قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

راه اندازی و اداره کسب و کارهای خرد و کوچک

جمعه, ۳ مرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۲۸ ب.ظ

بر اساس تعریف اتحادیه اروپا، کسب و کار خرد، کسب و کاری است که کمتر از ده نفر در آن مشغول هستند. براساس این تقسیم بندی کسب و کارها به صورت زیر تفکیک می شوند:

کسب و کار خرد کسب و کاری که کمتر از ده نفر در آن مشغول هستند.

کسب و کار کوچک، کسب و کاری است که زیر 50 نفر در آن اشتغال دارند.

کسب و کار متوسط، که به طور متوسط 50 تا 25 نفر در آن شاغل هستند.

کسب و کار بزرگ، نیز کسب و کاری است که بیش از 250 نفر در آن مشغول باشند.

البته بر اساس تعریف موسسه کسب و کارهای خرد آمریکا، کسب و کار خرد نیز کسب و کاری است که کمتر از ده نفر در آن مشغول هستند. تعداد کسب و کارهای خرد در امریکا حدود 25 میلیون واحد است که تقریبا 95 درصد کل کسب و کارهای این کشور را شامل می شود.

آمار دقیقی از میزان و تعداد کسب و کارهای خرد در ایران در دست نیست، هرچند برآوردها حاکی از گستردگی این نوع کسب و کارها دارد. درواقع در زندگی روزمره بسیاری از مردم در کسب و کارهای خرد با سعی و خطا مشغول هستند، در حالی که آثار تئوریک و ادبیات مدیریت نه در ایران که حتی در سطح جهانی بیشتر متمرکز بر کسب و کارهای بزرگ و به اصطلاح غول است و در این شرایط، شروع و ادامه فعالیت های اقتصادی بدون در نظر گرفتن دستاوردهای تئوریک مدیریت دچار مشکلات پیش پا افتاده و قابل پیش بینی خواهد شد.

این کتاب، تلاشی مقدماتی است که خلا اطلاعات مدیریت را در دنیای روزمرگی کسب و کار های خرد ایرانی پوشش می دهد. در نگاه اول کتاب ، رویکردی عمل گرایانه دارد همان قدر عمل گرا که فعالان کسب و کارهای خرد ناچارند مشکلات خود را سریع و دقیق و البته عملی و نه تئوریک حل کنند. که البته این چنین نیز هست، اما در واقع کتاب سعی دارد با اتکا به اصول و تئوری های ساده علم مدیریت، راهکارهای عملگرایانه ارائه نماید.

در ضمن این کتاب می خواهد بگوید خواستن توانستن نیست. اگر می خواهید با راه اندازی یک کسب و کار رئیس خود باشید، این خواست شما برای رسیدن به موفقیت کافی نیست. و در این راه باید به بررسی های بیشتری بپردازید. تصمیم گیری بر اساس اطلاعات کم و یا دیدن موفقیت تعدادی افراد در نزدیکی خود دلیل قانع کننده ای برای شروع یک کسب و کار نیست چرا که شکست یا موفقیت بر زندگی فعالان و مالکان کسب و کارهای خرد و کوچک بسیار تاثیر گذار خواهد بود و این موضوع، این حقیقت را تایید می کند که راه اندازی و اداره این نوع کسب و کارها به بررسی و عمل با تفکر بیشتری نیاز دارد.

کتاب حاضر، حاوی روش های عملی و توضیحات کارشناسانه با بیانی شفاف برای اداره و مدیریت یک کسب و کار خرد و یا کوچک است. همچنین این کتاب سعی دارد راهکارهای عملیاتی که متکی بر اصول علمی مدیریت باشد، ارائه نماید تا هم موجب کاهش هزینه های سرمایه گذاری و صرفه جویی در زمان شود و نیز از بسیاری ریسک های احتمالی پیشگیری کند. برای رسیدن به این اهداف، شیوه پیشبرد بحث و ارائه توصیه ها از طریق طرح سوال های متفاوت است که در پی آنها توضیحات، شرح داده می شوند همچنین در هر مرحله از سوالها به نکات مهم و راهکارها پرداخته می شود.

مهمترین پیام این کتاب این خواهد بود که راه اندازی و اداره کسب و کارهای خرد و یا کوچک با آموخته های تجربی و سعی و خطا، پر از ریسک خواهد بود. باید اداره کسب و کار را نیز یک فن بدانید. تلاش کنید آن را فرا بگیرید و به خاطر داشته باشید همان گونه که برای سلامتی خود و خانواده در مواقع بیماری به یک پزشک مراجعه می کنید، در راه اندازی و یا حل مشکلات اداره کسب و کار خود نیز از مشورت کارشناسان استفاده نمایید.

این کتاب تلاشی است اولیه برای پر کردن فاصله اطلاعات علمی مدیریت از دنیای روزمره کسب و کارهای خرد ایرانی.

این کتاب در چهار بخش طی 32 سوال تنظیم شده است:

الف) نگاه به خود :

-        چرا می خواهید کسب و کار خود را داشته باشید؟

-        مهارت های ارتباطی و روابط عمومی خوبیس دارید؟

-        ...

ب) عمل، یک قدم پیش از بررسی:

-        برای موفقیت کسب و کار خود به چه شرایط و عواملی فکر کرده اید؟

-        قرار است چه چیزی تولید و یا چه خدماتی ارائه دهید؟

-        ...

ج) راه اندازی، شروع عملی

-        چگونه شروع کنیم؟

د) اجرا، نگرانی ها

-    قیمت خدمات و یا کالا را چگونه محاسبه کنم؟

-    بالا سری چیست؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم