قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

سه‌گانه چرایی حادث‌شدن واقعه منا !!!

چهارشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۰۹ ب.ظ

جنگ قدرت، ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی سه‌گانه چرایی حادث‌شدن واقعه منا
برای تبیین واقعه خونبار منا، می بایستی این موضوع را در یک قاب بزرگتر بررسی و تحلیل کرد. با گذشت دو روز از این ضایعه خونبار و غم انگیز که می توان از آن به عنوان یک جنایت یاد کرد، ابعاد تعمدی بودن ایجاد آن بیش از پیش خود را نشان می دهد. این نوشتار بررسی کوتاهی از این ماجرا و نشان دادن چرایی تعمدی بودن آن است.


دقت در روند رخداد این ماجرا و نحوه برخورد آل سعود جنایتکار با آن نشان می دهد که سناریویی در حج امسال به ویژه در منا اجرایی شد که سه پرده داشته است:
- پرده‌ی اول: جنگ قدرت
- پرده‌ی دوم: شیعه هراسی و تشدید تقابل مذهبی
- پرده‌ی سوم: ایران هراسی
در توضیح پرده‌ی سوم سناریو می توان گفت که آل‌ سعود با کشتار حجاج در منا سعی دارد این خط جنگ روانی را جا بیندازد که ایران عامل کشتار حجاج است. در حال حاضر شاهد این هستیم که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به ویژه توئیتر، آل ‌سعود اعلام می‌دارد «ایران تقتل الحجاج» و همزمان نیز خط روانی دیگری را پیگیری می شود به نام «ارهاب الایرانی» یعنی تروریسم ایرانی. در همین ارتباط روزنامه وابسته به آل سعود الشرق الاوسط مدعی شده است که حرکت 300 زائر ایرانی خلاف مسیر حرکت مشخص شده در محل مراسم دلیل اصلی ایجاد ازدحام و حادثه بوده است. کافی است بدانیم که در این رابطه آل شیخ مفتی عربستان روز گذشته اعلام داشت: «برخی حجاج به دنبال مرگ عمدی در اماکن مقدسه هستند زیرا اعتقاد دارند مردن در این اماکن پاداش دارد.» بنابراین در پرده‌ی ایران‌هراسی از این سناریو آل سعود اعلام می‌دارد حجاج ایرانی در مسیری برعکس حرکت حجاج حرکت کرده‌اند و تعمدا می‌خواستند در مراسم حج امسال خرابکاری ایجاد کنند. این خط روانی و القائی می‌خواهد همه‌ی بار جنایت را متوجه ایران کرده و نسبت به ایران در جهان اسلام تنفر و وحشت ایجاد کند.
پرده‌ی دوم از سناریوی کشتار حجاج در منا و وقایع امسال حج، شیعه‌هراسی و تشدید تقابل مذهبی است. آل سعود با نسبت دادن حادثه به ایران، پرده دوم را تحت عنوان شیعه‌هراسی و تشدید تقابل مذهبی دنبال می‌کند. یقینا در این رابطه جریان‌های تکفیری و مفتی‌های تکفیری با اقدامات و فتواهای خود به این فضای جنگ روانی در روزهای آینده خواهند افزود. این پرده از سناریو در واقع همان جنگ مذهبی و نیابتی است که از طریق آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه تدارک دیده شده است. خوب است توجه داشته باشیم که جوزف نای نظریه پرداز آمریکایی جنگ نرم اخیراً اذعان داشته است: «در اروپا جنگ بین کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها بیش از یک و نیم قرن طول کشید و آن هم زمانی به صلح رسید که آلمان در طول بیش از 30 سال نیمی از جمعیت خود را از دست داد.» لذا پرده دوم از طراحی فجیع و خطرناکی در ادامه کشتار حجاج در منا حکایت دارد که غربی‌ها و به ویژه رژیم صهیونیستی آن را به انتظار نشسته‌اند. در این پرده باید تقابل مذهبی کاملا تشدید و نهادینه بشود و حج امسال فرصت مناسبی برای عملیاتی ساختن این سناریو بوده است.
پرده‌ی اول این سناریو جنگ قدرت بین شاهزاده های سعودی است. پیش از حج آگاهان به امور عربستان بیان می‌کردند که ملک سلمان می‌خواهد به زودی از قدرت کناره‌گیری کند و پسرش محمد بن سلمان را به عنوان جایگزین خود منصوب نماید. محمد بن سلمان که به بهانه‌ی جنگ یمن پله‌های قدرت را در دربار آل سعود خیلی سریع طی کرد، برای ادامه مسیر قدرت‌طلبی با مانعی به نام محمد بن نایف مواجه بود که ولیعهد است. لذا در پرده‌ی اول از این سناریو حوادث حج امسال بویژه کشتار حجاج در منا، محمد بن نایف به عنوان ولیعهد و مسؤل اداره حج را به بی‌کفایتی متهم می‌سازد و عملا مسیر کنار گذاشتن وی را آماده می‌سازد. در این رابطه برخی منابع، خبر افشای حضور محمد بن سلمان در منا و مرتبط دانستن حضور وی و شکل حادثه منا را پاسخ جناح محمد بن نایف به پرده سوم این سناریو می‌دانند.
نتیجه:
به نظر می‌رسد در سناریوی سه‌گانه‌‌ی جنگ قدرت، ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی موضوع تشدید تقابل مذهبی در منطقه در دستور کار صهیونیست‌ها است که محمد بن سلمان جاه‌طلب می‌تواند بهترین کاندیدای این مهم باشد. لذا به نظر می‌رسد جنگ قدرت از واشنگتن تا ریاض برای جایگزینی ملک سلمان و تحقق سایر اهداف ذکر شده در به شهادت رساندن حجاج مؤثر بوده است.
نکته مهم در خاتمه این است که برای محکومیت این سناریو و مقابله با آن نباید در دام طراحان این سناریو افتاد؛ به عبارت دیگر نباید محکوم نمودن این فاجعه منجر به اختلاف بین شیعه و سنی و عرب‌ستیزی شود، بلکه می‌بایستی نسبت به این سناریو هوشیاری لازم را داشت و آن را یک سناریوی صهیونیستی- سعودی برای ایجاد اختلاف و جنگ مذهبی دانست.
منبع مقاله : برهان

  • بازرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم