قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

آزمون قانون مداری هم در پیش است !!!!

يكشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۰۴:۴۲ ب.ظ

قانون ، آرامش ، آسایش

قانون‌مداری و مسئولیت‌پذیری؛ قانون‌ستیزی و مسئولیت‌گریزی ...

·        قانون مجموعه‌ای از «بایدها» و «نبایدها» است و به ما می‌گوید چه کارهایی را باید انجام دهیم و چه کارهایی را نباید انجام دهیم.

·        ضرورت قانون و قانون مداری  از آغازین روزهای حیات بشر، همواره مورد توجه بوده است.

·        قانون پیوند دهنده لایه های گوناگون جامعه است، از این رو، نقش و جایگاه مهمی در جامعه دارد.

·        کارکرد اصلی قانون تنظیم رفتار اعضای یک جامعه است که به طور طبیعی، دچار تعارضند.

·        قانون‌مداری مهمترین رکن از ارکان اجرای عدالت است .

·         قانون‌مداری و مسئولیت‌پذیری؛  یکی از اصول مهم حقوق شهروندی است !

·        مسئولیت پذیری و نظم پذیری اجتماعی به نوعی توجه به اصول و قداعد حاکم بر موضوعات مهم جامعه است و وقتی اکثریت افراد به این اصول و قوانین احترام گذاشته و به آن عمل کنند زندگی فردی و جمعی با نشاط می شود.

·        هر قدر روابط اجتماعی بر پایه قانون مداری و اصول ارزشی استوارتر باشد، نظم اجتماعی از سطح بالاتری برخوردار می شود .

·        رد کردن چراغ قرمز، ریختن آشغال در خیابان‌ و بی توجهی به حق تقدم دیگران در موارد مختلف، فقط بخش کوچکی از رفتار‌های غیراجتماعی است که مدام در زندگی خود با‌ آنها روبرو می شویم.

·        باید با ایجاد فرهنگ سازی و وسواس در اجرای قانون، اساس نظم پذیری اجتماعی را تقویت کرد.

·        وقتی مردم احساس کنند در صورت انجام رفتا‌ر‌های ناهنجار مورد انتقاد و سرزنش دیگران قرار می‌گیرند، از انجام رفتار‌ ناهنجار خودداری می کنند و الگوی نظم اجتماعی را می پذیرند.

·        این فرهنگ باید در جامعه گسترش پیدا کند که ، زیرپا گذاشتن قوانین و آداب شهر‌وندی، موجبات آزار دیگران و حتی خود را فراهم می‌آورد.

·        گسترش بی‌ نظمی اجتماعی همچنین موجب هرج‌و مرج اجتماعی و از هم پاشیدن اعتماد اجتماعی می‌شود و باعث  می گردد هر فردی به فکر منافع فردی به جای منافع عمومی باشد

 

·          آزمون قانون مداری هم در پیش است :

§        تمامی کاندیداها اعم از اصلاح طلب، اصولگرا و مدعی استقلال باید بدانند که نهاد مرجع در مورد تایید صلاحیت شورای نگهبان است و قانون در این مورد این نهاد را فصل الخطاب می داند !

§         لذا توجه داشته باشیم که آزمون قانون مداری در پیش است و هر آنکس که در نهایت در اعتراض به نتیجه صلاحیت خود بخواهد جو تخریب و فشار را براه کند، مهر بی قانونی را بر آستان خود حک نموده و بر همگان بی هیچ اشاره ای ثابت می شود که تصمیم شورای نگهبان در مورد وی صادق است.

  • بازرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم