قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

خطاهای خطر آفرین در رانندگی را بشناسیم !!!

جمعه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۰۳:۱۲ ب.ظ

ایام نوروز فرصتی برای سفر و بهره مندی از جاذبه‌های معنوی، طبیعی و گردشگری می باشد نکته مهم این است که با کاهش سرعت در سفر می توان از جاذبه‌های مسیر نیز بهره مند شد اما متاسفانه برخی بر سرعت بیش از حد و ایجاد حادثه، سفر را برای خود و دیگران تلخ می کنند.

  با توجه به فرا رسیدن سال جدید در چند روز آینده سرهنگ اردشیر جمشیدی راد رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم با تاکید بر ضرورت توجه به مقررات به خصوص در ایام نوروز متناسب با افزایش سفرهای جاده ای به تشریح خطاهای بزرگ و خطر آفرین توسط رانندگان پرداخت.

به گفته سرهنگ جمشیدی راد این خطاهای بزرگ مشتمل است بر:

**سرعت غیرمجاز

ایام نوروز فرصتی برای سفر و بهره مندی از جاذبه‌های معنوی، طبیعی و گردشگری می باشد نکته مهم این است که با کاهش سرعت در سفر می توان از جاذبه‌های مسیر نیز بهره مند شد اما متاسفانه برخی بر سرعت بیش از حد و ایجاد حادثه، سفر را برای خود و دیگران تلخ می کنند.

فراموش نکنیم شایع ترین و مهم ترین عامل تصادفات جاده‌ای و مرگ و میر سرعت زیاد است که احتمال انحراف و واژگونی خودرو را رقم می زند.

**سبقت غیر مجاز

سبقت غیر مجاز نیز همچون گاه درصد بالایی از علت تصادفات را به خود اختصاص می‌دهد عدم توجه به صبر و شکیبایی موجب می شود افراد در حین رانندگی با سبقت غیر مجاز جان خود را به خطر بیندازند.

**خواب آلودگی

در طول سفر باید زمانی را برای استراحت و تجدید قوا اختصاص داد همچنین از مصرف مواد و دارویی که هوشیاری را کاهش می دهد باید اجتناب کرد در این زمینه تدابیری با ایجاد استراحتگاهها و مجتمع‌های رفاهی برای استراحت مسافران در طول جاده در نظر گرفته شده است اما متاسفانه برخی از رانندگان با وجود خستگی و خواب آلودگی به رانندگی ادامه می دهند و جان خود را به مخاطره می اندازند.

خواب آلودگی از عوامل تاثیر گذار در وقوع تصادفات جاده‌ای است که هر ساله قربانیان زیادی را در سطح جهان می گیرد برای داشتن نوروزی خاطره انگیز بهتر است متناسب با توان به رانندگی بپردازیم و در هنگام خواب آلودگی از حرکت در مسیر جاده اجتناب نمائیم.

**بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی و علائم‌ها در جاده

اگر رانندگان عزیز توجه داشته باشند که همیشه خطر در کمین است و بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی چه میزان می تواند این خطرات را افزایش دهد قطعاً عنایت بیشتری به تابلوها و مقررات راهنمایی و رانندگی در طول سفر خواهند داشت.

**بی احتیاطی

همان میزان که رانندگی به تخصص نیاز دارد به احتیاط و دقت و توجه نیازمند است گاه بی احتیاطی و بی توجهی به اهمیت دقت و تمرکز کافی در رانندگی حادثه ساز می‌گردد.

**نبستن کمربند

تصادف و برخورد با شیشه در هنگام حادثه به خصوص در زمان واژگونی خودرو می تواند صدمات جدی به سر وارد نماید از این رو نبستن کمربند یکی از خطاهای مهم در حین رانندگی است که آمار بالایی را در سوانح به خود اختصاص می دهد.

**استفاده از تلفن همراه

استفاده از تلفن همراه و مکالمه در حین مسیر موجب کاهش دقت و بی توجهی به تابلوها و علائم می‌شود از این رو رانندگان برای حفظ ایمنی در جاده از هر گونه مکالمه با تلفن حتی به مدت کوتاه نیز خودداری نمایند.

**خوردن و آشامیدن

خوردن و آشامیدن حین رانندگی نیز در کاهش تمرکز و دقت موثر است در این زمینه اطرافیان به هیچ عنوان در حین سفر فرد راننده را به خوردن و آشامیدن دعوت نکنند البته برخی از رانندگان خوردن و آشامیدن در حین رانندگی را وسیله‌ای جهت جلوگیری از خواب آلودگی می دانند که این امر اشتباهی بزرگ در رانندگی به شمار می رود.

**گفت و گو و صحبت کردن

گفت و گو و صحبت کرن نقش مهمی در حواس پرتی و کاهش دقت دارد اگر رانندگان قبل از سفر استراحت کافی داشته باشند و ساعت‌های متمادی به رانندگی نپرداخته باشند دلیلی وجود ندارد تا با گفت‌وگو و صحبت کردن در طول راه مانع از خواب آلودگی شوند چراکه برخی در توجیه صحبت کردن آن را عاملی در جهت حفظ بیداری در حین رانندگی می‌دانند در حالی که مکالمه نقش مهمی در کاهش دقت نظر رانندگان دارد.

**عصبانیت در حین رانندگی

خشم و عصبانیت، دقت و تفکر را کاهش می‌دهد و در حین رانندگی موجب از دست دادن کنترل خواهد شد و می تواند به حوادث ناگواری ختم گردد.

**بی توجهی به ایرادات خودرو

قبل از آغاز سفر باید حتی کوچکترین ایرادات خودرو را رفع کرد مسافرت بدون توجه به ایرادات فنی خودرو واقعا حادثه آفرین است.

**عدم رعایت فاصله با خودروهای جلو

عدم رعایت فاصله مجاز و مناسب با خودروهای جلویی در طول سفر می تواند حادثه ساز باشد از این رو رانندگان توجه داشته باشند در هر شرایطی برای کنترل بهتر خودرو و جلوگیری از تصادف به فاصله مورد نیاز با خودروهای دیگر توجه داشته باشند.

**نشاندن کودکان در صندلی جلوی خودرو

نشاندن کودکان و فرزندان دلبند در جلوی خودرو از جمله خطاهای بزرگ و حادثه آفرین است به یاد داشته باشیم که این عزیزان سرمایه های مهمی در زندگی هستند و نباید با بی توجهی به سلامت شان با نشاندن در جلوی خودرو ها موجب رقم خوردن حوادث تلخ شویم.
  • بازرگان

حواس پرتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم