قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

 براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، پس از انتخاب رییس جمهوری توسط مردم ، رهبر انقلاب باید حکم وی را امضا کند و فرد منتخب پس از اجرای مراسم سوگند و امضای آن در مجلس ، رسما رییس جمهوری کشور شناخته می شود.



امضای حکم رییس دولت سابقه ای به اندازه تاریخ جمهوری اسلامی دارد. در زیر تمامی مراسم های تنفیذ روسای جمهوری اسلامی را می بینید.

اولین بار مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری ابوالحسن بنی صدر، که در انتخابات 4 بهمن 1358 پیروز شده بود، به علت بیماری قلبی امام خمینی (ره) در بیمارستان برگزار شد، طی این مراسم حکم تنفیذ ریاست جمهوری ابوالحسن بنی صدر، رئیس جمهور منتخب مردم ایران توسط امام خمینی (ره) صادر گردید و پس از آن ابوالحسن بنی صدر در مجلس شورای نگهبان قانون اساسی حضور یافت و با حضور رئیس دیوان عالی کشور و اعضای شورای نگهبان قانون اساسی در حالیکه شهید بهشتی در کنار وی ایستاده بود، سوگندنامه یاد کرد و سپس آن را امضا نمود که پس از آن این مراسم، مراسم تحلیف نامیده شد. دیری نپایید که رئیس جمهور منتخب مردم به اعتماد مردم خیانت نمود و پس از عزل از سمت رئیس جمهوری، از ایران گریخت.
دوره دوم ریاست جمهوری:
این دوره که در مردادماه 1360 برگزار گردید، شهید محمدعلی رجایی از سوی مردم انتخاب شد و پس از تنفیذ حکم وی توسط امام خمینی (ره)، روز بعد از انتخابش در مجلس حضور یافت؛ و باری دیگر شهید بهشتی رئیس جمهور دیگری را جهت برگزاری مراسم تحلیف همراهی می نمود، اما دشمنان ملت ایران نتوانستند این پیروزی ملت و ریاست جمهوری یک فرد انقلابی را تحمل کنند و یک ماه بعد ملت در غم شهادت رئیس جمهور خود و یارانش براثر بمب گذاری در دفتر نخست وزیری گریست. این بار آیت الله مهدوی کنی سرپرستی وزارت کشور را برعهده گرفت و مسؤول برگزاری انتخابات شد.
دوره سوم ریاست جمهوری:
انتخابات ریاست جمهوری سوم، پس از دو دوره ی ناتمام در مهرماه 1360 برگزار گردید و آیت الله سید علی خامنه ای که چندی پیش در یک اقدام تروریستی ناکام، مجروح شده بود، از مردم رأی اعتماد گرفت.
مراسم تنفیذ حکم ایشان نیز حال و هوایی دیگر داشت. رئیس جمهور منتخب با حضور در جماران و با بوسه بر دست معمار انقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، حکم خود را اخذ نمود. این اولین دوره ی ریاست جمهوری در ایران بود که به صورت کامل در مردادماه 1364، به پایان رسید.
دوره چهارم ریاست جمهوری:
آیت الله سیدعلی خامنه ای بار دیگر برای دومین دوره ی متوالی از میان سه نامزد مطرح، برای ریاست جمهوری برگزیده شد.
شهریور 1364 بود که در خجسته سالروز عید سعید غدیرخم، امام (ره) حکم ریاست جمهوری آیت الله خامنه‌ای را تنفیذ کرده و فرمودند: «بحمد ا… تعالی با تاییدات خداوند متعال جل و علا و دعای خیر حضرت ولی ا… الاعظم روحی المقدمه الفدا، چهار سال ریاست جمهوری با خیر و سلامت و قدرت و عظمت سپری شد. اینک به پیروی از آرای محترم ملت عظیم الشان و آشنایی به مقام تعهد و خدمتگزاری دانشمند محترم، جناب حجت الاسلام آقای سیدعلی خامنه‌ای، آرای ملت را پس از پایان دوره ی کنونی تنفیذ و ایشان را به سمت ریاست جمهوری ایران منصوب می‌نمایم و از خداوند متعال توفیق ایشان را در خدمت به اسلام و ملت و کشور اسلامی خواستارم.
مراسم تحلیف ریاست جمهوری این بار یک ماه بعد از تنفیذ ایشان توسط امام خمینی (ره) برگزار شد. آیت الله خامنه‌ای هنگام مراسم تحلیف در حضور نمایندگان مجلس اظهار داشتند: «قانون اساسی ابزارهای لازم برای عمل به این سوگند را مشخص کرده است. در صورتی که رئیس جمهور این ابزارها را در اختیار داشته باشد خواهد توانست به این سوگند عمل کند و گر نه این سوگند، حکم فقهی‌اش برای فقها روشن است.»
خرداد 1368 بود که روح خدا به خدا پیوست و درحالیکه مردم در غم فراق امام و رهبر و خود می سوختند، عده ای خود را برای برگزاری دوره ی جدید انتخابات، که تقریبا 2 ماه زودتر از زمان قانونی خود برگزار می شد، آماده می ساختند، چراکه رئیس جمهور ملت، اکنون بار سنگین رهبری ملت و حکومت اسلامی را بر دوش می کشید.
دوره پنجم ریاست جمهوری:
رای دهندگان که تا آن زمان رنج های بسیاری را متحمل گشته بودند، بار دیگر با حضور در پای صندوق های رأی، حمایت خود از حکومت را اعلام نمودند.
این بار حجت الاسلام و المسلمین اکبر هاشمی رفسنجانی انتخاب شد و یک ماه و نیم زودتر دوره ی ریاست جمهوری 4 ساله ی خود را آغاز نمود و کشور وارد دوره ی جدیدی از تحولات گردید.
دوره ششم ریاست جمهوری:
این بار نیز هاشمی رفسنجانی بود که باری دیگر در انتخابات پیروز گردید تا دوره ی 4 ساله ی جدید خود را ریاست نماید.
مراسم تنفیذ هاشمی رفسنجانی با حضور سید احمد خمینی و به دست رهبر انقلاب انجام گرفت و تحلیف با حضور در مجلس شورای اسلامی انجام گرفت. در این مراسم اعضای شورای نگهبان، نماینده مقام معظم رهبری، آیت الله یزدی رئیس قوه قضائیه، دکتر حبیبی معاون اول رئیس جمهوری، وزرا و سایر مقامات کشوری و لشکری در مردادماه آن سال برگزار گردید.
سپس رئیس جمهور پس از ادای سوگند، طی سخنانی افزود: «می‌دانم که این قسم، قسم دشواری است و بدون کمک و یاری خداوند به طور جدی از عهده ی این قسم بر نمی‌آییم. اجرای این قسم برای یک نفر به تنهایی مقدور نیست. در سیاست‌ها و قوانین و نظارت‌ها و گزینش‌ها، این مساله به تنهایی امکان‌پذیر نیست و شدیدا نیازمند راهبران انقلاب هستیم»
دوره ی ششم ریاست جمهوری نیز به صورت کامل به پایان رسید.
دوره هفتم ریاست جمهوری:
با ورود به این دوره، عملا کشور وارد مباحث و جریانات حزبی جدید می شود و سید محمد خاتمی که در انتخابات خرداد 1376 اکثریت آراء را کسب نموده بود، در مراسم تحلیف، با حضور نمایندگان و مقامات کشوری و لشکری، سوگندی را یاد نمود که پیش از او در 6 دوره به صورت رسمی یاد شده بود.
در این جلسه رئیس جمهور طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی در حضور رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای نگهبان سوگند یاد کرد که همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته است بکار گیرد.
ایشان پس از سوگند در جمع حضار به ایراد سخنرانی پرداختند و اظهار داشتند: «برای حسن انجام تعهدات که فوق طاقت فرد و حتی توان به تنهایی است از درگاه حضرت احدیت هدایت و حمایت و از مردم شریف مدد می‌جویم. مقام معظم رهبری با نظارت و اشرافی که بر سه قوه و نقش والایی که در نظام و جامعه دارند، ما را به یقین در انجام این تعهدات راهنمایی و یاری خواهند فرمود. من از قوه مقننه و قوه قضائیه تقاضا دارم که دولت را در اداره ی جامعه یاری دهند. از نهادها و تشکل‌ها و صاحب‌نظران می‌خواهم که با نظارت مستمر و طرح شجاعانه مطالب و نظرات خود و آحاد شهروندان و نیز ارزیابی و نقد مداوم برنامه‌ها و عملکردها، سهم مشارکت عمومی را در سیاست‌گذاری‌های کلان کشور افزایش دهند»
دوره هشتم ریاست جمهوری:
این بار نیز سید محمد خاتمی بود که ملت بار سنگین این مسؤولیت دشوار را برعهده ی او نهادند. در مراسم تنفیذ حکم ایشان که در مردادماه 1380 برگزار گردید، رهبر معظم انقلاب قوی ترین کار در آن زمان را پرداختن به مسائل اقتصادی و مساله ی معیشت و در رأس همه، مسأله ی اشتغال می دانستند و به فرموده ی ایشان همه ی این ها با دست های توانا و فکرهای کارآمد انجام شدنی بودند.
چند روز بعد مراسم تحلیف سید محمد خاتمی رئیس جمهور منتخب ملت در حالی در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید که علاوه بر ۲۵۵ نماینده مجلس، اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه، محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حسن روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، اعضای مجلس خبرگان و شورای نگهبان، هیات دولت و سایر مقامات کشوری حضور داشتند.
در این جلسه رئیس جمهور پس از ادای سوگند در میان مسئولین و با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی به ایراد سخنرانی پرداخت. ایشان طی سخنانی گفتند: استقلال و آزادی دو پایه استوار نظام جمهوری اسلامی ایران است. حق آحاد مردم است که بگویند، بدانند و سخن خود را بیان کنند و پرسش و اعتراض خویش را مطرح کنند و در جهان پیچیده امروز علاوه بر اجرای اصل امر به معروف و نهی از منکر و حق همگانی به خاطر پیچیدگی‌های موجود، این حق از جمله از طریق نهادهای مدنی، تشکل‌های قانونی، وسایل ارتباط جمعی و تامین آزادی‌های فردی و جمعی تحقق پیدا کند. این مسئولیت بزرگ که متوجه رئیس جمهور است، نشانه حساسیت و اهمیت جایگاه و پایگاه ریاست جمهوری است.
دوره ی نهم ریاست جمهوری:
این دوره از انتخابات در دو مرحله برگزار گردید که نهایتا دکتر محمود احمدی نژاد عنوان رئیس جمهوری جمهوری اسلامی ایران را از آن خود نمود.
مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی نژاد در مردادماه 1384 برگزار گردید. طی این جلسه رهبر معظم انقلاب پندهای عالمانه ی خویش را اینگونه به دولت جدید متذکر شدند: ایشان از موضوع «عدالت» گفتند و اینکه نباید عدالت را با «تندروی»های غیر عقلانی اشتباه گرفت. از «شتابزدگی» گفتند و بلاهایی که توسط آن بر سر دولت‌ و جامعه می‌آید. از استفاده‌ی از تجارب و نظریات نخبگان و استفاده از روش‌های علمی و بسیاری از نکات مهم دیگر.
مراسم تحلیف ایشان چند روز بعد در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید. ایشان، ضمن معرفی کابینه ی خود با عنوان کابینه ی 70 میلیونی بر استقلال تصمیم گیری هر قوه تأکید نمود و اظهار داشت که هیچ کدام از سه قوه حق مداخله در کار دیگر قوا را ندارد که اگر غیر از این باشد، دیکتاتوری است، لذا خود را حامی قانون معرفی نمود و اعلام نمودند که از تمامی ظرفیت های قانون برای استیفای حق مردم استفاده خواهد نمود.
وی دولت خود را اعتدال گرا نامید و افزود: «اعتدال، مشی دولت است و هر نوع افراط و تفریط جایی در این دولت ندارد و به همه فرصت‌ها، توان‌ها و شایستگی‌ها اتکا خواهد شد و پیشرفت و منافع ملی و عزت همگانی در این دولت مد نظر خواهد بود.
دوره دهم ریاست جمهوری:
انتخابات دهم ریاست جمهوری علی رغم تنش های ایجاد شده توسط عوامل بیگانه، دکتر محمود احمدی نژاد باری دیگر رئیس جمهور ایران شد تا چهارمین رئیس جمهور ایران باشد که دو دوره بار سنگین این سمت را به دوش می کشد.
رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ دهمین دوره ریاست جمهوری در مرداد 88 فرمودند: ملت همه با یکدیگر برادرند. از جمله‌ى کارهایى که باید انجام بگیرد، این است که در این حوادث اخیر عده‌اى آسیب دیدند، مسئولین کشور باید به کمک آن ها بشتابند. آسیب‌دیدگان باید مورد حمایت قرار بگیرند. آسیب‌زنندگان باید شناسائى بشوند، مورد مؤاخذه قرار بگیرند؛ هر که باشند.

دوره یازدهم ریاست جمهوری :

متن کامل سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ روحانی



پس از قرائت حکم تنفیذ ریاست جمهوری آقای روحانی، حضرت آیت الله خامنه ای در سخنانی متانت، آرامش، شکوه و صفا و صمیمیت جاری در مراسمِ دست به دست شدن قدرت اجرایی کشور را پدیده ای بسیار ارزشمند و مهم خواندند که ریشه در مردمسالاری دینی دارد.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان با اشاره به فقدان حاکمیت مردم در دوران دیکتاتوری وابسته پهلوی و قبل از آن افزودند: با پیروزی انقلاب اسلامی، ملت مزه مردم سالاری را چشید و کارها در مدار اسلام عزیز، بدست مردم افتاد.

رهبر انقلاب با اشاره به نقش آفرینی مردم در همه مسائل مهم و مسئولیتهای اساسی کشور خاطرنشان کردند: در 34 سال اخیر تقریباً هر سال یک انتخابات برگزار شده و مردم در روند مدیریت و برنامه های کلان کشور تصمیم گیری، نظارت و عمل کرده اند.

ایشان در تبیین بیشتر خصوصیات «مردم سالاری اسلامی» افزودند: در این نظام مردمی، رابطه مردم و مسئولان، به چارچوبهای قانونی منحصر نمی شود بلکه رابطه ای مستحکم، عاطفی و ایمانی است که از عمق اعتقادات دینی و تعهد ملت به مبانی و اصول انقلاب سرچشمه می گیرد و مسئولان را هدایت می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان نمونه ای از اعتقادات اسلامی و تعهد انقلابی ملت، به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس اشاره کردند و افزودند: در این هوای گرم و با دهان روزه، چه انگیزه ای جز ایمان دینی و وفاداری به آرمانهای انقلاب، مردم را به حضور در خیابانها، ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام و اعلام موضع درباره مسئله فلسطین کشانده بود؟

ایشان همچنین با یادآوری حضور شورانگیز همه قشرهای ملت در راهپیمایی 22 بهمن هر سال تأکید کردند: در انتخابات نیز همین احساس تعهد و تکلیف است که ملت را پرشور و پرنشاط به میدان حضور سیاسی و اجتماعی می کشاند و حماسه می آفریند که همه مسئولان باید این حقیقت را همیشه به یاد داشته باشند.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: این راه پربرکت را امام حکیم جلوی پای مردم ما گشود و ملت نیز تا امروز با وفاداری کامل آن را ادامه داده است و در آینده نیز به فضل الهی همینگونه خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنانشان، پذیرش مسئولیت در نظام اسلامی را به معنای قبول زحمتِ کار و تلاش سنگین و خدمت بی وقفه به مردم خواندند و افزودند: خوشبختانه بر اثر زحمات متراکم مسئولان گذشته، ظرفیتهای فراوانی در کشور وجود دارد که باید از همه آنها استفاده کرد.

ایشان با توصیه مردم و مسئولان به بردباری و صبر و شکیبایی افزودند: از خدا می خواهیم که کارهای کشور هر چه سریعتر به پیش برود اما باید توجه داشت که کارهای کلان، طبیعتاً زمان بر است بنابراین نباید توقع داشت که مشکلات اقتصادی و دیگر مشکلات در مدت کوتاهی برطرف شود.

حضرت آیت الله خامنه ای، رئیس جمهور محترم و هیأت دولتی را که از مجلس رأی اعتماد می گیرد به تلاش بیوقفه اما پرهیز از شتاب زدگی توصیه و خاطرنشان کردند: باید با تکیه بر بشارتهای گوناگونی که در کشور وجود دارد و استفاده از همه ظرفیتها گامها را محکم و مطمئن برداشت.

رهبر انقلاب اسلامی برخوردهای خصمانه جبهه دشمنان و در رأس آنان امریکا را با ملت ایران یادآوری کردند و افزودند: همانگونه که رئیس جمهور محترم نیز به تحریم ها و رفتارهای دشمنان اشاره کرد این رفتارها برای مردم مشکلاتی به همراه می آورد اما تجربه ها و درسهای با ارزشی هم در اختیار مسئولان و مردم قرار می دهد.

ایشان تلاش برای استحکام ساخت و اقتدار درونی کشور را درس بزرگ فشارهای اقتصادی دشمنان برشمردند و تأکید کردند: باید هرچه می توانیم خود را در داخل مقتدر کنیم و دل به بیرون نبندیم چرا که هرکس به بیرون دل ببندد وقتی با فشارها مواجه می شود خلع سلاح خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای حل مسائل اقتصادی و استمرار پیشرفتهای علمی را در استحکام ساخت درونی دارای اهمیت درجه یک خواندند و تأکید کردند: باید با جدیت این دو مسئله را دنبال کرد.

رهبر انقلاب با تأیید نظر دکتر روحانی درباره برخورد حکمت آمیز با ارتباطات بین المللی و مسائل سیاسی افزودند: مسائل سیاسی هم مهم است و حتماً باید کارها حکمت آمیز و عاقلانه انجام شود البته ما دشمنانی هم داریم که زبان عقلایی، زیاد سرشان نمی شود اما بهرحال وظیفه داریم که مسائل را حکیمانه، با استحکام و با توجه به اهداف نظام به پیش ببریم.

ایشان با استناد به آیات قرآنی، راه وسط را همان راه اسلام خواندند و افزودند: اسلام وظیفه و راه موفقیت را مشخص کرده است و همه باید به دنبال جلب رضایت پروردگار و انجام دادن تکلیف باشیم.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: برخی دشمنان از روز اول پیروزی انقلاب به صراحت، نابودی انقلاب و محو نظام اسلامی را هدف خود اعلام کردند اما با گذشت 34 سال از آن روز، نه تنها نتوانسته اند جمهوری اسلامی را متزلزل کنند بلکه حتی قادر نبوده اند پیشرفت نظام را سد کنند.

رهبر انقلاب اسلامی الطاف الهی، حضور مردم و تلاش مسئولان را زمینه ساز ناکامی دشمنان و دستیابی به پیشرفتهای تحسین برانگیز خواندند و خاطرنشان کردند: همه این موفقیتها به برکت پایبندی به «اسلام و ارزشهای اسلامی» و عمل به رهنمودها و خطوط روشنی بوده است که امام بزرگوار برای ملت به یادگار گذاشته است.

ایشان، مسئولان قوای اجرایی، مقننه و قضاییه را به حداکثر همکاری برای حل مشکلات توصیه کردند و افزودند: باید با تکیه بر امکانات فراوان کشور، به کارهای بزرگ همت بگماریم.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به مشکلات اقتصادی – سیاسی جهان اسلام و اوضاع ناآرام برخی کشورهای منطقه افزودند: حضور ظالمانه و جنایت بار رژیم غاصب صهیونیستی در 65 سال اخیر، از جمله مشکلاتی است که متأسفانه با حمایت برخی مستکبران جهانی، استمرار یافته است که در این اوضاع منطقه و جهان، جمهوری اسلامی با مواضع روشن به راه پیشرفت خود ادامه می دهد.

حضرت آیت الله خامنه ای، رئیس جمهور منتخب را فردی آزموده شده و جزو عناصر و خدمتگزاران قدیمی نظام اسلامی برشمردند و خاطرنشان کردند: آقای روحانی در دفاع مقدس، مجلس شورای اسلامی و شورایعالی امنیت ملی کارها و خدمات فراوانی انجام داده و امروز هم که به آرای ملت مفتخر شده است به فضل و یاری الهی، منشأ خدمات دیگر خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی با درخواست از همه جریانهای گوناگون سیاسی و شخصیتها و عناصر متنفذ برای کمک به آقای روحانی و دولت وی تأکید کردند: امیدواریم رئیس جمهور وظایف سنگین خود را به خوبی انجام دهد و توقعات مردم را به بهترین وجه برآورده سازد.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با تشکر از آقای احمدی نژاد و دولت وی که خدمات بسیار و کارهای مهمی انجام داده اند افزودند: کارهای فراوان دیگری نیز وجود دارد که ان شاءالله با همت مسئولان و ملت انجام می شود و نشان می دهد جریان پیشرفت ایران، توقف ناپذیر است.


  • بازرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم