قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

رهبر معظم انقلاب با تصریح مجدد خطوط قرمز کلان در مذاکرات، لغو یکباره همه تحریمها (مرتبط با برنامه هسته ای) در روز امضای توافق نهایی را یکی از الزامات برای مذاکرات پیش رو خواندند:

«مطلب بعدی که ما به مسئولین گفتیم و به مردم هم عرض میکنیم، این است که در این جزئیّات مذاکرات ــ که خیلی هم این چند ماه آینده مهم است ـــ اتّفاقی که باید بیفتد این است که تحریمها به‌طور کامل و یکجا بایستی لغو بشود اینکه یکی از آنها میگوید تحریمها شش ماه دیگر لغو میشود، یکی میگوید نه ممکن است یک سال هم طول بکشد، یکی دیگر میگوید ممکن است از یک سال هم بیشتر بشود، اینها بازیهای متعارف معمول اینها است؛ اینها هیچ قابل اعتناء و قابل قبول نیست؛ تحریمها بایستی ــ اگر چنانچه حالا خدای متعال مقدّر فرموده بود و توانستند به یک توافقی برسند ــ در همان روز توافق به‌طور کامل لغو بشود؛ این باید اتّفاق بیفتد. اگر قرار باشد که لغو تحریمها باز متوقّف بشود بر یک فرایند دیگری، پس چرا ما اصلا مذاکره کردیم؟ اصلا مذاکره و نشستن پشت میز مذاکره و بحث کردن و بگومگو کردن برای چه بود؟ برای همین بود که تحریمها برداشته بشود؛ این را باز بخواهند متوقّف کنند به یک چیز دیگری، اصلا قابل قبول نیست.» مقام معظم رهبری ۲۰/۱/۹۴
در همین راستا رئیس محترم جمهور هم در جشن صنعت هسته ای لغو همه تحریمها در روز اجرای توافق (نه روز امضا)، را شرط اساسی امضای توافق نهایی دانستند و تاکید کردند بدون لحاظ این شرط، توافق نهایی امضا نمیشود.
۲- بعد از مواضع پی در پی اوباما، وزیر خارجه آمریکا و رئیس سازمان سیا در خصوص تعلیق تدریجی تحریمها، بار دیگر آمریکاییها در واکنش به مواضع محکم مقامات عالی رتبه ایرانی، اعلام کردند توافق نهایی که مشتمل بر لغو یکباره تحریمها باشد را امضا نمیکنند ! این موضع باعث شد تا آب سردی بر خوشحالی لوزانی ریخته شود. برخی معتقدند همزمان با این آبپاشی، مذاکرات به کما رفته و نجات این محتضر به تجدید نظر غربیها در مواضعشان بستگی دارد.
۳- علی رغم توریه بازی تیم ایرانی، عبارات «انگلیسی» بیانیه لوزان در بخش کاهش تحریمها (که به قول دکتر ظریف دو ساعت قبل کنفرانس توسط ایشان به خانم موگلینی ارائه شده) کاملا منطبق بر فکت شیت آمریکاییهاست! هر دو بر تعلیق تدریجی تحریمهای آمریکا و اروپا تاکید دارند و هر دو بر خلاف خطوط قرمز مقام معظم رهبری و رئیس جمهور تدوین شده اند. شاید همین اشتباه راهبردی هیات ایرانی عامل اصلی انسداد راه مذاکرات شده است:
عبارت بیانیه لوزان:
عبارت فکت شیت آمریکا:
۴- واقعیت این است که زمان برگشت پذیری تعهدات برای ایران و ۵+۱ یکسان نیست. خارج کردن قلب راکتور اراک، جمع کردن ۲۰۰۰ سانتریفیوژ از فردو و کاهش ۱۳ هزار سانتریفیوژی نطنز اقداماتی است که بازگشت آنها حداقل یک تا چهار سال زمان میبرد (در مورد اراک بیش از این زمان میبرد). اما در مقابل تصویب تحریمها فقط قلم زدن بر روی کاغذ است و حتی یک ساعت هم زمان نمیخواهد.
بنابر این وزن کشی منطقی تعهدات، ایجاب میکند که گام اول در توافق نهایی با لغو همه تحریمها از سوی غربیها برداشته شود و در مقابل اقدامات ایران نیز طی یک بازه زمانی یکماهه انجام شود. بدیهی است تخلف از تعهدات از سوی ایران با ضربه مضاعف تصویب تحریمها در کمتر از یک روز مواجه خواهد شد و از این جهت نگرانی برای طرف مقابل وجود ندارد (در این زمینه جای دلواپسی برای غربیها نیست!). این شاید تنها راهکار کلیدی برای رفع مشکل تحریمها در توافق جامع (در چارچوب خطوط قرمز) باشد که البته پذیرش آن از سوی غربیها بستگی به پافشاری طرف ایرانی دارد.
رضاعلیزاده
رجانیوز
  • بازرگان

نظرات  (۱)

جانم فدای رهبر
درود بر سربازان ولایت 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم