قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

دوست دارم شغلی داشته باشم

پنجشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۳، ۰۳:۱۷ ب.ظ
پسری هستم، دانشجوی ترم دوم در دانشگاه آزاد.وضع مالی خانواده ام خوب نیست. البته برای تامین هزینه های دانشگاه آزاد برخی اوقات از خواهرم که دارای شغل است، کمک مالی می گیرم. چندی پیش که تقاضای کمک مالی از خواهرم کردم گفت فعلا ندارم. ناامید شدم. نه از خواهرم ، بلکه به خاطر اینکه کارم شده رو انداختن به این و اون و خودم رو کوچیک کردن. خیلی دوست دارم شغلی داشته باشم با یه درآمد مشخص، ولی نمیشه. با اینکه حرفه هایی بلدم مثل خدمات کامپیوتری و اینترنتی، تعمیر وسایل خونگی؛ ولی نه هزینه اولیه برای برپا کردنش رو دارم و نه وقتش رو، چون بیشتر هفته دانشگاهم. آشنایی هم ندارم که پیشش ساعتی کار کنم. کاری هم نیست که در خونه کار کنم. کاری باشه که هم آبرومند باشه و هم در خونه باشه. هیچی به فکرم نمیرسه. اصلا دیگه حوصله درس خوندن ندارم. نمیدونم چکارکنم. لطفا راهنماییم کنید.
پاسخ :


پرسشگر گرامی شما جوانید و چون کوه محکم و استوار؛ چه چیزی به خود جرأت می دهد شما را خسته کند؟ حضرت علی(ع) می فرماید : «اتزعم انک جرم صغیر و فیک انطوی العالم الاکبر» یعنی آیا گمان می کنی تو همین جرم کوچک هستی و حال آنکه در تو یک جهان بزرگ نهفته است. پس در مقابل ناملایمات هرگز احساس ضعف و سستی نکن و به آینده خود بیندیش و هرگز غم ها و غصه های آینده را به مشکلات کنونی خود اضافه نکن که نه تنها به حل آنها کمک نمی کند، بلکه اراده تان را ضعیف و کمتر می کند و توان مقابله را کاهش می دهد.
معمولا یک‌ دانشجو در حین تحصیل نباید انتظار داشته‌ باشد که‌ از همان‌ بدو امر به‌ عنوان‌ مدیر یک‌ شرکت‌ یا کارخانه‌ مشغول‌ به‌ کار گردد. پرسشگر گرامی شرایط شما را درک می نماییم و اعتقاد داریم روزگار همیشه اینگونه نمی ماند و شما با خوب درس خواندن می توانید تمام این نگرانی ها را برطرف نمایید؛ سعی نمایید ذهن خود را درگیر این موضوع نکنید و خدا را شکر نمایید خانواده ای دارید که هر طوری هست به شما کمک می نمایند و مطمئنا شما با درس خواندن و یافتن شغل مناسبی در آینده می توانید این خدمات آنها را جبران نمایید.
برای اینکه در حال کنونی خود تغییری ایجاد کنید به مطالبی که در ادامه می آید هم توجه نمایید :
1- مسأله اشتغال یکی از دغدغه های اصلی همه جوانان است. امروزه در کشور ما صدها هزار نفر بیکار وجود دارند. بنابراین، این فقط مشکل شما نیست. شما نیز مانند بسیاری از جوانان دیگر باید با آن به گونه ای منطقی کنار بیایید. منظور این نیست که بنشینید و دست روی دست بگذارید. بلکه این است که شما نیز مانند بسیاری از جوانان باید فعلا به کاری مشغول شوید؛ هر چند با مدرک شما تناسب نداشته باشد؛ یا احساس کنید شأن شما بالاتر از آن است. بنابراین فعلا تا کار مناسبی پیدا نشده است، خیلی به قضیه ایده ال نگاه نکنید و منتظر کاری با حقوق و مزایای عالی نباشید.
2- توجه داشته باشید که انسان های بزرگ هیچ گاه اسیر موقعیتها نمی شوند. در هر موقعیتی به فکر این هستند که چگونه از این موقعیت به بهترین وجه استفاده کنند. یعنی این که چه موقعیتی برای ما پیش می آید مهم نیست. مهم نحوه برخورد ما با موقعیت و چگونگی استفاده ما از آن است. پس مدام به این فکر نکنید که چه موقعیتی برای شما پیش آمده است و صبر نکنید تا موقعیت بهتری پیش آید. از همین شرایط موجود بهترین استفاده را بکنید. مانند بسیاری از جوانهای امثال شما که با اینکه در شرایط شما هستند ولی هرکدام به شغلی مشغولند. شما باید بتوانید موقعیت مطلوب را خود ایجاد کنید.
3- به توانمندی های خود بیشتر دقت کنید و سعی کنید لیستی از کارهایی را که می توانید انجام دهید و اکنون هم در جامعه موجودند، روی کاغذ بنویسید. هیچ کاری را از قلم نیندازید. حتی اگر در نگاه اول از آن خوشتان نیاید. خواهید دید که کارهای زیادی وجود دارند که می توان فعلا به آنها اکتفا نمود، تا بعد که کار مناسبی پیدا شود. این کار هر چه باشد کمک درآمد خوبی است و مقدار قابل توجهی از هزینه ها را پاسخگوست.
4- امروزه بسیاری از جوانان فعال در عرصه کار با ابتکاری که به خرج می دهند با کوچکترین سرمایه ای، موقعیت شغلی مناسبی برای خود فراهم می کنند. به عنوان مثال با اجاره کردن مغازه ای که هزینه زیادی هم ندارد و خرید محصولات فرهنگی برای خود شغل مناسبی فراهم می کنند. یا حتی با خرید چند صندوق میوه و اجاره کردن یک مغازه کوچک به شغلی مناسب روی می آورند. توجه داشته باشید که مثال هایی که زده شد صرفا برای این بود که بدانید حتی به اینگونه کارها نیز می توان به عنوان یک منبع درآمد توجه نمود. حتی کارهایی نیز وجود دارند که در خانه هم می توان آنها را انجام داد. کارهایی مانند تولید برخی صنایع هنری و دستی که کل دوره آموزش شان یک ماه هم زمان نمی برد. تایپ ارزان قیمت که گاهی آگهی آن را بر روی دیوارها مشاهده کرده اید، نیز از این گونه کارهاست که می توان آن را با یک کامپیوتر بسیار ارزان قیمت و در منزل شروع کرد. می توانید این کارها هم را به لیست کارهایی که می توانید انجام دهید، اضافه کنید. به خود فرصت اینگونه ابتکارها را بدهید.
5- به تمام آشنایان و دوستان و حتی به مغازه ها و کارگاههایی که در دسترس هستند، بسپارید که در صورتی که کاری سراغ داشتند به شما اطلاع دهند. البته چون معمولا فراموش می کنند باید مدام پیگیری کنید تا به خواسته تان برسید . مطمئن باشید ظرف مدت کوتاهی کاری را که حداقل برای کوتاه مدت بعضی نیازهایتان را برآورده کند، خواهید یافت.
6- توجه داشته باشید که روزی رسان خداست و شما فقط وظیفه دارید تا جایی که می توانید سعیتان را بکنید. اگر کاری جور نشد حتما به صلاح شما نبوده است و او خود روزی شما را خواهد رساند. این دید همان چیزی است که خدای رزاق از ما می خواهد. با این دید شما همیشه آرام هستید و هیچ گاه افسرده و ناراحت نخواهید شد. البته باید مواظب باشید که این توکل، بهانه ای برای تنبلی شما نشود. شما باید در طول روز تمام سعی خود را بکنید و بعد از آن بر خدا توکل کنید.
7- یادتان باشد که بعضی عوامل معنوی هستند که در مسائل مادی ما تأثیر گذارند. مثلا ترک نماز و گناه از جمله چیزهایی هستند که روزی را کم می کنند. گاهی افرادی خدمت معصومین می رسیدند و دنبال راهی برای کسب روزی بودند. ائمه(ع) توصیه می کردند که استغفار کنید. بنابراین به امور معنوی اهمیت بدهید. واجبات خود را ترک نکنید و برای گناهان خود طلب مغفرت کنید.
8- در پایان به این نکته توجه داشته باشید که چون فعلا شرایط از نظر شما مطلوب نیست. بنابراین باید به بعضی حداقلها قناعت کنید. یعنی در شرایط فعلی راهی برای رسیدن به کسب درآمد پیدا کنید. بنابراین بار دیگر توصیه می کنیم که به کاری در حد و اندازه همین شرایط اکتفا کنید. البته شما در عین حال می توانید به فکر ارتقاء شغل خود هم باشید.
موفق باشید. منتظر مکاتبات بعدی شما هستیم.
نویسنده : حامد محقق زاده


  • بازرگان

اشتغال

بیکاری

شغل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم