قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

مین‌گذاری تجارت با ایران در توافق وین!!!

سه شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۴ ب.ظ

«در گردهمایی ایران-اروپا در ژنو به شرکت‌ها گفته شد به ایران بروید اما تحریم‌ها را دریابید چون لغو تحریم‌ها تا سال 2023 انجام نخواهد شد».
اسکات پیترسون در روزنامه کریستین ساینس مانیتور نوشت: ایران می‌گوید از زمان توافق هسته‌ای در وین بهترین فرصت برای برداشته شدن تحریم‌ها فراهم شده است... اما بنا به گفته متخصصان، دریافت نقدی آسان نبوده و همراه با ریسک خواهد بود. یکی از بزرگترین مشکلات ادامه تحریم‌های غیرهسته‌ای آمریکا علیه ایران است، تحریم‌های وابسته به تروریسم و حقوق‌بشر.

وی می‌افزاید: این اشتیاق و نگرانی در دومین گردهمایی  ایران-اروپا در ژنو در هفته گذشته آشکار بود؛ جایی که مقامات ایرانی، رایزن‌های غربی، مشاوران حقوقی و سرمایه‌گذاران مستعد برای اولین‌بار از زمان توافق هسته‌ای ایران گردهم آمده بودند.
چارلز هولیس مدیرعامل یک شرکت مشاور سرمایه‌گذاری در واشنگتن (FTI) می‌گوید: ایران بازار پرجاذبه و پرخطری است اما سرمایه‌گذاران نباید انتظارات بیش از حد داشته باشند.
وی ادامه می‌دهد: فضای تجارت، مثل میدان مین است. بنابراین اولین سفارش من این است که تحریم‌ها را دریابید.
کریستین ساینس مانیتور در ادامه این گزارش می‌نویسد: هر چند شرکت‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری در ایران اشتیاق فراوان نشان داده‌اند باید بدانند که فضای تجارت در ایران فریبنده است. با وجود اینکه تحریم‌های اروپا و سازمان ملل قرار است که از ابتدای سال 2016 برداشته شوند آمریکا تنها با تعلیق تحریم‌های وابسته به مسئله هسته‌ای ( که شامل تحریم‌های نفتی و بانکی می‌شود) موافقت کرده و لغو کامل تحریم‌ها تا سال 2023 انجام نخواهد گرفت. تحریم‌های غیرهسته‌ای همچنان به قوت خود باقیست و در صورت تخلف ایران همه تحریم‌ها دوباره اعمال خواهد شد.
یکی از شرکای ACL (یک شرکت مشاور سرمایه گذاری و متخصص بازار سرمایه در ایران) می‌گوید از دیدگاه ایالات متحده «تغییر بسیار اندکی رخ خواهد داد» و با وجود فشارهای کنگره جنگ بر سر تحریم‌ها همچنان ادامه خواهد داشت. بانک‌های بین‌المللی تا زمان شفافیت کامل به تعامل با ایران تمایل خاصی نشان نخواهند داد. همچنین کمپانی‌ها باید از اینکه شرکای ایرانی آنها مستقیما و یا غیرمستقیم مشمول تحریم‌های غربی نیستند اطمینان حاصل کنند.



موساد: عربستان مقابل ایران سدی خوب اما بی‌ثبات است


یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی را سدی برای مقابله با ایران معرفی کرد اما گفت آینده ثبات عربستان نامشخص است.
به گزارش پایگاه اینترنتی تایمز اسرائیل، آریل اوزی مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی و از مقامات موساد، گزارشی از همکاری امنیتی میان اسرائیل و عربستان ارائه کرده و گفته است: ریاض، سدی قابل اعتماد در برابر نفوذطلبی ایران است. عربستان بازیگر بسیار مهمی در حوزه انرژی در عرصه جهانی است و می‌تواند سدی در برابر ایران و اهداف آن در منطقه باشد اما مشخص نیست موقعیت و ثبات عربستان در آینده چگونه خواهد بود.
وی افزود: سوریه در حال جنگی داخلی و فرسایشی است و وضع مصر بسیار حساس است و بعید نیست تحولات ریشه‌ای جدیدی در این کشور صورت گیرد. در اردن هم بعید نیست که اوضاع بدتر شود هرچند این امید هست که اوضاع امنیتی با ثبات باشد ولی هیچ‌چیز نمی‌تواند مانع از آن شود که اوضاع اردن مشابه اوضاع عراق و سوریه شود. امکان متشنج شدن وضعیت لبنان زیاد است و در مجموع اوضاع منطقه بسیار حساس و خطرناک است.
وی ادامه داد: با توجه به تنش دیپلماتیک میان ایران و عربستان بر سر یمن و سوریه و همچنین کشته و زخمی شدن صدها تن از حجاج ایران در منا، می‌توان پیش‌بینی کرد که این تنش در هفته‌ها و ماه‌های آینده افزایش یابد.



100 تحریم جدید در 2 سال اخیر/  آمریکا: به تحریم ایران ادامه می‌دهیم


یک مقام آمریکایی با تأکید بر تداوم تحریم‌ها علیه ایران پس از اجرای توافق وین تأکید کرد، آمریکا ظرف 2 سال اخیر بیش از 100 شخص حقیقی و حقوقی را در ارتباط با ایران مورد تحریم قرار داده است.
خبرگزاری رویتر در گزارشی نوشت: پس از توافق، تحریم‌های آمریکا که در رابطه با ادعای نقض حقوق بشر در ایران و حمایت تهران از گروه‌های شبه نظامی اعمال شده‌اند و نیز تدابیری در باب ممنوعیت اتباع آمریکایی از تجارت با ایران به قوت خود باقی خواهند ماند. هر چند تحریم سازمان ملل متحد در خصوص تسلیحات متعارف طی پنج سال برچیده می‌شوند و تحریم سازمان ملل در خصوص موشک‌های بالستیک نیز طی هشت سال لغو می‌شود، اما با این همه قوانین و مقررات چندگانه آمریکا همچنان مانع از صدور کالاها و فناوری آمریکایی به ایران می‌شود به ویژه هر چیزی که به مسائل دفاعی ربط پیدا کند.
رویتر اضافه می‌کند: مقامات دولت اوباما می‌گویند، در طول مذاکرات سرسختانه به اعمال تحریم‌ها ادامه می‌دادند و هنوز هم این کار را می‌کنند و پس از اجرای توافق هسته‌ای نیز سرسختانه و با اقتدار کامل تحریم‌های باقیمانده بر ضد تهران را به مورد اجرا در خواهند آورد.
مارک رایموندی سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، این وزارتخانه همچنان به پیگرد قانونی افرادی که درصدد نقض تحریم‌های ایران و نیز کنترل‌های صادراتی برمی‌آیند ادامه خواهد داد. وی افزود: موارد متعددی از این پرونده‌ها وجود دارد.
یک مقام بلندپایه وزارت بازرگانی آمریکا نیز اعلام کرد، دفتر صادرات این وزارتخانه همچنان به اعمال تحریم‌ها و اجرای آنها بر ضد ایران متعهد خواهد بود.
الیزابت بوراسا سخنگوی دفتر مبارزه با تروریسم و جاسوسی مالی وابسته به وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز به این خبرگزاری گفت: «این وزارتخانه از زمان اعلام دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران در ماه آوریل تاکنون با همان سرعت گذشته که طی یکسال و نیم قبل تحریم‌ها را اجرا می‌کرد، به اجرای مجازات‌ها و تحریم‌های ایران ادامه می‌دهد.»
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وابسته به وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز دامنه متنوعی از تحریم‌ها را فراتر از موضوع منع اشاعه هسته‌ای شامل تدابیر مالی، تروریسم و نفتی به مورد اجرا درآورده است.
بوراسا افزود: «از زمان آغاز دوره مذاکرات این دفتر بر ضد بیش از یکصد شخص حقیقی و حقوقی مرتبط با ایران تحریم‌هایی را اعمال کرده است، بیش از 20 مورد اقدام قانونی را در ارتباط با ایران منعقد ساخته است و تقریباً 525 میلیون دلار جریمه مالی برای نقض تحریم‌های مرتبط با ایران وضع کرده است.»




جروزالم‌پست: توافق هسته‌ای بهترین مسیر حمله به ایران است!


یک روزنامه صهیونیستی نوشت توافق هسته‌ای بهترین مسیر حمله به ایران است.
جروزالم‌پست نوشت: بهترین دلیل برای توافق هسته‌ای، این است که غرب خواهد فهمید کدام یک از سایت‌های هسته‌ای مهم ایران را بمباران کند. بدون توافق هسته‌ای راهی برای شناخت اینکه چه سایت‌هایی در ایران واقعا مهم هستند، وجود نداشت از این رو واشنگتن و متحدانش ناگزیر بودند تمامی سایت‌های هسته‌ای را بمباران کنند.
این روزنامه می‌افزاید: توافق هسته‌‌ای، زمینه بازرسی‌هایی را فراهم می‌کند که به آمریکا و غرب امکان می‌دهد اهمیت راهبردی سایت‌های هسته‌ای مختلف ایران را ارزیابی کنند. بازرسان می‌توانند خواستار دسترسی به نقطه مشکوک شوند. هرگونه مقاومت ایران، موجب توجه شدید به آن نقطه خاص خواهد شد. این امر به غرب می‌گوید که آن نقطه به حدی برای ایران اهمیت دارد که حاضر است با مقاومت در برابر بازرسی‌ از آن، خطر جنگ را بپذیرد و همچنین نشان می‌دهد که در آن نقطه فعالیتی مغایر با توافق جریان دارد. به این ترتیب، چنین واکنشی، یک هدف نظامی روشن را به غرب می‌نمایاند. جروزالم پست خاطر نشان ‌کرد: بدون توافق، آمریکا و متحدانش هیچ راهی برای شناخت اینکه کدام سایت‌ها واقعا حائز اهمیت هستند، ندارند، بنابراین ناگزیر هستند همه آنها را بمباران کنند. هرچه تعداد هدف‌هایی که بمباران می‌شوند، بیشتر باشند، احتمال شکست این عملیات و خسارات جانبی آن شدیدتر می‌شود  و در پایان آمریکا و متحدانش ممکن است هرگز کاملا از میزان موثر بودن حملات خود و اینکه به چه میزان توانسته‌اند مسیر رسیدن ایران به بمب را سد کنند، آگاه نشوند.
حملات نظامی برای اینکه موفق باشند، به عوامل اساسی مختلفی نیاز دارند؛ هدف‌های مشخص قابل پیگیری، اطلاعات صحیح درباره آن اهداف و حمایت بین‌المللی گسترده. توافق هسته‌ای ایران هر سه این شروط را تامین می‌کند.
 روزنامه صهیونیستی می‌نویسد: سرویس اطلاعات آمریکا و متحدانش می‌توانند به نظارت بر ایران ادامه دهند، اما بدون بازرسی‌ها، قدرت‌های غربی فقط می‌توانند ارزش واقعی را که ایران برای سایت‌های مختلف خود قائل است، حدس بزنند. اگر این توافق از دست برود، تشخیص سایت‌های هسته‌ای مخفی با تله‌های احتمالی یا سایت‌های صنعتی نظامی که هیچ ربطی با تسلیحات هسته‌ای ندارند، بسیار سخت‌تر خواهد بود.
جروزالم‌پست ادامه می‌دهد: این توافق ایران را ملزم می‌کند بیشتر ذخایر اورانیوم غنی شده و سانتریفیوژهای خود را کنار بگذارد و اگر نیاز به حمله باشد، عقل به ما می‌گوید نابود کردن 6 هزار سانتریفیوژ، آسان‌تر از 20 هزار سانتریفیوژ یا بیشتر خواهد بود. نهایتا اگر آمریکا به این توافق وفادار باشد، برای اقدام نظامی، احتمالا از حمایت یک ائتلاف بین‌المللی برخوردار خواهد شد.
این تحلیل در حالی است که برخی حامیان برجام مدعی شده‌اند توافق مذکور سایه جنگ و تهدید را از سر کشور دور کرده است!



نقش بانک‌ها در ایجاد رانت ارزی


وضعیت بازار ارز به نحوی است که فقط افراد دارای رانت اطلاعاتی، قیمت آینده و راه سود را می‌دانند.
در حالی که قیمت دلار به 3450 تومان صعود کرد، روزنامه دولتی شهروند در گزارشی اذعان کرد: درست در شرایطی که توافق هسته‌ای بازار ارز را به حاشیه برد و نگرانی‌ها برای افت و خیز دلار به حداقل خود رسید، این بازار اندکی بعد و در کمال شگفتی دوباره خبرساز شد و در صفحه اول روزنامه‌های کشور خودنمایی کرد. پس از این رویداد ناآرامی‌های عجیب دلار در بازار ارز ادامه‌دار شد و به طرح شایعاتی در فضای مجازی کشید. این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که مهار بازار سرکش ارز یکی از مهم‌ترین دستاوردهای اقتصادی کابینه یازدهم بوده و حالا با رفع تحریم‌ها، بازار ارز بار دیگر ایرانی‌ها را غافلگیر کرده است. به گزارش «شهروند»، این روزها دلار نوسانات شدید و صعود و سقوط‌های تند روزانه را تجربه می‌کند.
همین موضوع گمانه‌زنی‌های زیادی را به دنبال داشته است. عده‌ای معتقدند دستکاری نرخ دلار از سوی دولت انجام می‌شود و کابینه روحانی برای جبران کسری بودجه و کاهش قیمت نفت به کسب درآمد از بازار دلار روی آورده است و عده‌ای دیگر نفوذ دوباره و البته بی‌موقع دلال‌ها به بازار را علت این پدیده می‌دانند. با این حال وزیر اقتصاد و بانک مرکزی شایعه دستکاری دولت در بازار ارز را رد کرده است اما با این حال دلار این روزها سرکش‌تر از ماه‌های گذشته عمل می‌کند.
این گزارش می‌افزاید: حالت غیرعادی بازار ارز به گفته صرافان، خرید و فروش در این بازار را بسیار محتاطانه کرده و به معاملات خرد ضروری رسانده است. این در حالی است که نوسانات غیرقابل پیش‌بینی، زیان مالی تعدادی از صرافان کهنه‌کار بازار را نیز به دنبال داشته است.
یکی از فعالان بازار ارز در این باره به «شهروند» توضیح می‌دهد: بازار به حدی غیرقابل پیش‌بینی شده است که ضرر برخی از صرافان قدیمی بازار را به دنبال داشته است. زیرا معمولا صرافی‌ها در شرایط نوسان به گونه‌ای خرید و فروش می‌کنند که ریسک معاملات خود را در ساعات یا روز بعد پوشش دهند اما نوسانات تند قیمت در روزهای اخیر باعث شده است تعدادی از صرافان کهنه‌کار بازار نتوانند ریسک‌هایشان را پوشش دهند و متضرر شوند.
وی ادامه می‌دهد: به عنوان مثال در شرایطی که خود من فکر می‌کردم دلار به بیشتر از 3هزار و 500 تومان نمی‌رسد حجمی از معاملاتم را برای پوشش ریسک انجام دادم اما دلار در روز بعد به بیشتر از 3 هزار و 500 تومان رسید و ضرر کردم.
این صراف تاکید می‌کند: شرایط بازار در حال حاضر به گونه‌ای است که تنها برندگان آن افرادی هستند که از رانت اطلاعاتی برخوردارند و می‌دانند قرار است در بازار چه اتفاقی رخ دهد وگرنه صرافان و بیشتر فعالان این بازار تا حد ممکن از انجام معاملات با ریسک بالا خودداری می‌کنند و خرید و فروش ها در حد معاملات خرد ضروری است.
صراف دیگری که در محدوده میدان فردوسی فعال است، به نقش بانک‌های توزیع‌کننده در بازار ارز اشاره می‌کند و به «شهروند» می‌گوید: به نظر می‌رسد این روزها جز بانک‌های توزیع‌کننده ارز، کسی از اتفاقات چند ساعت آینده بازار خبر ندارد و دخالت آنها در توزیع ارز است که تنش‌های قیمتی روزانه را رقم می‌زند.
او با اشاره به این که یکی از بانک‌های توزیع‌کننده، [پارسیان] دارنده سهام شرکت‌های خودرویی است، توضیح می‌دهد: احتمالا آنها می‌خواهند هزینه بهره‌وری پایین شرکت‌های تحت مالکیت خود را از بازار ارز تامین کنند.

  • بازرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم