قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

استرس و فراموشی مطالب درسی !!!

سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۰۲ ق.ظ
آیا استرس سر جلسه امتحان باعث افزایش فراموشى مطالب درسی مى شود؟

جواب این سوال،اجمالا مثبت است دراین مورد مى توانید به کتاب هاى روانشناسى یادگیرى مراجعه کنید؛ البته بروز استرس در سر جلسه امتحان مى تواند دلایل متعددى داشته باشد باوجود این، هر چند به دلیل اینکه اطلاعاتى از شرایط شما نداریم نمى توان درباره مشکل فوق وعلت اصلى آن و راهکارهاى مقابله با آن اظهار نظر قطعى کرد و براى این منظور به اطلاعات بیشتر و دقیق ترى نیازمند است و اگر در مشاوره حضورى به بررسى مفصل تر آن پرداخته شود، بهتر خواهد بود ولى در عین حال بطور کلى توجه به این نکات در کاهش استرس امتحان بسیار موثر است :

1. حتى المقدور از روش آزمون و امتحان هر یک از اساتید اطلاع دقیق ترى پیدا کنید چون هر یک از اساتید روش خاص خود را در طرح سؤال و نمره گذارى و بارم بندى و میزان توجه به جزئیات یا مطالب کلى و... دارند. در آن صورت بهتر مى توانید خود را براى امتحان آماده نمایید.
2. سعى کنید آخرین یا از آخرین افرادى باشید که اوراق امتحانى خود را به مسؤولین برگزارى امتحان تحویل مى دهند، باشید و هیچ شتابى در ترک جلسه امتحان نداشته باشید.
3. پس از پاسخ دادن به سؤالات، حتما بار دیگر پاسخ هاى خود را کنترل کنید و از صحت و سقم آنها و دقت کافى به پاسخ ها اطمینان حاصل نمایید.
4. هنگام مطالعه مطالب، جزوه و کتاب هاى درسى به نکات جزیى بیشتر توجه کنید.
5. حتى المقدور قبل از امتحان و پس از یک بار دوره کردن کتاب یا جزوه، با یکى از دوستان دقیق و نکته سنج خود مطالب را براى یکدیگر بازگو کنید تا مطمئن شوید که تمام ریز مطالب را خوانده اید و یاد گرفته اید.

  • بازرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم