قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

سخنان یونسی

در حالی که یک هفته از اظهارنظر نسنجیده حجت الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی می گذرد، واکنش ها و حاشیه ها به این اظهارات همچنان ادامه دارد و در کشورهای عربی همچنان علیه این موضوع و جمهوری اسلامی ایران هجمه و انتقاد می شود. پس از واکنش نسبتا تند ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق که گفته بود «عراق دارای حاکمیت کامل است و به هیچ طرفی چه ایران و چه غیر از آن اجازه نداده و نخواهد داد که این حاکمیت را نقض یا در امور داخلی این کشور دخالت کند»، رسانه های غربی نیز به طور ویژه به این مساله پرداخته اند.

براساس این گزارش، علی یونسی در همایش «هویت ایرانی» در تهران گفته بود: «امپراطوری ایران به پایتختی بغداد مانند گذشته در طول تاریخ احیاء شده است. بغداد مانند گذشته حوزه تمدنی، فرهنگی و هویتی ماست... جغرافیای ایران و عراق قابل تجزیه نیست و فرهنگمان غیر قابل تفکیک است... تمام منطقه خاورمیانه ایران است و تمام ملت های منطقه بخشی از ایران هستند و ما خواهان تاسیس اتحادیه ایران در منطقه هستیم.»


روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت:
گفت: آقای یونسی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت‌های قومی و دینی گفته است امپراتوری ایران با مرکزیت بغداد تشکیل می‌شود!
گفتم: آمریکا و متحدانش اینهمه زور می‌زنند و دروغ و جفنگ سر هم می‌کنند که حمایت اسلامی و انسانی ایران از ملت‌های مظلوم در مقابل تروریست‌های وحشی داعش را مخدوش جلوه بدهند ولی نمی‌توانند، اما یکدفعه معلوم نیست این آقای یونسی با چه انگیزه‌ای از این حرفهای سخیف و دشمن شادکن می‌زند؟!
گفت: ایشان قبلاً هم از پیش خودش حرفهای حاشیه‌سازی زده بود و البته بعداً حرفش را اصلاح کرده بود. این دفعه هم وقتی متوجه شده که حرف بی‌ربطی زده سخنش را تصحیح کرده است.
گفتم: حالا اگر ایشان قدرت بیان ندارد و نمی‌تواند منظور و مقصود خود را بیان کند، قدرت حرف نزدن که دارد!
گفت: بعضی‌ها به جای اینکه چیزی را برای دیگران توضیح بدهند، باید چند نفر به خود آنها حرف حساب را حالی کند.
گفتم: چه عرض کنم؟! یارو می‌گفت؛ رفتم به یکی از شعبه‌های انتقال خون و یک کیسه خون دادم، از هوش رفتم و ۳ تا کیسه خون بهم زدند تا به هوش اومدم. و بعد گفتند؛ لطفاً دیگه اینورا پیدات نشه!

به هر حال اینگونه سخنرانی کردن و پایتخت نامیدن عراق، درست حرکت در همان خط دشمن است و می‌تواند کمک‌های شایان توجه ایران به کشورهای منطقه از جمله عراق برای عقب راندن تروریست‌های داعش را تحت تاثیر قرار دهد و نسبت به کمک‌های مستشاری ایران برای بسیج مردمی عراق علیه داعش شبهاتی ایجاد کند که واکنش‌های منطقه‌ای این چند روزه به این موضوع تنها رویه آشکار این سخنان نفاق‌آمیز است و معلوم نیست که بعدها چه مباحثی از درون چنین اظهاراتی در منطقه و روابط ایران با کشورهای مجاور ایجاد شود و بایستی یکبار برای همیشه جلوی بروز چنین مباحثی را گرفت.

نطق اخیر دستیار ویژه رئیس‌‌جمهور، انحرافات بسیاری در درون خود دارد؛ انحرافاتی که به پروژه ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی که سال‌هاست غربی‌ها علیه کشورمان برای دستیابی به منافع‌شان از آن بهره‌برداری می‌کنند که آخرین آن در سخنرانی "یک دلقک صهیونیست" متجلی شد.
تکرار سخنان ایران‌هراسانه نتانیاهو!
وی پیرامون سیاست ایران‌هراسی به تحولات منطقه خاورمیانه اشاره کرد و بیان داشت که ایران چهار پایتخت عربی را در اختیار دارد. نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی در این زمینه بیان داشت:«‌ایران بر چهار پایتخت عربی و دو تنگه هرمز و باب المندب تسلط کامل دارد.

قطاری که روی ریل مکتب ایرانی حرکت می‌کند!
مکتب ایرانی یکی از موارد انحرافی دولت گذشته بود که حلقه اطراف رئیس جمهور پیشین آنرا برای بقا در قدرت بوجود آورده بودند.
سخنان یونسیرحیم مشایی ، مدعی بود که اسلام بایستی از طریق مکتب ایران به دنیا شناسانده شود. وی در این باره بیان می‌داشت:‌« «مکتب اسلام دریافت‌های متنوعی از آن وجود دارد… دریافت ناب از حقیقت ایمان و وحقیقت توحید وحقیقت اسلام مکتب ایران است. باید از این پس ما مکتب ایران را به دنیا معرفی کنیم.

متاسفانه جنس سخنان علی یونسی نیز از همین نوع اظهارات است. وی با اطلاق عنوان امپراطوری ایران که باید از مرز فلات ایران بیشتر رود، شبهاتی را بوجود می‌آورد که ایران را یک کشور مهاجم برای احیای امپراطوری قدیم مطرح می‌کند و دروغ ایران هراسی را در دل کشورهای مجاور بیشتر باورپذیر می‌‌‌کند.

یونسی در این زمینه با اشاره به این‌که امروز ایران محدود به فلات مرکزی شده است و چندین کشور از فلات شرقی و غربی از ایران بزرگ جدا شده‌اند، خاطرنشان می‌کند:« همواره نام ایران بزرگ و فرهنگ ایران بر تمام منطقه نامی درست است و اطلاقی صحیح و علمی و مستند و تاریخی به شمار می‌رود.»  برای این‌که منافع و امنیت ملی و هویت تاریخی خود را حفظ کنیم بدون توجه به منطقه نفوذ ایران و حریم و حدود ایران امکان‌پذیر نخواهد بود»

تأیید سخنان عبدالله دوم درباره هلال شیعی!

موضوع شیعه هراسی در کنار ایران هراسی مساله‌ای بود که برای ایجاد تنش‌های فرقه‌گرایانه از دیرباز علیه ایران و عراق مطرح شده است. هلال شیعی اصطلاحی است که بیشتر از سوی کسانی که در صدد القای خطر شدت یافتن روابط شیعیان عراق با شیعیان خارج از عراق خصوصا ایران است، سخنان یونسیاستفاده می‌شود. این اصلاح در کتاب‌های دانشگاهی و ادبیات علمی از جمله در آلمانی دارای پیشینه ‌است. اما از هنگامی که عبدالله دوم پادشاه اردن، در کاربردی «شیعه هراسانه» از آن برای بیان تمایلات ایران دوستانه شیعیان عراق استفاده نمود، این اصلاح کاربرد فراگیری یافت.

اینکه عراق به عنوان پایتخت ایران از سوی یونسی عنوان می‌شود، درواقع صحه گذاشتن بر ادعاهای ایران‌هراسانه غرب و کشورهای مرتجع عربی است.

این درحالی است که هلال شیعی هیچ‌گاه مقصد و معبود شیعیان در عرصه ژئوپلوتیک منطقه‌ای نبوده و نیست و چنگ انداختن بر چنین مساله‌ای نه تنها سود و فایده‌ای برای کشورمان ندارد، بلکه تنش‌های منطقه‌ای را به سمت فشار علیه ایران هدایت می‌کند.


تاکید بر این موضوع که عراق تحت سیطره ایران قرار دارد موضوعی است که از دیرباز علیه گسترش نفوذ ایران در منطقه بهره‌برداری می‌شده و زمانی نیز کشورهای عربی منطقه با همین نظریه از صدام حسین و گروه‌های تکفیری برای سرکوب شیعیان استفاده می‌کردند و همواره عربستان سعودی از تشکیل یک دولت شیعی در کنار ایران هراس داشته و این موضوع را به عنوان یک خط قرمز برای خود بر پایه چنین نظریه‌ای مد نظر قرار داده است. 

این درحالی است که یونسی پیش از اینها در شیراز نیز سخنان شبهه برانگیزی بر زبان رانده و بیان کرده بود عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما اینگونه نیست. شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود. اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم؛ البته برای هلال احمر هم احترام قائلم.

به هر حال اینگونه سخنرانی کردن و پایتخت نامیدن عراق، درست حرکت در همان خط دشمن است و می‌تواند کمک‌های شایان توجه ایران به کشورهای منطقه از جمله عراق برای عقب راندن تروریست‌های داعش را تحت تاثیر قرار دهد و نسبت به کمک‌های مستشاری ایران برای بسیج مردمی عراق علیه داعش شبهاتی ایجاد کند که واکنش‌های منطقه‌ای این چند روزه به این موضوع تنها رویه آشکار این سخنان نفاق‌آمیز است و معلوم نیست که بعدها چه مباحثی از درون چنین اظهاراتی در منطقه و روابط ایران با کشورهای مجاور ایجاد شود و بایستی یکبار برای همیشه جلوی بروز چنین مباحثی را گرفت.



  • بازرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم