قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

گروه هاو کانال های با امام خامنه ای تا ظهور - در ایتا ، سروش ، وات ساپ ، ای گپ و بله دنبال کنید

قرارگاه جهاد فرهنگی و اقتصادی

اهمیت مساله مهدویت مثل اهمیت نبوت است چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن است که همه انبیا برای آن آمده اند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته بر اساس عدالت و با استفاده از همه ظرفیت هایی که خدای متعال در انسان قرار داده دوران ظهور دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی دین دوران استقرار عدل است به معنای کامل و جامع این کلمه انبیا برای این آمدند

"جستجو در مطالب ویلاگ "

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سایت های کاریابی و کارآفرینی

درمان موثر برای رفلاکس معده به مری !!!

يكشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۵۵ ب.ظ


اگر شما دائما احساس سوزش در قفسه سینه و گلوی خود دارید، احتمالا به رفلاکس معده دچار شده‌اید. عارضه‌ای که در اصطلاح عامیانه به ‘ترش کردن’ معروف است. این سوزش پس از خوردن غذا و یا در ساعات پیش از خواب تشدید می‌شود.

در این حالت اسید معده به مری بازمی‌گردد و سبب احساس سوزش می‌شود، که در اصطلاح به آن رفلاکس معده و یا بازگشت اسید می‌گویند. رفلاکس می‌تواند باعث سرفه، خشن شدن صدا و احساس مزه تلخی در دهان گردد. همچنین اسید معده می‌تواند به مری صدمه برساند و عمل بلع را مشکل سازد. در موارد شدیدتر، رفلاکس سبب پدید آمدن سلولهای ناهنجار می‌شود که این سلولهای ناخواسته می‌توانند سرطان مری را به همراه داشته باشند. باید توجه داشت که رفلاکس همیشه با سوزش قفسه سینه خود را نشان نمی‌دهد و می‌تواند خاموش بماند.

◄ دلایل بروز رفلاکس معده
دلایل بسیاری برای بازگشت اسید به مری وجود دارد. درست عمل نکردن عضلات بخش انتهایی مری، می‌تواند یکی از این دسته عوامل باشد. در حالت عادی، بخش انتهایی مری برای جلوگیری از بازگشت اسید و مواد غذایی به سمت بالا، بسته می‌ماند که در برخی افراد این ناحیه به درستی عمل نمی‌‌کند و سبب بازگشت اسید به مری می‌شود.

◄ راههای پیشگیری

۱- تغییر در رژیم غذایی
با تغییر در رژیم غذایی، تا حدود زیادی می‌توان از بازگشت اسید به مری جلوگیری کرد. مصرف غذاهای کم چرب و پروتئین‌دار از گزینه‌‌های موثر است. وعده‌‌های غذایی خود را کمتر و دفعات آن را بیشتر کنید و قبل از آنکه کاملا سیر شوید، دست از غذاخوردن بکشید. همچنین از مصرف نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های محرک که بازگشت اسید معده را باعث می‌شوند، خودداری کنید.

◄ نوشیدنی‌هایی محرک:
چای
قهوه و سایر نوشیدنی‌های کافئین‌دار
نوشابه‌های گازدار
مشروبات الکلی
و …

◄ خوراکی‌‌هایی محرک:
میوه‌‌هایی از قبیل لیمو و پرتقال
گوجه فرنگی و محصولاتی که حاوی گوجه هستند، مانند سس کچاپ و سالسا
شکلات
نعنا
غذاهای چرب
غذاهای تند حاوی فلفل یا کاری
سیر و پیاز
برخی نان‌های صنعتی یا حتی نان‌های سنتی که در مراحل آماده‌سازی‌شان از جوش شیرین استفاده می‌شود

۲- تغییر در نوع زندگی
پس از تغییر در رژیم غذایی، شاید بهترین گزینه، تغییر در عادات و نحوه زندگی است. با تغییرات کوچک، شاهد تاثیرات بزرگ و مثبت باشید.

◄ ترک کردن سیگار یکی از تغییرات مثبت در این زمینه است. دود سیگار با ایجاد اختلال در کار عضلاتی که سطح اسید معده را کنترل می‌کنند، باعث افزایش ترشح اسید معده می‌شود.

◄ بیشترین زمان بازگشت اسید به مری، هنگام خواب است. بالش‌هایی با ضخامت ۱۰ الی ۱۴ سانتیمتر بهترین گزینه برای جلوگیری از بازگشت اسید است. ولی سعی نکنید بالشتهای زیادی زیر سر خود قرار دهید، چرا که کمردرد و دل درد از عوارض این بی‌توجهی هستند.

◄ استرس از بزرگترین عوامل بروز رفلاکس معده است. اگر دچار رفلاکس معده هستید و این روزها را با اضطراب و استرس سپری می‌کنید، در رابطه بین این دو شک نکنید.

◄ پس از خوردن غذا، اسید معده ترشح می‌گردد، پس حداقل ۲ الی ۳ ساعت قبل از خواب چیزی نخورید.

◄ در طول روز می‌توانید روی صندلی استراحت کنید.

◄ فشار اضافی به شکم باعث ترشح اسید معده می‌شود. تا می‌توانید از پوشیدن لباسهای تنگ، کمربند و حتی بستن کراوات دوری کنید.

◄ اگر اضافه وزن دارید، با گرفتن رژیم مناسب و ورزش وزن خود را کم کنید. با دارو خود درمانی نکنید و برای رفع مشکل، به پزشک متخصص مراجعه کنید. برخی داروها محرک ترشح اسید هستند. آسپرین، ایبوپروفن، برخی شل کننده‌‌های عضلانی و داروهای کنترل فشارخون از این قبیل داروها هستند.

◄ در آخر با مشاهده هرگونه علائم، به پزشک متخصص مراجعه کنید و دوره‌‌های درمانی را کامل کنید. بدین ترتیب علاوه بر خلاصی از این مشکل، احتمال بروز بیماری‌های مزمن و خطرناک را نیز کاهش خواهید داد.


بیماری رفلاکس معده به مری (GERD)‌ که اغلب با ترش کردن معده اشتباه گرفته می‌شود یکی از اختلالات شایع گوارشی است.
 ترش کردن معده ممکن است با خوردن یک تکه پیتزا رخ دهد و شما را اذیت کند در حالی که بیماری رفلاکس معده به مری   وقتی رخ می‌دهد که غذا، محتویات اسید معده، ترکیبات صفراوی یا عصاره پانکراس به مری برمی‌گردد و این عارضه بیش از دو نوبت در هفته رخ می‌دهد. این ترکیبات اسیدی که به داخل مری وارد می‌شوند سبب سوزش، التهاب و زخم می‌شوند که این فرآیند غیرعادی می‌تواند منجر به سائیده شدن و نازک شدن جداره مری شود.

علائم ابتلا به این ناراحتی گیر کردن غذا در مری، التهاب توام با سوزش، حالت تهوع، سرفه‌های مزمن، خس خس سینه، علائم شبه آسم و پوسیدگی و فرسایش میانی دندان‌ها هستند. این مسئله همچنین احتمال ابتلا به سرطان مری را در شما افزایش می‌دهد. در درمان این بیماری یافتن منشا اصلی بروز آن، مهمترین گام محسوب می‌شود. افراد دارای اضافه وزن و مسن به دلیل داشتن چربی شکمیِ بیشتر که عملکرد مری و اسفنکتر مری را دچار اختلال می‌کند، بیشتر در معرض ابتلا به این عارضه هستند. این چربی‌های شکمی عملکرد دریچه اسفنکتر را که از بازگشت اسید معده به مری جلوگیری می‌کند مختل می‌سازد. بسیاری عوامل نظیر مصرف الکل، نیکوتین، مصرف خوراکی‌های حاوی کافئین و غذاهای پرچرب و پرادویه سبب شل شدن عضلات اسفنکتر می‌شوند. اما ناامید نشوید.

 13 روش موثر، طبیعی و خانگی برای درمان رفلاکس معده به مری اشاره شده که به شرح زیر است:


کاهش وزن

نتایج مطالعات نشان می‌دهد تنها 10 درصد کاهش وزن می‌تواند علائم رفلاکس معده به مری را کاهش دهد.

رژیم غذایی ضدرفلاکس

با حذف مواد خوراکی که در بالا ذکر شد می‌توانید علائم رفلاکس را کاهش دهید اما خیلی ذوق زده نشوید زیرا این رژیم تنها در حدود 30 درصد افراد اثربخش است. علاوه بر این از مشکلات رژیم گرفتن این است که خیلی از مردم ترجیح می‌دهند بمیرند اما به این رژیم‌ها تن در ندهند.

خوردن بادام خام


بادام خام با تولید «آلکالین» می‌تواند PH‌ (وضعیت اسیدیته) معده را تنظیم کند زیرا بادام منبع کلسیم است.

آلوئه‌ ورا


با خوردن روزانه 60 میلی لیتر شربت غیرفرآوری شده آلوئه ورا علائم رفلاکس کاهش می‌یابد.

آب گرم و آبلیموی تازه

صبح خود را با یک فنجان آب گرم و آبلیموی تازه شروع کنید. با نوشیدن این محلول با معده خالی و 15 الی 20 دقیقه قبل از خوردن صبحانه، بدن می‌تواند به طور طبیعی اسید معده را متعادل کند. این محلول برای همه بی‌خطر است.

جوش شیرین

یک قاشق جوش شیرین را در نصف فنجان آب حل کنید و بنوشید، اگرچه این محلول بدمزه است اما موثر است.

سرکه سیب


روزی یک تا دو قاشق چایخوری سرکه سیب بخورید. مخلوط سرکه سیب و عسل بسیار مفید و خوشمزه است. حتی می‌توان به جای لیمو، سرکه سیب در چای ریخت. بسیاری از مردم به اشتباه تصور می‌کنند سوء هاضمه و رفلاکس بر اثر تولید زیاد اسید معده ایجاد می شود. اما آخرین مطالعات نشان می‌دهد که بر خلاف باور مردم، این عارضه به دلیل کمبود اسیدهای لازم برای هضم کامل غذا بروز می‌کند. همچنین خوردن ترشی، ترشی کلم و سایر غذاهای ترش و اسیدی به کنترل اسید معده کمک می‌کند.

سیب سرخ

بعد از صرف غذاهای مشکل‌ساز یک عدد سیب سرخ خوشمزه بخورید تا اثر معجزه آسای آن را در بهبود رفلاکس ببینید.

مصرف مکمل «ساکارومیس بولاردی»

مکمل «ساکارومیس بولاردی» یک مخمر پروبیوتیک و به ویژه برای روده کوچک مفید است. این مکمل جذب ویتامین‌های مفید برای سلامت دستگاه گوارش را بهبود می‌دهد.

کپسول گیاهی نارون آمریکایی


مصرف مکمل گیاهی نارون آمریکایی که به صورت‌های کپسول، پودر یا قرص مکیدنی موجود است، التهابات بافت دستگاه گوارش را تسکین می‌دهد.

چای‌ها و دمنوش‌ها

نوشیدن چای و دمنوش بابونه، نعناع یا شنبلیله به کاهش علائم رفلاکس اسیدی کمک می‌کند.

آدامس

بعد از هر وعده غذایی آدامس بجوید تا ترشح بزاق افزایش یابد. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که افزایش ترشح بزاق سبب کاهش اسید در مری می‌شود.

خوابیدن به پهلوی چپ

نتایج مطالعات نشان می‌دهد خوابیدن روی شکم یا به پهلوی راست سبب افزایش فشار به معده و در نتیجه افزایش علائم GERD می‌شود اما افرادی که به پهلوی چپ می‌خوابند این علائم در آنها رفع می‌شود.
  • بازرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
پخش زنده حرم