قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی
بنده لیسانسه زبان عرب هستم و در آینده نزدیک خدمت سربازی را شروع می کنم. خواستم بدانم آینده این رشته بعد از پایان خدمت را چطور می بینید و راه های وارد شدن در عرصه کار و فعالیت چی اند؟

مشورت ادراک و هشیاری دهد
عقل ها مر عقل را یاری دهد
گفت پیغمبر بکن ای رای‌زن
مشورت کالمستشار المؤتمن (امین و مورد اعتماد)
(مثنوی معنوی مولوی)

از مکاتبه تان با ما، که نشانگر اعتماد شما به این مرکز است خرسندیم و خوشحالیم مخاطبمان فردی است که در مواجهه با دغدغه های ذهنی اش، اقدام به مشاوره خواهی می کند. این را بدانید که یکی از نشانه های افراد عاقل و پویا، کسب آگاهی در زمینه های مورد نیاز است. به خاطر این فهم زیبا به شما تبریک می گوییم و امیدواریم راهنمای خوبی برایتان باشیم.
پرسشگر گرامی؛ فارغ التحصیلی تان در دوره کارشناسی رشته زبان و ادبیات عرب را تبریک گفته و امیدواریم با صحت و سلامتی، خدمت مقدس سربازی را نیز به پایان ببرید و گام های موفقیت را یکی پس از دیگری طی کنید. در پاسخ به پرسشی که مطرح کردید، ابتدا موقعیت شغلی و بازار کار فارغ التحصیلان رشته زبان و ادبیات عرب را خدمتتان تقدیم می کنیم و در پایان نکاتی مهم و کلی در زمینه بازار کار ارائه می نماییم، که توجه و عمل به آن ها مفید خواهد بود.

*** موقعیت شغلی و بازار کار فارغ التحصیلان رشته زبان و ادبیات عرب :
- یکی‌ از مهمترین‌ و اساسی‌ترین‌ مراکز جذب‌ فارغ‌التحصیلان‌ این‌ رشته‌، وزارت‌ آموزش‌ و پرورش‌ است‌. شما می توانید به عنوان معلم عربی به استخدام آموزش و پرورش در بیایید.
- تدریس در موسسات و مراکز خصوصی که اهتمام به آموزش زبان عربی دارند.
- فارغ‌التحصیلانی‌ که‌ زبان‌ عربی‌ را خوب‌ فرا گرفته‌اند و بر آن مسلط هستند، می‌توانند در آزمون‌های‌ اداره‌ فنی‌ قوه‌ قضائیه‌ شرکت‌ کرده و در صورت‌ موفقیت‌ به‌ عنوان‌ مترجم‌ رسمی‌ دادگستری‌ مجوز تأسیس‌ دارالترجمه‌ را بگیرند؛ البته‌ دایره‌ این‌ کار بسیار محدود است‌ و هر ساله‌ قوه‌ قضائیه‌ به‌ تعداد محدودی‌ از متقاضیان‌ مجوز می‌دهد.
- به عنوان مترجم در سفارت خانه های کشورهای عربی، وزارت خانه های کشور و همچنین مترجم و رایزن فرهنگی در سازمان حج و زیارت.
- کار در دفتر روزنامه ها، نشریات، مجلات و موسسات فرهنگی و پژوهشی، به عنوان مترجم و محقق.
- ترجمه متون و کتب عربی؛ بازار کتاب‌ ما نیاز مبرمی‌ به‌ مترجمانی‌ دارد که‌ به‌ زبان‌ عربی‌ و کار ترجمه‌ مسلط‌ باشند.
- فارغ التحصیلان این رشته، با تحصیل در مقاطع بالاتر (ارشد و دکترا) می توانند بازار کار خود را وسیع تر کنند (مانند تدریس در دانشگاه و ...).

* تذکر :
شما اگر در رشته زبان و ادبیات عرب، متبحر باشید، مشکلی از لحاظ شغلی نخواهید داشت؛ یعنی فردی مسلط به زبان و ادبیات عرب باشید و بتوانید در حد یک مترجم خوب، کار کنید (آشنایی کامل داشتن با ادبیات عرب (واژه ها، دستور زبان و ...)، ترجمه کتب عربی و صحبت های یک فرد عرب زبان)؛ فراموش نکنید که خیلی اوقات ما به شغل مطلوب خود نمی رسیم، چون توانایی های لازم را در خود به وجود نیاورده ایم.

*** پرسشگر گرامی؛ بهتر است بدانید بازار کار برای کسی که در رشته اش متخصص واقعی باشد و پشتکار لازم را داشته باشد همیشه فراهم است. نیروی های متخصص و فعال هیچ گاه بیکار نمی مانند و به راحتی جذب می شوند. البته در این راه باید ملاحظاتی را در نظر گرفت :
1. برای یافتن شغل مناسب هیچ گاه ناامید نشوید. در این راه موفقیت از آن کسانی است که تلاش می کنند و ناامید نمی شوند. وظیفه شما تلاش است و تلاش است و تلاش، نتیجه را دیگر خداوند رقم می زند و بی شک هر چه او تقدیر کند نیکوست. بی تلاشی و ناامیدی مسلما تقدیر زیبایی را رقم نخواهد زد.
2. تلاش لازم را برای یافتن شغل انجام دهید ولی عجله هم نداشته باشید. فردی را می شناختم که 5 سال به دنبال شغل می گشت و در نهایت به آنچه می خواست رسید.
3. تنها به دنبال استخدام رسمی در سازمان های دولتی نباشید. در کشور 75 میلیونی ما کمتر از 3 میلیون نفر، کارمند دولت هستند و به استخدام در آمده اند و بقیه نیروی کار در کشور ما به صورت آزاد، قرار دادی و ... مشغول به کار هستند. هر ساله افراد فراوانی برای استخدام در ارگان های رسمی اقدام می کنند و تعداد کمی قبول می گردند و اکثر افراد به دلایل مختلف رد می شوند (نیاوردن نمره لازم در آزمون کتبی یا مصاحبه و ...)؛ همیشه تعداد قبول نشده ها در این آزمون ها چندین برابر قبول شده هاست، چرا که ظرفیت استخدامی در ارگان های دولتی محدود است. آیا این افرادی که قبول نمی شوند (به هر دلیلی) همه باید دست از کار بکشند و زانوی غم بغل کنند! مسلما این نگاه، نگاه درستی نیست. شما با توسل به توانایی هایتان باید فرصت های کاری مناسب را برای خود ایجاد کنید.
4. تا زمانی که به شغل دلخواه خود برسید، تخصص هایی که در دانشگاه کسب کرده اید را تقویت کنید، تا هنگام یافتن فرصت شغلی به دلیل کم تسلطی به مباحث رشته تان رد نشوید.
5. توقعات مالی بالا در ابتدای راه نداشته باشید و فرصت های شغلی تان را به این خاطر از دست ندهید. برخی افراد را می شناسم که ابتدا بدون دستمزد در جایی مشغول شدند و پس از مدتی به استخدام در آمده اند. با این کار هم تجربه کسب کردند و هم در نهایت صاحب شغلی با درآمد شدند.
6. اگر می توانید، خودتان کارآفرینی کنید و برای خود فرصت شغلی بسازید.
7. همچنین می توانید به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر (ارشد و دکترا) بپردازید و با داشتن تخصصی بیشتر، فرصت های شغلی خود را گسترش دهید.

* پرسشگر محترم؛ بسیاری از افرادی که دم از بیکاری می زنند، به مواردی که در بالا گفتیم توجهی نمی کنند. هر جامعه انسانی و متمدن، همواره به نیروی کار متخصص نیاز دارد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که هر ساله افراد زیادی از نیروی کار از دنیا می روند، بازنشسته می شوند، اخراج می شوند و...؛ جای خالی اینها هم باید به طریقی درست پر شود. سازمان های مختلفی به وجود می آیند که نیاز به نیروی کار دارند و ...؛ پس با توجه به این ها، باید همیشه به پیدا کردن شغلی مناسب امیدوار بود؛ شاید یافتن شغل کمی زمان بر باشد ولی در نهایت جوینده یابنده بود.

موفق باشید. باز هم با ما سخن بگویید.

نویسنده : علی حسینعلی پور

  • بازرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم