قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

منتقم خون حسین زهرا در راه است ، او می آید !

سه شنبه, ۹ دی ۱۳۹۳، ۰۴:۲۷ ب.ظ

منقم خون امام حسین علیه السلام در راه است !

بسم الله الرحمن الرحیم

 ای حسین! این چه حزنی است نهفته در نام تو که بی اختیار دلها را می‌شکند و اشک را در پشت پلکها بی قرار می کند؟


حضرت آدم ع که برای پذیرش توبه‌اش خدا را به اسماء الحسنای او سوگند می‌داد، وقتی به نام تو رسید (یا قدیم‌الاحسان بحق الحسین) بی‌اختیار دلش شکست. از جبرئیل پرسید که چه سرّی است در این نام که دل را می‌شکافد و آسمان چشم را بارانی می‌کند؟ آنگاه جبرئیل مصیبت عاشورای تو را بیان کرد و آدم بسیار گریست.

همین که حضرت نوح ع به کربلا رسید، طوفان عظیم و وحشتناکی آرامش او و کشتی‌اش را در هم ریخت. نوح و همراهانش نزدیک بود غرق شوند. در این هنگام نوح خطاب به پروردگارش چنین گفت: پروردگارا! تو به من وعده نجات داده بودی. در وعده تو خلافی متصور نیست. راز این حادثه غم‌انگیز را به من نشان بده.

جبرئیل فرود آمد و توسل به پنج تن را به او یادآوری کرد. به محض توسل نوح به پنج تن، دریا آرام شد. جبرئیل گوشه‌ای از حوادث ناگواری را که در این سرزمین رخ خواهد داد، با نوح در میان گذاشت. وقتی به نام حسین رسید، دل نوح شکست و علت آن‌را از جبرئیل سؤال کرد. جبرئیل برایش مرثیه خواند و سیل اشک از چشمان نوح سرازیر شد.                     (بحارالانوار ج۴۴ص۲۲۳)

سایر انبیاء نیز در کربلا به نحوی برای آن بزرگوار اشک ریخته اند که در اینجا مجال بحث نیست.        

* امام حسین ع  از دیدگاه دانشمندان غربی

شهادت امام حسین ع به گونه‌ای است که دانشمندان غربی نیز به حقانیت و مظلومیت آن حضرت پی برده و این امر جنبه جهانی یافته است:

 چارلز دیکنز (بزرگترین داستان نویس انگلیسی) می گوید: اگر منظور حسین جنگ در راه خواسته های دنیایی خود بود من نمی‌فهمم چرا خواهران و زنان و اطفالش همراه او بودند؟ پس عقل چنین حکم می‌نماید که او فقط بخاطر اسلام فداکاری خویش را انجام داده است.

در مقاله سه شهید اثر خانم دانشمند انگلیسی آمده است: ای مسلمانها ! بزرگترین دلیل بر اثبات مظلومیت حسین ، قربانی دادن بچه شیرخواره‌اش بود که در هیچ تاریخی سابقه ندارد بچه شیرخواری را برای طلب آب بی‌قیمت و ارزش بیاورند و آن قوم مکّار عوض دادن آب ، او را طعمه تیر جفا قرار دهند . این عمل دشمن، مظلومیت حسین را اثبات نمود و  همین نیروی مظلومیت ، بساط عزت خاندان مقتدر بنی‌امیه را برچید و رسوای عالمشان نمود و دین محمد در اثر جانبازی‌های او و اهل بیت بزرگش حیات تازه‌ای به خود گرفت .                        (شبهای پیشاور ، صفحه ۵۴۸)

دکتر رینوژوزف (شرق شناس معروف فرانسوی) می گوید: به جهت خون حسین و سوگواری‌هایی که شیعه پس از آن می‌نماید ،در آینده جمعیت و شوکت و ترقی شیعه بیشتر خواهد گردید (منظور حاکمیت عدل و حکومت حضرت مهدی عج در زمان ظهور می‌باشد) .
(پرتوی ازعظمت حسین ع  ، ص ۴۴۰)

*ارتباط امام حسین ع و امام زمان عج
ارتباط امام حسین ع و امام زمان عج در آیات و روایات و ادعیه مختلف به چشم می‌خورد. از جمله در سوره اسراء آیه ۳۳ آمده است: «و من قتل مظلوماً فقد جعلنا لولیه سلطانا فلایسرف فی‌القتل انه کان منصوراً»

«کسی که مظلوم کشته شده باشد، برای ولیّ دَم او قدرت و سلطه‌ای قرار داده‌ایم که بتواند تقاص کند و انتقام بگیرد.»

امام باقر ع درباره تأویل آیه فوق فرمودند:«قسمت اول آیه (و من قتل مظلوماً فقد جعلنا لولیه سلطاناً) درباره امام حسین ع است که مظلوم کشته شده و بقیه آیه (فلایسرف فی‌القتل انه کان منصوراً) درباره حضرت مهدی عج است که خداوند او را در قرآن منصور نامیده است.»
(بحارالانوار ج۵۱ ص۳۰)

در زیارت عاشورا آرزوی یاری در کنار امام زمان عج را می‌نماییم و طبق روایات متعدد احتمال ظهور امام زمان عج در روز عاشورا بیشتر است و نیز وقتی حضرت ولیعصر عج ظهور کند، به خانه خدا تکیه زده و می‌فرماید: الا یا اهل العالم انّ جدّی الحسین قتلوه عطشاناً»(ای اهل عالم! بدانید که جدم حسین را تشنه لب شهید کردند…)

امام حسین ع  در عالم مکاشفه به آیت‌الله لنگرودی  فرمودند:«مهدی ما در عصر خودش مظلوم است. تا می‌توانید درباره مهدی سخن بگویید و قلم‌فرسایی کنید. آنچه درباره شخصیت این معصوم بگویید، درباره همه معصومین گفته‌اید. چون همه معصومین در عصمت، ولایت و امامت یکی هستند. اما عصر، عصر مهدی ماست. پس سزاوار است که مطالب درباره او گفته شود. درباره مهدی، زیاد سخن بگویید و بنویسید؛ مهدی ما مظلوم است.»               (صحیفه مهدیه ص۵۲)

پس وقتی همه عالم امام حسین ع را شناختند، امام زمان عج را هم به راحتی می‌پذیرند و دعوتش به دین اسلام را قبول خواهند کرد.

امام صادق ع دعای مفصلی در روز عاشورا قرائت فرمودند. در بخشی از آن دعا آمده است: «اللهم عجل فرج آل محمد واجعل صلواتک علیه و علیهم و استنقذهم من ایدی المنافقین المضلّین والکفره الجاحدین والفتح لهم فتحاً یسیراً وأتم لهم روحاً و فرجاً قریباً واجعل لهم من لدنک علی عدوک و عدوهم سلطاناً نصیراً»

«خدایا! در فرج آل محمد تعجیل فرما و درود خودت را بر او (مهدی) و بر اهل بیت قرار ده و آنان را از دست منافقین گمراه و کفار ستیزه‌گر نجات ده و برای آنان پیروزی آسانی نصیب کن و بر آنها آسایش و فرج نزدیک عنایت کن و از ناحیه خودت برای آنها بر دشمنان خود و دشمنان آنها سلطنت قرارده.

* حضرت ولیعصر عج وارث همه انبیا
در زیارت وارث، امام حسین ع وارث انبیا و ائمه ذکر شده (و نیزامام زمان عج هم به همین ترتیب) بطوریکه وقتی حضرت ولیعصر عج ظهور می‌کند، می‌فرماید: «هر کس می‌خواهد آدم و شیث را ببیند، من آدم و شیث هستم. هرکس می‌خواهد ابراهیم و نوح را ببیند؛ من ابراهیم و نوح هستم و … (سایر اهلبیت را نام می‌برد.) یعنی عصاره همه انبیا وجود مقدس حضرت ولیعصر عج است. 

حُسن یوسف، دَم عیسی، ید بیضا داری
 آن‌چه خوبان همه دارند، تو یکجا داری

در حدیثی از امام حسین ع آمده است:«در قائم ما(اهلبیت) سنت‌هایی از پیامبران الهی وجود دارد؛ سنتی از نوح، ابراهیم، موسی، عیسی، ایوب علیهم السلام  و محمد ص . از نوح، طول عمر و از ابراهیم، پوشیده ماندن ولادت و کناره‌گیری از مردم و از موسی، ترس و غیبت از جامعه و از عیسی، اختلاف مردم درباره او و از ایوب، گشایش بعد از سختی‌ها وبلایا و از محمد، قیام با شمشیر»   

                               (علم الیقین، ج۲ ص۷۹۳)

امام باقر ع در حدیثی چنین می‌فرماید: «… در آن روز قائم در مکه به کعبه تکیه زده و به آن پناه برده و می‌فرماید: من باقیمانده از آدم و ذخیره نوح و برگزیده ابراهیم و پاکیزه خالص از محمد ص می‌باشم. 
(بحارالانوار ج۵۲ ص۲۳۸)

براستی که هدف همه انبیا جز با ظهور حضرتش تحقق نخواهد یافت.

* عزاداری  امام حسین ع  و دعا برای ظهور

ای عزادار و عاشق حسین ع که شب و روز از مصائب جانکاه آن حضرت و خاندانش می‌سوزی و ناله و فریاد می‌زنی! خوشا به حالت! چرا که این مقامی بس بزرگ در پیشگاه ائمه معصومین بویژه فرزند بزرگوارش حضرت مهدی عج است. ولی بدان که این عزاداری وقتی نتیجه خواهد داد که همگام با امام زمان عج بوده و در همه حالات به یاد منتقم خون پاک امام حسین ع که خون خداست، باشی و برای ظهورش از عمق جان دعا کنی.

عزادار امام حسین ع باید بیشتر برای ظهور فرزند مولای خویش دعا کند. او در همه مراسم‌هایی که بخاطر مولایش برگزار می‌کند باید برای فرزند غریبش امام زمان عج دعا کند. 

اگر قدری در زیارتی که درباره امام حسین ع و اعمال عاشورا وارد شده، تامل کنیم، درمی‌یابیم که مهمترین جهت و هدف این عمل شریف، دعا برای آمدن منتقم خون او یعنی  امام زمان عج  می‌باشد: واسأله ان یبلّغنی المقام المحمود لکم عندالله و ان یرزقنی طلب ثاری مع امام (مهدی) هدیً ظاهر ناطق بالحق منکم 

(از خدا میخواهم که مرا هم به مقام محمود که شما اهل بیت نزد خداوند دارید برساند و خونخواهی ام را به همراه امام هدایتگر آشکار و گویای به حق یعنی حضرت مهدی از خاندان شما روزی‌ام کند…)

آری؛ اکنون که امام زمان، فرزند بزرگوار امام حسین در پشت پرده غیبت است باید دعا کنیم تا خداوند ظهورش را برساند و ما در رکاب همایونی او انتقام جد مظلومش را بگیریم.

البتّه ما به طور واقعی فرج حضرت را نخواسته‌ایم؛ چرا که فقط در هنگام مشکلات به یاد او هستیم. 

مرحوم فشندی می گوید: در مسجد مقدس جمکران اعمال را به جا آوردم. دیدم آقایی بسیار نورانی داخل صحن شده و قصد دارند به طرف مسجد بروند. گفتم این سید نورانی در این هوای گرم تابستان از راه رسیده  و تشنه است. ظرف آبی به دست او دادم. سپس گفتم: آقا! شما دعا کنید و فرج امام زمان را از خدا بخواهید تا امر فرجش نزدیک شود. ایشان فرمود: شیعیان ما به اندازه آب خوردنی ما را نمی خواهند. اگر بخواهند دعا می کنند و فرج ما می رسد.          (شیفتگان حضرت مهدی  ج۱ ص۱۵۵)

اگر دلهایمان تاریک و ظلمانی نمی‌گردید
                    امامت هم عیان می‌گشت و پنهانی نمی‌گردید
به قدر تشنگی گر تشنه امر فرج بودیم
خدا داند فرج اینگونه طولانی نمی‌گردید

مطلب دیگر اینکه متأسفانه عده‌ای به اشتباه فکر می‌کنند که یاران امام زمان عج هنوز کامل نشده‌اند و امام زمان عج وقتی خواهد آمد که یارانش تکمیل شوند. اما باید گفت که اصحاب خاص آن حضرت که ۳۱۳ تن هستند در هر عصر و زمانی وجود داشته و آماده امر ظهور می‌باشند تا زمانی که خداوند به آن حضرت اجازه ظهور دهد، در کنار حضرت و مطیع امر ایشان باشند.
(نجم الثاقب ص۲۰۱)

باید متذکر شد که غیر از ۳۱۳ نفر، سایر مردم یعنی دوستداران و منتظران حضرتش نیز می‌توانند جزء لشکریان و یاران ایشان در عصر ظهور باشند و برای آن حضرت تبلیغ نموده و او را یاری کنند.

فقط ما باید با دعای قلبی و درخواست عاجزانه از درگاه خداوند مهربان و تبلیغ عملی برای آن حضرت ظهورش را نزدیک کنیم.    
* بهترین زمان دعا برای ظهور امام عصر عج

یکی از موثرترین زمان‌هایی که در ایجاد ارتباط و توسل با امام عصر عج تأکید  شده، بعد از ذکر مصیبت امام حسین ع است؛ چرا که ذکر مصیبت سیدالشهداء و عزاداری برای ایشان موجب آمرزش گناهان می‌شود و شرایط استجابت دعا را فراهم می‌سازد.

آری؛ میدانیم که دعا در زیر قبه و بارگاه امام حسین ع حتما مستجاب است و مجلس عزای حسین نیز قبه امام حسین ع  است و دعا در آن مستجاب میشود.                                 (خصائص الحسینیه ص۲۵۶)

از آنجا که امام عصر عج امام و ولی نعمت ما هستند شایسته است که در این موقعیت برای ایشان دعا کرده و فرجش را از خداوند متعال بخواهیم و اصلی‌ترین و اولین حاجت ما مخصوصا در عزاداری های محرم و صفر، ظهور آن امام مهربان باشد. امام زمان عج خود فرموده اند: «من دعا می‌کنم مؤمنی را که یادآور مصیبت جد شهیدم شده و برای من و نزدیک شدن فرجم دعا کند.»                             (مکیال المکارم ج۱ ص۳۳۳)

پس بیاییم نتیجه و مزد عزاداری هایمان را از خدای مهربان فقط و فقط فرج فرزند مظلوم و غریب حسین، بخواهیم.

*سخن پایانی
در صحرای کربلا حضرت زینب س به امام حسین ع  عرض کرد: ای حجت خدا! چگونه در شهادت تو صبر کنم؟ جدم رسول خدا از دنیا رفت، صبر کردم. مادرم زهرا را در مقابل دیدگانم به شهادت رساندند، صبر کردم. فرق پدرم علی را شکافتند، برادرم حسن را مسموم نمودند، صبر کردم. اینک باید آماده اسارت شوم؛ چرا که از صبح تا غروب آفتاب بهترین عزیزانمان را به خاک و خون کشیدند و شاید تا ساعتی دیگر تو را نیز به شهادت برسانند.

امام حسین ع دست ولایت خویش را بر قلب زینب نهاد و به میان زمین و آسمان اشاره نمود. سپس به خواهرش فرمود:«آیا این جوان بسیار زیبا و نورانی را که بین زمین و آسمان ایستاده است، می‌بینی؟ این فرزندم مهدی است. روزی می‌آید و انتقام خون من و مظلومیت اجداد و پدرومادرم را از این قوم فاسق می‌گیرد.»                   
 (اسرار آفرینش اهلبیت، به نقل از تذکره الشهداء)

اینک اگر گوش دلت را بگشایی و سینه‌ات به نور پروردگارت فراخ گردد، ندای امام زمان عج را خواهی شنید که از اهل ایمان یاری می‌طلبد. آیا کسی هست که ندای آن حضرت را پاسخ گوید؟ آیا یاری کننده‌ای هست؟ آیا کمک کننده‌ای هست؟ که یاری او یاری خدا و پیامبر خداست. یاری غریب و مظلوم و مضطر عالم است. یاری ولی نعمت و پدر مهربان است.

به راستی که امام عصر عج مظلومترین فرد عالم است. او حتی از امام حسین ع هم مظلوم‌تر است؛چرا که امام حسین  ع را اصحاب و یارانی بود که یاری‌اش کنند اما اینک کسی به فکر غربت امام زمان عج و آمدنش نیست. اصلا کسی احساس نیازی به وجود نازنینش نمی¬کند. فریاد هل من ناصر ینصرنی امام زمان اکنون به گوش زمانه می‌رسد اما ما نمی‌شنویم و گوش‌هایمان را گرفته‌ایم و او را با عملکرد ناصحیح خود در صحرای غربت تنها گذاشته‌ایم و اصلاً به یاد او نیستیم و می‌گوییم هر وقت خدا بخواهد خواهد آمد. 

اما نه؛ وظیفه‌ی من و شما این است که اطرافیانمان را بیدار نموده و به آنها بگوییم برای آمدن حضرتش از آنچه در توان دارند، دریغ نکنند و دعا کردن و تبلیغ برای ظهور مقدسش را به یکدیگر متذکر شوند.  رفتار خود را اصلاح نموده و از عمق جان فرج باهرالنورش را از خدا بخواهند.

به راستی چرا هیچ‌یک از ما نیاز به امام زمان عج را  احساس نمی‌کنیم و این وظیفه را از دوش خود برداشته ایم؟ آیا می‌دانیم که دعا برای فرج طبق روایات اهل‌بیت مانند نماز‌های پنجگانه واجب است؟ شاید نمی‌دانیم که وقتی آن حضرت بیاید چه اتفاقاتی می‌افتد؟آری؛ وقتی بیاید تمام بیماری‌ها و آلودگی‌های جسمی و روحی از بین می‌رود. 

زمین سبز و خرّم شده، غم و غصّه رخت برمی‌بندد، همه مردم ثروتمند می شوند، گرفتاری‌ها ومشکلات حل میشود، مردم موحّد و خداپرست شده، عمرها چندین هزار سال شده و کسی به سن پیری نخواهد رسید. همه اهل‌بیت رجعت کرده و حکومت‌های چندین هزارساله خواهند داشت.
(کتاب از ظهور جهان تا جهان پس از ظهور حضرت ولیعصر عج)

آیا زندگی در چنین دنیای زیبا و مرفهی را نمیخواهیم؟ مسلما آرزوی همه ماست! پس چرا آن زندگی بهشتی را از خدا نمی‌خواهیم؟ ما لیاقت زندگی در کنار امام خود و راحتی و آسایش را داریم نه این بیماری‌ها و مشکلات طاقت‌فرسا! 

پس بیاییم برای آمدنش از اعماق جان دعا کنیم و دیگران را هم به این کار دعوت کنیم و خدا را به حق  حضرت زینب س قسم دهیم تا او را هرچه زودتر از پس پرده‌ی غیبت به درآورد.

مننتقم خون حسین ع در راه است

مولای مظلوم ما حضرت ولیعصر عج در تشرفی به شیخ حسن سامرائی فرمودند:
«به شیعیانم بگوئید خدا را به حق عمه‌ام زینب قسم دهند که فرجم را نزدیک گرداند.»                                                  
               (شیفتگان حضرت مهدی ج۱ ص۲۵۱)

نظرات  (۲)

  • نازنین حامدی
  • مدیریت محترم وبلاگ

    با سلام و احترام

    وب سایت یادداشت های من  با رنگ 5 ،آماده تبادل لینک با وب سایت شما می باشد.

    در صورت تمایل می توانید لینک وب سایت ما، به آدرس http://webim.ir/  را در وبلاگ خود با نام طراحی سایت درج

    نموده و از طریق همین ایمیل اعلام فرمایید تا لینک شما در بخش دوستان وب سایت یادداشت های من درج گردد.

    با تشکر

    مدیریت وب سایت

    ممنونم سایتتون عالیه مرسی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    پخش زنده حرم