قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

تا کجا به پای همسرمان بنشینیم؟

يكشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۳، ۰۵:۵۳ ب.ظ
t1Vey

وقتی پیمان مقدس ازدواج بین یک زوج شکل می گیرد با یکدیگر عهد می بندند که درسلامتی ، خوشی ، ناراحتی و بیماری درکنار یکدیگر بمانند و همواره از هم حمایت کنند اما مرز صبر کجاست ؟تا کجا باید پای همسرمان بنشینیم؟

یکی از دشوارترین سوالاتی که در یک زندگی زناشویی مطرح است همین مرز صبر و به پای همسرمان نشستن است. بیماری، فقر، اعتیاد، اختلاف نظر و سلیقه ، مشکلات زناشویی ، اختلاف با خانواده همسر،بیکاری، خیانت، فرزند دار نشدن و…. هریک به به تنهایی می تواند یک زندگی را از هم بپاشد.

حقیقت این است که هریک از افراد بشر موجودات بی نظیری هستند که درکل جهان هستی همتایی ندارند برای همین برای هیچ دو زوجی نمی توان نسخه مشترک پیچید. مساله و مشکلی که می تواند باعث فروپاشی یک خانواده شود برای زوج دیگر باعث حفظ ودوام زندگی و حتی اتحاد و نزدیکی بیشتر زوجین می شود.

ما در این چند سطر نمی توانیم و نمی خواهیم به شما بگوییم الان وقت آن است که خودتان را از زندگی مشترک جدا کنید یا نه . اما می خواهیم کمک کنیم تصویر واضحی از وضع زندگی خود ترسیم کنید و خط قرمز های زندگی مشترکتان را پیداکنید.زندگی مشترک موفق

۱- علاقه
با وجود وضع موجود مشکلات داخلی و یا معضلاتی که محیط خارجی به خانواده تان تحمیل می کند علاقه شما به همسرتان چه مقدار تغییر کرده ، دیدن و شنیدن صدایش آزار آور است. بود و نبودش برایتان فرقی نمی کند و یا اینکه ندیدنش باعث برهم خوردن آرامش شما شده و برای شما استرس آور است. وقتی دیرمی کند عصبانی می شوید؟

بانبود او چیزی در زندگی شما کم می شود یا نه؟

۲- تصویر ذهنی
وقتی چشم خود را می بندید اورا چطورتصور می کنید. تصویر ذهنی شما از همسرتان چگونه است . هنوز درخاطرات ذهنی شما اتفاقات خوشایند دیده می شود و یا اینکه آنچه به ذهن می آورید تنها تاریکی است.

۳- آینده

اگرفردا صبح متوجه شوید که همسرتان در زندگی تان نیست برای آینده چه برنامه ای دارید ؟ اگر همسرتان از زندگی شما حذف شود چه تغییراتی در زندگی تان اعمال خواهد شد؟

۴- چقدر برای حل مشکل تلاش کرده اید

چقدر برای برون رفت از وضع موجود کوشیده اید؟ چه راهکارهایی به کار برده اید؟ با چه کسانی مشورت کرده اید؟ چند بار شکست خورده اید؟

۵- مجردی

زمانی که ازدواج نکرده بودید وضع زندگی تان چطور بود روند تغییر زندگی تان پس از ازدواج را چطور ارزیابی می کنید؟

۶- تاثیرات تصمیم شما

جدایی شما از همسرتان برروی سایرین چه تاثیر خواهد گذاشت آیا زندگی شخصی کسی در اثر جدایی شما دستخوش تغییر می شود؟

۷- نظر طرف مقابل

آیا همسرتان برای حفظ و نگهداری زندگی مشترک علاقه ای دارد ؟ برای بهبود وضع موجود چه کارهایی کرده است ؟

۸- حس تان چیست؟

درقبال این جدایی چه حسی خواهید داشت؟ آیا ناراحتی و عذاب وجدانی احساس می کنید یا احساس به دست آوردن استقلال و آزادی خواهید کرد؟

۹- قصد و هدفتان از جدایی

هدف و مقصودتان از جدایی احتمالی چیست؟ با این زندگی مشترک چه چیزهایی را ازدست داده اید که پس از جدایی بدست خواهید آورد؟

تصمیم گیری درچنین مواردی بسیار بسیار دشوار است و بعضا به ساعت ها مشاوره با متخصصان مجرب و توانمند را می طلبد. در شرایط عصبانیت تصمیم نگیرید به چرایی های بالا خوب فکر کنید یک جدول برای خود ترسیم کنید و راهکارها و مشکلات را یادداشت کنید.شاید بتواند به تصمیم گیری شما کمک کند.

  • بازرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم