قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی
مجله "شارلی ابدو" نشریه طنزی است که به چاپ کاریکاتور علیه شخصیت ها و نمادهای محترم ادیان معروف است  و این کاریکاتورها همگی به اسم "آزادی بیان" منتشر می شوند.  اقدام اخیر این نشریه اهانت به مسلمانان از طریق کاریکاتور موهن و جسارت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام بود.
داعیان آزادی بیان در مقابل این اقدام مسلمانان را به خویشتنداری و فرا می خوانند. و انتشار این مطالب را با استناد به آزادی بیان توجیه می کنند.
 
در این مقاله نمونه هایی از رفتار دوگانه غرب در مسئله آزادی بیان را می بینیم :
 

کنایه زدن به پسر سارکوزی جرم است

و اهانت به پیامبر اسلام خیر!

 
 گزارش روزنامه تلگراف انگلیس از اتفاقی که در سال 2009 در همین روزنامه شارلی ابدو افتاد . حکایتی بدون نیاز به شرح است از رفتار دو گانه  غرب در مسئله آزادی بیان:
 
روزنامه تلگراف انگلیس در تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۰۹ چنین گزارش می دهد (۱) که "موریس سینت" (Maurice Sinet) کاریکاتوریست ۸۰ ساله (اکنون ۸۶ ساله) نشریه "شارلی ابدو" به جرم انتشار مطلبی و نقل لطیفه ای در مورد پسر نیکولا سارکوزی – نخست وزیر وقت فرانسه - که از نظر مجله 'یهودی ستیزانه' بوده اخراج می شود. این نویسنده پس از آن به جرم برانگیختن نفرت علیه یهودی ها نیز محاکمه می شود. حدس بزنید توهین این نویسنده به یهودی ها چه بوده است؟ او بعد از ازدواج پسر سارکوزی با دختری از یهودیان ثروتمند فرانسوی، می نویسد: «این پسر به زودی مدارج ترقی را طی خواهد کرد». این جمله موجی از اعتراض سیاستمداران فرانسوی را برمی انگیزد. سردبیر مجله هوادار آزادی بیان، "شارلی ابدو" از او می خواهد عذرخواهی کند. او نمی پذیرد و اخراج می شود.
 
همین مثال به خوبی نشان می دهد که ما با استانداردهای دوگانه درباره "آزادی بیان" روبه رو هستیم. استانداردهایی که لطیفه ای ساده را به یهودی ستیزی تعبیر می کنند و اما از کنار توهین های مکرر به اعتقادات دیگران به سادگی می گذرند. حوادث تروریستی روزهای اخیر در پاریس حاصل ۲ افراطی گری همزمان هستند. افراطی گری در بی احترامی به ارزش های دیگر انسان ها و افراطی گری خشونت آمیز که به تروریسم منجر می شود.
 

شک در هولوکاست جرم است

و اهانت علنی به پیامبر اسلام خیر!

 
اهانت به مقدسات اسلامی در جوامع غربی در نقطه مقابل این مساله قرار می‌گیرد که غرب، سختگیری افراط‌گرایانه‌ای درباره سخن گفتن از موجودیت اسرائیل و تاریخ به وجود آمدن این رژیم نامشروع از خود نشان می‌دهد؛ به همین دلیل سخن گفتن از هولوکاست، مجازاتی همچون زندان و تعقیب قضایی دارد و نه تنها انکار آن، بلکه شک کردن در این مساله نیز جرم محسوب می‌شود.
 
"روژه گارودی" پروفسور مشهور فرانسوی به دلیل این که گفته بود کشتار گروهی از یهودیان در جنگ جهانی دوم مصداق "نسل کشی" نبوده، مورد حمله ی گروهی از یهودیان صهیونیست قرار گرفت و دادگاهی فرانسوی او را در سال ۱۹۹۸ به جرم "انکار کشتار یهودیان" به پرداخت ۱۲۰ هزار فرانک جریمه محکوم کرد چرا که  طبق قوانین کیفری فرانسه تشکیک در کشتار تعداد شش میلیون نفر یهودی در جنگ جهانی دوم جرم محسوب می شود. گارودی در جریان محاکمه خود باز تهدید شد و در یک مورد هم مورد تعرض فیزیکی یک فرد یهودی قرار گرفت.
 

حتی نباید بگویی منتقدان بر علیه اسرائیل چه میگویند.

اما اهانت با تبلیغات قبلی بر علیه  پیامبر  اسلام اشکالی ندارد!

 
«تیم ویلکاکس» مجری سرویس جهانی بی‌بی‌سی دوشنبه هفته پیش در گفتگوی زنده تلویزیونی با یک زن شرکت‌کننده در مراسم یادبود قربانیان حملات اخیر در پاریس به بحث و گفتگو درباره حادثه در پایتخت فرانسه پرداخت.
 
به گزارش روزنامه ایندیپندنت،‌ این زن که ادعا شده «دختر یکی از بازماندگان هولوکاست» است، به مجری این شبکه انگلیسی گفت: «معتقدم که موضوع کشتار و اعدام یهودیان به مدتها قبل و روزهای دهه ۱۹۳۰ برمی‌گردد و مساله جدیدی نیست».
 
«تیم ویلکاکس» مجری بی‌بی‌سی به میهمان خود پاسخ داد: «بسیاری از منتقدان سیاستهای اسرائیل این مساله را مطرح خواهند کرد که فلسطینیان به طور بد و شدیدی توسط یهودیان صدمه و رنج دیده‌اند».
 
این اظهارات وی بلافاصله با انتقاد و فشار حامیان رژیم صهیونیستی در انگلیس مواجه شد و آنها این اظهارات مجری بی‌بی‌سی را به باد انتقاد خود گرفتند. کار به جایی رسید که «ویلکاکس» مجبور به عذرخواهی رسمی شد.
 
عذرخواهی این فعال رسانه‌ای در انگلیس در حالی حادث شد که دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس با دفاع از آنچه «حق آزادی بیان و عقیده» خوانده، از قصد نشریه موهن فرانسوی برای انتشار کاریکاتور ضد پیامبر اسلام حمایت کرد.
 
بلاخره ما نفهمیدیم باید کدامیک از حرفهای اینها را قبول کنیم. به قول مثل معروف ما ایرانیان : دم خروس را قبول کنیم یا قسم حضرت عباس را! بلاخره در نظر شما بیان آزاد است یا نه ! اینقدر دوگانگی در رفتار!
منبع:پورتال اهل البیت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم