قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

عشق به خدا ، عشق به همه خوبی هاست

پنجشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۳، ۰۸:۱۴ ب.ظ

معنای عشق به خداوند چیست

معنای عشق به خداوند چیست و چگونه میتوان انرا در خود ایجاد کرد چون وقتی عبادت میکنم احساس میکنم چون عشق واقعی به خدا ندارم لذت عبادت را نمی برم لطفا اگر کتاب خوبی هم میشنا سید معرفی کنید با...

معنای عشق به خداوند چیست و چگونه میتوان انرا در خود ایجاد کرد چون وقتی عبادت میکنم احساس میکنم چون عشق واقعی به خدا ندارم لذت عبادت را نمی برم لطفا اگر کتاب خوبی هم میشنا سید معرفی کنید با تشکر پاسخ : با عرض سلام و تحیت.
دوست محترم!
عشق به خداوند وقتی حاصل می شود که انسان با فطرت انسانی خود رابطه خوبی برقرار کند، به گونه ای که در نزد خود شرمنده نباشد. پس از آن که انسان رابطه اش را با خودش حسنه کرد، رابطه اش با خدایش حسنه می شود.
در روایت است که گناه، محبت عبادت را از انسان می گیرد.
در خصوص نماز، علاوه بر آن چه در روایت گذشت، به ذکر توصیه ای از آیت الله بهجت برای شما بسنده می کنیم. ایشان فرموده اند: "احساس لذت در نماز یک سری مقدمات خارج از نماز دارد، و یک سری مقدمات در خود نماز.
آنچه پیش از نماز و در خارج از نماز باید مورد ملاحظه باشد و عمل شود این است که انسان گناه نکند و قلب را سیاه و دل را تیره نکند؛ و معصیت، روح را مکدر می کند و نورانیت را از دل می برد.
در هنگام نماز نیز انسان باید زنجیر و سیمی دور خود بکشد تا غیر خدا داخل نشود، یعنی فکر را از غیر خدا منصرف کند و توجهش به غیر خدا مشغول نشود و اگر به طور غیراختیاری توجهش به جای منصرف شد، به محض التفات پیدا کردن باید قلبش را از غیر خدا منصرف کند."
در جایی دیگر شخصی از محضر ایشان می پرسد: برای این که در انجام فرمان الهی مخصوصا نماز با خشوع باشیم چه کنیم؟ و ایشان در جواب می فرماید: "در اول نماز، توسل حقیقی به امام زمان(عج) کنید، و عمل را با تمامیت مطلقه انجام دهید."
مطالعه کتاب ذیل در این زمینه مفید است:
"معراج عشق"، مهدی سمندری، قم: بوستان کتاب.
با آرزوی توفیق.

  • بازرگان

خدا

عشق به خدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم