایان دادن به اشغال سرزمین های اعراب توسط رژیم اسرائیل و سلب مصونیت قضایی اش در زمینه ارتکاب جرایم جنگی علیه فلسطینی ها همانطور که اخیرا روی داد. نوع واکنش قدرت های غربی به آنچه تنها می توان نسل کشی مردم غزه توسط رژیم اسرائیل نامید بهانه خوبی برای صف آرایی به گروه های افراطی مانند داعش می دهد.

هشتم؛ مبارزه با اسلام هراسی، مفهومی که مسلمانان واقعی و افراط گراهای خشن را در یک جایگاه به شکل یکسانی مورد تهاجم قرار می دهد، به این ترتیب به پیام افراط گراها قوام و اعتبار می بخشد.
  • بازرگان

آمرلی

اربیل

داعش

عراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم