قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

امید و انگیزه !!!

سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۲۵ ق.ظ
باسلام،دختر جوانى هستم که امید و انگیزه خود را از دست داده ام، لطفا مرا راهنمایى فرمایید.

خوشحالیم همچنان شما مخاطب ما هستید.هرچند ما نمی دانیم چه عواملی باعث ایجاد این فکر شده و چه مدتی است که این احساس را دارید اما باید خدمتتان بیان داریم که شما تنها فردی نیستید که با چنین مسأله و یا مسایلی شبیه به آن در زندگی خود رو به رو شده اید و معمولا در سنین جوانی بروز این حالت تا حدودی طبیعی است.اجازه دهید بحث را با حدیثی از پیامبر(ص) آغاز کنیم که می‏فرماید: امید و آرزو، برای امت من رحمت است. اگر امید نبود، هیچ مادری فرزندش را شیر نمی‏داد و هیچ باغبانی نهالی نمی‏کاشت.
امیدوار بودن و یا نبودن ما تنها به خودمان یا در حقیقت به طرز فکر و نگرش ما به زندگی باز می گردد.

 بعضی از افراد بیان می کنند که داشتن امید با وجود مشکلات فراوان زندگی امری غیر ممکن به نظر می رسد آیا واقعا داشتن امید در زندگی تا به این حد دشوار است مسلما خیر. داشتن امید به زندگی چیزی نیست که ما بدون هیچ تلاشی بتوانیم آن را بدست بیاوریم قطعا برای داشتن هر چیزی در زندگی باید تلاش کرد امیدواری نیز از این قاعده مستثنی نیست اینکه بگوییم چون در زندگی مشکل هست دیگر نمی توان به زندگی امیدوار بود کلام مناسبی به نظر نمی رسد چرا که اگر بدین شکل به زندگی بنگریم پس قطعا نباید در دنیا هیج فرد امیدواری وجود داشته باشد یقینا داشتن امید در شرایط سخت زندگی کار آسان و راحتی نیست.بی شک بزرگترین هنر هر انسانی امیدوار بودن در شرایط سخت و دشوار زندگی است البته باید بدانیم که داشتن امید دلیل بر این نیست که ما دیگر هرگز ناامید نخواهیم شد چرا که حتی صبور ترین و مقاوم ترین انسان ها نیز گاهی در زندگی دچار یاس و ناامیدی می شوند بدیهی است افرادی که به زندگی نگاه مثبت دارند کمتر دچار ناامیدی می شوند چرا که این افراد در برابر مشکلات انعطاف پذیری بالایی دارند و خیلی سریع خود را باشرایط پیش آمده وفق می دهند.
پس باید بدانیم که امیدوار بودن نیاز به نیروی خارق العاده ای ندارد و هر انسانی قادر به داشتن روحیه عالی خواهد بود به شرط آنکه نگاه و فکر مثبت داشته باشد پس اگر می خواهید از غصه ها و مشکلات زندگی رها شوید از همین لحظه شروع کنید و برای داشتن روحیه عالی تلاش کنید.
علت آنکه پس از شرک به خداوند،خودکشی و ناامیدی از رحمتش، مهم‌ترین گناه به شمار می‌رود، آثار و پی‌آمدهای خطرناکی است که در پی دارد. دلیل اصلی ناامیدی از رحمت پروردگار، بی‌اعتقادی به قدرت و رحمت خداوند است. از این روست که خداوند، ناامیدی را از صفات کافران می‌داند. یکی از آفات ناامیدی، بسته شدن راه توبه است؛ زیرا شخص ناامید تمام درها را به روی خود بسته می‌بیند و امیدی به آمرزش و مغفرت الهی ندارد تا توبه کند. آیات و روایات فراوانی بر این نکته تأکید دارند. امیدواری، نشاط‌بخش است و انسان را به تلاش و سعی بیشتر وامی‌دارد و در نتیجه به تعالی و پیشرفت می‌رساند.حال که امید تازه ای پیدا نموده اید و مسیر زندگی خود را تغییر داده اید فرصت را غنیمت بشمارید و با توجه به رحمان و رحیم بودن خداوند، به درگاه رحمت وی امیدوار باشید و زندگی تازه‌ای را آغاز کنید.اما گاهی عواملی بر این انگیزه و امید تاثیر می گذارند لذا لازم است تا با راهکارهایی حفظ انگیزه را در خود تقویت نماییم.
1. با اهتمام به مسائل معنوی و مذهبی و شرکت در مراسم مذهبی روحیه معنوی خود را تقویت کنید. از گناه دوری کنید و از رفتن به محیط هایی که فکر و ذهن شما را می رباید و از معاشرت با افرادی که به امور معنوی و علمی توجهی ندارند اجتناب کنید.
2.در انتخاب دوست دقت نمایید.گاهی اوقات اطرافیان و دوستان و هم اتاقی ها در خوابگاه یا در دانشگاه با بیان مطالبی ناامیدانه انگیزه و آرامش روانی را کاهش می دهند. برای رفع این مشکل باید از ارتباط با افراد منفی اجتناب کرد.
3.هر زمانی که احساس می کنید علاقه ای به زندگی ، تحصیل ، ارتباط با دیگران و ... نداریدبا اساتید و کارشناسان مشورت کنید آنها با دادن راهنمایی به شما کمک می کنند تا از حالت بی تفاوتی و بی انگیزگی نجات پیدا کنید
4. سوء تغذیه، مشکلات جسمانی یا روانی نیز در بی رغبتی تأثیر دارد بنابراین اگر در این زمینه مشکلاتی هست باید برطرف شود.
6. احساس گناه می تواند نشاط و انگیزه انسان را در ادامه دادن راه بگیرد.
7. از یکنواختی در زندگی اجتناب کنید و یک تنوعی در زندگی خود بدهید. وقتی برای خود مقرراتی در درس خواندن یا تفریح کردن در نظر بگیرید ، در برابر خود، قاطع و منصف باشید. در صورت امکان در فرصت هایی که چند روز تعطیل هستید یک مسافرتی را ترتیب دهید و با جمع دوستان مسافرت کنید تا یک تنوع در وضعیت زندگی شما به وجود آید.
8.تصمیم بگیرید زندگی جدیدی را با پیدا کردن دوستان جدید و ایجاد فضای جدیدی برای تحصیل و زندگی ایجاد نمایید و با برنامه ریزی و انجام کارهای مثبت شور تازه ای به خود بدهید و به گذشته فکر نکنید.
9. تلاش کنید با اعضای خانواده روابط نزدیک و صمیمی داشته باشید،ارتباط کمک به آرامش خواهد کرد.
10.وقتی موفقیتی بدست می آورید هر چند هم که کوچک باشد ، معتقد باشید که آن در نتیجه ی سعی و تلاش شما بوده ، نه شانس و اتفاق و...
امید آنکه خداوند همه انسان‏هاى حقیقت‏جو را در شناخت هدف زندگى و رسیدن به آن، یارى دهد و ما را از اهل معرفت و نوشندگان شراب وصل گرداند
براى آشنایى بیشتر با مباحث پیش گفته، کتاب‏هاى ذیل خواندنى است:
الف. علامه سیدمحمدحسین، طباطبایى، انسان از آغاز تا انجام، ترجمه، تحقیق و تعلیقه از صادق لاریجانى، (تهران: الزهراء).
ب. محمد، شجاعى، مقالات، (تهران: سروش، ج 1).
ج. محمد تقى، جعفرى، فلسفه و هدف زندگى؛
د. همو، زندگى ایده‏آل و ایده‏آل زندگى؛
ه. عبداللّه، نصرى، انسان از دیدگاه اسلام؛
و. زین العابدین، قربانى، فلسفه و هدف زندگى؛
ز. مرتضى، مطهرى، هدف زندگى.
حامد محقق زاده

  • بازرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم