قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

عمل جراحی موفقیت آمیز رهبر معظم انقلاب

دوشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۳، ۰۲:۱۰ ب.ظ
دکتر مرندی: وضعیت عمومی رهبری کاملا خوب است
حضرت آیت الله خامنه‌ای در پایان خاطرنشان کردند: ان شاءالله لطف خدای متعال شامل خواهد شد و کارها بخوبی پیش خواهد رفت.
رهبر معظم انقلاب صبح امروز تحت عمل جراحی قرار گرفتند که بحمدالله عمل با موفقیت به پایان رسید.
 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه‌ی عزیمت به بیمارستان برای انجام عمل جراحی، در پاسخ به واحد مرکزی خبر گفتند: من یک عمل جراحی دارم و اکنون عازم بیمارستان هستم.

ایشان افزودند: البته جای نگرانی نیست. این به معنای آن نیست که مردم دعا نکنند لیکن ان شاءالله جای نگرانی نیست و یک عمل خیلی معمولی و عادی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در پایان خاطرنشان کردند: ان شاءالله لطف خدای متعال شامل خواهد شد و کارها بخوبی پیش خواهد رفت.

لازم به ذکر است: رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل عارضه پروستات صبح امروز (دوشنبه) در یکی از بیمارستانهای دولتی، تحت عمل جراحی قرار گرفتند که بحمدلله این عمل با موفقیت به پایان رسید.

 رییس جمهوری از رهبر معظم انقلاب عیادت کرد

دستیار ویژه رییس جمهوری گفت: حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری صبح امروز (دوشنبه) از حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از بیمارستان های تهران عیادت کرد.

«حسین فریدون» افزود: رییس جمهوری قرار بود صبح امروز از مشهد مقدس به قزاقستان سفر کند اما به دلیل جراحی رهبر معظم انقلاب و اطلاع از روند جراحی و سلامتی ایشان به تهران بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: حجت الاسلام روحانی امروز برای دیدار دوجانبه با مقامات قزاقستانی به این کشور سفر می کند.

دستیار ویژه رییس جمهوری که با ایرنا گفتگو می کرد، ادامه داد: رییس جمهوری در ادامه این سفر برای شرکت در چهاردهمین اجلاس سران کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای عازم دوشنبه پایتخت تاجیکستان می شود و در حاشیه این اجلاس با اعضای این سازمان بین المللی و مقامات این کشور دیدار و گفت و گو می کند.

 رییس تیم معالج رهبر معظم انقلاب: وضعیت عمومی حضرت آیت الله خامنه ای کاملا خوب است

دکتر «علیرضا مرندی» رییس تیم معالج رهبر معظم انقلاب گفت:جراحی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب با بی حسی موضعی و بدون بیهوشی انجام شد و بحمد الله وضعیت عمومی ایشان کاملا خوب و طبیعی است.

به گزارش «انتخاب» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری،  دکتر مرندی ضمن ابراز رضایت  کامل از عمل جراحی پروستات انجام شده، گفت: این عمل جراحی بدون بیهوشی و با بی حسی موضعی انجام شد.

دکتر مرندی همچنین افزود: عمل پروستات برای افراد در محدوده سنی سالمندی و حتی میانسالی، عمل رایجی است که در اغلب موارد نیاز به برداشتن پروستات بوجود می آید.

وی افزود: مدتی بود که این عارضه در رهبر انقلاب ایجاد شده بود و نظر پزشکان این بود که اکنون زمان مناسبی برای عمل است و رهبر معظم انقلاب نیز از نظر پزشکان معالج تبعیت کردند.

رئیس تیم پزشکی رهبر معظم انقلاب در خصوص فرآیند انجام عمل گفت: عمل مزبور صبح امروز و در مدت کمتر از نیم ساعت با بی حسی موضعی و بدون نیاز به بیهوشی و بدون هرگونه عارضه ای انجام شد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در طول عمل در هوشیاری کامل بودند و صحبت می کردند و اکنون نیز در وضعیت خوبی هستند و از بنده خواستند که سلامت ایشان را به مردم ابلاغ کنم.

دکتر مرندی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب در خصوص انجام عمل در یک بیمارستان دولتی،افزود: رهبر انقلاب تأکید داشتند که مزاحمتی برای سایر بیماران انجام نشود، لذا عمل صبح زود انجام شد.

آقای مرندی در پاسخ به سوالی درباره زمان ترخیص رهبر معظم انقلاب از بیمارستان نیز گفت: بطور معمول مراقبتهای بعد از این عمل برای همه بیماران بین 3 تا 5 روز در بیمارستان انجام می شود و در خصوص ایشان نیز همین روند طی خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از ترخیص نیز مانند همه بیماران، در دوره نقاهت، محدودیتهای بعد از عمل از لحاظ میزان فشار کاری وجود دارد و ایشان اگرچه فردی فوق العاده پر کار هستند، اما باید به مدت چند هفته از فشار کاری خود کم و برخی کارها را نیز حذف کنند، البته اراده ایشان بر این است که هر چه زودتر به حالت طبیعی بازگردند.

رئیس تیم پزشکی رهبر انقلاب همچنین از زحمات کادر پزشکی و پرستاران در انجام عمل جراحی و همچنین از دعاهای خالصانه مردم ایران برای سلامتی رهبر معظم انقلاب قدردانی کرد.

رهبر معظم انقلاب صبح امروز تحت عمل جراحی قرار گرفتند/ بحمدلله عمل با موفقیت به پایان رسید


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه‌ی عزیمت به بیمارستان برای انجام عمل جراحی، در پاسخ به واحد مرکزی خبر گفتند: من یک عمل جراحی دارم و اکنون عازم بیمارستان هستم.
ایشان افزودند: البته جای نگرانی نیست. این به معنای آن نیست که مردم دعا نکنند لیکن ان شاءالله جای نگرانی نیست و یک عمل خیلی معمولی و عادی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان خاطرنشان کردند: ان‌شاءالله لطف خدای متعال شامل خواهد شد و کارها بخوبی پیش خواهد رفت.
لازم به ذکر است: رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل عارضه پروستات صبح امروز (دوشنبه) در یکی از بیمارستانهای دولتی، تحت عمل جراحی قرار گرفتند که بحمدلله این عمل با موفقیت به پایان رسید.
 

دانلود فیلم: نسخه 3GP | نسخه FLV | نسخه MP4

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif دکتر مرندی رئیس تیم پزشکی در مصاحبه‌ای ضمن ابراز رضایت کامل از عمل جراحی انجام شده، گفت: وضعیت عمومی معظم‌له کاملا خوب و طبیعی  است. [متن مصاحبه]

دانلود فیلم: نسخه 3GP | نسخه FLV | نسخه MP4

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور با حضور در بیمارستان از رهبر انقلاب عیادت کرد. [عکس]
رئیس‌جمهور پس از دیدار در مصاحبه‌ای، با اظهار خرسندی از وضعیت عمومی رهبر انقلاب و انجام مطلوب عمل جراحی تأکید کرد: همه مردم باید برای سلامتی، طول عمر و افزایش توفیقات ایشان در خدمت به ملت ایران و جهان اسلام دعا کنند. وی به سفر خارجی از قبل برنامه‌ریزی شده خود در عصر امروز نیز اشاره کرد و گفت: تمایل داشتم که در تهران بمانم اما خود رهبر معظم انقلاب فرمودند که این سفر طبق برنامه انجام شود.


پروستات و بیماری های شایع آن

سرطان پروستات, پروستات درمان, بیماری پروستات


پروستات غده کوچکی است به اندازه گردو که در زیر مثانه و در قسمت ابتدایی پیشابراه که آن را احاطه کرده و در جلوی راست روده قرار دارد.       

پروستات غده کوچکی است به اندازه گردو که در زیر مثانه و در قسمت ابتدایی پیشابراه که آن را احاطه کرده و در جلوی راست روده قرار دارد. پیشابراه مجرایی است که ادرار را از مثانه به طرف خارج از بدن هدایت می کند.

 

پروستات طبیعی قوام نرم دارد و فاقد توده است. کارهایی که پروستات انجام می دهد، کمک به کنترل ادرار و ترشح مایعی که اسپرم ها را فعال نگه می دارد است. بدون پروستات مردان تقریبا نابارور می شوند اما نبود آن تاثیر چندانی در زندگی فرد ندارد.

 

به طور کلی علا ئم بیماری پروستات را مشکل در ادرار کردن، احساس تکرر و فوریت ادرار، وجود خون در ادرار، سوزش و دردناک بودن در حین ادرار، مشکل در فعالیت طبیعی جنسی، سفتی و درد متناوب در پائین کمر، لگن یا بالای ران ها، قطره قطره آمدن ادرار و یا بند آمدن آن می توان برشمرد.

 

سه بیماری را برای پروستات می توان ذکر کرد:

بزرگ شدن خوش خیم پروستات، التهاب پروستات یا پروستاتیت، سرطان پروستات.

بزرگی خوش خیم پروستات را BPH می گویند، گفته می شود این فرآیند از سن ۳۰ سالگی شروع می شود و در سن ۵۰ سالگی علائم خود را نشان می دهند، درنتیجه باید گفت بزرگی خوش خیم پروستات در افراد مسن شایع است که ۵۰درصد مردان بالا ی ۵۰ سال و ۹۰ درصد مردان بالا ی ۸۰ سال به این بیماری دچار می شوند.

 

علائمی که در این بیماری به علت بزرگی و فشار پروستات بر مجرای ادراری به وجود میآید، کاهش فشار و قطع و وصل شدن ادرار، جریان ادرار آهسته شده و تکرر ادرار ایجاد می شود که در شبها بیشتر رخ می دهد. در این حالت احتباس ادراری و احساس باقی ماندن ادرار در مثانه پس از ادرار کردن ایجاد می شود.

 

کسانی که این علائم را نادیده بگیرند در صورت عدم درمان بزرگی خوش خیم پروستات عوارض خطرناکتری را به دنبال خواهد داشت از جمله انسداد کامل راه خروج و بند آمدن ادرار، خونریزی ادراری، عفونت ادراری،نارسایی کلیه، تشکیل سنگ مثانه، در نهایت از کار افتادن مثانه.

برای تشخیص پزشک می تواند آن را لمس کند و بزرگی پروستات را تشخیص دهد و نیز با انجام آزمایش خون و ادرار، سونوگرافی کلیه ها و مثانه و پروستات می توان این عارضه را تشخیص داد. راه های درمان به دو صورت دارویی و جراحی است که نوع درمان به تشخیص پزشک و وضعیت بیمار بستگی دارد و بیشتر زمانی جراحی لا زم می شود که عفونت های مکرر ادراری، سنگ مثانه، خونریزی های مکرر ادراری، نارسایی های کلیه و پاسخ ندادن پروستات به درمان دارویی به وجود آید. پروستاتیت یا التهاب غده پروستات بیماری دیگر پروستات است که دردناک شدن این غده همراه با التهاب است.

 

این نکته را باید خاطرنشان کرد که علت پروستاتیت هنوز مشخص نشده است وحتی در نیمی از مردانی که پروستاتیت دارند علا ئم التهاب در آنها دیده نمی شود. این بیماری باعث ایجاد درد شدید، علا ئم ادراری،اختلا لا ت جنسی و ناباروری در زندگی می شود. این بیماری بیشتر در مردان جوان تا میان سال شایع تر است. پروستاتیت انواع مختلف دارد، پروستاتیت حاد و مزمن باکتریایی، پروستاتیت مزمن یا سندرم دردلگنی التهابی و پروستاتیت یا سندرم درد لگنی غیر التهابی. در پروستاتیت حاد ومزمن باکتریایی، عفونت باکتری از طریق پیشابراه از راه ادرار در صورتی که فرد مبتلا به عفونت مثانه باشد و همچنین از طریق وسایل خارجی مثل سون های ادراری می تواند بروز کند. در پروستاتیت حاد، عفونت پروستات است و علائم آن معمولا ناگهانی ایجاد می شود. بیمار تب ولرز می گیرد و گاهی بستری می شود.

 

آنتی بیوتیک کمک به بهبود این بیماری می کند اما اگر در درمان آن تاخیر شود باعث عفونی شدن خون و آبسه پروستات می شود. پروستاتیت مزمن باکتریایی، عفونت طولا نی مدت پروستات است. در این شرایط درمان مشکل است چون دارو به سختی می تواند به پروستات برسد یا واکنش نشان دهد. بیمار در این شرایط به طور مرتب دچار عفونت های مکرر ادراری می شود. عفونت حتی ممکن است به اپیدیدیم هم گسترش پیدا کند. پروستاتیت یا سندرم درد لگنی غیر التهابی که پروستات دردناک بدون عفونت و التهاب است همچنین پروستاتیت یا سندرم درد لگنی التهابی، التهاب پروستات است که درد یا علامتی ندارد.

 

این دو بیماری در طول زمان بدون عوارض جدی بهتر می شود ولی این نکته فراموش نشود که علا ئم گاهی به طور غیر منتظره بر می گردد. با تمام این صحبت ها این سوال به ذهن می آید که یک شخص چه زمانی باید احساس خطر کند و به پزشک مراجعه کند؟ در صورت تب و لرز ناگهانی همراه با مشکلا ت ادراری، درد، سوزش،ادرار همراه با خون و چرک، درد مداوم کمر، درد آلت تناسلی، درد شدید پس از انزال، عفونت های مکرر دستگاه ادراری، ترشحات از آلت تناسلی، زخم های ناحیه تناسلی، ادرارهای مکرر شبانه،مشکل در شروع ادرار و کاهش جریان ادرار حتما به پزشک مراجعه کنید. اگر درد مبهمی در ناحیه پروستات احساس کردید و تب و لرزی نداشتید شاید بهتر باشد خود را در منزل با داروهای ضد درد مثل آسپیرین، ایبوپروفن یا استامینوفن درمان کنید ولی اگر علائم ادراری پیدا کردید حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

بیماری دیگر پروستات، سرطان پروستات است که در اثر رشد بدخیم سلول های پروستات در داخل پروستات است که در طی سال ها در درون پروستات رشد می کند اما به مرور زمان به بیرون از پروستات گسترش می یابد و بافت هایی مثل استخوان ها، ریه ها و کبد را تحت تاثیر قرار می دهد و دردهای استخوانی، بالا رفتن اوره خون، کم خونی و کاهش شدید وزن بدن را شامل می شود. علائم و نشانه های این بیماری به میزان پیشرفت بیماری بستگی دارد و این بیماری بعد از سرطان ریه شایع ترین بیماری بدخیم منجر به مرگ است.

 

متاسفانه علت آن مانند دیگر سرطان ها ناشناخته است. باید توجه داشت خطر ابتلا به این بیماری در افرادی که سابقه فامیلی این بیماری را دارند بیشتر است و نیز رژیم غذایی و حتی سن بالا ی ۶۵ سال در بیشتر از ۷۰ درصد مردان، عواملی مستعد کننده این بیماری است. برای تشخیص سرطان پروستات باید مراحلی مثل، معاینه پروستات توسط پزشک و آزمایش PSA خون (آنتی ژن اختصاصی پروستات در سرم خون) انجام داد که در اکثر موارد سرطان پروستات PSA خون افزایش می یابد و در صورت غیرطبیعی بودن PSA باید نمونه برداری از پروستات انجام شود تا سرطان پروستات تشخیص داده شود.

 

برای پیشگیری از سرطان پروستات راههای گوناگون را متخصصین پیشنهاد می کنند، آزمایش سالیانه PSA و معاینه توسط پزشک متخصص، رعایت رژیم غذایی، شامل مصرف موادغذایی مانند، سلنیوم، ویتامینD، سویا، چای سبز، لیکوپن که ماده موجود در گوجه فرنگی است در کاهش رشد و پیشگیری این تومور موثر است.

 

همچنین کاهش دادن مصرف موادغذایی مانند موادقندی، نشاسته ای و چربی های مضر نیز در کاهش احتمال بروز پروستات موثر است. در پایان این را متذکر شوم که برای جلوگیری از مرگ ناشی از سرطان پروستات تشخیص زودرس مهم است. در حال حاضر با پیدایش روشهای متنوع و جدید الگوهای درمانی امکان بهبودی برای افرادی که سرطان پروستات دارند فراهم شده است.


نظرات  (۱)

  • مدافعان حرم
  • پایگاه رسمی مدافعان حرم http://www.modafeon.blogfa.com
    با درج لینک یا بنر ما را یاری بفرمائید
    یاعلی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    پخش زنده حرم