قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی
آقای روحانی «عمل» کنید نه «چیز» دیگر!

 این جور نباشد که به زبان بگوئیم، در عمل کند حرکت کنیم، در اقتصاد مقاومتی تکیه بر تولید داخلی و استحکام بنیه درونی اقتصاد است. رونق اقتصادی هم این است. رونق اقتصادی با تولید و فعال کردن فعالیت‌های درونی کشور حاصل می‌شود، نه با چیز دیگری...
پایگاه خبری انصارحزب الله: کشور ما در این روزها شاهد یکی از سنگین ترین جنگ‌های نرم در طول تاریخ است. خاطره ای که چندی پیش از طرف یکی از مدرسین اقتصادی کشور در رسانه‌ها مطرح شد، عجیب بودن ظلمی که امروز بر ملت و دولت ایران می رود را حتی در دید و نظر مردم و صاحب نظران دیگر کشورها نشان می دهد. این مدرس برجسته اقتصاد همین چند ماه قبل در یکی از کلاس های درس خود می گفت: «مرا برای تدریس در کارگاه اقتصاد به یکی از کشورهای آسیای جنوب شرقی دعوت کردند، روزی که در آنجا مشغول تدریس شدم، در پایان کلاس وقتی دانشجویان متوجه شدند بنده ایرانی هستم، دور من حلقه زدند (این اتفاق مقارن بود با آغاز تحریم های غرب علیه بانک مرکزی)، به من گفتند: استاد شما از ایران آمده اید؟ گفتم: آری، گفتند: اینکه می‌گویند آمریکا بانک مرکزی شما را تحریم کرده است، راست می گویند؟! یا یک بلُف است!، من به دانشجویان گفتم: اتفاقاً این موضوع کاملاً حقیقت دارد و آمریکا واقعاً بانک مرکزی ما را تحریم کرده است!».

استاد گفت: وقتی من این موضوع را تأیید کردم، دانشجویان با تعجب و در حالتی که چشمانشان برق می زد گفتند؛ «آخر مگر می شود بانک مرکزی یک کشوری را تحریم کنند و آن کشور بتواند برای حتی یک ماه دوام بیاورد! ، در هیچ یک از تئوری ها و کتاب های علم اقتصاد هیچ اسمی از تحریم بانک مرکزی یک کشور نیامده است!، این موضوع هیچ نمونه تاریخی ندارد!».

و بعد آن استاد در کلاس با یک تعبیر دقیق توانست معنای عینی «تحریم بانک مرکزی یک کشور» را بیان کند؛ «تحریم بانک مرکزی یک کشور یعنی اینکه شخصی را بر روی زمین بیندازند و با پوتین گردن او را تحت فشار شدید قرار دهند!».

حال با وجود این حجم از خباثت و شدت حمله دشمن، شاهد راه حل های آسان و غلط بعضی از دولتمردان در مورد اداره کشور هستیم که از آن جمله می توان به واردات بی رویه و عدم اجرای قوانین مبارزه با قاچاق کالا و همین طور باور نداشتن به مفهوم اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.

چرخیدن چرخ کارخانه همان اقتصاد مقاومتی است!

از انتخابات سال گذشته خاطرات و وقایع بسیاری در ذهن مردم باقی مانده ، شاید اما کلیدی ترین جمله رئیس دولت آن جا بود که ایشان گفتند: «چرخیدن سانتریفیوژها خوب است، اما به شرط آنکه چرخ اقتصاد و کارخانه ها هم بچرخد».

اتفاقا نقطه بحث اقتصاد مقاومتی و درون‌زا نیز همین جاست. رهبر انقلاب در دیدار مجمع عالی بسیج مستضعفین با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و غرب فرمودند: «یکى از افراد هیئت مذاکره‌کننده چندى پیش حرف خوبى زد، گفت اگر به توافق هم نرسیدیم، آسمان به زمین نمى‌آید، دنیا به آخر نمیرسد؛ خب، نشود. حرف درستى است. ما آن‌چنان که حالا آنها خیال کردند، ضرر نمی کنیم؛ تصوّر کردند که اگرچنانچه چنین بشود، چنان خواهد شد؛ نه، راه حل وجود دارد، راه حل همین اقتصاد مقاومتى است … ما راه حل داریم، آنها راه حل ندارند …پایه‌ى اقتصاد مقاومتى عبارت است از تقویت تولید داخلى و کاهش وارداتى که یا غیرضرورى است یا مشابه داخلى دارد – مسئولین دولتى توجّه کنند و آنها از بسیج کمک بگیرند».

افزایش بی‌رویه واردات در شرایط جنگ اقتصادی!

بنا بر آمارهای اعلام شده، واردات از چین در ۸ ماه نخست امسال ۴۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد و به ۷ میلیارد و ۸۷۴ میلیون دلار رسیده است. همچنین آمارهای گمرک از افزایش نگران کننده واردات برخی کالاها به کشور در سال جاری حکایت دارد و قریب به اتفاق این کالاها جزو کالاهای صرفا مصرفی هستند که تولید آنها در داخل با هیچ مانعی روبرو نیست.

بر اساس آمار گمرک، در ۸ ماه نخست امسال تنوع کالاهای وارداتی به کشور نسبت به سال گذشته به ۵۹۱ نوع کالا افزایش یافته است. افزایش تنوع کالاهای وارداتی به کشور در کنار آمارهای دیگر همچون افزایش وزن و ارزش واردات در سال جاری، همگی از روند نگران‌کننده تجارت خارجی کشور و فقدان مدیریت وارادت خبر می‌دهند.

رئیس‌جمهور، لایحه بودجه ۹۴ را تسلیم مجلس شورای اسلامی کرد، در این لایحه پیشنهادی، دولت برای سال ۹۴، بر روی درآمدهای گمرکی یک حساب سیزده هزارمیلیارد و ششصد میلیون تومانی(۱۳۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال) باز کرده است و این یعنی دولت نه تنها برای مقابله با واردات بی رویه در سال آینده، برنامه ای ندارد، بلکه برای درآمدزایی از محل واردات بی‌رویه از هم اکنون کیسه دوخته است!

عدم اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا پس از یکسال!

سوم دی ماه سال گذشته قانون مبارزه با تشدید قاچاق کالا و ارز با هدف حمایت از تولید، ایجاد اشتغال داخلی و تشویق به امر پرداخت مالیات ورودی گمرکی تصویب شد. در این قانون برای قانون گریزان مجازات‌های بازدارنده کافی پیش بینی شده است و خلاهای قانونی پیشین را به خوبی پوشش داده است. پس از گذشت یک سال از تصویب، هنوز دولتمردان حاضر به اجرای این قانون نیستند. نمونه هایی از مقاومت در برابر اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا را در نامه وزیر مسکن و شهرسازی به سران قوا می توان مشاهده کرد.

ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، اجرا نشدن قانون مبارزه با قاچاق را به زیان دولت در بخش های مختلف دانست و به نسیم تصریح کرد: دولت ها درعدم ابلاغ چنین قانونی چند ضرر میکنند که اولا با توجه به مشکل اشتغال، برنامه‌های اشتغالزایی دولت با شکست رو به رو می‌شود و ثانیا تولید کشور با ناامنی در سرمایه گذاری رو به رو می شود. در رابطه با درآمد کشور هم در عدم اجرای قانون بخش عمده ای از درآمدها از راه قانونی تسهیل نمی شود و قاچاقچی، آن را به نفع خودش مصادره می کند و مورد آخر اینکه مردم نیز دربرابر کالای غیر بهداشتی دچار صدمات می شوند که هزینه آن گریبان گیر دولت و مردم می شود.

نعمت زاده: ستاد مبارزه با قاچاق منحل شود!

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با اشاره به اینکه قانون فعلی تجارت کشور هیچ ایرادی ندارد و لازم نیست مجلس دوباره این قانون را از نو بنویسد، گفت: من به شورای نگهبان و مجلس رفتم تا به هر نحو ممکن جلوی اجرای این قانون را بگیرم. من اعتقاد دارم اجرای این قانون کشور را حداقل ۱۰ سال به عقب می اندازد. اشکالی ندارد همانطور که دولت عذرخواهی می‌کند مجلس نیز به اشتباه خود در زمینه تدوین قانون جدید تجارت اعتراف کند.

وی با اشاره به وجود سازمانهای نظارتی متعدد در کشور گفت:‌من در این شرایط به اصل ستاد مبارزه با قاچاق ایراد گرفتم و اعلام کردم که ما نیازی به این ستاد نداریم.
منتقدین اجرای قانون مبارزه با قاچاق، بهانه‌تراشی می‌کنند!

فداحسین مالکی رئیس سابق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو با «نسیم» در خصوص اجرا نشدن قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، علی‌رغم گذشت یک سال از ابلاغ آن اظهار کرد: هدفی که ارکان نظام و هر سه قوه در تدوین این قانون داشتند این بود که ورود و خروج کالاهایی که به صورت غیر قانونی وارد کشور می شود قانونمند شود.

وی افزود: با اجرای این قانون شفافیتی که در واردات و صادرات صورت می‌گرفت بسیاری از مشکلات که گمرک با آن دست و پنجه نرم می کند را برطرف می کرد و در واقع اجرای این قانون به نوعی ضمانت اجرایی سلامت در اقتصاد کشور بود.

رئیس سابق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق ارز و کالا با انتقاد از قوانین قبلی خاطرنشان کرد: در قانون قبلی کسانی که قانون گریز بوده و قصد دستیابی به سودهای کلانی را داشتند به راحتی به خواسته خود می‌رسیدند، زیرا قانون ابزار لازم را در اختیار قاضی و مراجع قضایی برای برخورد با آن ها قرار نداده بود و این یک خلا بزرگ بود. در قانون قبلی با کسی که ۵۰۰ میلیون تومان به کشور لطمه زده است و کسی که یک میلیون صدمه وارد کرده بود به یک شکل برخورد می شد که این مسئله نمی‌توانست عدالت را در این خصوص برقرار نماید.

رئیس سابق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به منتقدان این قانون که آن را بر خلاف منافع بخش خصوصی می دانند به نسیم تاکید کرد: قوه قضاییه در بررسی این قانون بارها با بخش خصوصی در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا جلسه گذاشت و این که گفته می شود بخش خصوصی اطلاعی از قانون ندارد صحت ندارد. ماحصل این قانون حاصل تحقیق و پژوهش بخش دولتی و خصوصی بوده است و نقش بخش خصوصی در تدوین این قانون بسیار پررنگ است.

وی با بیان اینکه « بازگشت این قانون به مجلس از موارد نادر است» اظهار کرد: امیدوارم فرض اینکه عده ای به دنبال اجرا نشدن این قانون هستند درست نباشد زیرا قانونی که از مجلس گذشته است لازم الاجراست و بازگشت دوباره قانون به این شکل به مجلس موردی نادر است.

فدامالکی با ارائه راه حلی برای اجرای قانون نیز به نسیم گفت: بهترین راه حل این است که دوستان دولتی در خصوص آئین نامه این قانون با نظر قوه قضاییه نظرات مختلف را بررسی کنند و دغدغه‌ها را برطرف کنند تا در نهایت قانون اجرا شود.

وی با انتقاد از برخی از نقدهای مطرح شده در خصوص قانون ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد نقدهای خود را براساس منافع شخصی مطرح می کنند به منافع ملی و شکوفایی اقتصاد، لحاظ شدن اقتصاد مقاومتی و عدالت اقتصادی توجهی نمی‌کنند .

اقتصاد مقاومتی را جدی نگرفته‌اند!

مطالبی را که گفته شد یک بار دیگر مرور کنیم! آقای روحانی شعار اصلی اش این بود که «چرخ کارخانه ها و چرخ تولید هم باید بچرخد!»، اتفاقاً اصلی ترین حرف اقتصاد مقاومتی هم همین است، مقام معظم رهبری هم فرموده اند؛ «ستون فقرات اقتصاد مقاومتی تولید داخلی است».حال کیست که نداند ، امروز پیکر نحیف تولید ملی ، نیازمند حمایت ویژه دولت است؟ کیست که نداند واردات بی رویه بزرگترین ضربه به تولید ملی است؟

کیست که نداند اگر امروز آمریکا بخواهد به «استراتژی و دکترین اقتصاد مقاومتی» ما حمله کند، کاری خواهد کرد که ستون فقرات اقتصاد مقاومتی یعنی تولید ملی از کار بیافتد؟ آمریکا از یک طرف فروش نفت ما را تحریم کرده است، از طرف دیگر با توطئه عربستان، قیمت نفت را به پائین ترین حد خود در سال های اخیر رسانده است، از دیگر سو علی رغم امتیازهای نقد تیم مذاکره کننده ایرانی و اکسید کردن سوخت ۲۰ درصد، باز هم حاضر نشده است «تحریم بانک مرکزی» را بردارد و این یعنی از هر کوششی برای فشار به اقتصاد و ملت ایران دریغ نمی کند، اما متاسفانه برخی سیاست های غلط اقتصادی دولت تدبیر و امید، دقیقاً بر خلاف و در نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است!

در نهمین روز ماه مبارک رمضان امسال بود که مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و سران نظام فرمودند؛ «به مسئولین دولت عرض می‌کنم اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرید. رئیس‌جمهور محترم گفتند. مسئولین دیگر هم کم و بیش اظهار کرده و گفته‌اند، منتها باید عمل کرد: «وَ لا مِمَّن هُوَ عَلى‌ غَیرِ عَمَلٍ یَتَّکِل» این جور نباشد که به زبان بگوئیم، در عمل کند حرکت کنیم، در اقتصاد مقاومتی تکیه بر تولید داخلی و استحکام بنیه درونی اقتصاد است. رونق اقتصادی هم این است. رونق اقتصادی با تولید و فعال کردن فعالیت‌های درونی کشور حاصل می‌شود، نه با چیز دیگری».
  • بازرگان

روحانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم