قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

عدم علاقه به رشته تحصیلی !!!

سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۱۵ ق.ظ
من دانشجو هستم اما به رشته خودم علاقه ای ندارم حالا شما بگین چیکار کنم؟

خوشحالیم شما مخاطب ما هستید امیدواریم راهنمای خوبی در رابطه با این موضوع برای شما باشیم. در مورد سوال باید خدمت شما عرض نماییم در عین ساده بودن اما جوانب مهمی را در بر دارد و بعلت عدم توضیح بیشتر دچار ابهام است. 1- رشته تحصیلی شما چیست؟2- مقطع تحصیلی شما؟3- چه مدتی است که این فکر را نسبت به رشته خود دارید؟4- چه عواملی باث ایجاد این عدم علاقه شده است؟5- آیا انتخاب این رشته توسط خودتان صورت گرفته است؟ بطور کلی می توان گفت که علاقه یکی از مهمترین عوامل انتخاب و ادامه یک رشته تحصیلی می باشد و نبود این علاقه باعث می شود که مسأله تغییر رشته تحصیلی برای خیلی از دانشجویان اتفاق می افتد.لذا ادامه بحث را در دو محور خدمتتان بیان می داریم1- ایجاد علاقه به رشته خود.2- تغییر رشته

 محور1- با توجه به تجربه دیگر دانشجویان این مطالب به نظر می رسد نوع نگاه شما باید به این رشته تحصیلی باید تغییر نماید و با شرایطی که شما دارید و با توجه به این که در این رشته در حال ادامه تحصیل هستید،کار را ناتمام رها نکنید بلکه با جدیت فراوان و به هر شکلی که شده همه انرژی خود را بر همین رشته ای که مشغول هستید متمرکز کنید و از پراکنده کاری و از این شاخه به شاخه دیگر پریدن پرهیز کنید؛ زیرا جز هدر رفتن انرژی ها و از دست دادن فرصت ها چیز دیگری عاید شما نخواهد شد.برای ایجاد علاقه به رشته خود این راهکارها را عملی سازید.
1- با متخصصین رشته خود مخصوصاً کسانیکه درجاتى عالى را کسب کرده‏اند و این مراحل و مشکلات را پشت سر گذاشته‏اند، ارتباط داشته باشید و وضع آن‏ها و موفقیت آن‏ها را مشاهده کنید . از آنان درباره‏ى فواید این رشته، آینده‏ى آن و ... توضیح بخواهید و ببینید که با متخصص شدن در این رشته، چه خدماتى را مى‏توانید به جامعه ارائه بدهید.
2- لیستى از ثمرات و فوائد رشته تحصیلى خود تهیه کرده و روزى سه الى چهار مرتبه با صداى بلند از روى آن بخوانید . همیشه به پیامدهاى مثبت تحصیل در این رشته و فارغ‏التحصیل شدن در این رشته و اثرات مثبت اجتماعى و فرهنگى آن فکر کنید.
3- - از شنیدن سخن هر شخصى که شما را از ادامه تحصیل در این رشته باز مى‏دارد و یا مأیوس مى‏سازد جداً اجتناب کنید و در جمع دوستانى که به تردید شما مى‏افزایند شرکت نکنید.
4- مسلماً هر رشته ای مشکلات خاص خود را دارد، لیکن باید با همه اینها برخورد منطقى داشت؛ یعنى، اولاً باید تحت تأثیر نکات منفى محیط قرار نگرفت. ثانیاً در حد منطقى جهت بهبود آن تلاش کرد. ثالثاً مواظب بود که آن امور انسان را از هدف و پیشرفت باز ندارد.
5- به قضایاى علمى رشته خود با دید کاربردى نگاه کنید و بلا فاصله در صدد عمل و اجراى آن‏ها باشید، مطمئن باشید به زودى شیرینى تحصیل در رشته‏ى خود را خواهید چشید و علاقه‏تان به آن بیش‏تر خواهد شد.
محور2- دانشجوی گرامی آنچه در تغییر رشته مهم است؛ اینست که باید چنین مسأله ای از پشتوانه عقلی، عملی و منطقی کافی برخوردار باشد و دانشجوی مورد نظر نیز با جامع نگری و در نظر گرفتن جمیع شرایطی که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهد شد ،به چنین مسأله ای اقدام نماید تا هم وجدان خودش از چنین کاری راضی باشد و هم در آینده با این رشته جدید دچار مشکل نشود. تصمیم صحیح در چنین مواقعی مبتنی بر چند امر است که اگر این امور با هم جمع شود انتخاب یک رشته مفید است والّا ممکن است مجدداً پشیمان شوید و دچار یک بحران روحی و سردرگمی و بالاخره شکست گردید؛زیرا قاعده کلی این است که با تغییر رشته هیچ چیز عوض نمى‏شود و پس از چند صباحى با واقعیات دیگرى برخورد مى‏کنید که موجب مى‏شود تابلوى زیبایى که از رشته جدید در ذهن خود ترسیم کرده‏اید بشکند و همین وضع موجود پدید آید،درست مثل موقعى که مى‏خواستید رشته موجود را آغاز کنید. اگر همه فاکتورهایی راکه در بالا بیان شد را عملی ساختید اما هنوز تغییری در نوع نگاه شما ایجاد نشد در مقطع بعدی خود اقدام برای به تغییر رشته نمایید.
نویسنده:زهرا محمدی

  • بازرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم