قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

 

معاویه در صدد بود که ولیعهدى یزید را بین مردم استحکام بخشد؛ از اینرو از هر فرصتى جهت گرفتن بیعت براى یزید استفاده مىکرد.

دریافت
حجم: 3.96 مگابایت
توضیحات: اپلیکیشن وبلاگ قرارگاه فرهنگی و اقتصادی بازرگان

وقتى امام حسین (علیهالسلام) به مکه رفت، مردان و زنان بنی هاشم و انصار و حتى با فرستادن نمایندگى، تمام افراد حاضر از صحابه رسول خدا (صلى الله علیه و آله) را در مکه گرد آورد تا مسائل سیاسى جامعه اسلامى را به مسلمانان گوشزد نماید؛ از اینرو حضرت به پا خاست و فرمود:

آنچه را این سرکش عصیانگر نسبت به ما و شیعیانمان انجام داده، مىدانید؛ از شما مىخواهم که اگر گفتارم راست باشد، تصدیق، وگرنه، تکذیبم کنید؛ از شما مىخواهم که بخاطر خداى متعال و رسول خدا(صلى الله علیه و آله) و قرابت من با پیامبرتان، سخنان مرا گوش داده و نوشته و در دیار خود به مسلمانان و افراد مورد وثوق ابلاغ کنید.

ایشان را به حق ما که مىدانید دعوت کنید؛ به یقین من از نابودى و اضمحلال این امر (خلافت رسول خدا صلى الله علیه و آله) و حق الهى ترسانم؛ خداوند تمام کننده نور خود است؛ گر چه کفار را ناپسند آید.

شما را به خدا، آیا مىدانید که رسول خدا (صلى الله علیه و آله) بین خود و على بن ابیطالب پیوند برادرى بست و فرمود: تو برادر من و من برادر تو در دنیا و آخرت هستیم.

همگى تایید کردند و امام حسین (علیهالسلام) ادامه داد: شما را به خدا، آیا مىدانید رسول اکرم (صلى الله علیه و آله) زمینى را خرید و مسجد و ده منزل در آن بنا فرمود که خانه على (علیهالسلام) را بین آنها قرار داد و تمام درهاى ورودى به مسجد، غیر از در خانه على را بست و فرمود: من به اختیار خود این کار را نکردم بلکه خداوند متعال مرا دستور داد که درهاى منازل را بسته و در خانه على به مسجد گشوده باشد. و همچنین جز على همه مسلمانان را از خوابیدن در مسجد باز داشت و در مسجد فرزندانى براى رسول خدا (صلى الله علیه و آله) و على (علیهالسلام) متولد شدند؟

همه پذیرفته و امام حسین (علیهالسلام) فرمود: شما را به خدا، آیا مىدانید که عمر بن خطاب رخنهاى در دیوار خانهاش ‍ که رو به مسجد بود، ایجاد کرد و رسول خدا (صلى الله علیه و آله) او را منع فرمود و سپس در خطبهای اظهار داشت: خداوند مرا دستور داد تا مسجد پاکى که غیر از خود و برادرم و فرزندانش، کسى آنجا مسکن نگزیند، بنا کنم؟

همگى قبول نموده و حضرت سیدالشهداء (علیهالسلام) فرمود: شما را به خدا، آیا مىدانید که رسول خدا (صلى الله علیه و آله) روز غدیر خم ولایت على بن ابیطالب را به آواى بلند ابلاغ فرمود و از مردم خواست که حاضران به غایبان اطلاع دهند؟

رسول خدا (صلى الله علیه و آله) على را براى ابلاغ سوره برائت اعزام فرمود و گفت: دین مرا جز خودم و یا شخصى که از من باشد، تبلیغ نمىکند؟

همگى تایید نموده و امام حسین (علیهالسلام) فرمود: شما را به خدا، آیا مىدانید که پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله) در جنگ تبوک فرمود: تو (على) براى من به منزله هارون براى موسى مىباشى و تو ولى هر مؤمنى بعد از من هستى؟

همگى قبول کرده و حضرت سیدالشهداء (علیهالسلام) فرمود: شما را به خدا، آیا مىدانید که پیامبر خدا (صلى الله علیه و آله) در مباهله جز على و فاطمه و دو فرزندشان، کسى را نیاورد؟

همگى اعتراف کرده و امام حسین (علیهالسلام) فرمود: شما را به خدا، آیا مىدانید که رسول اکرم (صلى الله علیه و آله) پرچم را روز خیبر به على داد و فرمود: پرچم مسلمانان را به شخصى که محبوب خدا و رسول خدا بوده و او نیز خدا و رسولش را دوست مىدارد و از میدان نبرد فرار نمىکند و خداوند به دست او فتح و پیروزى را نصیب ما مىکند، مىدهم؟

همگى اقرار نموده و امام ادامه یابد: شما را به خدا، آیا مىدانید با هر سختى که رسول خدا (صلى الله علیه و آله) مواجه مىشد، به جهت اطمینانى که به على داشت، او را براى حل مشکل روانه مىساخت و هیچ وقت على را به نام صدا نزد؛ بلکه با عنوان برادر خطاب مىنمود؟

همگى پذیرفته و امام حسین (علیهالسلام) ادامه داد:

آیا مىدانید که رسول خدا (صلى الله علیه و آله) على را براى ابلاغ سوره برائت اعزام فرمود و گفت: دین مرا جز خودم و یا شخصى که از من باشد، تبلیغ نمىکند؟

همگى قبول کرده و حضرت ادامه داد:

آیا مىدانید که بین على و رسول خدا (صلى الله علیه و آله) هر روز و شبى دیدار خصوصى برقرار بود و پیغمبر اکرم (صلى الله علیه و آله) مطالبى را به او بیان مىفرمود؟

همگى پذیرفته و امام حسین (علیهالسلام) فرمود:

آیا مىدانید که وقتى پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله) به فاطمه (علیهاالسلام) فرمود: ترا به همسرى بهترین اهل بیتم، پیشترین ایشان در اسلام، و حلیمترین و عالمترین ایشان در آوردم، على را به جعفر و حمزه برترى داد؟

همگى اقرار کرده و حضرت سیدالشهداء(علیهالسلام) فرمود:

آیا مىدانید که رسول اکرم(صلى الله علیه و آله) فرمود: من برترین فرزند آدم و على، برادرم، سرور عرب و فاطمه، سرور بانوان بهشتى و حسن و حسین، دو فرزند من، دو آقاى جوانان اهل بهشتند؟

همگى اعتراف کرده و امام ادامه داد:

آیا مىدانید که پیغمبر اکرم (صلى الله علیه و آله) على را دستور داد تا او را غسل دهد و فرمود که جبرئیل او را در این کار یارى مىکند؟

همگى تایید کرده و امام حسین (علیهالسلام) اظهار داشت :

آیا رسول اکرم (صلى الله علیه و آله) در آخرین خطبه خود نفرمود: بطور یقین بین شما دو چیز گرانبها، کتاب خدا و اهل بیتم، را قرار دادم؛ پس ‍ به این دو تمسک کنید تا هرگز گمراه نشوید؟

همگى تایید کرده و حضرت سیدالشهداء (علیهالسلام) فرمود:

شما را به خدا، مگر رسول خدا (صلى الله علیه و آله) نفرمود: اظهار دوستى با من بدون حب على در دل دروغ است؛ کسى که على را دشمن دارد، دوست من نیست. شخصى پرسید: چطور مىشود اى رسول خدا حضرت فرمود: زیرا على از من است و من از اویم؛ هر کس او را دوست بدارد، مرا دوست داشته و هر کس مرا دوست بدارد، خدا را دوست دارد. کسى که با على دشمنى کند، مرا دشمن داشته و هر کس مرا دشمن دارد، با خدا دشمن است؟

همه قبول کرده و گفتند: آرى؛ به خدا، تمام اینها را از رسول خدا(صلى الله علیه و آله) شنیدیم .

و سپس آرام آرام پراکنده شدند. (1)

على الاسلام السلام اذ قد بلیت الامة براع مثل یزید.(2)

نابودى اسلام وقتى است که امت اسلام به فرمانروایى چون یزید گرفتار شود.

________________________________________

پی نوشت ها:

1- کتاب سلیم بن قیس/206 و بحارالانوار، ج 33، صص186 - 182.

2- بحارالانوار، ج 44، ص 326.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم