قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

به هارد رایانه خود عمر طولانی ببخشید !

چهارشنبه, ۳ دی ۱۳۹۳، ۰۳:۵۲ ب.ظ

 در این مطلب موارد رایجی راکه باعث خرابی هارد می شود ،بررسی و برای آن ها راه حل های مناسبی ارائه می کنیم. اگر به سلامت هارد خود اهمیت می دهید ،در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

دلیل اول: صدمات فیزیکی

بدون شک اولین دلیل خرابی هارد دیسک، صدمات فیزیکی است. دلیل این امر نیز روشن است، قطعات متحرک مختلفی در زمان روشن بودن هارد مشغول به کارند و در نتیجه کوچک ترین تکان می تواند به آسیب دیدگی جدی هارد منجر شود.

راه حل:توصیه می شود تا حد امکان پس از نصب هارد داخل کیس، آن را جدا نکنید و یا در صورت جدا کردن ،سریعا هارد را به کیس جدید انتقال دهید و نصب کنید. (انتقال هارد در هر حالتی به آرامی انجام شود).تکان های شدید نیز ممکن است به هارد صدمه وارد کند، اما هاردهای لپ تاپ با توجه به ساختار خود کمی از این مورد مستثنا هستند؛ چرا که به نسبت هاردهای معمولی نسبت به تکان های شدید مقاوم تر ساخته شده اند.

دلیل دوم: گرمای بیش از حد

هارد نیز مانند سایر قسمت های رایانه برای کار کردن در دمای مشخصی ساخته شده است و اگر میزان دما از حد معمول بیشتر شود ،ممکن است هارد شما صدمه ببیند. البته با توجه به تنوع هاردهای موجود در بازار، نمی توان میزان دقیقی از درجه حرارت را برای در امان بودن هارد ذکر کرد و در نتیجه بهتر است تا حد امکان از رایانه خود در دمای مناسب استفاده کنید.

راه حل:حتما توجه داشته باشید که هوا به خوبی داخل کیس جریان داشته باشد. برای این کار کیس رایانه را باز کنید و قسمت هایی را که گرد و غبار در آن ها جمع شده است ، با استفاده از اسپری های مخصوص تمیز کنید. به گزارش ایتنا،در انتخاب محل قرار گیری لپ تاپ هم توجه داشته باشید که هوا به خوبی در اطراف و به ویژه زیر آن جریان داشته باشد.

دلیل سوم: نامرتب بودن چیدمان فایل ها روی هارد

فایل ها هنگام کپی شدن به صورت نامنظمی روی هارد دیسک قرار می گیرند و در نتیجه دسترسی به آن ها زمان بیشتری خواهد برد. نامرتب بودن فایل ها منجر می شود تا هارد بیشتر کار کند و بدیهی است که این امر به خرابی هارد در دراز مدت منتهی می شود.

راه حل:نرم افزارهای زیادی در بازار بدین منظور موجود است.البته دفرگ کردن بیش از حد نیز ممکن است باعث تحلیل عملکرد هارد دیسک شود و در نتیجه توصیه می شود زمانی به دفرگ اقدام کنید که فایل های شما بیشتر از ۵ تا ۱۰ درصد از هم گسیختگی داشته باشند.

دلیل چهارم: روشن و خاموش کردن مکرر رایانه

خاموش و روشن کردن رایانه باعث می شود بیشترین فشار به هارد دیسک وارد شود.

راه حل:اگر برای چند ساعت قصد دارید رایانه خود را ترک کنید، از قابلیت استندبای (StandBy) و یا هایبرنیت (Hibernate) استفاده کنید ولی اگر قرار است از آن به مدت طولانی استفاده نکنید، آن را خاموش کنید.

دلیل پنجم: قطعی و نوسانات برق

برای جلوگیری از نوسانات برق کافی است از محافظ های مخصوص این کار استفاده کنید. برای خرید محافظ برق مناسب حتما با متخصص این امر مشورت کنید.

  • بازرگان

خرابی هارد

هارد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم