قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

حرف مفت نتانیاهو !!!!

چهارشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۰۴:۳۸ ق.ظ
گزارش کیهان از نمایش مضحک در کنگره آمریکا

حرف مفت نتانیاهو برای ذوق‌زدگان گران تمام شد

سخنرانی مضحک و نمایشی نتانیاهو در کنگره آمریکا چنان غیرحرفه ای بود که پرده از جنگ زرگری تل آویو- واشنگتن برداشت و موجب روسیاهی ذوق زدگان توافق ژنو شد.

بالاخره پس از هفته ها جار و‌جنجال درباره سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا درباره مذاکرات هسته ای با ایران و هشدار نسبت به عواقب احتمالی آن، این سخنرانی انجام شد. ماه ها آمریکایی ها با نمایش تقابل و کشمکش کاخ سفید-کنگره می خواستند امتیازات مورد نظر خود را در مذاکرات هسته ای به دست بیاورند که با هوشمندی و ایستادگی جمهوری اسلامی این موضوع به نتیجه دلخواه واشنگتن منجر نشد. پس از این شکست، نتانیاهو ماموریت یافت تا جای کنگره را در این نمایش بگیرد و دوقطبی دروغین و جدید آمریکا-اسرائیل را عرضه کند. این نمایش از هفته ها قبل با تبلیغات گسترده درباره سخنرانی وی در کنگره آمریکا آغاز شد و دیروز در حالی پایان یافت که نخست وزیر رژیم صهیونیستی چیزی جز حرف مفت نزد!
حرف های مفت نتانیاهو در کنگره اگر چه موجب تمسخر رسانه های حتی غربی قرار گرفت اما برای برخی ذوق‌زدگان توافق ژنو گران تمام شد چرا که مشخص شد شعار صهیونیست ها مبنی بر مخالفت با مذاکرات و توافق چیزی جز یک توهم نیست و درد آنها نه فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی، که ماهیت و اصل این نظام است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی سخنان خود را با تقدیر و تشکر از آمریکا و تاکید بر پیوند عمیق و ناگسستنی دو طرف آغاز کرد و گفت: مهم نیست که کدام طرف قرار داریم چون شما در کنار اسرائیل ایستاده‌اید و روابط آمریکا و اسرائیل همواره فراتر از سیاست‌ها بوده است.
وی اضافه کرد: ما از تمام کارهایی که اوباما برای اسرائیل انجام داده تشکر می‌کنیم و  اوباما هنگام حملات حماس و تهدید سفارت اسرائیل در قاهره از ما حمایت کرد. از حمایت کنگره از سپر دفاع موشکی گنبد آهنین قدردانی می‌کنیم.
نخست وزیر رژیم کودک کش اسرائیل در ادامه ایران را به حمایت از تروریسم در منطقه و جهان متهم کرد و هشدار داد جمهوری اسلامی در پی دستیابی به سلاح اتمی است. البته برخلاف دفعات پیشین، این بار نتانیاهو زمانی برای این ادعای خود تعیین نکرد!
یکی از نکات قابل تامل این سخنرانی اشاره وی به زمان توافق ادعایی بود که پرده از اهداف مشترک آمریکا و اسرائیل در این زمینه برمی دارد و آشکار می کند نگاه آنان به مذاکره و توافق با ایران بسیار فراتر از فعالیت هسته ای و مسائل فنی است. نتانیاهو گفت: گمان نمی کنم در پایان دوره ده ساله این توافق، حکومت ایران حکومت بهتری شده باشد.
در حالی که بارها عنوان شده هدف غربی ها از این مذاکرات مسائل فنی نیست و درکل موضوع هسته ای بهانه ای بیش نیست، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در همین رابطه، گستاخانه سه شرط برای توافق با ایران تعیین کرد: قبل از رفع تحریم ها باید ایران سه کار بکند: اول تهاجم به همسایگان خود را متوقف کند، دوم از تروریسم در دنیا حمایت نکند، سوم باید تهدید به نابودی اسرائیل را متوقف کند.
نتانیاهو مدعی شد اگر ایران می‌خواهد مانند یک کشور عادی با آن رفتار شود، باید مانند یک کشور عادی برخورد کند.
وی در ادامه ادعاهای خود گفت: نباید از تهدید ایران مبنی بر ترک میز مذاکرات ترسید چرا که آنها به آن نیاز داشته و بازمی گردند. وی هدف خود از مخالفت با آنچه توافق بد می خواند را دستیابی به توافقی خوب با ایران توصیف کرد.
نتانیاهو در پایان این نمایش گفت: حتی اگر اسرائیل مجبور شود به تنهایی بایستد، به تنهایی خواهد ایستاد. اما می دانم که آمریکا در کنار اسرائیل خواهد ایستاد و از اسرائیل حمایت خواهد کرد.
اوباما: نتانیاهو صادق است!
روز گذشته و پیش از سخنرانی نتانیاهو، رئیس جمهور آمریکا آب پاکی را به روی دست ذوق زدگان داخلی ریخت و ضمن رد دوقطبی اوباما-نتانیاهو در زمینه توافق ژنو، تاکید کرد که اسرائیل و آمریکا اهداف مشترکی دارند.
این در حالی است که هاشمی رفسنجانی دیروز در همایش ملی الگوی توسعه پایدار و متوازن منطقه‌ای گفت: دلواپسان با نتانیاهو همنوا شده‌اند!
ذوق زدگی و ساده انگاری برخی در داخل کشور درخصوص «ایجاد دوقطبی اوباما-نتانیاهو» در کنار ادعای «همنوایی منتقدان مذاکرات هسته ای با نخست وزیر رژیم صهیونیستی» در حالی است که روز گذشته، رئیس جمهور آمریکا آب پاکی را به روی دست این عده ریخت و تاکید کرد که آمریکا با اسرائیل هدف مشترک دارد و اظهارات ضد ایرانی نتانیاهو صادقانه است!
«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا که در کاخ سفید با خبرگزاری «رویترز» گفت‌وگو می‌کرد از برنامه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی برای سخنرانی در کنگره آمریکا انتقاد کرد ولی در عین حال تاکید کرد که این اقدام اثر «مخرب دائمی» بر روابط آمریکا و اسرائیل ندارد.
اوباما همچنین درخصوص مواضع نخست‌وزیر اسرائیل در قبال مذاکرات هسته‌ای انتقاد کرد و گفت: در مورد نحوه حل مسئله‌ هسته‌ای، با نتانیاهو «اختلاف نظر اساسی» دارم.
وی در ادامه گفت: « اظهارات نتانیاهو در مورد توافق ژنو اشتباه بود؛ اینکه این یک توافق بد است، اینکه در نتیجه آن ایران در اثر تخفیف تحریمی، 50 میلیارد دلار به دست می‌آورد، اینکه ایران به توافق پایبند نمی‌ماند. اما هیچ‌کدام از آن‌ها به واقعیت نپیوست.»
به گزارش فارس،رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: هدفمان با اسرائیل یکی است، ولیکن در روش اختلاف داریم.
وی در ادامه مدعی شد: نخست‌وزیر نتانیاهو در نگرانی‌هایش در مورد ایران، صادق است.با توجه به سابقه ایران و فعالیت‌های به شدت تفرقه افکنانه و خطرناک این رژیم در منطقه، می‌توان نگرانی‌های اسرائیل در مورد ایران را درک کرد.رژیم ایران سابقه حمایت از تروریسم دارد.
اوباما با اشاره به لغو دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت:  تنها دلیل من برای عدم دیدار با نتانیاهو، نزدیک بودن به زمان انتخابات داخلی اسرائیل است. چون ممکن است این شائبه به وجود آید  که ما داریم جانبداری می‌کنیم. رویکرد ما این است که، فکر می‌کنیم اینکه نخست‌وزیر هر کشوری چند هفته مانده به انتخاباتشان بیاید و در کنگره ما سخنرانی کند، اقدامی نادرست است. چراکه آنوقت اینطور به نظر می‌آید که ما داریم جانبداری می‌کنیم.
کیهان روز گذشته نیز در گزارش خبری با اشاره به جنگ زرگری اوباما و نتانیاهو تاکید کرد: این ترفند با هدف ایجاد اشتباه محاسباتی در تیم مذاکره‌کننده کشورمان انجام شده است.
محدودیت 10 ساله
 فعالیت هسته ای
رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفت: ایران باید برای رسیدن به توافق نهایی دست‌کم 10 سال فعالیت هسته‌ای خود را محدود کند.
وی ادامه داد: سوال این است: اگر ما واقعا داریم یک توافق را نهایی می‌کنیم، چرا منتظر نمانیم و نبینیم که آیا واقعا توافقی حاصل می‌شود یا نه؟ آیا ایران مفادی را که ما اعلام کرده‌ایم، می‌پذیرد؟ اگر ایران مفادی را بپذیرد که یک زمان گریز یک ساله را برای مدت 10 سال یا بیشتر، تضمین کند، و در طول آن دوره ما بدانیم که ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای نیست، با توجه به بازرسی‌هایی که داریم و اطمینان خواهیم یافت که ایران برنامه مخفی ندارد، آنوقت چرا نباید این توافق را بپذیریم، در حالی که می‌دانیم جایگزین‌ها، چه تحریم باشد و چه اقدام نظامی، اطمینان بیشتری در مورد مسئله ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران به ما نمی‌دهد.

اوباما افزود: در حقیقت، اگر ایران بپذیرد که برنامه هسته‌ای خود را به تعداد سال دو رقمی، در همین سطحی که الان هست نگه دارد، یعنی در اصل با بازگرداندن بخش‌هایی از آن به عقب موافقت کند، اگر به این برسیم و راهی هم برای راستی‌آزمایی آن بیابیم، دیگر هیچ روشی برای آنکه به اطمینان بیشتری برسیم مبنی بر اینکه آن‌ها یک سلاح هسته‌ای نخواهند داشت،‌ وجود نخواهد داشت.
 بازرسی‌ها، از تحریم و حمله نظامی هم  موثرتر است
اوباما در ادامه به انتقاد از طرح گروهی از سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه برای تصویب تحریم‌های مشروط علیه ایران پرداخت و گفت: چنین کاری، مذاکرات هسته‌ای را تضعیف می‌کند.
وی افزود: «صراحتا می‌گویم، من بیش از آن که نگران اظهارات نخست‌وزیر نتانیاهو باشم، از اقدامات کنگره که ممکن است مذاکرات را پیش از به سرانجام رسیدن، تضعیف کند، نگرانم.»
وی افزود: «مشخص شد که در واقع در این مدت، ایران برنامه خود را پیش نبرده است. از بسیاری جهات هم عناصر برنامه خود را به عقب بازگردانده است.»
هرچند پس از دور قبلی مذاکرات هسته‌ای که هفته گذشته در ژنو برگزار شد، بسیاری از بروز پیشرفت در مذاکرات خبر دادند، اما اوباما در مصاحبه خود، گفت: هنوز اختلاف نظرهای جدی میان طرفین وجود دارد و در پیش‌بینی یک سال قبل وی مبنی بر احتمال 50درصدی حصول توافق، تغییر چندانی صورت نگرفته است.
رئیس‌جمهور آمریکا در این مورد گفت: «من می‌گویم که هنوز هم احتمالا شانس اینکه ایرانی‌ها به «آری» نرسند، بیشتر است، اما منصفانه است که بگوییم آن‌ها در مذاکرات جدیت به خرج داده‌اند و به هر حال در داخل ایران هم مباحث سیاسی خودشان را دارند. در مقایسه با سه یا پنج ماه قبل، الان احتمال اینکه بتوانیم به توافق برسیم، بیشتر است. اما هنوز هم شکاف‌های بزرگی وجود دارد که باید پر شود.»
اوباما در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: یک مسئله مهم این است که آیا ایران با بازرسی‌های سخت از برنامه خود موافقت می‌کند یا نه.
وی در این مورد گفت: «اما اگر آن‌ها با این کار موافقت کنند، این از هر اقدام نظامی‌ای که ما بخواهیم انجام دهیم یا اسرائیلی‌ها بخواهند انجام دهند، موثرتر خواهد بود. اثر آن از تحریم‌ها هم به مراتب اثرگذارتر خواهد بود.»
 اذعان به پیشرفت ایران در دوران تحریم
رئیس جمهور آمریکا با اذعان به پیشرفت ایران با وجود تحریم‌ها گفت: در سرتاسر جهان هیچ کارشناسی وجود ندارد که جدا تصور کند که با افزایش تحریم‌ها، ایران برنامه هسته‌ای خود را کنار می‌گذارد.
وی تصریح کرد: در طول دوران یک دهه‌ای که ما تحریم‌ها را اعمال کردیم، ایران در پاسخ به تحریم از حدود 300 یا چند صد سانتریفیوژ، به ده‌ها هزار سانتریفیوژ رسید.
 ظریف: طرف مقابل راهی جز مذاکره ندارد
به گزارش فارس،«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات باراک اوباما درباره برنامه هسته‌ای ایران و در پاسخ به سوال خبرنگاران در سوئیس گفت: سخنان آقاى اوباما به روشنى نشان دهنده این واقعیت است که ایالات متحده آمریکا که درطول چند دهه گذشته تهدیدهاى مستقیم و غیر مستقیم نظامى و تحریم‌هاى ظالمانه و غیرقانونى متعددى را علیه جمهورى اسلامى ایران اعمال داشته، به این نتیجه رسیده که سیاست تهدید و تحریم، سیاستى شکست خورده است و این گونه اقدامات قادر به مقابله با عزم راسخ و همت بلند ملت ایران در دستیابى به فناورى صلح آمیز هسته‌اى و پیشرفت در زمینه بهره بردارى از آن، نبوده و نخواهدبود.
ظریف افزود: روشن است که مواضع آقاى اوباما براى جلب افکار عمومى آمریکا و مقابله با تبلیغات نخست وزیر رژیم صهیونیستى و سایر مخالفین تندرو مذاکرات و درقالب کلمات و عبارات غیرقابل قبول و تهدیدآمیز مطرح شده است.
وى گفت: جمهورى اسلامى ایران با صداقت وارد مذاکره شده و تا دستیابى به حقوق هسته‌اى مردم ایران به این مذاکرات ادامه خواهد داد و تسلیم زیاده خواهی‌ها و مواضع غیرمنطقى طرف مقابل نخواهد شد.
وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: این دوره از مذاکرات هسته ای فرصت مناسبی است تا دو وزیر درباره موضوعات سیاسی به ویژه نحوه رفع فوری تحریم ها گفت‌ وگو کنند.
ظریف همچنین در مصاحبه با «سی ان ان» در واکنش به برنامه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌ صهیونیستی برای سخنرانی در کنگره آمریکا گفت: وی به دنبال ایجاد «تنش و درگیری» است اما فکر نمی‌کنم که بتواند چنین کند.
ظریف در پاسخ به این سوال که آیا سخنرانی نتانیاهو در کنگره بر مذاکرات هسته‌ای تأثیر می‌گذارد، گفت: بله او تلاش می‌کند که بر مذاکرات هسته‌ای تأثیر بگذارد اما من فکر نمی‌کنم که تلاش برای ایجاد تنش و درگیری به کسی کمک کند.
دومین روز مذاکرات هسته‌ای در سوئیس
در ادامه رایزنی‌های هسته‌ای که از روز دوشنبه در شهر مونتروی سوئیس در حال برگزاری است،دیروز(سه شنبه)«سید عباس عراقچی»، «مجید تخت روانچی» و «وندی شرمن» معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا به همراه «هلگا اشمیت» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شهر مونتروی سوئیس در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به رایزنی و گفت‌وگو پرداختند.
همچنین «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا نیز روز گذشته (سه شنبه) در دو نوبت صبح و عصر درباره مباحث فنی برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند. صالحی و مونیز عصر روز دوشنبه نیز به صورت دوجانبه گفت‌وگو کرده بودند.
به گزارش فارس، سومین دور رایزنی‌های ظریف و کری در شهر مونترو نیز عصر دیروز (سه شنبه) برگزار شد. ظریف و کری دوشنبه شب به مدت 2 ساعت و نیم و صبح سه شنبه نیز دو ساعت و نیم (مجموعا 5 ساعت) به همراه صالحی، مونیز، معاونانشان و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به رایزنی در راستای رفع اختلافات موجود بر سر توافقنامه جامع هسته‌ای که عمده‌ترین آن موضوع رفع تحریم‌ها بود، پرداختند.

  • بازرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم