قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

امتحان ورودی حوزه علمیه !!!

سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۱۵ ق.ظ
من برای امتحان ورودی حوزه علمیه ثبت نام کردم و حدودا یک ماه دیگر امتحانش شروع میشه، و با توجه به وقتی که دارم چه کار کنم شهر مقدس قم قبول بشم چون خیلی دوست دارم قم قبول بشم، خواهشا کمکم کنید که قبول بشم.

پاسخ :
خوشحالیم بار دیگر شما مخاطب ما هستید امیدواریم راهنمای خوبی در رابطه با این موضوع برای شما باشیم. همانطور که در این سالها تجربه نموده اید موفقیت در تحصیل برآیند عوامل چندى به شرح زیر است:
1. میزان تلاش و کوشش، به گونه‏اى که بر اساس برنامه‏اى منظم صورت گیرد و نتیجه چنین تلاشى، متناسب، با میزان صرف وقت باشد. به طور مسلم کوشش‏هاى منظم و پیگیر در تسلط به موضوع درس، نقش مؤثرى ایفا مى‏نماید.
2. انگیزه و علاقه، که عاملى درونى است و با روشن شدن هدف درس، بستگى و ارتباط مستقیم دارد.سعی نمایید علاقه خود را به حوزه بالا ببرید نگاه به افراد موفق در این رشته،صحبت با اساتید این رشته و ... می تواند در ایجاد علاقه به شما کمک نماید.
3. تجربیات قبلى، که مفهوم دقیق آن، برخوردارى از آزمونی است که قبلا در آن شرکت نموده اید سعی نماید با توجه به نوع سوالات آن روش مطالعه خود را انتخاب نمایید.
4. تمرکز و دقت به گونه‏اى که ذهن با تمام توانایى و قدرت جذب اطلاعات علمى در حوزه درس مورد نظر فعال باشد.اجازه ندهید افکار مزاحم هنگام مطالعه ذهنتان را درگیر نماید.
5.بهره‏گیرى از تلقین مثبت، چنان‏چه تحت تأثیر افکار منفى قرار گیرید و در مقطعى از دوران تحصیل، باور کنید که فردى ناموفق و بیهوده هستید، عملاً رفتار و کردار شما متأثر از چنین وضعى خواهد شد و نتیجه مطلوبى به بار نخواهد آمد. لیکن با تلقین جنبه‏هاى مثبت و سازنده به افکار امیدبخش و متعالى دست خواهید یافت و تداوم چنین افکار و حالاتى در نتیجه کارتان چشمگیر خواهد بود.
6.توکل به خداى متعال را در هیچ لحظه‏اى از زندگیتان از دست ندهید، بلکه در مواقع حساس و دشوارى که برایتان پیش مى‏آید، بیشتر از همیشه به نیروى ایمان به خدا، تکیه کنید و او را در همه حال ناظر بر خود و پشتیبان واقعى‏تان بدانید. در چنین صورتى به یارى حق، موفقیت در انتظار شما خواهد بود.
همیشه به این نکته توجه نمایید همین که شما قصد دارید در آزمون حوزه شرکت کنید یک تصمیم فی نفسه بسیار ارزشمندی است و حاکی از اینست که شما سعی دارید توانمندیهای خود را شکوفا کنید و مدارج بالاتری را از نظر علمی و دینی طی کنید تا انشاءالله فرد موثرتری در آینده باشید و در عین حال از موقعیت اجتماعی و علمی بالاتری برخوردار باشید. این تصمیم شما وقتی جامه عمل می پوشد که شما لوازم این تصمیم را بپذیرید و بصورت واقع بینانه و با برنامه ریزی صحیح اقدام کنید.گاهی ترس ونگرانی عاملی است که بصورت بسیار غیر مستقیم بر مسیر مطالعه تاثیر گذاشته و باعث می شود فرد نسبت به مطالعه بی انگیزه شده بی حوصله گردد.برای رفع این وضعیت روانی توجه نمایید که یکی از عواملی که باعث نگرانی و ترس در مورد آزمون می شود و نوع انسانها به ویژه جوانان با آن مواجه هستند فاصله ای است که بین آرزوهای آنها و میزان تلاش و توانمندیهای آنها وجود دارد.به عبارت دیگر صرف آرزو داشتن اما برنامه ای مشخص برای رسیدن به آن آرزو نداشتن و تلاش و جدیت لازم را انجام ندادن مشکلی را حل نمی کند بنابراین در گام اول باید محدوده آرزو را مشخص کرد و در گام دوم باید توانمندیهای خود را شناخت و در گام سوم باید به صورت جدی و با داشتن برنامه برای رسیدن به آرزوها و اهداف اقدام نمود.
اصول کلی پیرامون موفقیت و برنامه ریزی در مطالعه جهت آزمون
1-دروس خود را به دو بخش عمومی و تخصصی تقسیم کرده و سعی کنید 40% از زمان را صرف مطالعه مطالب و 60% بقیه را صرف تست زدن گردد.
2- بهتر است خودتان با توجه به دانش و معلوماتی که دارید به برنامه ریزی زمانی در مورد مطالب هر سرفصل بپردازید.
3-عمده کار این است که شما با فن تست زدن و نوع تست آشنایی لازم را پیدا کنید لذا بعد از خواندن هر مطلب جدید تستهای مربوط به آن بخش را مطالعه کنید.
4-سعی نمایید بعد از اتمام هر 25% از مطالب، تستهای مربوط به آن قسمت را مطالعه کنید.
5- داوطلب آزمون می بایست در حد کافی با انواع تستهای سال قبل آشنایی لازم را داشته باشد لذا بهتر است تستهای سنوات قبل را تهیه نمایند؛ تا علاوه بر حل تست با نوع سوالات آزمون، آشنایی لازم را کسب نمایید.
6-روزانه حداقل 3 تایم متفاوت را از جهت زمانی به مطالعه اختصاص دهید. مثلا صبح بین 7.5-6، بعد از ظهر بین 3.5-2 و شب بین 9-7.5. البته این تنها یک مثال بوده و شما می توانید اوقات بیشتری را به مطالعه اختصاص دهید.
7- شایسته است هر روز را فقط به مطالعه یک درس اختصاص ندهید؛ بلکه در هر تایم یک درس را بخوانید و به این صورت اگه روازنه 3 تایم را برای مطالعه انتخاب کردید، در مجموع 3 درس را مطالعه نمایید.
برنامه ریزی و روش مطالعه در نزدیکی کنکور
الف) برنامه ریزی هفته آخر قبل از آزمون
1. به تمام سوالات یک سال آزمون در یک نوبت پاسخ دهید.
2. تست زدن را از صبح ساعت 8 مطابق زمان بندی آزمون انجام دهید و سپس غلط ها را مرور و بررسی کنید و بعد از ظهر زیاد به خود فشار نیاورید و برای روز بعد آماده باشید.
ج) برنامه ریزی روز آخر
1. روز آخر فقط استراحت و تفریح.
2. مواظب تغذیه تان باشید (حجم غذا کم و مقوی)
3. مراقب باشید حادثه ای برایتان پیش نیاید.
4. سعی کنید با افراد خانواده باشید تا کمتر دچار اضطراب شوید.
5.صبحانه حتماً مقداری مواد قندی مثل مربا، کره، عسل بخورید.
6.اگر شیر سیستم گوارش شما را برهم می زند نخورید.
7.چند عدد آب نبات شیرین برای ترمیم قند خون در جلسه امتحان همراه داشته باشید و استفاده کنید.
البته این را هم بدانید که قبول نشدن در این آزمون پایان زندگی و آخر خط نیست. موفقیت در زندگی فقط در این نیست که به حوزه بروید و درس بخوانید. در خیلی جاهای دیگر هم می توانید بدرخشید و توانایی هایتان را اثبات کنید. اگر این مطلب را برای خودتان حل کنید، اضطراب تان به شدت کاهش می یابد و در نتیجه آزمونتان هم بسیار مؤثر خواهد بود.
موفق باشید.
منابع جهت مطالعه بیشتر
هنر کتاب خواندن، آدریل جانسون.
500 نکته درباره مطالعه، فیل ریس.
مطالعه روشمند، عین الله خادمى.
چگونه فرزندم را به مطالعه علاقه‏مند کنم؟، مانفرد وسپل.
سلسله مقالات (دانش، مطالعه، کتاب)، حسین خنیفر.
چگونه کتاب بخوانیم، آدلر،دورن،ترجمه محمد صراف
راههای تشویق به مطالعه،رالف سی،استیگر،ترجمه پروانه سپرده
هنر مطالعه،محمد صادق صالحی

  • بازرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم