قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

رمزگشایی از سکوت سپاه در مقابل حاشیه سازی‌ها

چهارشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۳، ۰۸:۴۱ ق.ظ
 
 آنچه به اهمیت این هجمه‌ها می‌افزاید ارتباط گردانندگان این سایت با مجموعه‌های وزارت ارشاد و اطلاع‌رسانی دولت است.

«پارس»- عباس حاجی‌نجاری- برای کسانی که روند تحولات پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون را در حافظه تاریخی خود دارند، دور جدید هجمه رسانه‌های بیگانه و برخی رسانه‌های داخلی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دور از انتظار نیست چرا که تجربه نشان داده است که طی این دوران هرگاه سپاه نقش مؤثرتری را در دفاع و پاسداری از انقلاب اسلامی ایفا کرده، این هجمه‌ها شدت یافته است.

شناخت این روند البته نیازمند واکاوی بیشتر ابعاد آن در طول فرازهای تاریخ انقلاب اسلامی است.

۱- انقلاب اسلامی ایران به رغم تحمل تهدیدهای جدی طی سه دهه گذشته، نظیر تحمل هشت سال جنگ، سهمگین‌ترین تروریسم تاریخ معاصر، فلج‌کننده‌ترین تحریم‌های اقتصادی و... که به طور طبیعی مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده‌ و می‌کند، اما هیچ‌گاه از مسیر روشنی که امام راحل آن را طراحی و مقام معظم رهبری با روشن‌بینی و تدبیر ادامه داده‌اند، از مسیر خود در پایداری بر اصول و آرمان‌ها منحرف نشده و البته در تمام این مسیر از حمایت‌های مردمی برخوردار بوده است.

۲- اگرچه تمامی نهادها، سازمان‌های دولتی و انقلابی هر کدام در جای خود در این ثبات قدم انقلاب بر اصول و آرمان‌ها نقش داشته‌اند، اما در میان همه اینها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل مسئولیتی که قانون اساسی در اصل یکصد و پنجاهم به آن سپرده شده، رسالتی فراتر از همه نهادها داشته و دارد.

۳- امام خمینی (ره) در طول حیات با برکت خود در مورد بسیاری از شخصیت‌ها و نهادهای کشور متناسب با خدمات آنها تجلیل کرده‌اند، اما تعبیر ایشان در مورد خدمات سپاه منحصر به فرد است، آنجا که فرمودند: «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» یا «اینکه کاش من هم یک پاسدار بودم» و... کسانی که امام را می‌شناسند می‌دانند که امام اهل تملق یا تمجید غیرواقعی نبود و به شدت از این مسئله پرهیز داشت و این تعابیر نیز به قابلیت‌ها و توانمندی‌های سپاه در مواجهه با تهدیدات متنوع دشمنان و البته با اتکا به بدنه عظیم مردمی بسیج باز می‌گشت.

۴- در طول دوران گذشته، فارغ از سلایق سیاسی دولتمردان، سپاه متناسب با آن رسالت تاریخی و قانونی همواره غیر از مسئولیت‌های نظامی، آماده پذیرفتن مسئولیت‌های دشوار بوده و هست و البته قابلیت‌های خود را نیز به اثبات رسانیده است. پس از پایان جنگ تحمیلی و آغاز دوران سازندگی این سپاه بود که پیرو درخواست دولت‌ وقت، ظرفیت‌های مهندسی خود را برای سازندگی کشور به کار گرفت، به رغم انتقادات بحقی که نسبت به استهلاک توان مهندسی و ماشین‌آلات آن وجود داشت یا حتی تبعاتی که ممکن بود برای نیروی انسانی و مدیران این نهاد داشته باشد، اما توانست در این عرصه نیز همچون عرصه دفاعی و امنیتی، قابلیت‌های خود را به اثبات برساند. در همین سال‌های اخیر نیز وقتی که در آغاز دوران تحریم‌های جدید، شرکت‌های مختلف اروپایی و آسیایی همچون توتال و هیوندای به بهانه تحریم‌ها و متأثر از فشار امریکایی‌ها مجبور به ترک پروژه‌های عظیم پارس جنوبی شدند، این قرارگاه سازندگی سپاه بود که به کمک دولت شتافت و مسئولیت چند فاز مهم آن را به عهده گرفت و به رغم تحریم‌ها و کارشکنی‌های بیگانگان و حتی عدم همراهی برخی مسئولان در آغاز کار دولت یازدهم، توانست آنها را به ثمر برساند که اکنون دولت به راه‌اندازی آن افتخار می‌کند. مجموعه خدمات سازندگی سپاه همچون کارکردهای دفاعی و امنیتی، فراتر از انتظار از یک سازمان یا نهاد انقلابی است که البته باید ریشه آن را در روحیه جهادی و ولایت‌پذیری کارکنان آن دانست.

۵- در عرصه تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز سپاه توانسته است با حمایت از گفتمان مقاومت در منطقه تمامی راهبردهای نظام سلطه و صهیونیسم بین‌الملل درتغییر آرایش منطقه را به شکست بکشاند و با مهار فتنه داعش، عملاً بستر را برای تجلی بهتر اسلام ناب در جهان معاصر فراهم کند.

۶- حال سؤال اساسی این است که به رغم این خدمات چرا برخی از جریان‌ها و رسانه‌های داخلی همنوا با رسانه‌های بیگانه و قدرت‌های استکباری (که از آنها انتظاری نیست)، هجمه‌های خود را به سمت این نهاد انقلابی، نظیر آنچه که در سایت خبرآنلاین درج شده بود، شروع‌ کرده‌اند‌، این سایت در تاریخ ۱۷/۱۰/۹۳ در یادداشتی تحت عنوان «رمزگشایی از فساد ابوذر و سلمان در کلام رئیس‌جمهور» به سبک رسانه‌های ضدانقلاب اتهاماتی را علیه این نهاد تکرار می‌کند که البته با تشویق دشمنان نظام اسلامی همراه می‌شود و آنچه به اهمیت این هجمه‌ها می‌افزاید ارتباط گردانندگان این سایت با مجموعه‌های وزارت ارشاد و اطلاع‌رسانی دولت است.

۷- امام راحل عظیم‌الشأن بارها بر این نکته تأکید کرده بودند که هر گاه دشمنان از شما بد گفتند بدانید که کار و راه‌تان درست است و به همین دلیل است که در طول سال‌های پس از انقلاب به رغم اینکه سپاه و بسیج همواره آماج تهاجمات دشمنان بوده‌اند، ‌اما این هجمه‌ها تأثیری در کاهش اعتماد و باور مردم به این نهاد نداشته است.

۸- روند تحولات منطقه وایستادگی ایران اسلامی در برابر فزون‌خواهی‌های غرب، به ویژه در موضوع مذاکرات هسته‌ای و آرایش منطقه‌ای که انزوا و شکست نظام سلطه را به همراه داشته و دارد، روز به روز اهمیت و نقش نظام جمهوری اسلامی را آشکارتر می‌کند.

از منظر دشمنان نظام اسلامی تنها راه مهار این مهم درگیرسازی کشور با مسائل حاشیه‌ای است،‌به گونه‌ای که از یک سو امکان نفوذ و اثرگذاری آنها بر فرآیند‌های داخلی را ایجاد کرده و از سوی دیگر نظام را از پرداختن به مسائل کلان منطقه‌ای باز دارد، چرا که در این صورت است که هنگام وقوع حوادث تلخی نظیر فتنه بعد از انتخابات ۸۸ نظام قادر نخواهد بود از درون این فتنه‌ها را مهار کند. یکی از توصیه‌های مهم مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود در جمع مردم قم به مردم و مسئولان کشور این بود که همه باید به دستگاه‌های مسئول کشور کمک کنند، به دولت همه باید کمک کنند، چون کار سخت و دشوار است. ایشان همچنین تأکید می‌کنند که دولتی‌ها هم مراقب باشند دودستگی در مردم به وجود نیاورند، حاشیه‌سازی نکنند. امروز آن چیزی که لازم است برای ملت ما، اولاً اتحاد و اتفاق ملی است. دودسته کردن مردم، جدا کردن مردم، شعارهای تفرقه‌انگیز میان مردم- به هر عنوانی- خطاست.

  • بازرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم