قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

آموزش نیمکره راست از سراب تا واقعیت !!!

يكشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۲۶ ق.ظ

در سال1981 راجر اسپری برای کشف عملکرد اختصاصی نیمکره های مغز موفق  به دریافت جایزه نوبل شد.بعد از اسپری افراد دیگری برای تقویت و بهره گیری بیشتر از این توانایی های مغز مطالعاتی انجام دادن که پروفسور ماکتو شیچیدا یکی از آنها  بود.

در مدارس شیچیدا برای تقویت حس تصویر سازی و تجسم نیمکره راست مغز تمریناتی در نظر گرفته شده است و تمام این تمرینات برای فعال ساختن نیمکره راست و استفاده از مهارت تجسم در ذهن است.

اگر به مطالبی که به خاطر سپرده اید نگاهی بیندازید می بینید اکثر آنها را با تصویر به ذهن سپرده اید .مانند شعرهای کتاب فارسی ابتدایی (صد دانه یاقوت یا باز باران با ترانه) و یا مطالب درسی،کتاب های رمان ... یک تصویر برجسته در ذهن شما نقش می بندد که به خاطر آوردن آن برایتان آسان می شود.

چند ماهی است که آموزش نیمکره راست توجه ام راجلب کرده و شروع به تحقیق و مطالعه کردم . حتی کتابهای انگلیسی موسسه شیچیدای ژاپن را هم خوندم. ساعتها وبگردی و پرس و جو راجب تمرینات ارائه شده و نتایج آن انجام دادم. نتیجه گیری شخصی من این است که کلید اصلی تمرینات بالا بردن دقت شخص در تصویر سازی و تجسم تصویر در ذهن است تا تصویر ایجاد شده با جزئیات بیشتری به خاطر سپرده شود. هدف آموزش خواندن و ریاضی ... نیست هدف تمرین دادن ذهن است .در اصل این عناوین به خاطر جذب والدین به این موسسات و محصولاتشان بوده و درآمد هنگفتی برایشان به ارمغان آورده است.مراکز آموزش نیمکره راست به صورت خصوصی بوده و مبلغ زیادی بابت شهریه دریافت می کنند و کودکانی که به این مراکز می روند مانند بقیه دانش آموزان برای تحصیل به مدارس معمولی فرستاده می شوند .

اگر بخواهم تک تک فعالیت ها را با توجه به تجربیات خودم بررسی کنم.به اینصورت است:

تمرینات 63 روز ریاضی

منطقی برای یاد دادن ریاضی در آن نیست و مانند یک معجزه است که بچه فقط با شنیدن یک سری معادله و در بهترین حالت حفظ آنها جواب را بگوید.

شما می توانید مفاهیم را با فلش کارت به کودک یاد بدهید.شمارش- بزرگتر کوچکتر- ساعت ...

برای یاد دادن ریاضی متدهای دیگری مانند چرتکه رایج تر از این روش ها می باشد.

 

خواندن

این اصل که تصاویری که سریع پخش می شوند توسط نیمکره راست دریافت می شود چیزی است که راجر اسپری آنرا کشف کرده و اثبات رسانده است.پس فلش زدن مقدار زیادی کارت به نظر من اگر حتی کودک آنها را به خاطر نسپارد برای تقویت تصویر سازی ذهن کودک مفید می باشد.

ولی با این روش و با تکرارکم ، کودک قادر به خواندن نخواهد بود.فقط شاید بتواند بین کارتهایی که شما نشان می دهید کارت مورد نظر شما را بیابد.

انواع بازی های حافظه

این قسمت که نیازی به توضیح ندارد.بازی ها جذاب هستن و ذهن کودک را به فعالیت وا می دارن تا بتواند حافظه تصویری خوبی داشته باشد و موضوعات را به خاطر بسپارد.

ماندالا ها

شیچیدا مانند بوداییان معتقد بود که تمام دنیا از تعدادی تصویر ساخته شده است . اگر کودک با ترکیات این تصاویر آشنا شود و یکبار آنها را در ذهن خود تجسم کند می تواند تمام موجودات و علوم دنیا را تصور کند.

این کارت ها و نشان دادن آن به کودک نیز به توانایی تصویر سازی ذهن کودک کمک می کند و برای داشتن حافظه تصویری مفید می باشد.

تمرینات چشمی

این تمرینات به قوی شدن عضلات چشم کودک کمک کرده و گستره دید وسیع تری به کودک می دهد.

کارتهای تحریک بصری

این کارتها به  نوازاد نوپا کمک می کند تا برروی دیدن اجسام تمرکز کند و باعث تقویت حس بینایی او می گردد.

بازی های فراحسی

این عنوانی جذاب دارد پیشگویی آینده و تجسم اتفاقاتی که قرار است  برای ما رخ دهد.در کتابهای شیچیدا مثال هایی از کودکانی زده که مسابقات اسب دوانی را پیش بینی کرده اند و یا اتفاقات ... که می تواند برای خیلی از ما ها جذاب باشد.

شیچیدا معتقد است تمام اجسام و موجودات امواجی از خود ساتع می کنند که مغز ما می تواند آنرا دریافت کند و تصویر آنرا در ذهن ما بساز مانند عملکرد تلویزیون.

بعضی از ما شاید تجربه یک حس ناشناخته ای را داشته باشیم که ما را از روی دادن اتفاق ناگواری با خبر کرده.با شنیدن  این عنوان که می توان کارهایی انجام داد که این حس کودک را پرورش دهد می تواند بسیار جذاب باشد و هیچ کجا حرفی از اثرات منفی ان زده نمی شود که واقعا چه اتفاقی برای او خواهد افتاد اگر این حس فعال شود و یا اصلا می توان آنرا فعال کرد.

شما با تقویت تصویر سازی ذهن کودک نیازی به فعال کردن این حواس ندارید.اگر همچین حسی وجود داشته باشد و این امواج به ذهن کودک شما برسن او می تواند این تصاویر را با ذهن پرورش یافته خود ببیند.

از طرفی دیگر واقعا دوست دارید کودکتان آینده را ببیند؟!! چون مقدار و حد و مرز آن دیگر دست شما نیست.اینکه بداند مرگ عزیزی نزدیک است و قبل از رویدادن او را دچار ناراحتی کند یا موفقیتی در پیش دارد و دیگر برای آن تلاش نکند. شما نمی توانید کنترل کنید که این را بداند و آنرا نداند. ناشناخته بودن زندگی آنراجالب می کند.

فعال کردن این حواس ممکن است کودک شما را به خطر بیاندازد و هیچ کجا در این موسسات از خطرات ناشی از این تمرینات حرفی آورده نشده است

 

تلقین

این روش می تواند موثر باشد اما نکات مهم آن این است که اولا زمان خواب عمیق چه موقع می باشد و چگونه می توان آنرا تشخیص داد و ثانیا این تلقینات اثر موقت دارد .

اگر به خاطر بیاورید زمانی محصولاتی در بازار ارائه شد به نام انگلیسی در خواب و روش عملکرد آن مشابه همین روش 5 دقیقه تلقین بود.اما با استقبالی که شد نتیجه رضایت مند نبود.

تحقیقی در اینباره

در نهایت فعال کردن نیمکره راست مغز محدودیت سنی ندارد و شما می توانید در هر سنی این فعالیت ها را انجام دهید. این نوع آموزشها خاص نمی باشد فقط  بازی ها و تمریناتی است که مغز را درگیر خود می کند و باعث فعال شدن آن می گردد.عناوینی مثل نابغه شدن و آموزش خواندن و محاسبات ... شما را به اشتباه  نیاندازد.با کودک خود بازی کنید و از بازی کردن با او لذت ببرید.

این نتیجه بررسی من تا الان بود.خوشحال می شم نظر ات و تجربیات شما راهم بدونم . به امید داشتن کودکانی شاد و با هوش

  • بازرگان

ذهن

ضمیر ناخودآگاه

مغز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم