قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

گاهی اوقات انسان با فردی محتضری مواجه می شود که در لحظات بسیار سخت و حساس احتضار و جان دادن و مردن است و شدیداً نیاز به کمک دارد اما اطرافیان او نمی دانند که چه کاری بکنند که جان دادن برا ی او آسان و راحت باشد و در لحظه حساس  و وحشتناک رحمت و عنایت خداوند متعال را جلب نماید.

برای یک مسلمان برازنده نیست از کمک به پدر و مادر و یا دوست و همسایه خویش عاجزو غافل باشد  در آن لحظه حساس کاری انجام ندهد .

 در باره ی شخص محتضر یک وظیفه ی واجب و چند وظیفه ی مستحب داریم .

وظیفه ی واجب آن است که شخص محتضر را رو به قبله نماییم .این کار بر هر مسلمانی واجب است البته اگر کسی او را رو به قبله کند از دیگران ساقط می شود یعنی واجب کفایی است . باید طوری او را به پشت بخوابانیم که کف پاهای او به سمت قبله باشد . البته اگر در جایی که این کار امکان پذیر نبود امر ساقط می شود  .

در روایتی از پیامبر اکرم (ص) فلسفه ی این کار بیان شده است . ایشان فرمود اگر کسی را اینگونه رو به قبله کنید دائم تا زمان قبض روح ملائک الهی و خود خداوند با رحمت خود به او توجه می فرمایند . اعمال مستحبی نیز وجود دارد که اولین آن تلقین است . باید توجه داشته باشیم که شخص محتضر به قدری سرگردان و متحیر است که چه بسا اسم خود را نیز به یاد  نیآورد .

لذا در روایات متعدد آمده که به فرد محتضر شهادتین را به او تلقین نمایید به این صورت که در کنار او نشسته و آرام آرام " نه با داد و بیداد و دعوا"به او بگویید ، بگو "لااله الا الله " ، خدا یکی است . اسم پیامبر را ببر و بگو "محمد رسول الله ". امام اول خود را بگو ، امیرالمومنین علی (علیه السلام).

پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم)فرمودند : این عمل تلقین را انجام دهید و حرف های پراکنده نگویید و سپس فرمود: اگر به این صورت تلقین کنید آن کسی که بر زبان او این کلمات باشد و با اینها از دنیا برود داخل بهشت می شود .

البته معلوم است که از روی اعتقاد این کلمات را بگوید و طوطی وار بیان نکند .

دومین مورد  تلقین دعای " لا اله الا الله الحلیم الکریم ، لااله الا الله العلی العظیم ، سبحان الله الرب السموات و... در رساله ها به این بخش رجوع بفرمایید . این دعای خود مرور اعتقادات توحیدی است . این را آرام آرام بخوانید که شخص محتضر به دنبال شما بخواند .

امیرالمومنین امام (علیه السلام)بر بالین هر محتضری که می رفتند و این دعا را می خواندند می فرمودند که دیگر ترسی نیست .

سومین نکته ای که توصیه شده قرائت قرآن ، خصوصاً آیت الکرسی ، سوره ی یس و صافات است . درروایات داریم سوره یس را که می خوانید ملائک رحمت نازل می شوند . سوره صافات را که می خوانید وسوسه های شیطان دفع می شود . اینها آثار این سوره ها است که در آن هنگام خیلی مهم است

چهارمین چیزی که ما به آن توصیه شده القاء امید است . خوف و رجاء و بیم و امید یک مومن تا وقتی که زنده است باید مساوی باشد . یعنی هم از عذاب و عقاب خداوند متعال  بترسد و هم به رحمت خداوند  امیداور باشد . اما در روایات متعدد داریم که هنگام مرگ باید فقط امیدوار باشد .

لذا به شخصی که در حال احتضار است رحمت و رافت خدا را القا کنید . اهل بیت(ع)  به توکمک می دهند و جایی می روی که به استقبال تو می آیند . در روایات است که رحمت خدا در آخرت به گونه ای است که حتی ابلیس هم به آن طمع می کند .

ابلیسی که گناه اولین و آخرین به عهده ی او است وقتی رحمت خدا را می بیند می گوید شاید ما را هم ببخشند .

باید این رحمت را با خواندن آیات و روایات به محتضر القاء کرد و اگر هم بلد نبودیم  بگوییم که لطف خداوند متعال بی نهایت است ، گناه ما محدود است اما رحمت او نامحدود است .

لطف خدا بیشتر از جرم ماست       نکته ی سربسته چه گویی خموش
  • بازرگان

مرگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم