این خبری است که در زمان وقوف :

{ سواری با شتر سبک سیر به آنجا وارد می شود و مرگ خلیفه را خبر می دهد.}


یکی از نشانه های روشنی که در رویایات برای نزدیک بودن ظهور توسط ائمه اطهار نقل شده است ، مرگ حاکم حجاز که عبدالله نام دارد ، می باشد که بعد از او تا ظهور حکومت عربستان فرمانروای مشخصی نخواهد داشت و حاکمان چند روز و چند هفته یک بار عوض خواهند شد.

امام صادق(ع) در این زمینه می فرماید: هرکس برای من مرگ عبدالله را تضمین کند من ظهور قائم را برای او تضمین می کنم … همچنین از آن حضرت روایت شده است که : زمانیکه مردم در سرزمین عربستان در حال وقوف می باشند سواری با شتر سبک سیر به آنجا وارد می شود و مرگ خلیفه را خبر می دهد و با مرگ او فرج آل محمد و گشایش کار تمام مردم فرا می رسد.

« امام صادق (ع) فرمودند:

هر کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند، من ظهور قائم را برای او تضمین می کنم. سپس فرمود: وقتی عبدالله بمیرد، مردم برای حکومت با کسی توافق نکنند و این اختلاف و درگیری به خواست خدا تا ظهور صاحب الامر (عج) ادامه یابد. حکومت های چند ساله پایان یافته و تبدیل به حکومت چند ماهه و چند روزه شود. راوی می گوید: سئوال کردم: آیا این ماجرا به طول می انجامد؟ فرمود: هرگز. »

« ... وقتی عبداله بمیرد، مردم برای حکومت با کسی توافق نکنند و این اختلاف و درگیری به خواست خدا تا ظهور صاحب الامر (عج) ادامه یابد. حکومت های چند ساله پایان یافته و تبدیل به حکومت های چند ماهه و چند روزه شود ... »

« از مسند احمد از پیامبر (ص) نقل شده است: مردی در حجاز حکومت خواهد کرد که اسمش چون اسم حیوان است؛ (فهد یعنی یوزپلنگ) هنگامی که او را از دور ببینی، تصور می کنی که در چشمش کژی (انحراف) وجود دارد و هنگامی که به او نزدیک می شوی، در چشمش چیزی نمی بینی؛ بعد از او برادرش که نامش عبدالله است، خلافت  می نماید؛  وای  بر  شیعه ی ما از او..  سپس سه مرتبه تکرار کردند: خبر مرگش را به من بشارت دهید تا من ظهور حجت را به شما بشارت دهم. »

طی پنج ساله اخیر که شاهزاده سلطان بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کند و امیدی به بقای وی نیست، مساله جانشینی ملک عبدالله که در اواسط دهه هشتاد عمر خود به سر می‌برد و رقابت میان شاهزادگان سعودی بر سر جانشینی وی، حکومت پادشاهی سعودی را با دوره‌ای از تغییر و تحولات در سطح رهبری‌اش مواجه می سازد. 
بنا به گفته منابع نزدیک به دیوان پادشاهی عربستان، «ملک عبدالله» از امیر «نایف بن عبدالعزیز» وزیر کشور حمایت کرده و به صورت غیر رسمی وی را به جای «امیر سلطان» ولیعهد بیمار عربستان تعیین کرده است. 

ملک عبدالله که فاقد برادر تنی است از برادران ناتنی خود که مدعی پادشاهی هستند (جناح سدیری‌ها) احساس خطر کرده است و به همین منظور روابط نزدیک و گسترده‌ای با برخی برادران ناتنی ، برادر زاده‌ها و خواهرزاده‌هایش برقرار کرده است. وی همچنین شبکه‌ای مهم از روابط با شیوخ، جناح‌های دینی و روسای قبایل و بافت‌های تکنوکرات و دیگر مذاهب ایجاد نموده است. در این راستا است که «ملک عبدالله» با هدف تقویت جناح خود، از «امیر نایف» که شخصیتی دینی و تکنوکرات است حمایت کرده است.
بطوریکه در 27 مارس 2009 آژانس خبری رسمی سعودی در یک خبر کوتاه و شگفت انگیز، انتصاب «امیر نایف» وزیر کشور عربستان را به عنوان معاون دوم ملک عبدالله اعلام کرد. این مسئله از آن نشان دارد که «ملک عبدالله» بدلیل کهولت سن برای آرام نگه داشتن حکومت خود از تلاطم جنگ قدرت بر سر جانشینی ولیعهدی و حتی پادشاهی در خاندان سعودی، با انتصاب غیررسمی «نایف بن عبدالعزیز» به جای «امیر سلطان»‌ ولیعهد بیمار عربستان ، گام برداشته است. 

بنا به گفته منابع امنیتی عربستان، "بندر بن سلطان "، برادر زاده ملک عبدالله و رئیس سابق شورای امنیت ملی عربستان که مدت‌ها است در هیچ رسانه ملی حاضر نشده سه سال پیش با تحریک دویست نفر از عناصر وابسته به سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی سعودی علیه حکومت ملک عبدالله قصد انجام کودتا را داشت. کودتای بندر بن سلطان در حالی صورت گرفت که پدرش " امیر سلطان بن عبدالعزیز " با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کند و نمی‌تواند به مسئولیت‌های خود به عنوان ولیعهد رسیدگی کند و ملک عبدالله پادشاه فعلی عربستان هم هر چند از نظر جسمی سالمتر از امیر سلطان به نظر می رسد، اما او نیز از بیماری قلب و کهولت سن (‌88 سالگی ) رنج می برد . 
بندر بن سلطان در صدد بود تا با انجام کودتا ، راه رسیدن پدرش را به پادشاهی هموار نماید. تا پس از مدت کوتاهی با از میان رفتن وی بدلیل بیماری صعب العلاجش،خود زمام حکومت را به دست گیردکه در نهایت نقشه اش ،نقش بر آب شد. 
کودتای بندر بن سلطان این مسئله را در صحنه سیاسی حکومت پادشاهی عربستان تداعی می کند که در آینده نیز هیچ کس نمی‌تواند تضمین کند که شاهزادگان سعودی که فعلا علی الظاهر مهر سکوت برلب زده‌اند اقدامی علیه پادشاه و ولیعهد بیمار فعلی کشور خود انجام ندهند یا حداقل پس از مرگ آنها ریاض را به صحنه تاخت و تاز قدرت تبدیل نکنند.
به نقل از خبرگزاری عربستان( واس)، ملک عبدالله بن عبدالعزیز به دنبال توصیه پزشکان مبنی بر استراحت وی به دلیل ابتلا به دیسک کمر، شاهزاده "نایف بن عبدالعزیز "، معاون دوم نخست‌وزیر و وزیر کشور عربستان را مامور نظارت بر حج پارسال کرد. 


بعد از مغرب روز نهم ذى حجه (شب عید قربان) حاجیان از عرفات خارج مى‌شوند و براى انجام عملى دیگر از اعمال حج به طرف مشعر الحرام (مُزدلفه) حرکت مى‌کنند. 


ملک عبدالله  88 ساله:.

شاه عربستان در شرایطی تصمیم به جوانگرایی در خاندان حاکمه عربستان سعودی گرفته که این موضوع 900 نوه خاندان را وارد رقابت‌های سیاسی برای تصدی حاکمیت در عربستان می‌کند. 
به گزارش سرویس بین الملل مشرق به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی الحرمین، ملک "عبدالله بن عبدالعزیز" شاه سعودی سعی دارد تا با‌ آوردن چهره‌های جدید و جوان در داخل رقابت‌های دولتی و کنار زدن رقابت میان افراد سالخورده چهره حاکمیت در این کشور را تجدید کند.

امنیت عربستان سعودی به علت وجود یک پنجم نفت جهان در این منطقه همواره مورد توجه ویژه کشورهای جهان بوده و اهمیت خاصی برای اقتصاد جهان دارد.

بسیاری از شخصیت‌های سیاسی در عربستان سعودی در سنین هفتاد یا هشتاد سال قرار دارند و از سوی دیگر این کشور پارلمان منتخب مردم یا حزب‌های سیاسی ندارد و تنها دادگاه‌های وهابی در این کشور حکمرانی می‌کنند.


از سوی دیگر امیر سلمان حاکم ریاض و یکی از افراد اصلی خاندان پادشاهی سعودی نیز مورد عملیات جراحی در ناحیه ستون فقرات قرار گرفت، این در حالی است که این فرد در سن 74 سالگی یکی از کم سن و سال‌ترین افرادی است که به رسیدن به مناصب ارشد در عربستان سعودی چشم امید دارد.


 تاکنون خلافت در عربستان سعودی به فرزندان "عبدالعزیز بن سعود" موسس خاندان سعودی منحصر بوده است و هنوز هم بیش از 20 تن از آنها در قید حیات هستند که حال بعضی از آنها چندان مناسب نیست.


البته گسترش کاندیداها برای مناصب کلیدی به این معناست که زمینه برای حضور بیش از 600 تا 900 نوه خاندان سعودی در رقابت‌های سیاسی گشوده می‌شود که بسیاری از آنها در مناصب دولتی یا اقتصادی یا رسانه‌ای مشغول به فعالیت هستند که البته این موضوع خطرات خاص خود را دارد.


"سایمون هندرسون" که چندین کتاب در مورد خلافت در عربستان سعودی نوشته است، تأکید کرده که این موضوع ممکن است خطر رقابت در میان خاندان سعودی برای تصدی خلافت و جانشینی شاه کنونی را در پی داشته باشد.


وی که در مرکز مطالعات خاورماینه واشنگتن فعالیت می‌کند، می افزاید که ملک عبدالله برای ساماندهی عملیات خلافت پس از خود "هیئت بیعت" را تشکیل داده، اما مأموریت و نحوه تسلط این هیئت بر دیگران نامشخص است.


این در حالی است که بسیاری از دیپلمات‌ها معتقدند حداقل برای یک بار دیگر نیز یکی دیگر از فرزندان عبدالعزیز بن سعود در رأس قدرت قرار خواهد گرفت و بهترین گزینه برای این موضوع امیر نایف وزیر کشور عربستان سعودی است که هم اکنون 76 سال سن دارد.


این در حالی است که امیر سلطان ولیعهد عربستان سعودی نیز دچار بیماری است و برای مداوا به خارج از کشور رفته است، بسیاری از دیپلمات‌ها می‌گویند که وی به بیماری سرطان مبتلا شده است.
البته رسانه‌های سعودی سعی دارند تا حال وی را خوب گزارش داده و ادعا کنند که وی مشغول فعالیت‌های سیاسی خود است، اما دیپلمات‌ها می گویند که وی بعد از بازگشت به عربستان زیاد در عرصه‌های مختلف حاضر نمی‌شود.   منبع: مشرق


 
نایف بن عبدالعزیز کیست:
، "نایف بن عبدالعزیز" در سال 1933 در شهر طایف به دنیا آمد و پست‌های زیر را تاکنون احراز کرده است:
- استاندار ریاض از 1953 تا 1954، 
- معاون وزیر کشور در سال 1970،
- رئیس شورای عالی اطلاعات در سال 1970
- وزیر کشور از سال 1975 تاکنون. 

نایف در طول این سال‌ها در مقایسه با برادرانش کارکرد بهتری در اداره امور داخلی کشور بخصوص در برخورد و سرکوب القاعده از خود نشان داده، ولی در عین حال به برادران خود نیز وفادار بوده است. 


در این میان هیچ‌گاه نباید حمایت‌های ملک "فهد بن عبدالعزیز"، برادر تنی نایف طی سال‌های گذشته تا پیش از مرگ فهد را از نظر دور داشت که به شدت موجب افزایش نفوذ و قدرت وی منجر شد. 

نایف در ایجاد توازن در خانواده به ویژه هنگام درگیر‌ی‌ها و اختلافات شدید میان فهد و شاهزاده سلطان (ولی‌عهد متوفی) و خنثی کردن اقدامات و فعالیت‌های مخفیانه سلطان علیه فهد نقش فعالی ایفا کرد و سکته قلبی فهد در سال 1995 و مرگ وی در سال 2005 تضعیف شدید قدرت نایف داخل خاندان آل سعود را درپی‌داشت.

بعد از مرگ فهد در آگوست 2005 و به قدرت رسیدن ملک عبدالله، نایف سومین شخصیت قدرتمند عربستان بشمار آمد، اما در خصوص جانشینی او پنجمین گزینه محسوب شد.

نایف در مقایسه با سلطان بن عبد العزیز، ولی‌عهد متوفی و برادر بیمار و مریض خود نقش فعال‌تری در اداره امور پادشاهی عربستان داشت، با این‌که بسیاری از مسئولیت‌های وزارت کشور را به "احمد بن عبدالعزیز"، برادر و معاونش و "محمد بن نایف" پسرش سپرده است.

سلطان بن عبدالعزیز، ولی‌عهد متوفی و ناکام عربستان اعتقاد داشت، "فقط مرگ می‌تواند او را از رسیدن به قدرت و پادشاهی بازدارد"،‌ به همین دلیل 7 عضو باقی مانده از خاندان سدیری پس از رایزنی نایف به عنوان ولیعهد دوم معرفی کردند، به همین دلیل پیش‌بینی‌ها حکایت از آن داشت که با مرگ سلطان او به ولی‌عهدی عربستان برسد.


نایف علاوه بر این‌که سمت وزیری کشور عربستان را برعهده دارد، حدود 20 منصب رسمی و افتخاری دیگر را نیز یدک می‌کشد که مهمترین آنها ریاست افتخاری شورای وزیران، ریاست کمیته عالی حج، ریاست کمیته مبارزه با مواد مخدر، ریاست شورای عالی مقابله با بحران، ریاست شورای عالی امور اسلامی و عضویت در شورای بیعت است.
 انتخاب جانشین براى ملک عبدالله سخت خواهد بود اگرچه به گفته آنها شاهزاده نائف پیشتاز این موضوع است. هنوز مشخص نیست که جانشین ملک عبدالله آیا سیاست هاى اصلاح طلبانه وى را دنبال خواهد کرد یا نه. ملک عبدالله در زمان حضورش در قدرت به شدت با تروریست هاى القاعده مقابله کرد و از آموزش به عنوان عاملى براى مقابله با خشونت ها و افراطى گرى ها یاد مى کرد. 
شاهزاده هایى که به دنبال جانشینى ملک عبدالله هستند: 

1- شاهزاده سلطان 
وى که پیشتر وزیر دفاع عربستان بوده در حال حاضر وضعیت جسمانى مناسبى ندارد و احتمال دارد که در آینده اى نزدیک به دلیل بیمارى سختى که گریبانگیرش شده بمیرد. احتمال کمى دارد که وى جانشین ملک عبدالله شود. 

2- شاهزاده محمد بن نائف 
پسر شاهزاده نائف وزیر کشور است. وى که پیشتر معاون پدرش در امور امنیتى بود از نفوذ سیاسى خوبى در عربستان برخوردار است. 

3- شاهزاده نائف 
وزیر کشور عربستان است و منتظر است که پس از مرگ شاهزاده سلطان قدرت را به جاى ملک عبدالله به دست بگیرد. او که در فعالیتش افراطى عمل مى کند در امور فعالیت هاى ضد تروریستى و امنیتى اعتبار خوبى براى خود دست و پا کرده است. شاهزاده نائف همچنین مسوولیت سازمان هاى خیریه کمک به قربانیان طوفان سونامى را نیز بر عهده داشته است. این در حالى است که وى متهم است از این سازمان ها به عنوان ارتباطى براى کمک به افراطیون استفاده مى کرده است. 

4- شاهزاده سعودالفیصل 
وزیر خارجه عربستان و یکى از بانفوذ ترین رجال سیاسى در ریاض محسوب مى شود. 

5- شاهزاده ترکى 
از وى که به عنوان یک شاهزاده اصلاح طلب یاد شده در شاخه الفیصل فعالیت مى کند. وى پیشتر ریاست امور اطلاعاتى عربستان را بر عهده داشته و سفیر عربستان در انگلستان نیز بوده است. 

6- سلطان بن سلمان 
پسر فرماندار ریاض است. او اولین مسافر فضا در کشورهاى مسلمان بوده است
اما فراموش نکنیم که

« امام صادق (ع) فرمودند:

هر کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند، من ظهور قائم را برای او تضمین می کنم. سپس فرمود: وقتی عبدالله بمیرد، مردم برای حکومت با کسی توافق نکنند و این اختلاف و درگیری به خواست خدا تا ظهور صاحب الامر (عج) ادامه یابد. حکومت های چند ساله پایان یافته و تبدیل به حکومت چند ماهه و چند روزه شود. راوی می گوید: سئوال کردم: آیا این ماجرا به طول می انجامد؟ فرمود: هرگز. »

 

این یک حجت و وعده ای الهی است که به لطف خدا هر چه زوردتر تحقق خواهد یافت