قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

اراده سُست در مقابل هجوم افکار جنسی

سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۳، ۰۶:۰۲ ق.ظ
چکیده: دانشجوی 21 ساله هستم، که در شهری بجز محل زندگی خانواده، زندگی دانشجویی دارم. مدت زمان زیادی است که از جهت روحی، احساس تنهایی و افسردگی می‌کنم؛ برای مطالعه دروس ارشد تمرکز کافی ندارم و اراده‌ام در زمینه کنترل جنسی، بسیار سُست شده است. ..............
افکار جنسی

 ............سعی کنید اراده خود را تقویت کنید؛ البته راه‏هاى زیادى برای تقویت اراده پیشنهاد شده که از جمله آن؛ تلقین به خود است. ویکتور پوشه؛ روان شناس فرانسوى در این باره مى‏‌گوید: «افراد مبتلا به این عادت شوم، هر روز به دفعات مختلف با تمرکز فکر به خود بگویند: «من به خوبى قادر هستم که این عادت بد را از خود دور کنم، من قادر هستم.» یعنی شما به خودتان مدام تلقین کن که می‌توانم افکارم، نگاهم و رفتارهایم را مدیریت کنم. تکرار این عبارت ساده، اثر عجیبى در تقویت اراده و روحیه دارد.


.... از نگاه‏ کردن به مناظر، فیلم‏ها و تصاویر تحریک‏ کننده، خوددارى کنید و به محض مواجهه با این امور، محیط خود را تغییر دهید. پس هنگامی‌که در یک وضعیت وسوسه‌انگیزی قرار می‌گیرید، سعی کنید وضعیت خود را تغییر دهید؛ مثلا اگر تنها هستید، بلند شوید و راه بروید یا وارد جمع شوید. این تغییر وضعیت تاحدودی می‌تواند به شما کمک کند.


http://www.afsaran.ir/media/download/673284

لینک

نظرات  (۵)

برادرم اول اینکه تا حدودیش مقصر دیگرانند حالا اینکه یکسری عمدا یا سهوا حجاب مناسبی ندارند به کنا ر بدتر اینکه خیلی از افراد مذهبی هم واجب فراموش شده رو یعنی همون امر به معروف و نهی از منکر رو گذاشتن سر طاقچه و نمیدونند که این هم مثل نماز و روزه واجب هستش و در قبال خانمهای بدحجاب کاملا بی تفاوت هستند منظورم از بدحجاب شامل بعضی خانمهای چادری هم میشه که متاسفانه .....اصلا نگم بهتره. تازمانی که امر به معروف  ونهی از منکر رو به جا نیاریم و خانمها رو به راه نیاریم صد تاشهید مثل شهید خلیلی هم بدیم باز اب از اب تکون نمیخوره شماهم قربانی این فاجعه هستید ولی خوب دلیل نمیشه که از مسئولیتهاتون وا بمونید .شما هم مسئولیتتون امر به معروف و نهی از منکر هستش حالا به هر طریقی که ضرر کمتری داشته باشه مثلا توی فضای مجازی یا وبلاگتون اعلام کنید که از بدحجابی خوشتون نمیاد یا چیز بدی هستش یا ..به زبان کاملا صادقانه چون خیلی از دخترها به خاطر جلب نظر پسرها این همه خرج لوازم ارایش و مانتو های نامناسب و ...میکنند بنابراین این به شما واجبه که مخصوصا توی فضای مجازی این مسئولیت خطیر رو انجام بدید.دوم هم ایه قران هست که گفته هم به زنها هم به مردا نگاه خود را حفظ کنید متاسفانه خلی از مردم خیال میکنند تاوقتی مجرد هستند باید اینکار رو بکنند وبلافاصله خرشون از پل میگذره دیگه هیچی مثلا من پارسال بنا به ضرورت میرفتم پیش مشاور دانشگامون که یک اقای متاهل هستش ولی اینقدر یکسری چیزها مثلا نگاهش و نوع حرفها و کلماتی که به کار میبرد طوری بود که متسفانه به همین درد شما دچار شده بودم و اینقدر نذر و نیاز کردم که خدایا مهر این ادم رو از دلم ببر بیرون و از اونجا شد که همش هرروز دعا میکنم زودتر ازدواج کنم تا دیگه اون افکار کثیف و اون نگاهها و حرفهاش یادم نیاد خیلی دارم اذیت میشم خیلی سخته.نمیخوام برچسب بزنم که ایشون حتما عذرمیخوام هیز بوده (که شاید هم بوده)ولی در هر صورت ادم سست ایمانی بوده که چون خودش همسر داشته دیگه به این فکر نمیکرده که شاید این نگاههاش برای من مثل سم باشه و منو مسموم کنه و فقط به خودش فکر میکرده.بعضی خانمها هم همینطور که متاسفانه عشوه رو هرجایی که نباید خرج میکنند و معلوم نیست چه بلاها که سر دلهای پاک نمیارن.و دیگراینکه میدونم شاید خودخواهانه باشه ولی شما رو به عزیزانتون قصم میدم به اعتقاداتتون که دور تصاویر مستهجن رو که به نظرم هیچ چیز به اندازه اونها ادم رو به مقام پست تر از حیوون نمیرسونه خط بکشید .قصمتون میدم به خدا .باور کنید حتی یکبار دیدنش ممکنه هیچوقت از ذهن ادم پاک نشه .اگر اینطور نبود اینقدر مفت و مجانی توی اینترنت نمیگذاشتند کسانی که نوکری شیطان رو میکنند .من خودم برادر دارم میدونم هر یدونه از این عکسها چه بلایی سر ادم میاره خواهش میکنم ازتون.خدا با شماست به حرف خداوند گوش کنید و نگاهتون رو حفظ کنید و با نامحرم به طور محبت امیز و جلب کننده و حتی با شوخی و مزاح برخورد و صحبت نکنید نه فقط حالا بلکه بعد از ازدواجتون هم به همین شکل باشید و خانمتون رو موظف به رعایت شئونات کنید.از همین حالا هم برای خودتون برنامه ای بریزید که وقت سر خاروندن هم نداشته باشید به فکر تهیه مقاله علمی  مهم تر از اون پیدا کردن کار و جمع کردن پول و سرمایه برا ایندتون باشید و از افراد موفق و باایمان برای برنامه ریزی یک شغل و درامد مناسب کمک بگیرید .بهشت نصیبتون

سلام

در ابتدا باید از شما آقایون ، به خاطر پوشش بد یعضی از خانومها در جامعه که متاسفانه روز به روز بدتر هم میشه عذر خواهی کرد. واقعا این مساله برای من هم که یه خانوم هستم آزار دهنده است و باعث تاسفه که این همه دنیا گرایی رو باید تو جامعه شاهد باشیم ...

ببینید نیازی که در موردش صحبت شده با مواردی می تونه بیشتر هم بشه . مثلا همین بودن شخصی در زندگی شما و حالا وجود داشتن خاطراتشون . و اینکه فشار عاطفی و روحی و روانی هم می تونند به نوبه ی خودشون به این قضیه دامن بزنند .

پس شما باید برای کمک به خودتون مسأله رو از بنیان درست کنید .

1) کمک گرفتن از خدا و پناه بردن به قرآن و ادعیه و .. و حتی میشه گفت در هنگام نزدیک شدن به فکر خطا گونه و گناه ، هم بهتره که خدا رو یاد کنید و ازش کمک بگیرید

2) بیرون کردن اون شخص از زندگی تون و پاک کردن هر گونه آثاری از ایشون ، حتی در فکرتون ...

3) به این فکر کنید که من تنها نیستم که دچار مشکل ترک رابطه عاطفی با خانمی شدم و باز هم من تنها نیستم که احساس نیاز در این مسأله رو دارم . بلکه جوونهای دیگه هم همین مشکل من رو دارند و به دلیل مهیا نشدن شرایط ازدواج ، زندگی رو متوقف نکردند و به پیشرفت شون ادامه دادند. پس باید به اندازه ای به این نیاز بها داد که صدمه ای به سایر نیاز هاتون نزنه . انسان چندین بعد داره و بنا نیست که فقط به فکر سیراب کردن یه بعد از وجودش باشه . و نکته بعد اینکه هر چه بیشتر به این نیاز بها بدید پر و بال بیشتری پیدا می کنه و شما رو در اسارت بیشتری قرار می ده .

4) سراغ نگرفتن از متن و یا عکس و یا هر چیز گناهی که باعث اذیت بیشتر خودتون میشه

5) احساس مسئولیت کردن نسبت به وقت و هزینه ای که برای آزمون ارشد و یا پیشرفت هایی در آینده قراره داشته باشید

6)  مشغول تر کردن خودتون در زمینه کار و تحصیل و ورزش

موفق باشید

تجاوز نا مشروع به چشم مردان

دوست عزیز درکت میکنم

دوتا نکته میگم ؛جدا جدا که با دقت و تمرکز بخونی

این اولیشه :

حتی بخوای به لباس فروشی مردونه هم نگاه کنی یه زن اجق وجق توش هست که طبیعتا نگاهت رو جلب میکنه ؛ اذیتت میکنه. یعنی تو تو این دنیا آزادی چشمی نداری... همش به چشمانت تجاوز میکنن

نکته اول که باید توجه کنی اینه که هیچ وقت ازین اجق وجق ها هیچی در نمیاد. نه زندگی نه دوستی و نه یه لبخند "واقعی". همهشون با پارتنرهاشون میخندن ؛ ولی لبخند واقعی خیلی حال داره ؛ در حالی که لبخندهایی که ما کف خیابون شاهدشونیم بیشتر گریه دارن!

 

بنابر این؛ این بندگان خدا هیچی برای یه زندگی سعادتمند ندارن غیر از کار کار کار برای "پول"! یه زندگی تشکیل میدن که خونه تا 9 شب خالیه؛ بعدم  میان خونه و فردا دوباره...

 هیچ دلیلی برای حسرت خوردن و نرسیدن به یک "پوچ" وجود نداره. حسرت ما بیشتر برای پاک دامن هاست. پوشیده ها . البته نه همشون ؛ عقل خودش تشخیص میده که کدوم بدرد "زندگی" میخوره ؛

چشم رو ولی شک دارم!

روزهایی وجود داره که من از نظر روحی، جنسی و ... در شرایط عادی قرار دارم و مشکلی نداره، اما بعضی روزها واقعا شدیدا تحت فشار هستم. این که گفتید توبه باید واقعی باشه، درست فرمودید، من هم واقعا از ته قلب توبه می کنم و اصلا چرا باید یه گناه رو وقتی اصلا دوست ندارم انجام بدم؟ اما زمانی که تحت فشار هستم انگار همه چیز رو فراموش می کنم، اصن حواسم نیست! خیلی وقت ها کنترل می کنم و خیلی وقت ها واقعا نمیشه! شاید بشه پیشگیری کرد و راه های ورزش کردن و کار و ... پیشگیری هست و جوابگو اما در موقعیت گناه ...

من تا 1 ماه پیش با خانمی که همکلاسیم هست دوست بودیم و رابطه ام به قصد ازدواج بود و درچرچوب شرع، اما متاسفانه اون زمان درک درستی از مسائل نداشتم و انتخابم رو به روش سنتی و صحیح انجام ندادم. این باعث شد وقتی با خانواده صحبت کنم واسه ازدواج شدیدا مخالفت کردن. تا مدتی با مخالفت ها مقابله کردم و باهاشون صحبت کردم، مادرم راضی شدند ولی پدرم خیر. من با همکلاسیم از نظر شخصیتی مشکلی نداشتم ولی از نظر خانواده ها، سطح مالی ، فاصله شهر محل زندگی و ... در تفاوت بودیم اما بعدها دیدم در کمال تعجب با این که ایشون نمازها و روزه ها و سایر مسائل دینیشون از من بهتر و قوی تر هست، اما در بیرون از منزل اون حجابی که برای من پذیرفته شده هست رو ندارن. سر این مسائل بحثمون شد و من که نه میخواستم ایشون بعدها اذیت بشه و نه خودم با صحبتی که داشتم رابطه رو قطع کردم
اکثر این فشارهای جنسی و روحی روانی بعد از این ماجرا اتفاق افتاده. الآن حدود 1 ماه از قطع شدن رابطه میگذره و هیچ ارتباط دیگه ای با همکلاسیم نداشتم اما الآن که مجددا اومدیم دانشگاه خب به ناچار توی کلاس های درسی می بینمشون و اذیت میشم... البته هر دو سعی کردیم رفتار درستی داشته باشیم و رابطه رو برنگردونیم.
اما واقعا هنوز محبت ایشون از دلم بیرون نرفته! خاطرات و خیلی مسائل باعث میشه اصلا نتونم به شخص دیگه ای فکر کنم و فقط توکل کردم به خدا و سرنوشتم رو به دست او سپردم... 

امسال سال کنکور ارشد من هست و همین درس خوندن هم معضلیه! خیلی از تنها بودن ها، ورزش نکردن ها، کار نداشتن ها و ... ناشی از همین وضعیت درس خوندنم هست. چون مثلا!!! تمرکزم رو گذاشتم واسه کنکورم...

از همتون سپاسگذارم که راهنمایی می کنید. اجرتون با خدا

زمانی که در یک وضعیت وسوسه‌انگیزی قرارمی‌گیرید، سعی کنید وضعیت خود را تغییر دهید مثلا اگر تنها هستید بلند شوید و راه برید یا وارد جمع شوید  و ... این تغییر وضعیت تاحدودی می‌تواند به شما کمک کند.

اما در مورد رابطه‌ای که قبلا داشته‌اید باید عرض کنم بر فرض اینکه طرفتان شرایط ایده آل داشتند و خانواده شما هم موافقت می‌کردند، آیا نباید مقدمات ازدواج را داشته باشید؟ داشتن شغل حتی پاره وقت برای شما لازم است.

از هر حیث داشته شغل برای لازم است؛ 1. تاحدودی فشار جنسی شما کاهش می‌دهد؛ زیرا فکر را مشغول و انرژی شما را تخلیه می‌کند. 2. می‌توانید با شغل پس اندازی داشته باشید که در آینده برای ازدواجتان لازم می‌شود. 3. مسئولیت پذیری و تعهد شما را ارتقا می‌دهد 4. مهارتهای زندگی شما را افزایش می‌دهد.

تمرکز گذاشتن روی مثلا درس منافاتی با داشتن شغل یا ورزش کردن و ... ندارد. شما با یک برنامه‌ریزی هم می‌توانید تمرکز روی درس داشته باشید و هم به سایر امور زندگی برسی. از طرفی از باب پیشنهاد برای اینکه تمرکز روی درس داشته باشید و هم گرفتار تنهایی و افکار وسوسه‌انگیز نشوید، می‌توانید خواندن درس را به صورت گروه دونفره انجام دهید. یعنی با یکی از همکلاسی‌های همجنس خودتان دروس را مباحث کنید. این کار مزیتهای زیادی دارد از جمله باعث بهبود کیفی درس خواندن شما می‌شود زیرا در مباحثه درسی علاوه بر اینکه فرد باید درس را بدرستی فهمیده باشد، باید بتواند به درستی به دیگری انتقال دهد. همچنین اینگونه مباحثات درسی باعث رفع اشکل نیز می‌شود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم