قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

امنیت اطلاعات

آیا پیامک‌هایی که در خصوص برنده شدن دریافت می‌نماییم واقعی هستند یا خیر؟
خیر .  اینگونه پیامک‌ها توسط افراد کلاهبردار، جهت کلاهبرداری از شهروندان طراحی و ارسال می‌نمایند .
آیا کلاهبرداری از کارت‌های عابر بانک را پلیس فتا پیگیری می‌کند ؟
اگر کلاهبرداری به گونه‌ای از طریق فضای مجازی صورت گیرد (مثل کلاهبرداری اینترنتی و سوء استفاده از رمز دوم و CVV2 موجود روی کارت بانکی) در حوزه کاری پلیس فتا بوده و قابل پیگیری می‌باشد . در غیر اینصورت شاکی می بایست جهت پیگیری شکایت خود به پلیس آگاهی محل سکونت خود مراجعه نماید (مانند کلاهبرداری‌هایی که در آن مالباخته را به پای دستگاه عابربانک کشیده و با شگردهایی خاص اطلاعات حساب و کارت وی را کسب می نمایند)
نحوه کنترل فرزندان از سوی والدین چگونه باید باشد
توضیحات لازم طی مطالب آموزشی متنوع در قسمت آموزش وب‌سایت قرار داده شده است لطفا آن‌ها را مطالعه نمائید.
چگونه از اطلاعات کارت‌های اعتباری‌ خود محافظت نمایم
1)هیچگاه رمز عبور خود را از شماره شناسنامه و شماره تلفن و موبایل انتخاب نکنید.
2)رمزهای عبور را در اختیار دوستان و خانواده خود ندهید و همچنین روی کارت‌ها به هیچ‌عنوان نچسبانید یا در جلد کیف کارت قرار ندهید.
3) کارت خود را برای دریافت پول به دوست و یا خانواده خود ندهید چون امکان فعال سازی و تغییر رمز دوم  کارت توسط آن‌ها متصور است.
4)از جاهای عمومی مانند کافی‌نت یا اماکنی که دارای اینترنت رایگان ارائه می‌دهند وارد حساب اینترنت بانک خود نشوید. 
5) هنگام خرید از فروشگاه‌ها سعی کنید شخصا از دستگاه POS فروشگاه استفاده نمائید.
6) هنگام دریافت پول از دستگاه‌های ATM، مراقب پشت سر خود باشید تا کسی رمز وارد شده شما را نبیند.
7) حواستان به اقلام نامتعارف روی دستگاه‌های ATM باشد.
در صورت سرقت عکس، فیلم و فایل‌های شخصی چه اقدامی انجام دهم؟
سریعا مراتب را به خانواده اطلاع داده و در معیت آن‌ها با مراجعه به دادگستری محل سکونت خود (در تهران به دادسرای ویزه جرایم رایانه‌ای) و طرح شکایت و اخذ مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه نمائید. در ضمن هرگونه مستندات را به همراه داشته باشید.
چگونه از حملات هکرها به سیستم شخصی در امان باشیم؟
اولا امنیت یک فرایند بوده و ایمنی صد درصد امکان پذیر نمی‌باشد ولی ما می‌توانیم با اتخاذ تدابیری موانع درمقابل حملات را زیاد نموده تا آسیب پذیری را به حداقل برسانیم از جمله مورادی که می‌توانیم انجام دهیم بشرح زیر است:
1) از نگهداری فیلم و عکس خانوادگی در رایانه، لپ تاپ و سایر اقلام دیجیتال قابل حمل بپرهیزید تا در صورت هک، سرقت یا گم شدن بغیر از ضرر مالی ، آسیب دیگری متوجه شما نشود.
2)حدالامکان برای اتصال به اینترنت یک ویندوز در ماشین مجازی رایانه خود نصب کرده و از آن برای استفاده از اینترنت استفاده می‌کنیم و هیچ مبادله‌ای بین رایانه و ماشین مجازی انجام ندهید.
3)از آنتی ویروس‌های معتبر دارای لایسنس (کرک نشده)که امکان جانبی از قبیل فایروال و ... دارند استفاده کرده و همیشه آن را بروز نمایید.
4) از نصب نرم افزارهای کرک شده بپرهیزید و یا آن‌ها را از وب‌سایت‌های معتبر دانلود نمائید.
5)در نصب بازی روی گوشی خود، از استفاده از بازی‌هایی که برای نصب طلب دسترسی به PHONEBOOK  را دارند بپرهیزید.
6) هنگامی که نیاز به ارسال صوت و تصویر ندارید میکروفن و وبکم رایانه‌ خود را جدا نمائید و روی وبکم لپ تاپ خود یک پوشش بچسبانید.
7) از استفاده از مرورگرها  دقت لازم داشته باشید و افزونه هایی که نیاز عمده ندارید را نصب ننمائید و همیشه از نسخه های بروز آن‌ها استفاده نمائید.
8)حدالمقدور از اینترنت اکسپلورر استفاده ننمائید.
9) تنظیمات امنیتی مودم ADSL یا وایمکس خود را بطور دقیق یاد گرفته و آن را انجام داده و از تنظیمات پیش فرض استفاده ننمائید و محدودیت های دسترسی را اعمال نمائید. 
10) برای دسترسی به رایانه از کلمه عبور حداقل 8 کراکتری  و استاندارد (حروف بزرگ و کوچک، اعداد، علایم) استفاده نمائید. 
11) همیشه ویندوز خود را بروز رسانی کنید(معمولا برای عدم استفاده اینترنت خود این امکان را غیر فعال می نمایند که اشتباه است.)
12) در صورت امکان از ویندوز به لینوکس کوچ نمائید.
 
چند وقت است که احساس می‌کنم خط تلفن من توسط یکی از آشنایان شنود می‌شود، چکار کنم؟
 درصورتی‌که که شما از این ادعا مطمئن هستید می‌توانید به دادسرای جرایم رایانه‌ای در تهران و یا در شهرستان‌ها به دادسرای محل سکونت خود مراجعه نمائید و از شخص خاطی شکایت کنید.
گوشی تلفن همراه / لپ تاپ / تبلت /.... من ناپدید/ سرقت شده ، آیا پلیس فتا می تواند مرا در پیدا کردن آن کمک کند؟
 پلیس فتا بعنوان ضابط مقام محترم قضائی در جرایم روی داده در فضای مجازی بوده واین گونه موارد در حوزه کار این پلیس نمی باشد . شما می توانید پس از اخذ مرجوئه قضائی از همکاران ما در پلیس آگاهی کمک بگیرید.
آیا شرکت ........ برای فعالیت خود از پلیس فتا مجوز دارد؟
 پلیس فتا به هیچ شرکت، نهاد، سازمان، فروشگاه اینترنتی  و .... جهت فعالیت مجوز نداده و نمی دهدو هر ادعائی توسط آن ها کذب بوده و خواهشمند است در صورت مواجه با این نوع موارد، مراتب را از طریق ارتباطات مردمی وب سایت، به این پلیس گزارش نمائید.
من ای‌میلی از یک نفر/شرکت دریافت کرده‌ام که ادعا دارد من در لاتاری برنده شده ام / می خواهد بخاطر جنگ در کشورش آن مبالغ را خارج کند / به مستمندان اعطا کند و منو بعنوان وکیلش دراین امر معرفی کند و از من مشخصات شناسنامه‌ای و بانکی می‌خواهد، چکارکنم؟
ای میل هایی که به کاربران اینترنت بخصوص دارندگان ای میل های Yahooو Gmail با پیغام شما برنده شده اید ارسال می گردد یا ادعاهائی دیگر دارند که در پرسش مطرح شده زیاد شده است.
این مورد و برنده شدن در لاتاری های خارجی از مواردی است که ذهن کاربران اینترنت را به خود مشغول کرده و افرادی که تمایل زیاد برای بدست آوردن مال زیاد و آسان دارند به دنبال بررسی صحت اینگونه موارد می باشند. 
در هنگام مواجهه با اینگونه موارد مراقب باشند که فریب نخورند و خود را به مخاطره نیاندازند ، برخی از اینگونه ای میلها spam است و بسیاری از آنها برای کلاهبرداری به کاربران ارسال می گردد. در اغلب موراد کاربری که پیغام برنده شدن برایش ارسال شده به سایت مورد اشاره در ایمیل حتی یک بار هم مراجعه نکرده است. قوانین موجود در فضای وب و معاملات الکترونیکی بین المللی بصورت کامل در ایران مورد قبول و اجرا نیست و حتی در مواردی که شرکت ارائه دهنده سرویس لاتاری دارای رتبه بین المللی باشد اعتبار و ضمانت اجرایی برای انجام تعهداتش در ایران وجود ندارد.
همچنین
 در این روش یا روش هایی مشابه با استفاده از فنون مهندسی اجتماعی سعی در کلاهبرداری از شما را دارند و در این کار خود بسیار با حوصله و حرفه ای عمل می نمایند و در ابتدا مقصود اصلی خود را بیان نمی کنند. لذا بهترین کار حذف آن و عدم پاسخگوئی شما به ای میل های مربوطه میباشد. در صورت مواجه شدن با این گونه موارد به آنها پاسخ نداده و از ارسال اطلاعات شخصی خود در پاسخ به اینگونه موارد خودداری نمایند.
در وب سایت (وبلاگی) از عکس یا اطلاعات شخصی بنده سوء استفاده شده است، باید چکار کنم؟
 شما باید به دادسرای محل سکونت خود رفته و بعد از اخذ مرجوعه قضائی به پلیس فتای استان خود مراجعه نمائید.
در صورت سوء استفاده از حساب اینترنتی، بایستی به چه مراجعی مراجعه نماییم؟
 شما باید به دادسرای محل سکونت خود (در تهران به دادسرای ویژه جرایم رایانه ای ) رفته و بعد از اخذ مرجوعه قضائی به پلیس فتای استان خود مراجعه نمائید.
ای‌میلی برای ارسال مدارکم جهت شرکت در لاتاری دریافت کرده ام، آیا مشخصات خود را برای آنها ارسال نماییم؟
 خیر، این وب سایت ها مقصودی بجز کلاهبرداری مالی و دزدی اطلاعات از شما ندارند .
چرا پلیس فتا اقدام به معرفی و ارائه نرم افزارهای کاربردی و آنتی ویروس ها نمی کند؟
 بخاطر شأن بی طرفی و مورد اعتماد بودن پلیس فتا برای عموم ، برای معرفی آنتی ویروس و نرم افزارهای امنیتی معتبر از طرف این پلیس، مشکل حقوقی وجود دارد و قابل اقدام نمی باشد، صرفا می توان به راهنمایی در مورد شرایط آنتی ویروس های معتبر پرداخت که این موضوع در وب سایت پلیس فتا به کرات مورد اشاره قرار گرفته است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم