قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی
واکنش‌ها به مواضع اخیر سید حسن نصرالله ادامه دارد
معاون ستادکل ارتش اسرائیل: مهم‌ترین تهدید برای اسرائیل، اسلام شیعی به رهبری ایران و حزب الله است/افسربلندپایه صهیونیست: مردم آسوده خاطر نباشند، تهدید حزب الله فرق دارد

سید حسن نصرالله در مصاحبه‌ی چند روز پیش خود با شبکه‌ی المیادین اذعان کرد که حزب الله، موشک فاتح 110 را «از خیلی وقت پیش» در اختیار دارد. اما منظور وی از این حرف چه بود؟ و حزب الله چه سلاح‌های جدیدی به دست آورده است؟ این چیزی است که چند روزی است رسانه‌های رژیم صهیونیستی شدیدا درگیر آن شده‌اند.

به گزارش روزنامه الاخبار لبنان، یکی دو روز است که مواضع سید حسن نصرالله و تهدیدات اخیرش، بر بخش‌های خبری و تحلیلی همه‌ی رسانه‌های عبری سایه انداخته است. روزنامه‌ی یدیعوت احرونوت در شماره‌ی اخیر خود تأکید کرده است که دستگاه اطلاعاتی ارتش اسرائیل از سخنان نصرالله درباره‌ی در اختیار داشتن سلاح‌های جدید و سنگین (از جمله فاتح 110) غافلگیر نشده است. سلاحی که به گفته‌ی این روزنامه «زیرساخت‌های اسرائیل را به خطر می‌اندازد، از جمله پالایشگاه‌های موجود در حیفا و ساختمان وزارت دفاع در تل‌آویو و فرودگاه‌های شمال و مرکز اسرائیل.» 
به گفته‌ی یدیعوت احرونوت این موشک‌ها یک ویژگی اضافه هم دارند و آن امکان شلیک از نقاط دورتر است، یعنی از شمال لبنان. این بدین معناست که نیروی هوایی اسرائیل برای دسترسی به آن (و ویران کردن مخازن یا سکوهای پرتابش) با سختی روبرو خواهد بود.
به نوشته‌ی این روزنامه‌‌‌‌ی صهیونیستی، دیگر ویژگی موشک فاتح 110 آن است که سیستم گنبد آهنین برای رهگیری آن توانایی ندارد به این دلیل که این نوع از موشک‌ها از فواصل بسیار دور شلیک می‌شوند و با سرعت خیلی بالا به اهداف خود می‌رسند. یدیعوت احرونوت افزوده است: «درست است که این موشک‌ها به تنهایی قادربه یکسره کردن جنگ با اسرائیل نیست، اما می‌تواند به دلیل داشتن سر انفجاری سنگین و دقیقش، ضررهای گسترده‌ای به ما وارد کند.»
این روزنامه سپس با مطرح کردن این سؤال که آیا نصرالله با ذکر در اختیار داشتن فاتح 110، قصد داشته چیز بیشتری را متذکر شود، خود پاسخ داده: «به نظر می‌رسد نصرالله در اذعان به اینکه فاتح 110 را [از مدت‌ها پیش] در اختیار دارد، می‌خواسته چیز دیگری را نشان دهد [مثل اینکه در حال حاضر سلاح‌های پیشرفته‌تری در اختیار دارد یا آنکه از مرحله‌ی جنگ‌افزارهای هوایی گذشته و به مرحله‌ی جنگ‌افزاد زمینی رسیده است]، هرچند تمایل نداشته به صورت مستقیم به آن امر اشاره کند.»
 
دستگاه نظامی رژیم صهیونیستی هم مشغول بحث و بررسی و اظهار نظر پیرامون مواضع سید حسن نصرالله شده است. در همین راستا، معاون تازه منصوب شده‌ی ستاد کل ارتش اسرائیل (یائیر گولان) با هشدار نسبت به «اسلام رادیکال» ایران و حزب الله، آن را مهم‌ترین تهدید برای اسرائیل خواند.
گولان که در جمع افسران منطقه‌ی شمالی ارتش اسرائیل و در تحلیل اوضاع جبهه‌ی لبنان و جبهه‌ی سوریه و تهدیدات ناشی از آنها سخن می‌گفت متذکر شد: «تهدیداتی که در منطقه‌ی شمالی وجود دارد بسیار شدیدتر از هر تهدید دیگری است. این مسئله خیلی واضح است. همین بر ما واجب می‌کند که تدابیر و مواضع محتاطانه‌تر و قوی‌تر و متکی به اراده‌ی قطعی‌تر اتخاذ کنیم.»
این افسر بلندپایه ارتش صهیونیستی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین و کارآترین تهدید پیش روی اسرائیل، تهدید برخاسته از ایران و حزب الله است افزود: «البته این به آن معنا نیست که حواسمان به تهدیدات دیگر نباشد. هرچند که داعش هنوز دور از مرزهای ماست.» وی در عین حال متذکر شد: «نباید درباره‌ی تهدیدات موجود در جبهه‌ی سوریه بزرگنمایی کنیم چرا که تهدید اساسی برای ما کماکان اسلام شیعی به رهبری ایران و حزب الله است.»
در خبری دیگر از رژیم صهیونیستی، پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی ارتش اسرائیل در مطلبی، بخش‌هایی از یک سخنرانی رئیس بخش طرح‌ریزی در جبهه‌ی شمالی را منتشر نمود. به گزارش این پایگاه رسمی اسرائیلی وی در بخشی از سخنانش تأکید کرد: «ارتش به خوبی می‌داند که آنها [حزب الله] در لبنان، مشغول بررسی جنگ اخیر غزه از همه‌ی زوایای ممکن‌اند تا از آن نتایج و درس‌های لازم را استخراج کنند.» وی سپس افزود: «حزب به رغم اینکه شبیه به یک ساختار نظامی عمل می‌کند که تا حدی نظیر ارتش‌های کلاسیک است، اما یک تمایل اساسی دارد و آن اینکه می‌خواهد ابزارهای جنگی‌اش را به هر شکل ممکن به جبهه‌ی داخلی اسرائیل وارد کند.»
این افسر اسرائیلی در پیامی به حزب الله، ضمن هشدار نسبت به چیزهایی که به گفته‌ی وی، اسرائیل نمی‌تواند آن‌ها را تحمل کند و منجر به یک جنگ گسترده خواهد شد، ادامه داد: «ارتش همه‌ی سناریو‌هایی که ممکن است به جنگ با حزب الله منجر شود بررسی می‌کند، مثل موشک‌بازان گسترده‌ی شهرک‌های شمالی یا حمله‌ای گسترده از طرف رزمندگان حزب الله در نزدیکی دیواره‌ی مرزی یا عملیات نفوذ به یکی از شهرک‌های شمال.»
یک افسر بلندپایه دیگر ارتش اسرائیل هم در سخنانی که آن هم توسط پایگاه رسمی ارتش اسرائیل منتشر شد تأکید کرد خوب است اسرائیلی‌ها بدانند آنچه در نبرد اخیر با باریکه‌ی غزه دیدند به هیچ عنوان قابل مقایسه با چیزی که در نبرد پیش‌رو (با حزب الله) خواهند دید، نیست. وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: «ارتش راه‌حلی سحرآمیز در اختیار ندارد. به همین جهت چیزی که ذهن فرماندهان نظامی را مشغول کرده آن است که نکند اسرائیلی‌ها از آغاز نبرد بعدی [با حزب الله] با خیال آسوده برخورد کنند، این اشتباه است، چون ما این بار با تهدیدی بزرگ و از نوعی دیگر مواجه هستیم.»
  • بازرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم