قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

عــــذابهای جــــهــــنم و نعمت های بهشتی

سه شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۱۲ ق.ظ

اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً . .

بر روی تصویر  هم کلیک کنید

درهای بهشت و جهنم چند تا هست؟ چرا؟ با ذکر نام آنها؟

در کتب تفسیر واحادیث روایات زیادی از پیامبر (ص) وائمه معصومین(ع) آمده که در آنها  اشاره  به  درهای بهشت شده  که نشان  می دهد بهشت هشت تا در دارد و جهنم  طبق  آیه  قرآن  هفت  در دارد.

پیامبر (ص) می فرماید:

بهشت دارای هشت در است.<< بحار الانوار.ج 8. ص 922و129>>

جهنم هفت در دارد و برای هر دری گروه معینی از آنها تقسیم شده اند.<<حجر/44>>

امام صادق(ع) از پدرش از جدش، از امیر المومنین علی (ع) نقل می کند که فرمود:

<< بهشت دارای هشت در است، دری  است که از   آن  پیامبران  و  صدیقان  وارد می شوند، و در  دیگری  است که از  آن شهیدان و  صالحان  وارد میشوند و  از  پنج در دیگر شیعیان و دوستان، وارد میشوند و من  همواره  بر صراط ایستاده دعا می کنم و میگویم:  خدایا!  شیعیان  و دوستان  و یاران  و کسانیکه در  دنیا  مرا   دوست می داشتند  سالم و از خطر دور بگردان>>

در این هنگام از دل عرش ندایی  می رسد که : دعایت را مستجاب کردم و شفاعتت را در حق پیروانت  پذیرفتم، آنگاه هر فردی از شیعیان و دوستان و یارانم و آنهایی که با دشمنانم با گفتار و کردار مبارزه کرده اند، می توانند هفتاد هزار نفر از همسایگان و نزدیکانشان را شفاعت کنند. و از در هشتم سایر مسلمین از کسانی که  به لااله الا الله شهادت  می دهند و  در  دلشان ذره ای  از دشمنی ما اهلبیت وجود ندارد،  داخل بهشت خواهند  شد. مطابق  آیات  قرآن  بهشت  هشت  نام دارد و شاید نام درهای بهشت را که به عدد  هشت خواندند از آن بابت باشد.

 نامهای بهشت

1و2- جنتان(دو بهشت)

3-جنات النعیم

4-جنات عدن

5-جنات الماوی

6-جنه الخلد

7-جنات الفردوس

8-جنت عالیه

این تفاوتها شاید به خاطر اعمال افراد است که بر اساس عدل الهی هر کسی در درجه ای قرار می گیرند چنانکه

 امام صادق (ع) می فرماید: <<نگویید  بهشت  یکی است،  زیرا خداوند  می فرماید: پایین ترین از آن ، دو بهشت  دیگر  است  و  نگویید  یک  درجه است،  چرا  که خداوند  می فرماید:  درجاتی است  بعضی بالاتر از بعضی دیگر، واین تفاوت به خاطر اعمال آنها است.>> تفسیر مجمع البیان، ج9،و10، ص210

از روایات می توان فهمید که مردم از لحاظ ارزش کارهایی که کرده اند، دارای موقعیتهای مخصوصی هستند که از درهای معینی که تناسب با اعمال  آنها  دارد، وارد بهشت می شوند و آن عبارتند از:

1-باب المجاهدین

2-باب المصلین(در نماز گزاران)

3-باب الصائمین(روزه داران)

4-باب الصابرین(صبر کنندگان)

5-باب الشاکرین(شکر گزاران)

6-باب الذاکرین(یاد آوران خدا)

7-باب الحاجین(حج کنندگان)

8-باب اهل المعروف که امام صادق(ع) در این مورد می فرماید: <<در کارهای نیک  با برادرانتان  رقابت کنید  و از  اهل معروف باشید،  زیرا  برای  بهشت  دری  است که به  آن  در معروف می گویند و داخل آن نمی روند و مگر  کسی که در دنیا کارهای نیک انجام داده است>>نور الثقلین ، ج4،ص506

در بیانی امام محمد باقر -علیه السلام- نامهای درهای جهنم را چنین بازگو می فرماید:

1- در اعلی جهنم، جحیم نام دارد.

2- لظی (پوست بدنت و صورت را می برد).

3- سقر (آتش داغ).

4- حطمه (آتش افروخته).

5- هاویه (آتش سوزان).

6- سعیر (سوزان).

7- جهنم(همان ص471 ح2904؛ گفتنی است که تمام این اسامی به ترتیب

در سوره های مائده آیه 10 و معراج آیه 15 و مدثر آیه 42 و همزه آیه 5 و قارعه آیه 9 و حج آیه 4 و مانند آن آمده است).

همان طو ر که اشاره شد جهنم دارای هفت در بوده و مطابق روایات(خصال صدوق ج2 ص408 باب الثمانیه ح6) بهشت دارای هشت در می باشد این تفاوت بیانگر آن است که راههای نیل به بهشت بیش از جهنم است زیرا رحمت خداوند بر غضبش پیشی دارد (یا من سبقت رحمته غضبه)(دعای جوشن کبیر)

نکته آخر، اسامی درهای جهنم و بهشت منحصر به آنجه ذکر شد نیست بلکه اسمهای دیگری نیز گفته اند و حتی این که کدام در از بهشت و یا جهنم مخصوص چه افراد یا گروهی است یاد شده است.

- برای مطالعه بیشتر ر.ک: خصال صدوق 2، باب السبعه، ص361، و باب الثمانیه ص408.

  • بازرگان

بهشت و جهنم

نظرات  (۱)

سلام دوست خوبم وبلاگ توپی داری .

دوست داری با هر بازدید کننده از وبلاگت یک تومن درآمد داشته باشی ، یعنی اگه روزی 500 بازدید کننده داشته باشی میشه روزی 500 تومن !

کافیه بیای تو سایت ما و عضو بشی و بعد کد رو دریافت و تو قالب وبلاگت بزاری و تموم - بشین و از درامدت لذت ببر - طرز کار سایت ما هم به این صورته که وقتی بازدید کننده به وبلاگ شما میاد وقتی تو وبتون کلیک کنه یک صفحه جدای تبلیغاتی براش باز میشه .

www.vatanrank.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم