قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

روشهای کنترل شهوت و جلوگیری از خود ارضایی !!!

سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۲۰ ب.ظ

من فرد مجردی هستم که شهوت بسیار زیادی دارم، مدتی است نمی توانم جلوی خود را بگیرم و خود را ارضاء می کنم و از خودم بیزارم چه توصیه هایی به من دارید؟

شهوت جوانان امری طبیعی است که گاه کم است و گاه زیاد، ولی مسئله مهم در این میان چگونگی برخورد با آن است.

داستان انحرافات جنسی به واسطه فرهنگ منحط غربی و فاصله گرفتن این جوامع از آموزه های آسمانی و اصول اخلاقی و انسانی به یکی از چالش های جدی تبدیل شده است.

یکی از گناهان کبیره که غضب خدا را به دنبال دارد، خودارضایی است؛ که اثرات بسیار مخرب استمنا و خود ارضایی در سه بعد جسمی، روحی و اجتماعی، بیان می شود:

اثرات جسمی خودارضایی: ضعف بینایی، سیاهی افتادن اطراف چشم، قوس کمر،ضعف عمومی، انزال زودرس، احتلام مکرر و دفع بی اختیار منی.

اثرات روحی و روانی خود ارضایی: ضعف حافظه، حواس پرتی، بد بینی، گوشه گیری، احساس پوچی، بی اراده، تنبلی، کمرویی، پرخاشگری و خودخواهی.

اثرات اجتماعی خود ارضایی: ناسازگاری خانوادگی، بی میل شدن به همسر و ازدواج، ناتوانی در ارتباط با جنس مخالف و همسر، احساس طرد شدن، از بین رفتن عزت، پاکی، شرافت و جایگاه اجتماعی، دیر ازدواج کردن و لذت نبردن از زندگی مشترک.

یکی از راه های فرو نشاندن هیجان شهوت، روزه گرفتن و خواندن قرآن و شرکت در مجالس مذهبی است که راهی مؤثر و سودمند می باشد. در روایات ائمه اطهار(ع) آمده است که برای کاهش شهوت از ستردن موی عورت امتناع شود.

از جهت رژیم غذایی هم شایسته است که از غذاهای مقوی و مهیج مثل پیاز، خرما، سیر، گردو، پسته و... خودداری کنید، یا حداقل جانب اعتدال را مراعات نمایید و از پرخوری امتناع ورزید.

توصیه دیگر این است که از دیدن فیلم ها و عکس های محرک جنسی و از شرکت در مجالس و محافل و محل هایی که محرک شهوت است اجتناب کنید.

از همه مهم تر این است که در عصر جمعه هنگام غروب آفتاب که وقت اجابت دعاست به اهل بیت(ع) توسل کنید و از خدا بخواهید که راه چاره ای پیش روی شما قرار دهد.

باز کمی امتحان کنید!

مطالب فوق را می توان این گونه تقسیم بندی نمود که، راه ها و روش های دیگری جهت کاهش و از بین بردن شهوت و تمایلات جنسی وجود دارد که با استفاده از بعضی از روایات و دستورات بزرگان دین به برخی از شیوه های کنترل شهوت اشاره می نماییم

  1. ۱. روزه گرفتن و در صورت عدم توانایی به روزه، کم غذا خوردن به طوری که روزی بیشتر از دو وعده غذایی نخورد.
  2. ۲. نخوردن غذا های تحریک کننده مانند: پیاز، خرما، تخم مرغ،غذاهای چرب یا پروتیینی با کالری بالا و...
  3. ۳. خوردن موادی که شهوت را کم می کنند، مانند: آبلیمو، کافور، سرکه(که مالیدن آن به بدن هم موثر است) و…
  4. ۴. 

    کنترل چشم از نگاه به نامحرم و ندیدن صحنه های حرام یا تحریک کننده، مانند: فیلم، عکس و...

  5. ۵. اجتناب از خوردن غذاها و لقمه های حرام و استفاده از غذای حلال و پاک.
  6. ۶. با وضو بودن که باعث دور شدن از وسوسه شیاطین می شود.
  7. ۷. ورزش کردن و فعالیت بدنی و دوری از تنبلی و تن پروری.
  8. ۸. مطالعه و مشغول کردن فکر و اندیشه خود به کار و فعالیت و دوری از بیکاری و رها کردن فکر و اندیشه به سمت افکار و تخیلات نادرست.
  9. ۹. دعا و زیاد  استغفار کردن و... .

بهر حال خود ارضایی افزون بر حرمت شرعی، عواقب بسیار وخیم و مخرب برای سلامتی فرد مبتلا به این مرض در بردارد. پس با خدای خود عهد کنید که به این کار زشت و پلید بازگشت نکنید و در مقابل به تفریحات سالم بخ خصوص ورزش اهتمام ورزید.

توصیه می شود در اولین فرصت مناسب، مقدمات ازدواج را فراهم کنید واقدام به ازدواج کنید.

بد و بدتر؟!

لازم است به یک نکته مهم اشاره کنیم و آن اینکه بعضی افراد گمان می کنند استمناء و خودارضایی راهی برای مبتلا نشدن به رفتارهای پر خطرتر و پر مفسده تری مانند رابطه نامشروع است، و اگر فردی خود را مخیر بین آلودگی به زنا یا لواط و یا خودارضایی ببیند خیال می کنند بهتر است خودارضایی کند و بین بد و بدتر بد را برگزیند. و به خیال این که این از چاله به چاه می افتند شاید هم از چاه به دره! یک راه حل محسوب می شود!

اتفاقاً همین سؤال از برخی مراجع هم شده که اگر خودارضایی مانع آلوده شدن به گناهان بزرگ تر است می توان از باب دفع افسد به فاسد آن را انجام داد؟ ایشان پاسخ دادند: «برای ترک یک گناه نمی توان به گناه دیگری پناه برد».

ما نمی گوییم!

جالب این جاست که نظیر همین سؤال از معصومین علیهم السلام هم شده و سائل تلاش کرده به نوعی کوچک بودن گناه استمناء را در برابر زنا از زبان امام صادق(ع) تایید کند که حضرت از بیان این مطلب خودداری فرمودند. بد نیست برخی از این روایت را مرور کنیم.

از امام صادق(ع) در مورد استمناء پرسیدند حضرت فرمودند: گناه بزرگی است که خداوند در قرآن از آن نهی فرموده است. استمناء کننده مثل این است که با خودش نکاح(زنا) کرده باشد. اگر کسی را که چنین کاری می کند بشناسم با او هم غذا نخواهم شد.(وسائل الشیعه، ح18،ص575)

راوی از امام پرسید: گناه زنا بزرگ تر است یا استمناء؟ حضرت فرمودند:استمناء گناه بزرگی است.(شهید دستغیب، گناهان کبیره، ح2، ص331)

امام صادق در جای دیگر فرمودند: «خداوند با نظر رحمت به استمناء کننده نمی نگرد.(وسائل الشیعه، ح14، ص268. ) و رسول خدا نیز: هر کس شهوتش را با دست دفع کند مورد لعنت و نفرت خداوند است.( مستدرک، کتاب النکاح، ص570)

به علاوه در برخی روایات دیگر این عمل فاحشه و حتی نوعی زنا خوانده شده. در نتیجه سادگی است که فردی گناه این عمل را خفیف و سبک بشمارد. به علاوه اصولاً از نظر علمای اخلاق گناهی به نام صغیره وجود ندارد و همه گناهان کبیره هستند و همچنین مشکل خطرناکی که در گناه خودارضایی وجود دارد آن است که فرد آن را کم ارزش تلقی کرده نسبت به انجام آن بی تفاوت می شود و همچنین به انجام آن اعتیاد پیدا می کند که خود این اصرار بر گناه و کم اهمیت تلقی کردن آن بسیار خطرناک است.

نصیحت های دشمن

متأسفانه در سال های اخیر در فضای اینترنت و فضاهای مشابه تلاش زیادی شده که خودارضایی عملی کاملاً طبیعی، انسانی و قابل قبول تلقی شود حتی برخی مراکز پزشکی غربی و متأسفانه مقلدین داخلی آنها تأکید می کنند که برای خودارضایی هیچ ضرر شناخته شده ای به اثبات نرسیده است.

از طرفی برای درمان برخی فشارهای روحی و رواین مانند استرس و... انجام این عمل زشت را مفید دانسته جوانان را به انجام آن تشویق می کنند و دید و شنیده شده برخی افراد در داخل کشور هم کورکورانه همین شیوه را برای درمان برخی بیماران توصیه می کنند. در حالی که:

اولاً: یک انسان مؤمن و معتقد به خدا و دین، معیار و مبنای رفتارهایش را تنها ضرر جسمی نمی داند تا اگر عملی برای جسمش ضرر نداشت پس جایز و حتی مفید باشد بلکه مبنا در کنار رعایت سلامت جسم، ضررهای خاص روحی و معنوی و اخروی است و یقیناً دیدگاه فردی که برای اصول و مبانی دینی اسلام ارزشی قائل نیست هیچ اعتبار و ارزشی نخواهد داشت.

ثانیا: برخی کارشناسان و محققان غربی هم برای برخی از امراض توصیه کرده اند. باید بدانیم ما مسلمانیم و از قانون اسلام و شریعت اسلام باید تبعیت کرد. در هر صورت اگر همه عالم و آدم تأکید کنند که این عمل بسیار خوب و مفید است اما برای یک مسلمان معتقد کلام امام صادق حجت است که فرمود: «خداوند با نظر رحمت به چنین فردی نمی نگرد.» و دوری از رحمت خدا به دنبال دارد.

به خدا نمی دانستیم!

اما تکلیف جوانانی که به خاطر یک اشتباه یا یک دوستی نامناسب با این عمل زشت آشنا شده و به آن مبتلا شده اند چیست. باید فورا توبه نموده و دست از این عمل زشت بردارند. اراده و ایمان خود را تقویت نمایند.

کلام آخر اینکه، هر چند ازدواج بهترین راه کار برای جلوگیری از انحرافات جنسی معرفی می شود اما یقین بدانید که اگر انسان به دنبال تقوا و تهذیب نفس نباشد حتی پس از ازدواج هم گرفتار انواع آلودگی های جنسی خواهد بود.

این را عرض کردیم تا جوانی که زمینه ازدواج ندارد از خدا شاکی نباشد که چرا چنین حکم دشواری را برای او قرار داده در حالی که امکان ازدواج را برایش فراهم نکرده است؛ مطمئن باشید تقویت اراده و قدرت تسلط بر تمایلات نفسانی و مبارزه با این دشمن درونی که جنگ بزرگ و جهاد اکبر خوانده شده مهم ترین راهکار رسیدن به آرامش و تعادل و رستگاری است و الّا افرادی یافت می شوند که انحرافات جنسی آنها پس از ازدواج استمرار داشته است.

تنها این را بدانید که هزاران نفر با توکل به خدا و توسل به اولیاء او و تلاش و اراده از این آلودگی به کلی فاصله گرفتند و از طوفان شهوت و آلودگی به گناه پا بر ساحل تقوا و آرامش و پاکی گذاشتند. جوانی می گفت: چندین سال مبتلا به خودارضایی بودم و نمی توانستم آن را ترک کنم تا اینکه از فردی شنیدم که می گفت: «هر دست انسان 5 انگشت دارد به نشانه 5 تن آل عبا و 14 بند دارد به نشانه 14 معصوم» با شنیدن این تشبیه خیلی گریه کردم و با خود گفتم این دست من که نعمت خدا و نشانه و تذکر اولیاء اوست چرا باید در راه گناه به کار برود و با همین تلنگر به خود، خودارضایی را رها کردم.

می بینید که با یک دست هم می توان کارهای بزرگی انجام داد.

«به امید پاکی و سربلندی همه جوانان وطن»

  • بازرگان

استمناء

خود ارضایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم