قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

 حجت الاسلام والمسلمین روانبخش در گفتگوی تفصیلی، به تبیین چرایی برخی از اظهارات غافل گیر کننده از رئیس جمهور پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار انجمن فارغ التحصیلان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهوری مبنی بر این که آرمان ما به سانتری فیوژ وصل نیست و یا افزایش برد موشک ها نشانه اقتدار نیست، خاطر نشان کرد: این اظهارات در واقع ناشی از شعری است که آقایان سراییده اند و در قافیه آن گیر کرده اند.

 

وعده انتخاباتی رئیس جمهور بر اساس تصوراتی که داشت

وی ادامه داد: آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی شان گفت که هم سانتری فیوژ باید بچرخد و هم زندگی مردم؛ و بر این اساس وعده داد که پرونده ایران از شورای امنیت بیرون آورده می شود، تحریم ها برداشته می شود و از دستاوردهای هسته ای نیز محافظت می شود.

دبیر سیاسی هفته نامه پرتو افزود: تصور آقای روحانی این بود که اگر صادقانه با غرب برخورد شود، آن ها نیز صادقانه به مذاکره خواهند پرداخت؛ چرا که غرب دوست دارد کسی که اهل سلم و صلح است با آن ها صادقانه رفتار کند و حتی ایشان بر اساس همین تصور وعده داد که صد روزه، بسیاری از مشکلات حل شده و تحولات بزرگی در کشور ایجاد خواهد شد.

 

حسن نیت ایران و حسن نیت شیر دالی آمریکایی ها

وی با بیان این که آقای روحانی برای نشان دادن صادقانه بودن خود و حسن نیتش، حتی آنچه آن ها دوست داشتند را انجام داده و از آن چه نفرت داشتند، فاصله گرفت ادامه داد: لذا اولین سفر خارجی خود را سفر به آمریکا قرار داد و تیمی را همراه خود برد و گمان می کرد که خیلی از چیز ها در همین سفر به پایان خواهد رسید. حتی برای خوشایند آمریکا، با رؤسای جمهور کشور بولیوی و ونزوئلا – علیرغم درخواست این کشور ها – دیدار نکرد و با شخصیت های اروپایی ملاقات کرده و حتی در آخرین لحظات حضور خود در نیویورک، به صورت تلفنی با آقای اوباما، صحبت کرد و البته تیم همراه آقای روحانی نیز گمان می کردند با این روش، مشکلات حل خواهد شد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اهدای شیردال تقلبی به ایران از سئی آمریکا، ادامه داد: حتی مسئول میراث فرهنگی نیز به شدت از این که آمریکائی ها، شیردال ایران را پس داده اند، اظهار خوشنودی کرد و آن را نشانه پیروزی و هم چنین حسن نیت آمریکا دانست؛ بگذریم از این که بعد معلوم شد که این شیردال تقلبی بوده است و شیردال اصلی در موزه های آمریکاست !!

وی با بیان این که خوش بینی بیش از حد تیم دولت به ریاست آقای روحانی، سبب امیدواری دشمنان شده و ایران را نیازمند به این توافق ها نشان داد، خاطر نشان کرد: مخصوصا این که برخی از افراد مانند آقای آشنا، مشاور رئیس جمهوری به صراحت گفتند که ما الآن برای مذاکرات عجله داریم و با مذاکرات برد – برد ، قطعا به نتیجه می رسیم.

روانبخش اظهار داشت: علی رغم برخورد صادقانه تیم مذاکره کننده ایرانی با غرب و نشان دادن حسن نیت، مذاکرات به سمتی رفت که ایران متعهد شد بخش عظیمی از فن آوری هسته ای خود را تعطیل کند؛ آن هم بدون این که امتیاز خاصی در لغو تحریم های اصلی بگیرند ! چرا که آقایان فکر می کردند که که در مذاکرات نهایی به نتیجه دلخواه می رسند.

 

پایبندی ایران به توافقنامه و نقض آن توسط غربی ها و توجیه مذاکره کنندگان !

وی با اشاره به این که ایران کاملا به مفاد توافقنامه، پایبند بود و حسن نیت خود را نشان داد، افزود: از تعلیق بسیاری از فعالیت ها گرفته تا اکسید کردن و رقیق کردن بسیاری از مواد، همه توسط ایران انجام شد، به گونه ای که آمانو نیز در گزارش خود گفت که ایران بیش از وظیفه خود نیز اقدام کرده است – هر چند در عین حال گفت که فعالیت های هسته ایران برای ما شفاف نیست- اما طرف مقابل، نقض های متعددی را به انجام رسانید و بیش از مورد تحریم در همین مورد افزود که متإسفانه تیم مذاکره کننده نه تنها به صورت انفعالی با این قضیه برخورد کردند، بلکه نقض تعهد آن را توجیه نیز می کردند !!!

عضو شورای مرکزی انجمن فارغ التحصیلان افزود: علی رغم این اقدامات ایران، طرف مذاکره کننده در فعالیت های ایران، اظهار شک و تردید کرد و خواستار این است که ایران پروتکل الحاقی را بپذیرد. طبیعی است که پروتکل الحاقی را مجلس فعلی که اصلا در روند مذاکرات قرار نگرفته نمی تواند بپذیرد و از سوی دیگر، این پروتکل، ننگین است و سبب می شود تا در سایه آن عزت و اقتدار کشور، خدشه دارشود، چرا که به بهانه بازرسی، مأموران به همه مراکز امنیتی، نظامی و سیاسی دسترسی خواهند داشت و صد البته که می توانند علاوه بر جاسوسی، امکانات نظامی کشور را که هم اکنون عاملی تهدید کننده برای آن هاست، رصد کنند و اطلاعات آن را در اختیار بگیرند.

 

دولت اعتدال در فکر مجلس دهم

وی با اشاره به این که دولت اعتدال، برای مجلس دهم خیز عظیمی برداشته تا طرفداران اعتدال در آن حضور یابند و پروتکل را بپذیرند، خاطر نشان کرد: لذا مذاکرات را نیز مدتی تمدید کرده اند؛ اما مگر قرار است در این هفت ماه چه اتفاقی بیفتد؟ آیا آمریکا و غرب از مواضعشان کوتاه می آیند که البته تصریح کرده اند که کوتاه نخواهند آمد و یا قرار است در ایران اتفاقی بیفتد و ایران امتیازات بیشتری به غرب بدهد؟

عضو کانون طلوع بااشاره به این که آمریکا خواستار تعطیلی تمام تجهیزات هسته ای ایران است، خاطر نشان کرد: از آن جا که ایران در بیانیه اقدام مشترک، همه امتیازات را داده است، امتیازی نمانده و توقعات غرب و آمریکا را نیز بالا برده است، لذا 1+5 سعی دارند مسائلی مانند صنایع موشکی ایران، حقوق بشر و مسائلی مانند خلع سلاح حزب الله و عدم حمایت از فلسطین و سوریه را نیز در مذاکرات بگنجاند.

 

حضور عربستان سعودی در مذاکرات و انفعال ایران

وی با اشاره به حضور یافتن عربستان سعودی در مذاکرات خاطر نشان کرد: ایران قرار بود فقط با 1+5 مذاکره کند و می توانست با حضور عربستان در مذاکره مقابله می کرد که متأسفانه باز هم با انفعال، از این مسأله گذشتطبیعی است که عربستان ایران را در موضوعاتی مانند بحرین، یمن، لبنان و سوریه رقیب خود می داند و حضور وی به نفع ایران نخواهد بود. اتفاقا شاهد بودیم که عربستان با هماهنگی آمریکا، قیمت نفت را پایین آوردند به گونه ای که به حدود نصف قیمت خودش رسیده است؛ لذا در آمد ایران که بر اساس توافقنامه، فقط یک میلیون بشکه می تواند به فروش برساند و البته فقط 20 درصد پول آن را تحویل بگیرد، به شدت کاهش می یابد. در واقع آن ها در تلاشند که در همین مذاکرات نیز ضربه جدی به اقتصاد ایران بزنند.

 

راه های پیش روی روحانی و انتخاب اجباری روحانی

روانبخش با بیان این مطالب، افزود: در این شرایط که خوش بینی به آمریکا سودی نبخشید، آقای روحانی دو راه پیش روی خودش دارد؛ اول آن که مذاکرات را ادامه ندهد؛ چرا که نتیجه مذاکرات تا به حال تعطیلی فن آوری هسته ای، از دست رفتن میلیارد ها دلار ارزش مواد غنی شده رقیق شده و پایین آمدن قیمت نفت بوده است. راه دوم هم ادامه دادن به مذاکرات و دادن امتیازات بیشتر برای رسیدن به توافق است.

وی ادامه داد: البته ایشان راه اول را انتخاب نمی کند، جرا که در این صورت باید بپذیرد اشتباه کرده و اعتبار خود را از دست رفته می بیند، چرا که آن ها تیم مذاکره کننده قبلی را به بلد نبودن مذاکره متهم می کردند ؛ لذا امروز نمی توانند به مردم بگویند، نه تنها ما هم به نتیجه نرسیدیم، بلکه خسارات متعددی نیز به کشور وارد کردیم، از تعطیلی بیش از یک ساله فن آوری هسته ای گرفته تا اخراج دانشمندان هسته ای و رقیق کردن مواد غنی شده. لذا باید راه دوم را انتخاب کند.

 

واکنش تند دولت به منتقدان و عدم واکنش نسبت به بی اهمیت خواندن فن آوری هسته ای!

روانبخش ادامه داد: از آن جا که انتخاب راه دوم و ادامه مذاکرات، بدون دادن امتیاز به غرب، میسر نیست، باید فضا را به گونه ای فراهم کنند تا مردم آماده پذیرش چنین توافقی با دادن امتیازات فراوان بشوند. لذا می بینیم همایشی با موضوع هسته ای برگزار می شود و اساتیدی در آن خسارت بار بودن و بی فایده بودن فن آوری هسته ای برای ایران را تبیین می کنند ! و البته عجیب نیست که هیچ فردی از تیم دولت، عکس العملی درباره این سخنان نشان ندهد! این در حالی است که اگر منتقدی مانند دکتر سعید زیبا کلام یا دکتر نبویان، سخنرانی کند، او را با انوع اتهاماتی مانند بی سواد و بی شناسنامه بودن، راهی جهنم می کنند.

وی در مقایسه ای جالب گفت: آقای صادق زیبا کلام و سعید زیبا کلام، برادر هستند و یکی طرفدار جمع کردن فن آوری هسته ای و دیگری منتقد آن است؛ لذا از نظر دولت صادق، بسیار باسواد و سعید نیز کم سواد است که در صورت سخنرانی، مورد شکایت نیز قرار می گیرد !!

 

گاه باید سیاست را فدای اقتصاد کرد!

عضو شورای مرکزی انجمن فارغ التحصیلان با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهوری مبنی بر این که سانتریفیوژ که آرمان ما نیست و یا اقتدار با افزایش برد موشک نیست، ادامه داد: این سخنان همه در این راستاست که مردم در نسبت به این مسائل حساس نشوند و اگر امتیازات داده شده در مذاکرات، شامل این موارد هم شد، آن ها هم موافق باشند. لذا گاه به صورت مبهم نیز بیان می کنند که همان گونه که گاه اقتصاد فدای سیاست می شود، گاهی نیز سیاست باید فدای اقتصاد شود و از سیاست خارجه یارانه بگیریم؛ یعنی اگر در زمینه ای در سیاست خارجی هم کوتاه آمدیم، به خاطر اقتصاد است و چندان مهم نیست !

 

لفظ مقام معظم رهبری، آری؛ اطاعت از رهبری ، نه !

وی ادامه داد: جالب این که در کنار همه این اظهارات از لفظ مقام معظم رهبری با عظمت یاد می کنند و در عین حال، به سخنان ایشان هیچ توجهی و سفارش های ایشان در مورد اقتصاد مقاومتی را نادیده می گیرند.

 

موشک اقتدار نمی آورد ؟! موشک عامل بازدارنده و موجب هراس اسرائیل است

روانبخش افزود: جای تعجب دارد که رئیس جمهوری کشوری که خودش امنیت ملی را به خوبی می شناسد بگوید که موشک اقتدار نمی آورد؟ این که همان سخن بازرگان است؟ مگر نه این است که در زمان جنگ تحمیلی که دستمان خالی بود، موشک های عراقی به راحتی در آسمان پایتخت حضور می یافتند و هر کجا را می خواستند بمباران می کردند؟ اگر در آن زمان سامانه موشکی مقتدری داشتیم، در مقابل مردم صبور و مقاوم ایران، شرمنده نمی شدیم.

وی ادامه داد: آیا بد است که امروز، ایران اسلامی با نهایت اقتدار، هواپیمای آمریکایی که قصد عبور از گوشه خاک ایران دارد را بر زمین نشانده و از آن ها توضیح می خواهیم و آن ها عذرخواهی می کنند؟! آیا بد است که تجهیزات نظامی و موشک های نقطه زن ایران، چنان ترسی به اندام اسرائیل انداخته که حتی فکر حمله به ایران را نیز از وی گرفته است؟ این در حالی است که اگر اسرائیل ذره ای از امنیت خود اطمینان داشت، به ایران و تأسیسات آن حمله می کرد.

 

با این سخنان و فضا سازی ها مردم فریب نمی خورند؛ ایرانی عزتش را فدای شکمش نمی کند

دبیر سیاسی هفته نامه پرتو سخن خاطر نشان کرد: البته این سخنان برای آماده سازی  فضای جامعه برای دست برداشتن از فعالیت های هسته ای و قانع شدن به یک فعالیت هسته ای نمادین است که هم بگویند فن آوری هسته ای را حفظ کردیم و هم تحریم را برداشتیم. البته این هم ساده لوحی است که فکر کنند توانسته اند با سخنان خود، مردم را قانع کنند تا بپذیرند که « انرژی هسته ای حق مسلم ما نیست »  و لذا پیشنهاد رفراندوم بدهند !

وی با اشاره به نظر سنجی موسسه زاگبی آمریکا خاطر نشان کرد: حتی نظر سنجی های خود آمریکایی ها نیز نشان می دهد که سال گذشته 68 درصد مردم ایران، خواهان داشتن فعالیت هسته ای  بودند و امسال – علیرغم فشار های بیشتر – 86 درصد مردم ایران، خواهان داشتن فعالیت هسته ای هستند. چرا که امروز، مسأله هسته ای با عزت مردم ایران گره خورده است و مردم ایران هرگز عزت را فدای شکم نمی کنند.

عضو کانون طلوع خاطر نشان کرد: این هم ساده لوحی است که تصور شود با سازش و کوتاه آمدن در بحث هسته ای و موشکی، غرب و آمریکا با ما راه بیایند و دشمنی خود را کنار بگذارند.

 

مطالبی که یک حقوقدان باید بداند: رفراندوم در قانون اساسی؛ اثر سخنان رئیس جمهور در خارج

وی در ادامه با اشاره به این که آقای روحانی حقوق دان است و به خوبی متوجه اثر سخنان خود در داخل و خارج از کشور است، ادامه داد: طرح چنین بحثی از سوی یک حقوقدان در صورتی که می داند دشمن به سخن او گوش می دهد، در واقع اعلام این مطلب به دشمن است که ما پذیرفته ایم که باید در مذاکرات کوتاه بیاییم و امتیازات بیشتری را بدهیم و طبیعتا دشمن هم فشار بیشتری خواهد آورد تا زمینه را برای عوض کردن نظر مردم در رفراندوم احتمالی فراهم کند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در پایان با بیان این که از آقای رئیس جمهور که حقوقدان هستند بعید است که موضوع رفراندوم در قانون اساسی متوجه نشده باشند، خاطر نشان کرد: ایشان می دانند که رفراندوم در اختیار رئیس جمهور نیست، بلکه در مواردی در اختیار مجلس با رأی دو سوم مردم و مواردی نیز در اختیار رهبری است؛ مگر این که ایشان قصد داشته باشد با این سخنان، ایجاد فشار برای برگزاری رفراندوم را داشته باشند !


  • بازرگان

روحانی

نظرات  (۱)

برنامه اندروید خرید شارژ با موبایل

http://alef.1000charge.com/mobile_app/

شارژ بخر ... جایزه ببر

http://alef.1000charge.com/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم