قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

حوادث یمن درگیری شیعه و سنی نیست !!!

يكشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۵۷ ق.ظ

یکی از علمای زیدی یمن با بیان اینکه حوادث یمن درگیری شیعه و سنی نیست، گفت: انقلاب در یمن از انقلاب اسلامی ایران و امکان انقلاب علیه ظلم الهام گرفته‌ است، اما ریشه‌های فکری و تاریخی انقلاب در یمن این است که یمنی‌ها زیدی هستند.


عبدالمجید الحوثی از علمای زیدی یمن و عموزاده عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس، درباره تلاش‌ها علیه تکفیری‌ها و میزان توانایی این تلاش‌های برای کنار زدن این جریان به صورت فرهنگی، گفت: این کارها نمی‌تواند فکر و اندیشه تکفیری‌ را از بین ببرد اما گام‌های مثبتی است تا این اندیشه از بین برود.

وی افزود: ما نیازمند گام‌های جدی هستیم تا بتوانیم توجه به این فکر و اندیشه را کاهش دهیم و آن را در گوشه‌هایی از این جهان حبس کنیم چرا که این اندیشه را برخی جریان‌ها دنبال کرده و خواهند کرد و این در حالی است که ضرر آنها برای اسلام و انسان و مسلمین زیاد است.

الحوثی در پاسخ به این سوال که ادعا می‌شود حوادث یمن درگیری شیعه و سنی است، گفت: برخی رسانه‌ها در خدمت اندیشه تکفیری‌ هستند و مساله شیعه و سنی را در هر کشوری که بتوانند بر می‌انگیزند این در حالی است که یمن دارای حکومتی ظالم و شخصیت‌های مفسدی است و سنی و شیعه، صوفی، زیدی و حتی لائیک‌ها علیه این حکومت انقلاب کرده‌اند.

وی افزود: این انقلاب، انقلابی مردمی است و انقلاب مذهبی و طائفه‌ای نیست و همه اقشار مردم در این مسیر قرار دارند و به همین دلیل تاکنون پیروز شده و پیروزی‌های بیشتری علیه فساد خواهد داشت.

* تجربه سیاسی زیدی‌های یمن از جمهوری اسلامی بیشتر است

این فعال انقلابی با بیان اینکه انصارالله صراحتاً گفته‌اند حتی قصد مشارکت در دولت را ندارند، تصریح کرد: در این مرحله آنها به دنبال دولتی دارای صلاحیت‌های ملی هستند و معتقدند همه مردم یمن باید در دولت شریک باشند تا بتوان فساد را از بین برد و به دنبال نظارت مردمی بر این دولت و هر دولتی هستند که سر کار بیاید تا استوانه‌های فساد به قدرت بر نگردند.

وی به انتظار انصارالله از جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: انصارالله از جمهوری اسلامی و همه کشورهای دنیا می‌خواهد تا در کنار مظلومیت آنها و مطالبات مردم یمن بایستند؛ مردمی که در طول ده‌ها سال به دنبال استقلال از کشورهای خارجی و بیگانه و استقلال سیاسی و ایجاد سیستم اقتصادی پویا برای پیشرفت اقتصادی یمن و بریدن دست فاسدان از هدر دادن بیت‌المال و به دنبال دولت ملی برای بازگرداندن امنیت، ثبات و اقتصاد یمن به جایگاه مطلوب در جهان عرب و اسلام هستند.

عبدالمجید الحوثی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به تاثیرپذیری فکری شهید حسین الحوثی از انقلاب اسلامی می‌توان انقلاب یمن را انقلابی اسلامی دانست، گفت: انقلاب در یمن و بسیاری از کشورهای اسلامی از انقلاب اسلامی ایران و امکان انقلاب علیه ظلم الهام گرفته‌اند اما ریشه‌های فکری و تاریخی انقلاب در یمن این است که یمنی‌ها زیدی هستند و دارای تجربه سیاسی بیشتری از جمهوری اسلامی است؛ زیدیه از امام زید بن علی(ع) تا امروز شاهد انقلاب‌های زیادی علیه ظالمان بوده است.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم