قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی
هر پدر و مادری گاهی می شنود که پسر یا دخترش می گوید: من خنگم.
والدین با آگاهی از اینکه فرزندشان نمی تواند، خنگ باشد تلاش می کنند او را متقاعد کنند که خنگ نیست. به این گفت و گوی پدر و پسر توجه کنید.  به این گفت و گوی پدر و پسر توجه کنید.

پسر: من خنگم.

پدر: تو خنگ نیستی پسرم.

پسر: چرا هستم.

پدر: نه تو خنگ نیستی . یادت هست در اردو چقدر باهوش بودی؟ مربی اردو فکر می کرد تو یکی از باهوش ترین بچه ها هستی.

پسر: شما از کجا می دانید، پدر!

پدر: خودش به من گفت.

پسر: جدی! پس چرا تمام مدت مرا خنگ و خرفت صدا می کرد؟

پدر: او فقط می خواست، سر به سرت بگذارد.

پسر: نه بابا، خودم می دانم خنگم، به نمره های کارنامه ام نگاه کن.

پدر: علتش این است که باید یک کم بیشتر کار کنی.

پسر: خیلی کارکرده ام ولی بی فایده است. هیچی تو کله ام نمی رود.

پدر: من می دانم که تو باهوشی.

پسر: من هم می دانم که باهوش نیستم.

پدر با صدای بلند و لحنی عصبانی می گوید: می گویم تو خنگ نیستی.

پسر: چرا هستم.

پدر: تو خنگ نیستی! خنگ خدا !!!!

دکترسیناتهرانی مشاور تحصیلی و متخصص مهارتهای ارتباط درون خانوادگی با اشاره به داستان کوتاه فوق می گوید: زمانی که کودکی اعلام می کند که خنگ یا زشت و بد است،ما با این روش گفت و گوی بی حاصل، نمی توانیم بی درنگ تصویر ذهنی او را از خودش تغییر دهیم. زیرا عقیده ریشه دار فرد نسبت به خودش در برابر هرگونه تلاش مستقیم به منظور تغییرکردن، مقاومت می کند.

چنانکه در گفت و گوی بالا دیدید، فرزند با زبان ذهن دارد به پدرش می گوید که من آنقدرها نفهم نیستم که حرفت را باور کنم و بپذیرم که باهوشم.

این متخصص آموزش مهارتهای موفقیت فردی افزود: زمانی که کودکی درباره ی خویش برداشت منفی دارد، انکارها و اعتراض های ما هیچ کمکی به او نخواهد کرد. این نوع روش ارتباط با فرزندان تنها باعث می شود که آنها شدیدتر از قبل بر عقیده شان اصرار بورزند و با صراحت بیشتری آن را بیان کنند. علم مهارتهای ارتباطی در تربیت صحیح کودکان می گوید، بهترین کمکی که می توانیم به آنها بکنیم این است که نشان دهیم نه تنها احساساتشان را بطور کلی درک می کنیم، بلکه به معانی و مفاهیم ضمنی این احساس نیز واقفیم.

سیناتهرانی سپس با بیان تجربه ای واقعی از جلسات مشاوره ای خود گفت: به گفت و گوی من با این پسر در جلسه مشاوره در حضور پدرش و در مورد مسئله خنگ بودن، توجه بفرمایید:

پسر: آقای تهرانی من خنگم ، اما پدرم نمی خواهد اینرا بپذیرد و مدام می گوید تو خنگ نیستی!

من با لحنی جدی: واقعاً اینطور احساس می کنی؟ یعنی تو فکر نمی کنی که باهوشی؟

پسر: نه فکر نمی کنم.

من: بنابراین در درون خودت خیلی رنج می کشی؟

پسر: همین طور است.

من: در مدرسه هم باید اکثر اوقات بترسی ، مثلاً ترس از رد شدن، ترس از نمره کم گرفتن، ترس از تحقیر شدن توسط همکلاسی ها و معلمانت و … وقتی معلم اسمت را صدا می کند، گیج می شوی.

پسر: بله همینطور است

حتی وقتی که جواب مسئله را می دانی، نمی توانی درست پاسخ بدهی. زیرا می ترسی که پاسخت مسخره باشد و معلم از تو ایراد بگیرد… و نیز همکلاسی هایت به تو بخندند. بنابراین اکثر اوقات ترجیح می دهی چیزی نگویی. مطمئن هستم که تمام دفعاتی را که تو پاسخی دادی و بچه ها مسخره ات کردند به یادداری و همین باعث شده که فکر کنی که خیلی خنگی!

حتماً از لحاظ روحی نیز لطمه خورده ای و عصبانی هستی!!!

سینا تهرانی ادامه داد: در این هنگام پسر که احساس می کرد این مشاور بر خلاف پدرش او را درک می کند، می زند زیر گریه و برخی از تجربه های تلخش را در مورد موضوع خنگی مطرح می کند. موضوعات بسیار مهمی که بعدها به من در رفع مشکل کودک کمک بسزایی کرد.

پدر که از حرفهای جدید پسر ، حسابی جا خورده بود، رو به فرزندش کرد و گفت: پسرم! چرا تابحال این چیزها را به من نگفته بودی؟

این متخصص صاحب نام که از او به عنوان بهترین مشاور تحصیلی کشور نیز یادمی کنند در ادامه افزوده است: هرچند انتظار نمی رفت که گفت و گوی من با کودک در همان یک جلسه باعث شود تا او تصور نادرستی که از خودش داشت را تغییر دهد اما صمیمیتی که از چنین گفت و گویی بین من و او ایجاد شد باعث گردید تا او بر اساس ایمان، اعتقاد و اعتمادی که به من به عنوان مشاورش پیدا کرد، در طی چند جلسه باورهای منفی اش را تغییر داده و متوجه شود که حقیقتاً او خنگ نیست و فقط تا آن زمان نمی دانسته که چگونه از استعداد و توانایی های پنهان و نهانش برای کسب موفقیت استفاده کند.

  • بازرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم