قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

آشنایی با کشور ترکیه !!!!

يكشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۰۴:۵۵ ب.ظ

بهترین زمان برای سفر به ترکیه:

ترکیه کشوری بزرگ است و آب و هوای آن به طور گسترده ای از منطقه ای به منطقه ی دیگر و فصل به فصل متغیر است. برای رفتن به تعطیلات، گشت و گذار، قدم زدن در مسیرهای پیاده روی چشم نواز و مهم تر از همه بازدید از مناظر باستانی و قرون وسطایی، بهترین زمان ماه های آپریل و می در بهار می باشد. همچنین اوایل پاییز در ماه اکتبر و اوایل ماه نوامبر که روزها گرم و آفتابی و هوا معتدل است، زمان مناسبی برای سفر به ترکیه محسوب می شود. در بهار و پاییز ممکن است هوا بارانی و ابری باشد، بنابراین اگر می خواهید روزهای آفتابی را تجربه کرده و در سواحل دریای مدیترانه شنا کنید، بهتر است در ماه ژوئن تا اواخر ماه دسامبر به این کشور عزیمت کنید. اقامتگاه های ترکیه از ماه ژوئن تا اواخر ماه آگوست مملو از گردشگران فراوان است و شلوغی و هیاهو بر شهر حاکم است.

اگر می خواهید به مناطق کوهستانی ترکیه بروید و اسکی کنید به شما پیشنهاد می کنیم که در بین ماه های دسامبر تا آوریل به نواحی اسکی همچون: اولوداگ در بورسا (Uludag near Bursa) و پالاندوکن در حوالی ارزوروم (Palandoken near Erzurum) سفر کنید. دمای هوا در استانبول و اطراف آن می تواند از منفی صفر درجه در اواسط زمستان تا ۴۰ درجه سانتی گراد در فصل تابستان متغیر باشد. سواحل دریای اژه و مدیترانه گرم ترین تابستان ها با حداقل دمای ۴۵ درجه ی سانتی گراد را شاهد هستند. اما در اواسط فصل زمستان کاهش دما در این منطقه به منفی ۵ درجه هم می رسد.

مناطق کوهستانی ترکیه دارای حداکثر دمای ممکن هستند. در فصل زمستان تا ۴۳ درجه زیر صفر و در گرم ترین حالت به ۳۸ درجه سانتی گراد می رسد. دمای هوای مرکز آناتولی در فصل تابستان تا ۴۰ درجه افزایش و در زمستان تا ۲۵ درجه منفی صفر کاهش می یابد. اداره ی هواشناسی ترکیه از منطقه به منطقه ی دیگر و هر روز به صورت آنلاین در حال پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور می باشد.

لباس های مورد نیاز:

بسته به زمانی که می خواهید به این کشور سفر کنید، انتخاب پوشاک مناسب می تواند متفاوت باشد. اگر در فصل تابستان مسافر این کشور هستید، بهتر است با خود لباس های خنک و نخی به همراه یک کلاه برای جلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب که در این فصل بسیار شدید است، ببرید. گرمای این فصل علی الخصوص در شهرهای این کشور به راستی که داغ و سوزان است. در فصل زمستان می بایستی با بردن لباس های ضخیم و ضد آب خودتان را از سرمای شدید و باران های سیل آسا در امان نگاه دارید. اگر می خواهید به مناطق کوهستانی بروید، فراموش نکنید که حتما کفش و تجهیزات مناسب به همراه داشته باشید.

جغرافیا:

ترکیه از شمال شرقی با دریای سیاه، گرجستان و ارمنستان، از شرق با ایران، از جنوب شرقی با عراق، از جنوب با سوریه و مدیترانه، از غرب با دریای اژه و یونان و از شمال غربی با بلغارستان هم مرز است. آسیای صغیر یا آناتولی نام شبه جزیره ایست که پل ارتباطی بین اروپا و آسیا را شکل می دهد. این شبه جزیره ۹۷ درصد از کشور ترکیه را فرا گرفته است. مساحت آن به ۱۶۵۰ کیلومتر از شرق به غرب و ۶۵۰ کیلومتر از شمال به جنوب می رسد. بزرگترین شهر آن آنکاراست که در دشت های مرکزی آناتولی واقع شده است.

۳ درصد باقی مانده، قطعه زمین کوچکی است که در بخش اروپایی ترکیه واقع شده و در مرز بلغارستان و یونان قرار گرفته است. این بخش توسط بسفر که یک تنگه ی ارتباطی بین دریای سیاه و دریای اژه به شمار می رود، از آناتولی جدا می شود.

دو رشته کوه از شرق به غرب، کوه های دریای سیاه از شمال و برج ثور در جنوب، فلات مرکزی آناتولی را در بر می گیرند؛ اما در بخش های دور کشور به منطقه ی کوهستانی وسیعی وصل می شوند. در اینجاست که رودهای باستانی دجله و فرات پدیدار می گردند.


نرخ ارز و پول

اطلاعات مربوط به ارز:

لیر جدید ترکیه try نشان ytl = 100 کروش جدید ykr.

یکای زیرین لیر، کروش می باشد. هر ۱۰۰ کروش برابر با یک لیر است. اسکناس های لیر شامل: ۲۰۰،۱۰۰،۵۰،۲۰،۱۰،۵ لیری و سکه های آن شامل ۱، ۵، ۱۰، ۲۵ و ۵۰ لیری می باشد.

کارت های اعتباری:

کارت اعتباری آمریکن اکسپرس در همه ی اماکن مهم از جمله هتل ها و پروازهای سطح بالا، رستوران های بین المللی و مجلل و برخی از مغازه های هدیه فروشی پذیرفته می شود. در اکثر مناطق ترکیه دستگاه های خود پرداز همواره به چشم می خورند. اما در کافه ها، رستوران ها و دکان های کوچک، بیشتر ترجیح می دهند که وجه نقد دریافت کنند. در بعضی از مناطق اقامتگاهی یورو نیز مورد قبول واقع می شود.

دستگاه خودپرداز:

دستگاه های خودپرداز تقریبا در گوشه گوشه ی مناطق شهری یافت می شوند. در حین انجام معاملات با دقت تمام از کارت اعتباری خود مراقبت کنید و اصلا چشم از آن برندارید. در هنگام خرج کردن وجوه نقدی خود احتیاط کنید که در شمارش دچار اشتباه نشوید.!

چک های مسافرتی:

اگر چک مسافرتی در اختیار دارید، بهتر است بدانید که تنها در بانک می توانید آنها را رد و بدل کنید. برای جلوگیری از پرداخت هزینه های اضافی نرخ ارز، پیشنهاد می کنیم که چک های مسافرتی خود را به صورت پوند، یورو یا دلار آمریکا بگیرید. به هر حال با تهیه ی کارت اعتباری به مراتب راحت تر خواهید بود.

جاذبه هایی که باید ببینید:

* از دیدن حرکات موزون درویش ها لذت ببرید.

دیدن  حرکات موزون و خاص درویش ها به راستی که یکی از جاذبه های نمادین کشور ترکیه به شمار می رود. اعضای طریقت مولویه این حرکات چرخشی مشهور را که به نام سماع شناخته می شود، برای رسیدن به کمال انجام می دهند؛ و مراسم خاصی به منظور آن ترتیب می دهند. خواستگاه این عمل در اصل به شهر قونیه باز می گردد و اکثر سفارشات از این شهر نشات می گیرند. اما بسیاری از نمایش ها در استانبول نیز اجراء می شوند.


* در دریای سیاه گشت بزنید:

در حومه ی شمال استانبول سوار کشتی های گردشی شوید و هنگام عبور از بسفر (Bosphorus) به روستاهایی که در امتداد و تا دهانه ی دریای سیاه کشیده شده اند، بنگرید.


همچنین شما می توانید از اماکن شلوغ و مملو از گردشگران اندکی فاصله بگیرید و به شهرهای ساحلی دریای سیاه ترکیه از جمله: اونیه  (Ünye) یا گیرسون  (Giresun) که خلوت تر، خنک تر و سرسبزتر از شهرهای ساحلی دریای مدیترانه هستند، پناه ببرید.


* به سمت پایتخت، آنکارا، تغییر مسیر دهید:

اکثر گردشگران از دیدن پایتخت ترکیه یعنی آنکارا چشم پوشی می کنند؛ در حالیکه این شهر موزه های بی نظیری دارد. موزه ی فوق العاده ی تمدن آناتولی، بیانگر تاریخچه ای غنی از سیر تاریخ آن ناحیه می باشد. این در حالیست که موزه ی مردمی اسنوگرافیک در آنکارا فهم و بینش عمیقی برای فرهنگ این کشور به ارمغان آورده است.


* سری به غارها و بازارهای شانلی اورفه (Sanliurfa) بزنید:

در میان بازار سنتی شانلی اورفه در جنوب شرقی، نزدیک به مرز سوریه گشتی بزنید و سری هم به غاری بزنید که می گویند حضرت ابراهیم در آن متولد شده است. از زمان درگیری های به وجود آمده در ترکیه، این مرز کمی نا امن تر شده است و به شما توصیه می کنیم که جانب اطمینان را رعایت کنید.

زادگاه حضرت ابراهیم ترکیه

* از سواحل بدروم (Bodrum) دیدن کنید:

اگرچه آرامگاه هالیکارناسوس  (the Mausoleum of Mausolus) یکی از عجایب هفتگانه ی جهان می‌باشد که ویرانه های آن در شهر بدروم ترکیه واقع شده است؛ اما این شهر که در جنوب شرقی ترکیه قرار گرفته است، امروزه بیشتر به عنوان بهترین محل عبور در دریای اژه شناخته می شود.

 


بدروم که توسط قلعه ی سنت جان (St John) احاطه شده است، به خاطر بازارهای خریدش، ناهارخوری ها و شب زنده داری و سواحل شنی گسترده اش مشهور است.


*  از رشته کوه های کاچکار دیدن کنید:

برای کوهپیمایی در دل طبیعت وحشی به رشته کوه های کاچکار (Kaçkar mountains) که در شمال شرقی ترکیه و نزدیک به مرز گرجستان واقع شده اند، سری بزنید. قبل از رسیدن به ارتفاع ۴۰۰۰ فوت، عبور از میان جنگل های انبوه کاج گذر کنید و از دیدن منظره ی چشم نواز مناظر لذت ببرید. مسیرهای کوهنوردی در ارتفاعات بالاتر، تنها در طول فصل تابستان باز هستند، مگر اینکه کوه پیمایان به وسایل هوای برفی مجهز باشند.

کوه های کاچار ترکیه

* از خدمات استخرهای آب درمانی بهره مند شوید:

استخر بی نظیر “پاموکاله” (Pamukkale) در نزدیکی “دنیزلی” (Denizli) تورهای گردشگری بسیار و مردم محلی را همواره به سمت خود می کشاند. مردم برای آب درمانی به استحمام در آب گرم این استخر که از چشمه های جوشان طبیعی پر شده اند، می پردازند. این استخر آب گرم همراه با ویرانه های باستانی شهر هیراپولیس (Hierapolis) که در نزدیکی آن قرار گرفته است، در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده اند.


* بر فراز سرزمین رویایی کاپادوکیه (Cappadocia) بالن سواری کنید:

این سرزمین پس از فوران کوه “ارسیس” (Mount Erciyes) تشکیل شده و در طول سالیان به شکل مدرن امروزی درآمده است. کاپادوکیه در واقع چشم انداز بی نظیریست از سنگ های مخروطی شکل، قله های وسیع و دره های پهناور. تنها چند سال پس از ورود انسان به این سرزمین، خانه های غاری شکل زیبا و تونل های زیر زمینی برای گردشگران در کاپادوکیه ساخته شد. همچنین، بالن سواری بر فراز این سرزمین تفریح بسیار محبوبی محسوب می شود.

Cappadocia

* در آب های سفید قایق سواری کنید:

قایق سواری بر روی آب های سفید، به طور فزاینده ای در میان گردشگران ترکیه در حال محبوب شدن است. سفرهای متنوعی به سمت سرازیری رودخانه ی دالامان (Dalaman River) ، رودخانه کوپرولو (Köprülü River) ،رودخانه ی زامانتی (Zamanti River) و رودخانه ی کوروه (Coruh River) ترتیب داده شده  و توسط مربیان حرفه ای قایق سواری جهان امتیاز داده می شوند. محکم بچسبید!


* به سواحل جنوبی آنتالیا بروید:

اگرچه درجوامع غربی شهر آنتالیا چندان معروف نیست، اما با این حال یکی از پر بازدیدترین شهرهای دنیا به شمار می رود. اگر در سواحل جنوبی ترکیه و دریای مدیترانه نشسته و استراحت کنید، دلیل این امر را خواهید فهمید. آنتالیا همچنین دارای سواحل بکر و پهناور، شب زنده داری های پر جنب و جوش و شهرهای قدیمی جالبی است که همچنان جو سنتی بر آن حاکم است. پس از آن می توان به بند کاله چی (Kaleiçi)، موزه های باستان شناسی فوق العاده ، مناظر تاریخی فراوان و در آخر به دروازه ی هاردیان (Hadrian) اشاره نمود.



* با قایق در دریاچه ی وان گشت بزنید:

اگر می خواهید در میان دریاچه ی وان به گشت و گذار بپردازید، شهری که در قسمت شرقی وان قرار گرفته می تواند انتخاب خوبی برای اقامت شما تلقی شود. از این نقطه می توانید سوار قایق شوید و به کلیسای ارمنی ها در جزیره ی آکدامار (Akdamar) بروید. این منطقه به نقش برجسته ای سنگی که از کتاب مقدس سرچشمه گرفته اند، معروف است.


* در کوه های آرارات به جستجوی کشتی نوح بپردازید:

اینگونه مشهور است که قطعات کشتی نوح در دامنه های این کوه، در بخش شرقی ترکیه به جا مانده اند. به غیر از آن، این کوه ها همیشه پوشیده از برف هستند که منظره ی باورنکردنی پیش روی شما قرار می دهند؛ این منظره ی زیبا از کیلومترها دورتر قابل رویت است. تنها اعضای شرکت های مجاز و معتبر کوه نوردی می توانند از این کوه بالا بروند.


* صومعه سوملا (Sumela Monastery) :

قبل از حکومت عثمانی، بخش گسترده ای از آناتولی خانه ی یونانی ها بوده است. یکی از نمونه های دیدنی و جذاب، صومعه ی یونانی ها ارتدوکس متعلق به قرن ۱۴ می باشد که در ۵۴ کیلومتری ترابزون (Trabzon) واقع شده است.



* با کشتی به جزایر پرنس (Prince’s Islands) عزیمت کنید:

در زیر پل گالاتای (Galata Bridge) استانبول کافه های سنتی زیبایی وجود دارند؛ شما می توانید به یکی از آنها وارد شوید و همراه با نوشیدن چای و کشیدن قلیان به تماشای غروب آفتاب بپردازید. سپس با کشتی از اسکله ی امینونو (Eminönü) به جزیره ی پرنس بروید. در این جزیره ی خوش آب و هوا ورود اتوموبیل ممنوع است و در این جزیره مجبورید با کالسکه که توسط اسب های تنومند کشیده می شوند حمل و نقل کرده یا دوچرخه سواری کنید.


* در مسیر لیجیان (Lycian) سیاحت کنید:

کشور ترکیه مسیرهای کوه نوردی مشهوری ندارد، اما مسیرهای پیاده روی خلوت و بی نظیری دارد. یکی از زیباترین راه ها لیجیان نام دارد. مسافت این راه به ۵۰۰ کیلومتر می رسد و بین فتحیه و آنتالیا (Fethiye and Antalya) کشیده شده است. اگر بخواهید در این جاده قدم بزنید و به دیدن مناظر زیبای ترکیه مشغول شوید، یک ماه طول می کشد.


* با غول های تاریخی در شهر تاریخی استانبول قدم بزنید:

قسطنتنیه، پایتخت بیزانس (Byzantium) ، بزرگترین امپراتوری مسیحیان در قرون وسطی، پس از فتح عثمانی ها در قرن پانزدهم به استانبول تبدیل شد و از آن زمان به بعد به صورت یک کلان شهر بزرگ و اسلامی درآمده است. گنجینه های معماری آن عبارتند از: مسجد آبی، کاخ توپکاپی (the Topkapi Palace) و مسجد ایاصوفیه (Hagia Sophie).



* به حمام ترکی بروید:

هرگز نمی توانید بدون رفتن به حمام ترکی سنتی و تجربه ی بی نظیر آن، کشور ترکیه را ترک کنید. این مکان که به نام حمام در دنیا شناخته می شود، محل مناسبی برای ماساژ و ماساژ و سونای بخار است. تاریخی ترین حمام های ترکیه عبارتند از:حمام گالاتاسرای (Galatasaray) در بی اوغلو (Beyoğlu)، حمام کاگال اوقلو (Cağaloğlu) در سلطان احمد و نیز دیگر حمام های کوچک محلی که از معروفیت کمتری برخوردار هستند.



خرید در ترکیه:

در ترکیه گزینه های فراوانی برای خرید پیش رو خواهید داشت که تنها به فرش های رنگارنگ منتهی نمی شوند. تجارت و بازرگانی، مراکز خرید، بازارهای بزرگ، خرید و فروش و چانه زنی به بخشی از تار و پود زندگی مردم تبدیل شده است. فرقی ندارد که شما می خواهید از بازارهای شلوغ و بزرگ خرید کنید یا اینکه به پاساژهای مدرن و مجلل رفته و از لوکس ترین مغازه ها دیدن نمایید. به هر حال امکان ندارد که شما به این کشور سفر کنید و مشتاق به خرید کردن نشوید. مطمئن باشید حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید حتما مدتی را به گشتن و تماشای اجناس در فروشگاه ها اختصاص خواهید داد.

مسافرنی که قصد تهیه ی سوغاتی را دارند، به زودی انواع اقلام مورد نظرشان را در این اماکن خواهند یافت. صنایع دستی محلی ترکیه که شامل پارچه های گلدوزی شده، سرامیک، سفال، اشیای مسی، مروارید، منبت کاری، چرم و جیر و همچنین محصولاتی از قبیل جواهرات، فرش و گلیم و آلات موسیقی از جمله سوغاتی های جالبی به شمار می روند که در ترکیه با قیمت بسیار مناسبی به فروش می رسند. قطعا می توانید از میان این محصولات، بهترین سوغاتی ها را برای عزیزانتان خریداری کنید.


کسانی که عاشق خرید کردن هستند، قطعا استانبول را یک لذت به تمام معنا خواهند دانست. از آنجایی که شهر استانبول مملو از پاساژهای عظیم و انواع بوتیک های بزرگ و مارک های جهانی می باشد، تمام خریداران واقعی را سرگرم خواهد کرد. همچنین فرصتی را در اختیار خواهید داشت تا درمورد خرید گرانبهاترین سنگ ها و جواهرات فکر کنید.

اقامتگاه هایی نظیر بدروم، مارماریس و کوش آداسی ،(Marmaris, Olu Deniz, Kusadasi) مناطقی هستند دارای بازارهای کوچک و جزئی می باشند. اجناسی که در فروشکاه های این مناطق به فروش می رسند، از کیفیت پایین تری برخوردار هستند. شما می توانید صنایع دستی و اجناس کپی طراحان برندهای معروف مانند: کیف دستی، کفش، ساعت مچی و عینک آفتابی را در بازارهای این مناطق به سهولت بیابید. سنت چانه زنی در میان مردم این منطقه رو به زوال است و فروشندگان حاضرند برای تبلیغ و معرفی اجناسشان تخفیف های بزرگی به گردشگران، مسافران و حتی افراد بومی ارائه دهند. این می تواند بهترین فرصت برای کسانی که به دنبال خرید زیر قیمت می گردند به حساب آید.


در حین خرید فرش و گلیم دقت کنید؛ فروشنده حتما باید تمامی اطلاعات مربوط به فرش به اضافه ی قیمت و سن آن را در فاکتور  قید نماید و به شما تحویل دهد. این روش خوبی برای اطمینان خاطر شماست، تا مطلع شوید فرشی که خریداری می کنید دارای ارزش و قدمت باستانی می باشد و عتیقه محسوب می شود.

در حین معاملات و خرید اقلام بزرگ احتیاط کرده و اطمینان حاصل کنید که حتما رسید آن را از فروشنده دریافت نمایید. رسید بسیار مهم تلقی می شود؛ لذا شما باید آن را به مامور گمرگ که به منظور بازرسی، خریدهای شما را مورد بررسی قرار می دهد، نشان دهید و مجوز انتقال دریافت کنید.

 

  • بازرگان

نظرات  (۲)

  • مایکروفر ال جی
  • کشوری که در جذب توریست خیلی خوب کار می کنه.

  • مایکروفر ال جی
  • کشوری که در جذب توریست خیلی خوب کار می کنه.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    پخش زنده حرم