قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

رئیس انستیتو تغذیه ایران گفت: نمک عامل اصلی فشار خون و بیماریهای قلبی است. هر انسان روزانه حداکثر ۳ گرم نمک نیاز دارند در حالی که این میزان را فقط با خوردن ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم نان یا پنیز یا سس به دست می‌آورد، بنابراین همه مردم باید نمکدانها را از بین ببرند.

به گزارش فارس، مجید حاجی‌فرجی صبح امروز در همایش بسیج ملی کاهش مصرف نمک بر آموختن چگونه استفاده کردن از نمک، شکر و چربی تأکید کرد.
 نظر یادت نره
وی با بیان اینکه 17 میلیون نفر در دنیا بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی سالانه جان خود را از دست می‌دهند گفت: 9 میلیون نفر از این افراد به علت فشار خون می‌میرند که علت اصلی فشار خون نیز مصرف نمک است.
 
رئیس انستیتو تغذیه ایران ذائقه‌سازی و مصرف غذای سالم در افراد را یکی از عوامل مهم در پیشگیری از فشار خون عنوان کرد و گفت: بعضی مناطق کشور الگوی مصرفی متفاوتی دارند و تحقیقات نشان می‌دهد که این الگوهای غذایی نقش مهم در ابتلا به انواع بیماری ایفا می‌کند.
 
حاجی‌فرجی با اشاره به فعالیت 5 کشور صنعتی دنیا برای کاهش مصرف نمک و جایگزین کردن مواد دیگر به جای نمک گفت: فنلاند به عنوان یک کشور موفق طی سه دوره 10 ساله توانست هر 10 سال یک گرم مصرف سرانه نمک را در کشورش کاهش دهد.
 
وی در ادامه این همایش صراف‌زادگان، رئیس پژوهشگاه قلب و عروق اصفهان ضمن دستاوردهای این پژوهشگاه طی یک تحقیقات 13 ساله اشاره کرد و گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف نمک در آقایان و افراد چاق بیشتر از دیگران است.
 
وی با بیان اینکه سه گرم در روز مصرف مجاز نمک است گفت: در هر صد گرم پنیر  2.2گرم، در هر صد گرم نان 2.3 و حتی در هر صد گرم سس گوجه 1.8 گرم نمک وجود دارد و این میزان در نان سنتی به 1.75 می‌رسد.
 
در ادامه کاظم زنده‌دل قائم‌مقام مرکز تحقیقات سرطان به ارتباط قوی میان مصرف نمک و ابتلا به سرطان معده اشاره کرد و گفت: سرطان معده اولین سرطان در آقایان ایرانی به شمار می‌رود.
 
وی با بیان اینکه 5 تا 6 هزار نفر در کشور سرطان معده دارند گفت: سرطان‌های معده، مثانه، پروستات، روده بزرگ و ریه به ترتیب سرطان‌های اصلی در مردان را تشکیل می‌دهد.
 
قائم مقام مرکز تحقیقات سرطان، سرطان‌های سینه، روده بزرگ، معده، مری و تخمدان در زنان را شایع‌ترین سرطان‌های زنان ایرانی عنوان کرد.
 
زنده‌دل با بیان اینکه 85 هزار نفر در کشور سالانه به سرطان مبتلا می‌شوند گفت: 55 هزار نفر نیز به علت سرطان در هر سال جان خود را از دست می‌دهند.
 
وی استانهای شمالی و شمال غرب کشور را دارای بیشترین آمار ابتلا به سرطان معده عنوان کرد و گفت: این آمار با الگوی غذایی آنها و مصرف نمکشان ارتباط قوی دارد.
 
  • بازرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم