قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

روش جدید قتل فرزندان!

جمعه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۰۸:۲۵ ب.ظ


از یک منظر طلب رزق و روزی مادی در زندگی شاید مهم ترین مسأله و از نگاهی دیگر ساده ترین موضوع زندگی باشد . در جهان امروز طلب رزق به نقطه ای رسیده است که عامل تنگی رزق را فرزندان و همسر خود میدانیم . با تدبر در آیه 268 سوره بقره که چنین است :
الشَّیْطانُ یَعِدُکُمُ الْفَقْرَ وَ یَأْمُرُکُمْ بِالْفَحْشاءِ وَ اللَّهُ یَعِدُکُمْ مَغْفِرَهً مِنْهُ وَ فَضْلاً وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلِیمٌ

شیطان شما را ( به هنگام هر انفاقی ) وعده فقر می دهد و شما را به کار زشت ( بخل و غیره ) امر می کند ، و خداوند شما را وعده آمرزش از جانب خود و فضل و فزونی می دهد ، و خدا صاحب سعه ( وجودی ، توانی و رحمتی ) و دانا ( به همه چیز ) است.

 

و همچنین در آیه 31 سوره اسراء که بدین شرح است :

 

وَلاَ تَقْتُلُواْ أَوْلادَکُمْ خَشْیَةَ إِمْلاقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِیَّاکُم إنَّ قَتْلَهُمْ کَانَ خِطْءاً کَبِیراً
و ( از آنجا که روزی در دست خدا است ) فرزندانتان را از ترس فقر و تنگدستی نکشید . ما آنان و شما را روزی می‌دهیم ( و ضامن رزق همگانیم ) . بی‌گمان کشتن ایشان گناه بزرگی است ‏‏؛
بحث را آغاز میکنیم .


طبق آیه اول احساس فقر و بخل ریشه در وسوسه شیطان دارد . دقت داشته باشید که احساس فقر هم برای یک انسان ثروتمند قابل احساس است و هم برای یک انسان فقیر . یعنی ربطی ندارد که شما در چه حد از وضع مالی قرار دارید . به هرحال وسوسه شیطان اینست که احساس فقر کنید . افرادی را دیده اید ، با اینکه قدرت اقتصادی فراوانی دارند اما همچنان ترس از دست دادن مالشان را دارند و در وهم و ترس این موضوع هستند که نکند فقیر شوم ! نکند بدبخت شوم ! و برای حفظ و کسب مال و جاه بیشتر حرص دارند . در حالی که خدا میفرماید رزق را برایتان مقدر کردم و انسان میتواند با اندک تلاش و فعالیت راه رسیدن به رزقش را هموار کند .
حالا چون انسان نمیداند که رزق مقدر برای فرزندانش از راه پروردگار به او میرسد و این خود انسان است که باید واسطه خوبی بین خدا و فرزندش باشد ، برای داشتن رزق بیشتر دست به قتل فرزندان میزند . پس اگر دید صحیحی نسبت به قضیه رزق پیدا نکنیم ، پای در جاده انحراف گذاشته و تا آنجا پیش میرویم که جنایات بزرگی -مثل قتل فرزندان- مرتکب میشویم.
فکر نکنید که قتل این کودک باعث میشود یک نان خور از خانواده کم شود . اصلا بنا نبوده که نان خوردن این فرزند به دست شما باشد . خداوند خودش او را خلق کرده و خودش روزی او را تأمین میکند . منتها شما در حکم یک واسطه هستید . حالا اگر تو اینگونه احساس کردی که خودت باید رزقشان را بدهی ، نگرانی از فقر گریبانت را میگیرد . ولی اگر خود را واسطه دیدی ، سعی میکنی واسطه خوبی برای سیر کردن شکم فرزند و همسر خود باشی و به برکت رزقی که از طرف تو به آنان میرسد ، برکات بیشتری نیز شامل حال تو میشود . پیامبر (ص) میفرمایند : خرج کن و حساب نکن ، که خدا بر تو حساب نکند و بخل نورز تا خدا بر تو بخل نورزد .
اما مسأله قتل فرزندان به اینجا ختم نمیشود . قتل فرزندان در دوره جدید به شیوه ای نوین تر وارد زندگی های ما شده است . وقتی شما برای آینده فرزندانتان تصمیم میگیرید ، اگر استعدادهایشان را در حد طلب رزق خفه کردید ؛ بدان که او را کشته ای! چطور ؟!
فرزندکشی انواعی دارد . یک وقت هست که تو به فرزندت میگویی : بابا! تو باید در این رشته تحصیلی یا دانشگاهی قبول شوی ، بازار کار دارد ، گرفتار گرسنگی و گدایی نمیشوی . تو با چنین پرورشی او را کشته ای . در صورتی که قرار شد این آدم وظیفه ی انسانی اش را در زیر آسمان به عنوان یک زندگی الهی انجام دهد . شما با این پیشنهاد ، او را دعوت به زندگی نکردی . دعوت به فرار از فقر کردی و او را از فقر ترساندی . زندگی غربی عبارتست از فرار از فقر اقتصادی . این روش خوبی نیست که ما فقط به فکر این باشیم که یک چیزی دربیاوریم که از گرسنگی نمیریم ! وظیفه ما اینست که زندگی کنیم . رزقمان هم میرسد .
اما برای آنکه بدانیم دید متعادل و صحیح نسبت به رزق باید چگونه باشد ، به حدیثی از امام حسین (ع) توجه میکنیم .
امام حسین (ع) به مردی فرمودند : ای مرد ! در طلب رزق نه آنچنان تلاش کن که همه تلاش تو طلب رزق باشد و نه آنچنان کار را به تقدیر واگذار که دست بسته تسلیم شوی . چرا که طلب رزق سنت است و حریص نبودن ، از عفت ، و عفت ورزیدن در طلب رزق موجب نمیشود که رزق از تو منع شود و نه حرص موجب نمیشود که اضافه تر بدست آید . رزق تقسیم شده است و اجل هرکسی حتمی است و حرص زدن در رزق زمینه ی ایجاد گناه است .
خب حالا سؤال ! مگر نه آنکه رزق تقدیر شده است ؟ پس تلاش برای چیست ؟!
در طلب رزق بودن ، سنت و روش پیامبران و اولیاء الهی است . پس اگر میخواهی در عالم پیامبران وارد شوی باید تلاش و کوششی داشته باشی که متناسب با سنت پیامبران و اولیاء الهی است و حرص زدن در طلب رزق ، تو را از عالم پیامبران دور میکند .


  • بازرگان

رزق و روزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم