قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

بی انگیزگی !!!

سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۲۴ ق.ظ
مدتى است نسبت به همه چیز بى ‏احساس شده‏ ام و شوق تلاش و کوشش و مطالعه ندارم. دوست دارم سرتاسر وجودم کار و تلاش و مطالعه شود ؛ لطفاً مرا راهنمایى کنید.

این حالت اگر به صورت موقتى باشد، جاى نگرانى نیست. معمولاً بیشتر افراد گاهى بى‏نشاط و احساس خستگى و غم و اندوه مى‏کنند. اما اگر این حالت‏ها استمرار دارد، مى‏تواند نشانه‏ اى براى بعضى از مشکلات باشد. البته این مشکلات هم جاى نگرانى ندارد و مى‏توان با برخورد منطقى و علمى و استفاده از مشاوران مجرب بر آنها فایق آمد.

به نظر مى‏رسد یکى از علل خستگى شما مى‏تواند، یکنواختى زندگى، کار مستمر بدون تفریح و بدون تنوع، در نوع فعالیت‏هاى روزمره باشد ؛ لذا باید هر از چند گاهى یک تغییر و تحول در زندگى خود ایجاد کنید.
براى مثال در صورت امکان، به مسافرت ‏هاى کوتاه مدت بروید ؛ با افراد خوش‏ مشرب طرح دوستى بریزید و روزانه یا به صورت هفتگى گپى دوستانه داشته باشد ؛ ورزش کنید و بالاخره تغییرى در زندگى خود ایجاد کنید تا از حالت یکنواختى بیرون آید و از عوارض آن (خستگى فکرى و کاهش کارآمدى توانایى‏هاى ذهنى) نجات پیدا کنید.
نکته دیگر داشتن یک برنامه منظم براى اوقات شبانه ‏روزى است؛ بکوشید برنامه‏ اى را تنظیم نموده و با برنامه زندگى کنید. در حد توان کار فکرى و مطالعاتى داشته باشید. هر وقت احساس خستگى کردید، مطالعه را رها کنید و به کار دیگرى بپردازید. ساعات مطالعه شما پى در پى نباشد و در بین آن لحظاتى را استراحت کنید. مطالعات خود را هدفمند کنید؛ یعنى، اول براى خود سؤال ایجاد کنید و بعد براى پاسخ به آن پرسش، به مطالعه بپردازید یا اینکه موضوعى را انتخاب نموده و براى شناخت آن مطالعه کنید.
علاوه بر نکات فوق، به تذکراتى که در پى مى‏ آیند توجه کنید و آنها را بکار گیرید :
1. بعد از 45 دقیقه مطالعه، حدود 10 تا 15 دقیقه استراحت کنید و در این فرصت نوشیدنى یا میوه‏اى میل کنید.
2. هرگاه خسته شدید، کتاب را براى‏لحظاتى کنار بگذارید و چشمان خود را چند دقیقه‏اى ببندید.
3. روزانه حداقل نیم ساعت ورزش کنید (ترجیحاً صبح‏ها).
4. هنگامى که خیلى احساس کسالت مى‏کنید، در صورت امکان شنا و یا دوش آب ولرم بگیرید.
5. حتماً از مواد غذایى قنددار (مانند خرما و کشمش) به ویژه در دوران امتحانات، استفاده کنید.
توجه به این نکته بایسته است که حالات روحى انسان، همواره یکسان نیست. گاهى اوقات انسان با نشاط و شاداب است و گاهى نیز غم و اندوه را تجربه مى‏کند ؛ از این حالات نگران نباشید. البته اگر حالت غم و اندوه و خستگى مفرط و بى‏حوصلگى شما، استمرار پیدا کرد ؛ حتماً به روان شناس یا روان پزشک مراجعه کنید.
اینکه نوشته ‏اید: «مى‏ خواهم سرتاسر وجودم کار و تلاش و مطالعه شود»، گرچه خواسته بدى ‏نیست، اما باید انتظار ما از خودمان، متناسب با توانایى‏هایمان باشد. همچنین افراط و تفریط در هر کارى موجب مشکلاتى براى انسان مى‏شود، لذا توجه به نکات زیر ضرورى است :
1. ساعات شبانه ‏روزى را تقسیم کنید و در این برنامه همه نیازهاى خود را مورد توجه قرار دهید. (خواب، غذا، کار و مطالعه، تفریح، عبادت و...).
2. چرخه خواب خودتان را تنظیم کنید و حداقل هفت ساعت براى خواب قرار دهید و از این میزان 85 درصد آن منحصراً در شب باشد.
3. حتماً با دیگران معاشرت داشته باشد (البته دوستان خوب و مناسب).
4. نمازها را سر وقت و تا حد امکان با جماعت بخوانید.
5. تلاوت قرآن را جزء برنامه‏ هاى خود قرار دهید و هر روز چند آیه - با توجه به معنا و به ترتیب - تلاوت کنید.
6. به اصل تدریجى بودن در زمینه رشد علمى و روحى توجه داشته باشید ؛ یعنى، بدانید که انسان کم‏کم و به تدریج مى‏تواند کمال پیدا کند و نمى‏تواند خیلى زود به همه کمالات دست یابد.
7. امیدوار به رحمت و مغفرت خداوند باشید و بر او توکّل کنید. بدانید که او هیچ‏گاه ما را تنها نگذاشته و همواره ما را مورد لطف و رحمت خود قرار مى‏ دهد.

نویسنده : ابوالقاسم بشیری

  • بازرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم